Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntien kannattaa laittaa 55-vuotias Pirkko-Liisa kilometritehtaalle ja ottaa 22-vuotias tilalle

Vierailija
30.06.2023 |

Menee Pirkko-Liisalta pitkät kesälomat

Ja edullisempi nuorempi työntekijä tilalle.

Tätäkö on tulossa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä Pirkko-Liisalla on kohta 30 vuoden työkokemus, yksi AMK- tutkinto ja tuore maisterin tutkinto. Lisäksi useampi 1-2 vuoden kestänyt täydennyskoulutus. Lasten sairastelujen takia ei tarvitse olla enää töistä poissa ja oma terveys sellainen, että sairaslomapoissaoloja on isomman flunssan takia 1-2 kertaa max. 1-3 päivää / vuosi.

Voihan tämän Pirkko-Liisan korvata jollain halvemmalla lukiotytöllä, joka on juuri saanut tutkintopaperin eikä työkokemusta eikä elämänkokemusta ole pätkääkään. Tästä syystä lukiotyttöä on myös helpompi pompottaa, kun ei kokemuksen puutteesta näe kuinka osaamaton ja laittomasti toimiva oma esimies on.

Tok voin antaa työpaikkani muille ja jäädä kotiin, jos joku maksaa elämiseni.

Eihän kukaan halua pätevästä työntekijästä eroon mutta se mahdollisuus tulee olemaan että työntekijä vaihdetaan halvempaan.

Vierailija
22/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain Pirkko-Liisalla on nimi mutta ei nuoremmalla?

Se nuorempi on Torsti-Annikki !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä olisi vielä eläkeputki niin aika moni 55v jäisi varmaan ihan mielellään pois työelämästä.

Vierailija
24/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomoni on 60-vuotias. Ja palkkaa vain 45+ ikäisiä työntekijöitä. Sanoo ettei 20 vuotiaat pissikset kiinnosta.

Oikein. Vanhemmilla henkilöillä riittää kokemusta ja tietoa vaikka muille jakaa. Ehkä silloin tällöin ottaa 1-2 nuorempaa jengiin mukaan, jotta saataisiin uutta tekijää saamaan kokemusta. Työpaikkashoppailijat eivät oikein kiinnosta. Käy pidemmän päälle turhauttavaksi käyttää 2-12kk perehdyttämiseen ja kouluttamiseen vain todetakseen, ettei toisen mielestä työ olekkaan enään uutta ja kivaa. Seuraavan kanssa sama ruljanssi alkaa taas alusta.

Vierailija
25/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä paitsi kaikki Pirkot ovat olleet jo vuosia eläkkeellä.

Vierailija
26/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä kirjoitti:

Minulle kävi just niin. 15 vuotta olin sossussa töissä ja sinne tuli nuorempia joten minut irtisanottiin.

Kai siihen irtisanomiseen joku syy oli?

Vierailija
27/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo käsitys työelämästä, jos katsotaan osaamattoman korvaavan koska vain tosiosaajan. Näkevätkö työttömät työn oikeasti sellaisena asiana, että kuka tahansa voi koska tahansa tehdä mitä tahansa eikä tuloksella ole merkitystä, kunhan on halpa?'

Kerron salaisuuden: se firma pysyy pystyssä vain hyvintehdyn tuloksen ansiosta. Kunnassa sama juttu, ei kannata heittää joustavaa osaajaa pois työmarkkinoilta, koska Pirkko-Liisa tekee jo nyt kolmen nuoremman työt.

Vierailija
28/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sit se 22v saikuttaa kuitenkin koko ajan. Ja saa lapsia ja ne lapset on sairaana.

Senkin voi irtisanoa asiallisesta syystä.

Tällaista on tulossa.

Tällaista on ollut jo pitkään. Julkisella puolella inhimillinen toiminta on paljon huonommalla tolalla kuin yksityisellä.

