Oletteko nähneet kun eläimen päälle ajetaan?
Kaikki ovat nähneet tiellä ruumiita, mutta entä itse tilannetta?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Olen ajanut kahdesti rusakon hengiltä. Kummallakin kerralla on käynyt sinällään hyvä tuuri, että on mennyt kertalaakista, ei ole tarvinnut alkaa lopettamaan.
Vaikka kuinka varoo liikenteessä, niin kun tulee ajettua useita kymmeniä tuhansia kilometrejä Suomea ympäri vuosittain milloin minkäkinlaisilla teillä, niin silti noi kaksi vahinkoa on käynyt tässä parinkymmenen vuoden aikana.
Mistä tiedät etteivät jääneet kitumaan tai että olivat ainoita uhreja?
Ajoin ruohonleikkurilla ison sammakon päälle joka lymyili pitkässä heinikossa. Ja minä kun tykkään sammakoista, aivan kauheaa oli.
Vierailija kirjoitti:
Näin kun joku ajoi jäniksen päälle ja jatkoi matkaansa jättäen sen kitumaan. Minun tehtäväksi jäi käydä päästämässä se kärsimyksistään.
Ja eikun pataan.
Ap, täysin typerä ja oksettava kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin ruohonleikkurilla ison sammakon päälle joka lymyili pitkässä heinikossa. Ja minä kun tykkään sammakoista, aivan kauheaa oli.
Miten voit luottaa ettei siellä sellaisia ole?
Vierailija kirjoitti:
Ap, täysin typerä ja oksettava kysymys.
Tämä. Miksi kukaan näkisi sellaista?
Näin kerran kun puolisokea pallomaha ampui koiran luultuaan sitän karhuksi. Kaatolupaa ei ollut kunpaankaan ja se oli nimismiehen koira. Lähti aseenkantolupa ja koska oli aihetta epäillä näköä, lähti myös ajokortti. Koko kylä tiesi papan ja sen pikku Toyotan jolla se ajoi vain kauniina päivänä ja vain hissukseen kylille. Nyt ei enää ajanut vaan joutui kotihoidon piiriin ja kun ei enää tavannut ketään niin veltostui keinutuoliinsa ja löytyi siitä kuolleena. Vain pari vuotta sen onnettoman harhalaukauksen ohi.
Kerran näin. Tummahipiäinen löntystelijä, kalliit merkkivaatteet ja aurinkolasit, ja Airit korvissa. Katse kännykässä. Ei viitsinyt katsoa eteensä, sitten jo lensikin metrikaupalla kohti Allahin taivasta. Oli toki kurja homma - menihän siinä ihan turhaan autoilijan auto ruttuun ja lunastukseen, vaikka ei ollut autoilijan oma vika. Autoon kumminkin kiintyy.
Olen ajanut jänikseen pahki joka kuoli, en tainnut yli ajaa. Tietysti vuokra-auto alla ja omavastuu tonnin, ja volvon puskurihan maksoi yli sen. Eli tulipa taas hintaa hommalle. Muistakaa, että kesäiltaisin ja -öisin on paljon jäniksiä liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Näin kerran kun puolisokea pallomaha ampui koiran luultuaan sitän karhuksi. Kaatolupaa ei ollut kunpaankaan ja se oli nimismiehen koira. Lähti aseenkantolupa ja koska oli aihetta epäillä näköä, lähti myös ajokortti. Koko kylä tiesi papan ja sen pikku Toyotan jolla se ajoi vain kauniina päivänä ja vain hissukseen kylille. Nyt ei enää ajanut vaan joutui kotihoidon piiriin ja kun ei enää tavannut ketään niin veltostui keinutuoliinsa ja löytyi siitä kuolleena. Vain pari vuotta sen onnettoman harhalaukauksen ohi.
Koira maksoi hengellään hinnan monen muun hyväksi.
Sellaisen voi käyttää ravinnoksi jos ei pystytä enää elvyttämään.