Opiskelija ja sukulaisten romut
Nyt menee hermot. Meidän lapsi on muuttamassa opiskelemaan ja se on saanut sukulaiset penkomaan romujaan.
Ei siinä mitään mutta kun niitä vain ensin raijattiin meille kysymättä ja nyt puhelin piippaa koko ajan, käykö tämä käykö tämä.
98 prosenttia täysin pähkähullua pikkiriikkiseen yksiöön. Ja me haluttaisiin nyt lomailla tämä loma.
Argh.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Ja kuitenkin opiskelijoiden äidit kuuluttelevat nyt roskalava-ryhmässä. Lapseni muuttaa opiskelemaan, olisuko kenellä antaa astioita, kattiloita, ruokailuvälineitä, vuodevaatteita, huonejaluja, mikroa, pesukonetta?
Onko ne parempi saada vierailta ihmisiltä?
Hieman jos ajattelee, niin saattaa herätä sellainen ajatus, ettei aloittaja kuulu näihin äiteihin.
Vierailija kirjoitti:
Pienen asunnon pieneen keittiöön esimerkiksi se mikroaaltouunin koko on ratkaiseva.
Kaikki ei juo kahvia eli niitä kahvinkeittimiä ei lannata tyrkyttää sen varalle että siellä joskus käy kahvinjuoja vieraana - ks edelleen se pienen keittiön ongelma.
Yleiskonetta harva haluaa mukaansa. Tai esimerkiksi montaa mattoa kun edelleen se asunto on pieni.
Ja vaikka on opiskelija, on oikeus haluta kaunis koti.
Totta kai. Menee ja ostaa mieleistään , ei edes sotkaa vaan laulumaata ja vepsäläistä.
Turhahan se on voivotella sukulaisille että nyt tyttö lähtee ja opintotuet on pieniä, jos kuitenkin rahaa on hankkia kaikki uutena ja nättinä.
Moni vielä muistelee omia aikojaan kun itse opiskelivat kimppakämpissä solun huonekaluilla.
Kaikki eivät tajua nykyistä korkeaa elintasoa nykyteineillä ja nuorilla ja lapsiperheillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäistä lasta ap on laittamassa yksin asumaan? Luulisi ainakin jo 19 v hoitavan itse asiansa, ei äidin.
Mutta silti ne sukulaiset voivat itse oma-aloitteisesti olla nuoren äitiin yhteydessä. Vaikka olisi kuinka pystyvä ja asiansa itse hoitava nuori kyseessä.
Äiti voi sanoa, nuoreni on aikuinen. Kysy häneltä. Nyt on se aika antaa lapsensa aikuistua eikä höössätä hänen mikroistaan ja tarpeeksi nätistä sisustuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienen asunnon pieneen keittiöön esimerkiksi se mikroaaltouunin koko on ratkaiseva.
Kaikki ei juo kahvia eli niitä kahvinkeittimiä ei lannata tyrkyttää sen varalle että siellä joskus käy kahvinjuoja vieraana - ks edelleen se pienen keittiön ongelma.
Yleiskonetta harva haluaa mukaansa. Tai esimerkiksi montaa mattoa kun edelleen se asunto on pieni.
Totta kai. Menee ja ostaa mieleistään , ei edes sotkaa vaan laulumaata ja vepsäläistä.
Turhahan se on voivotella sukulaisille että nyt tyttö lähtee ja opintotuet on pieniä, jos kuitenkin rahaa on hankkia kaikki uutena ja nättinä.
Moni vielä muistelee omia aikojaan kun itse opiskelivat kimppakämpissä solun huonekaluilla.
Kaikki eivät tajua nykyistä korkeaa elintasoa nykyteineillä ja nuorilla ja lapsiperheillä.
Välimaastossa ei siis ole mitään? Joko otat kahvinkeittimen vaikket edes juo kahvia tai kaikki ostetaan uutena?
Miksi ei voi vaan kerätä tarjolle itselleen ylimääräisiä ja pyytää se opiskelija katsomaan onko siinä jotain mitä tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkäikäistä lasta ap on laittamassa yksin asumaan? Luulisi ainakin jo 19 v hoitavan itse asiansa, ei äidin.
Mutta silti ne sukulaiset voivat itse oma-aloitteisesti olla nuoren äitiin yhteydessä. Vaikka olisi kuinka pystyvä ja asiansa itse hoitava nuori kyseessä.
Äiti voi sanoa, nuoreni on aikuinen. Kysy häneltä. Nyt on se aika antaa lapsensa aikuistua eikä höössätä hänen mikroistaan ja tarpeeksi nätistä sisustuksesta.
Nuori on töissä. Ei hän siellä työpaikalla puhelintaan päivystä. Olen koko ajan sanonut että turha minulle niitä on tyrkyttää tai meidän terassille kantaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan se äiti on sanonutkin. Hänhän kirjoitti, että ensin sukulaiset roudasivat tavaraa kysymättä ja nyt lähettelevät viestejä, joissa tarjoavat tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Elintaso on nykyisin korkea. Ylioppilaan koti jo kalleinta mahdollista huonekaluja/ kodinkoneita , vaatteet kalliita nuorisomuotia. Yksiö ei riitä, vähintään kaksio. Kimppakämpät menneisyyttä.
Sellaista, ei ole lapsiperheköyhyyttä.
Olen ollut pienituloinen yksinhuoltaja, mutta en silti olisi halunnut riesoikseni muiden tarpeetonta tavaraa lasteni itsenäistyessä. Kyllä niihin tarvittavien tavaroiden hankintaan pystyi varautumaan. Kun ei sinne yksilöön tosiaan edes paljon mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuitenkin opiskelijoiden äidit kuuluttelevat nyt roskalava-ryhmässä. Lapseni muuttaa opiskelemaan, olisuko kenellä antaa astioita, kattiloita, ruokailuvälineitä, vuodevaatteita, huonejaluja, mikroa, pesukonetta?
On aika turha tyrkyttää jotain vanhaa isoa astiastoa tai isoa valtavaa kaappia tai kymmeniä verhoja, kun se asunto ei ole kasvanut yhtään kokoa sitten toukokuun. Ja ikkunamääräkään ei ole kasvanut yhtään.
Ja tosi kiva tulla töistä kotiin ja löytää kamat pihaltaan
Ap
Jätä ne tuodut kamat vaan sinne pihalle sateeseen, niin näkevät seuraavat, ettei niitä oteta vastaan ja jättävät omat romunsa sitten auton perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintaso on nykyisin korkea. Ylioppilaan koti jo kalleinta mahdollista huonekaluja/ kodinkoneita , vaatteet kalliita nuorisomuotia. Yksiö ei riitä, vähintään kaksio. Kimppakämpät menneisyyttä.
Sellaista, ei ole lapsiperheköyhyyttä.Olen ollut pienituloinen yksinhuoltaja, mutta en silti olisi halunnut riesoikseni muiden tarpeetonta tavaraa lasteni itsenäistyessä. Kyllä niihin tarvittavien tavaroiden hankintaan pystyi varautumaan. Kun ei sinne yksilöön tosiaan edes paljon mahdu.
yksiöön*
Kaikki ovat vauvalla yleensä riidoissa sukulaistensa kanssa mutta nyt sitten ollaan niin läheisissä väleissä että kaikki tahtoisivat auttaa?
Äidit, lopettakas se itku pienistä opintotuista, ehkä ne sukulaisetkin taantuu köyhänapu-innostaan.
Voi tätä nykyihmisen kiittämättömyyttä! Vaikka kiinnostusta ei löytyisi, niin eikö ajatus ole kaunis?
No se, että ei kysytä vaan tuodaan vaan pihalle on täysin käsittämätöntä. Toisaalta, tarpeettoman voi sitten heittää kierrätykseen, myydä tms. mutta onhan se riesa sekin. Tai sitten voi ottaa, mitä haluaa ja snoa, että ylimääräisen voi tulla hakemaan takaisin.
Periaatteessahan porukka koittaa tehdä hyvää ja auttaa, mutta voihan heille ilmoittaa, että opiskelija ei tarvitse mitään tms. niin tuo loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aika turha tyrkyttää jotain vanhaa isoa astiastoa tai isoa valtavaa kaappia tai kymmeniä verhoja, kun se asunto ei ole kasvanut yhtään kokoa sitten toukokuun. Ja ikkunamääräkään ei ole kasvanut yhtään.
Ja tosi kiva tulla töistä kotiin ja löytää kamat pihaltaan
Ap
Pyysitkö joltain jotain? Vai miten ihmeessä päädyitte tuohon? Ihan outo kuvio.
Tuo kuvio on täysin normisettiä suvussa, jossa ihmisillä lojuu vanhaa ylimääräistä tavaraa nurkissa. Ei ole viitsitty viedä kirpparille eikä kaatopaikalle.
Sitten niitä tuupataan sille opiskelemaan lähtevälle nuorelle suurena aarteena.
Itse otin sukulaisilta tavaraa vastaan kun ei ollut omaa varallisuutta.
Myöhemmin niistä tavaroista oli vaikea päästä eroon. Käsky kuului, että niitä ei saa hävittää, mutta ei niitä kukaan takaisinkaan suostunut ottamaan.
Sain sitten suvun vihat kun toimitin tavarat lopulta pelastusarmeijallle. Mutta en minä niitä kotona voinut loputtomiin säilyttää. Ei ollut ylimääräistä varastotilaa ja koti alkoi tuntumaan kaatopaikalta.
Meille niitä tavaroita alettiin tyrkyttää jo kun lapset oli yläkoulussa
Nyt toinen opiskelee ulkomailla ja toinen kotikaupungissa ja asuu kotona.
Edelleenkin ne tavarat on ihan vaan tiellä, kuten en selkeästi oli tiellä siellä sukulaisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ovat vauvalla yleensä riidoissa sukulaistensa kanssa mutta nyt sitten ollaan niin läheisissä väleissä että kaikki tahtoisivat auttaa?
Äidit, lopettakas se itku pienistä opintotuista, ehkä ne sukulaisetkin taantuu köyhänapu-innostaan.
Iso syy huonoihin väleihin on juurikin turhan krääsän kantaminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koska yhdellä opiskelijalla on varaa omaan kämppään ja sänkyyn, niin kukaan muukaan ei voi olla köyhä. Samalla logiikalla ollaan kai sitten jokainen miljardöörejä, kun kerran Elon Musk ja Jeff Bezoskin ovat. Koska eihän maailmassa voi olla erilaisia ihmisiä erilaisissa tilanteissa, eihän? Taisi se kimppakämppä tosiaan rasittaa omia opiskelujasi aika pahasti, kun ymmärrys jäi tuolle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä nykyihmisen kiittämättömyyttä! Vaikka kiinnostusta ei löytyisi, niin eikö ajatus ole kaunis?
Minulla olisi pihalla pari peräkärryllistä risuja. Kuinka kiitollinen olet, jos käyn kippaamassa ne sinun pihallesi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla kiitollinen siitä, että sukulaiset hankkiutuvat ilmaiseksi ylimääräisestä rojusta eroon dumppaamalla ne itsenäistyvän lapsen äidin riesaksi?
Vierailija kirjoitti:
Perheiden elintaso on korkea nykyisin, mitään lapsiperheköyhyyttä ei ole .
Minullakin on paljon esim. Astioita, lapsenlapsen äidille sanoin että vois minttu tulla katsomaan tarvisiko jotain.
Äitinsä totesi heti että hänen äidillään on merkkiastioita, saa sieltä tarvittavat. Vie roskikseen omasi.