Vierailija
29/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini jäi eläkkeelle 4 vuotta sitten ja on sen jälkeen käynyt tekemässä töitä niiden nuorempian puolesta. Viivit ja Jennat käväisee töissä, ahdistuu ja masentuu ja piiiiiitkän sairauslomansa ajaksi palkataan se kallis vanhus, joka voi sanella hintansa ja tulee töihin epämääräiseksi ajaksi, koska määräaikainen työsopimus ei ole peikko.

Vierailija
30/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me 55-vuotiaat emme ole Pirkko-Liisoja, vaan Minnoja ja Sareja.

Ap tuli vahingossa paljastaneeksi oman ikänsä. Minullekin tulee viisikymppisestä naisesta mieleen aina ensimmäisenä ne Riitat, Pirjot ja Marjatat, jotka olivat viisikymppisiä kun minä olin teini.

Vierailija
31/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on molemmat Pirkko-Liisoja:

On 55 v. Pirkko-Liisa ja 22 v. Pirkko-Liisa.

Vierailija
32/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo käsitys työelämästä, jos katsotaan osaamattoman korvaavan koska vain tosiosaajan. Näkevätkö työttömät työn oikeasti sellaisena asiana, että kuka tahansa voi koska tahansa tehdä mitä tahansa eikä tuloksella ole merkitystä, kunhan on halpa?'

Kerron salaisuuden: se firma pysyy pystyssä vain hyvintehdyn tuloksen ansiosta. Kunnassa sama juttu, ei kannata heittää joustavaa osaajaa pois työmarkkinoilta, koska Pirkko-Liisa tekee jo nyt kolmen nuoremman työt.

Kuntaa ei todellakaan kiinnosta muu kuin halpa työvoima. Ei työntekijöiden pätevyys, ei kuntalaisten hyvät palvelut.

Vierailija
33/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntahan voi ottaa Kunta Kinten sen Pirkon tilalle.

Työn alla. Terv: sote alueet.

Vierailija
34/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mietin, että miten kauan tämä voi jatkua. Koska kaikki nuoret joita olen nähnyt työelämässä, ovat taidottomia niin monella tasolla, että ihmettelen miten arkipyörii, vai onko äiti tekemässä kaiken.

Vierailija
35/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap tuli vahingossa paljastaneeksi oman ikänsä. Minullekin tulee viisikymppisestä naisesta mieleen aina ensimmäisenä ne Riitat, Pirjot ja Marjatat, jotka olivat viisikymppisiä kun minä olin teini.

Nämä nimetkö tässä nyt ovat se asiantuntija ydin? Ilmeisesti taas liian haasteellinen aloitus useimmille -eri-

Vierailija
36/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä nimetkö tässä nyt ovat se asiantuntija ydin? Ilmeisesti taas liian haasteellinen aloitus useimmille -eri-

*asiantuntija ydin= asian ydin

Vierailija
37/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnalla töissä, 55v. Laaja kokemus, myös yksityispuolelta. Akateeminen koulutus sekä ammatillista osaamista täydentävää koulutusta. Monipuolinen kielitaito (muutakin kuin englanti)lapset aikuisia, en ole lasten takia siis pois. Kannattaa varmaan laittaa minut pois, kun Amkki Jesse-Jessica on näppärä ja osaa välttävää tiktok-enkkua ja lapset koko ajan kipeenä.

Vierailija
38/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko itseasiassa ei kannata. TVR-lasku 55 vuotiaan irtisanomisesta on satoja tuhansia..

Vierailija
39/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niillä 22 -vuotiailla edes ole lapsia. Eikä tule.

Vierailija
40/49 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

55-vuotiaalla on näillä näkymin jäljellä kymmenisen vuotta, ennen kuin pääsevät eläkkeelle. Todennäköisesti eläkeikää tullaan kuitenkin nostamaan ennen tuota ajankohtaa, joten tuskin jäävät pitkäaikaiseksi taloudelliseksi rasitteeksi yhteiskunnalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä