Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelija ja sukulaisten romut

Vierailija
30.06.2023 |

Nyt menee hermot. Meidän lapsi on muuttamassa opiskelemaan ja se on saanut sukulaiset penkomaan romujaan.

Ei siinä mitään mutta kun niitä vain ensin raijattiin meille kysymättä ja nyt puhelin piippaa koko ajan, käykö tämä käykö tämä.

98 prosenttia täysin pähkähullua pikkiriikkiseen yksiöön. Ja me haluttaisiin nyt lomailla tämä loma.

Argh.

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista luettavaa ketju. Kierrätys on tätä päivää, mutta mikään ei kelpaa, kun teinitkin haluavat kallista ja uutta. Moni pienituloinen olisi lahjoituksista iloinen. Kermapepouja vaan kiukuttaa. Häpeisit ap aloituksestasi!!

Vierailija
42/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä nykyihmisen kiittämättömyyttä! Vaikka kiinnostusta ei löytyisi, niin eikö ajatus ole kaunis?

Miksi pitäisi olla kiitollinen siitä, että sukulaiset hankkiutuvat ilmaiseksi ylimääräisestä rojusta eroon dumppaamalla ne itsenäistyvän lapsen äidin riesaksi?

Luulen tuon olevan lähinnä teidän perheen ongelma, ei yleinen. Ihan kuten anoppiongelmatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tätä nykyihmisen kiittämättömyyttä! Vaikka kiinnostusta ei löytyisi, niin eikö ajatus ole kaunis?

Jäteasemana, kierrätyskeskuksena toimiminen ilman omaa toivetta on lähinnä törkeää. Antajan ajatus on päästä romuista eiku aarteista helposti eroon.

Vierailija
44/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista luettavaa ketju. Kierrätys on tätä päivää, mutta mikään ei kelpaa, kun teinitkin haluavat kallista ja uutta. Moni pienituloinen olisi lahjoituksista iloinen. Kermapepouja vaan kiukuttaa. Häpeisit ap aloituksestasi!!

No ota sinä vastaan vaikka koko maailman roskat, jos haluat. Et voi kuitenkaan velvoittaa ketään muuta toimimaan ilmaisena kaatopaikkana.

Roskan dumppaaminen toiselle, joka ei tee sillä mitään, ei muuten ole kierrätystä. Kierrätystä olisi huolehtia se roska asiallisesti lajiteltuna jätteenkeräykseen, kuten normaalit ihmiset tekevät.

Vierailija
45/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se nuori laittaa jonkin jäätävänkokoisen vaatekaapin tai kodinkoneet joita ei käytä tai likaiset vääränkokoiset matot tai turhat valaisimet? Tai ison sohvan?

Kun ne nuoret muuttaa pieniin asuntoihin ja vieläpä muuttavat usein ja ne kamat pitää kantaa takaisin taas vanhemmille jos menee vaihtoon jne?

Vierailija
46/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille niitä tavaroita alettiin tyrkyttää jo kun lapset oli yläkoulussa

Nyt toinen opiskelee ulkomailla ja toinen kotikaupungissa ja asuu kotona.

Edelleenkin ne tavarat on ihan vaan tiellä, kuten en selkeästi oli tiellä siellä sukulaisillakin.

Koska annat lastesi itsenäistyä ? Hääläätkö ikuisesti suvun ja lasten välissä komennellen kumpiakin.

Vierailija
47/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se nuori laittaa jonkin jäätävänkokoisen vaatekaapin tai kodinkoneet joita ei käytä tai likaiset vääränkokoiset matot tai turhat valaisimet? Tai ison sohvan?

Kun ne nuoret muuttaa pieniin asuntoihin ja vieläpä muuttavat usein ja ne kamat pitää kantaa takaisin taas vanhemmille jos menee vaihtoon jne?

Aika avutonta touhua teillä. Kärrätään väkisin tavaraa ettekä saa ees itse viedä kierrätyskeskukseen/ roskiin/ hyväntekeväisyyteen?

Ei käy säääliksi kyn naurattaa tuollainen avuttomuus, ihmissuhteet, riippuvaisuus sukulaisista? Setiä, tätejä?

Vierailija
48/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheiden elintaso on korkea nykyisin, mitään lapsiperheköyhyyttä ei ole .

Minullakin on paljon esim. Astioita, lapsenlapsen äidille sanoin että vois minttu tulla katsomaan tarvisiko jotain.

Äitinsä totesi heti että hänen äidillään on merkkiastioita, saa sieltä tarvittavat. Vie roskikseen omasi.

Ai että tätä materiaan rakastunutta suurta ikäluokkaa. Kun niitä romuja ei otetakaan nöyrästi kiitellen ja ylenmäärin kehuen vastaan, niin voi sitä suuttumuksen määrää. :D

Vierailija
49/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika avutonta touhua teillä. Kärrätään väkisin tavaraa ettekä saa ees itse viedä kierrätyskeskukseen/ roskiin/ hyväntekeväisyyteen?

Ei käy säääliksi kyn naurattaa tuollainen avuttomuus, ihmissuhteet, riippuvaisuus sukulaisista? Setiä, tätejä?

Melko avutonta, jos ei osaa omia jätteitään viedä jäteasemalle, vaan vie ne sukulaisten nurkkiin.

Vierailija
50/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini ei välttämättä halua kallista eikä uutta vaan voi hyvin haluta omilla pikku tietesteillään osta oman maun mukaista ja itselle sopivaa erittäin edullisesti kirppareilta tai etsiä mieleisensä tavarat vähitellen fb:n roskalavoilta tms. Sukupolvien välillä voi olla huomattaviakin makueroja sisustuksessa.

-sivusta

ja pistä ap facebookin roskalavalle vaan kuva rojukasasta otsikolla annetaan ensimmäiselle hakijalle

Vierailija
51/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi valittaa jos olisin täys typerys ja mulle tuotais jotain josta ei ole sovittu.

Luultavasti taas jotain maalaistragediaa, pihalle tuodaan jätti-antiikkikaappeja ja könninkelloja kun sukutilat tulvillaan niitä.

Ei meillä olla sukurakkaita vaikka kahta ouolta isot suvut, jokainen hoitaa raha-asiansa itse . Kun ei valita ei saa könninkellojs köyhänavuksi.

Vierailija
52/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että mikä tahansa 6 hengen pöydän pöytäliina ja väärän kokoinen verho ja liian suuri matto pitäisi ottaa kiitollisena vastaan, vaikka ne eivät omaan asuntoon mitenkään mahtuisikaan? Kysehän on siitä, että kysymättä dumpataan tai tarjotaan sellaista tavaraa, mitä nuori ei voi ottaa vastaan.

Mun lapsi osti sänkyä lukuunottamatta huonekalut käytettynä, kun muutti kotoa. Sai myös tädiltään jotain keittiövälineitä (kauhan, paistinlastan, juustohöylän jne), kun hänellä niitä oli liikaa. Mutta ei ottanut asuntoonsa mitään, mitä ei tarvitse tai mikä sinne ei mahdu. Eikö tämä ole vain järkevää?

-ohis

Vierailija
53/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienen asunnon pieneen keittiöön esimerkiksi se mikroaaltouunin koko on ratkaiseva.

Kaikki ei juo kahvia eli niitä kahvinkeittimiä ei lannata tyrkyttää sen varalle että siellä joskus käy kahvinjuoja vieraana - ks edelleen se pienen keittiön ongelma.

Yleiskonetta harva haluaa mukaansa. Tai esimerkiksi montaa mattoa kun edelleen se asunto on pieni.

Ja vaikka on opiskelija, on oikeus haluta kaunis koti.

Totta kai. Menee ja ostaa mieleistään , ei edes sotkaa vaan laulumaata ja vepsäläistä.

Turhahan se on voivotella sukulaisille että nyt tyttö lähtee ja opintotuet on pieniä, jos kuitenkin rahaa on hankkia kaikki uutena ja nättinä.

Moni vielä muistelee omia aikojaan kun itse opiskelivat kimppakämpissä solun huonekaluilla.

Kaikki eivät tajua nykyistä korkeaa elintasoa nykyteineillä ja nuorilla ja lapsiperheillä.

Tää menee nyt vähän ohi, mutta mikä ihme esim. Vepsäläisessä on? Ylihintaista lastulevymeininkiä kuten Sotkassa ja muaalla, erona vain se, että ne on muualla halvempia. Jotain laadukastakin tietty löytyy, mutta suuri osa ihan sitä samaa shaibaa...

Jos nuorilla ja perheillä on korkea elintaso, niin mitäs täällä sitten valitetaan, kun ollaan niin köyhiä? No tietty luottokortilla saa ja bemarilla pääsee, voi sitten seuraavaksi vinkua kun korot on niin korkeat ettei raha riitä mihinkään.

Oma nuoreni lähti opiskelemaan ja ihan mielellään otettiin vastaan käytettyä tavaraa sukulaisilta ja kavereilta, vaikka keskituloisia ollaan. Tietty olihan siinäkin rajansa - ihan mikä tahansa ei kelvannut. Mutta löytyi kauniita verhoja, paistinpannuja, kattiloita, lautasia, pyyhkeitä jnejne. sellaista kaikkea käyttötavaraa joka oli hyväkuntoista ja käyttökelpoista. Kaikki ei ollut ihan tytön mieleen, mutta mitä väliä jos pyyhkeet on roosaa jos ne kuiteskin kuluvat ja pitää uusia vähän ajan päästä. Ei ne koko elämää kuiteskaan kestä. Toisaalta meillä oli siten, että tyttö itse teki listan mitä tarvitsi kun oli tutkittu omat tavarat ja sitten kysyttiin läheisiltä että löytyykö ylimääräisenä. Varmaan jonkun mielestä kerjäämistä, mutta näin meillä lähipiirissä on toimittu kun jonkun lapsi lähtee vuorollaan opiskelemaan. Ja ihmeesti sitä tavaraa kertyy, vaikka juuri viime vuonna oli edellinen kaverin opiskeleemaan lähtevä poika kyselemässä...

Vierailija
54/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä kohtaa aloituksessa ilmoitettiin ongelmaksi se, etteivät lahjoituskamat olleet tarpeeksi kalliita ja uusia?!

Ongelmahan oli se, että tarjottiin ja jopa kysymättä raahattiin paikalle kamoja, jotka eivät yksiöön mahdu tai joille ei ole mitään tarvetta.

Vierailija
55/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla kiitollinen siitä, että sukulaiset hankkiutuvat ilmaiseksi ylimääräisestä rojusta eroon dumppaamalla ne itsenäistyvän lapsen äidin riesaksi?

Luulen tuon olevan lähinnä teidän perheen ongelma, ei yleinen. Ihan kuten anoppiongelmatkin.

En minä ota vastaan turhaa tavaraa. Tosin sukuni on sen verran täyspäistä porukkaa ettei näin toimikaan. Anoppini on ollut yksi mukavimmista ihmisistä elämässäni. Eikä tämä edes liity siihen, että pitäisi olla kiitollinen turhasta rojusta. Sitä kommentoin viestissäni.

Vierailija
56/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin tyypit.

Voisi sanoa jopa bondaamiseksi, kun minä sen muovikipon, ostettu Anttilasta, aivan pyytämättä, ihan hyvää hyvyyttäni annoin silloin 30 vuotta sitte ihan hyvää hyvyyttäni, niin sinä olet minulle velkaa koko elämäsi.

Tuon takia minulla on oikeus ja valta sekaantua asioihisi, koko sukunne asioihin, en koskaan jätä teitä.

Roskiinhan tuo kippo olisi joutanut, mutta onneksi hoksasin että näin voin olla itselleni hyödyksi. Ei haittaa vaikka sinua haittaa, kun itseäni hyödyttää, saan kiksit ja pontta kun olen näin (muiden) elämässä kiinni.

Vierailija
57/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on paljon esim. Astioita, lapsenlapsen äidille sanoin että vois minttu tulla katsomaan tarvisiko jotain.

Äitinsä totesi heti että hänen äidillään on merkkiastioita, saa sieltä tarvittavat. Vie roskikseen omasi.

Ai että tätä materiaan rakastunutta suurta ikäluokkaa. Kun niitä romuja ei otetakaan nöyrästi kiitellen ja ylenmäärin kehuen vastaan, niin voi sitä suuttumuksen määrää. :D

En minä suuttunut. Isossa perheessä aikoinaan on tarvittu astioita. Kyllä minä niitä kärräilen konttiin ja fidaan erisdä joskus annan roskalavalla.

Ei sitä ilman astioita pärjätty kun oli iso perhe.

Sulla ei sitren astioita, vuodevaatteita jos ne turhaa materiaa?

Ilman muuta on pelkkää romua tavallinen perusastia.

Vierailija
58/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä suuttunut. Isossa perheessä aikoinaan on tarvittu astioita. Kyllä minä niitä kärräilen konttiin ja fidaan erisdä joskus annan roskalavalla.

Sinuahan oli kehotettu viemään roskikseen astiasi. Niinhän sinä itse kirjoitit. Eli kyllä ne ihan romulta kuulostavat.

Vierailija
59/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille ihmisille tarpeettomista tavaroista luopuminen on vaikeaa, niin on myös itselleni. Kyse ei ole niinkään siitä, että haluaisin niistä tavaroista rahaa. Mutta luopumista helpottaa, jos tiedän että tavara menee jollekin tarpeeseen ja joku siitä ilahtuu. Se on vähän niin kuin lemmikistä luopuisi, haluaa sen hyvään kotiin.

Tuo, että tarjotaan opiskelijalle, saattaa hyvinkin olla vain sitä, että tavaroista halutaan päästä eroon ja tätä luopumista pehmentää se, että uskotellaan itselle, että päästään samalla auttamaan jotain hädänalaista. Jos se tavara ei olekaan haluttua, niin se on itselle vaikeaa. Kun on kuvitellut, että joku ilahtuu ja kiittelee vuolaasti, niin se hommahan menee ihan pieleen (psyykkisellä tasolla), kun osoittautuu, että se oma aarre onkin toiselle roska.

Vierailija
60/120 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinuahan oli kehotettu viemään roskikseen astiasi. Niinhän sinä itse kirjoitit. Eli kyllä ne ihan romulta kuulostavat.

No joo, löytyi vanha tuttu tästäkin keskustelusta. No, olen järki-ihminen ja kuolinsiivousta teen. Jos aika riittää ei jää jälkeläisille rojua.

Älä vastaile minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan