Raskausutelut lihonneelta tai KENELTÄ VAAN - ei enää tätä päivää!
On tullut jokunen ylikilo, jotka minulla pakkautuvat tukevasti keskivartaloon, ja PMS-turvotuskin on pahimmillaan. Tänään töissä eräs vanhempi nainen otti asiakseen kysyä, miten pitkällä raskaus on. Voi helvetti, miten nolotti, hävetti ja vitutti. Teki mieli kysyä, että mitenkäs rouvan aviomiehen maharoikko on saanut alkunsa?
Toivon todella, että tämä on vain vanhenevan ikäluokan tahdittomuutta ja nuorempi sukupolvi osaa jo pitää suunsa supussa ja arvailut itsellään. Inhottaa ja ketuttaa joutua vetämään sinnillä vatsaa sisään ja piilottaa itsensä kaapuihin sen tähden, ettei kenelläkään heräisi vääriä tulkintoja.
Kommentit (55)
Mulla pari vuotta synnytyksestä, mitat 180cm ja 67kg, kysyttiin keväällä erään kaverini puolison toimesta että monennella kuulla, alkaa vatsa näkyä jo :D mikä näitä ihmisiä vaivaa?
Olen parjattua vanhempaa ikäluokkaa, mutta en kysy, en kommentoi, en mitenkään huomioi. Jos joku vetoaa raskauteensa tarvitessaan apua, niin en todellakaan ole kuulevinani, koska sehän on sama kuin pilkkaisi avoimesti. Sama vanhempi lastenvauvujen kanssa: ei ole minun tehtäväni kokeilla onneani, kelpaako apu vai ei, teenkö jotain väärin tms. . Siksi menen ohi enkä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla pari vuotta synnytyksestä, mitat 180cm ja 67kg, kysyttiin keväällä erään kaverini puolison toimesta että monennella kuulla, alkaa vatsa näkyä jo :D mikä näitä ihmisiä vaivaa?
Kaverin puolison toimesta = kaverin puolison kysyi
Vierailija kirjoitti:
On tätä päivää ihan yhtä lailla kuin kaikesta loukkaantuminenkin. Jos ei halua uteluja, niin siihenhän on hyvä keino olemassa.
Hyvä keino olemassa = viittaatko kenties laihduttamiseen? Kertoisitko sitten hyvän keinon myös endometrioosi- ja PMS-turvotuksen poistoon? Saavat nimittäin ihan ilman ylikilojakin välillä näyttämään siltä, kuin laskettu aika olisi ensi viikolla.
Tuo on kyllä huvittava tapa, että painotetaan "tätä päivää", aivan kuin nykyään oltaisiin jotenkin valaistuneita, vaikka ihan samoin kuin muillekin sukupolville on käynyt, niin tämän ajan ihmiset tekee paljon asioita, joille tulevaisuudessa pyöritellään päätä.
Mutta tuskin tuon kysyminen on koskaan varsinaisesti kohteliasta ollut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla just viime viikolla yks reppana mies kysy isossa porukassa, kun olin koko illan ollut boolilasi/viinilasi kädessä että kun maha on noin pyöristynyt niin saako jo kysyä, oonko taas raskaana 🤡 sain lapsen vuosi sitten, painoindeksi on nyt 21. Ei ole täysin litteä vatsa, ei kai monilla naisilla ole. Enpä tuosta loukkaantunut kun tiedän että ihan tavallinen maha mulla on, lähinnä jäin pohtimaan että minkälainen sankari tollasia heittelee (etenkin alkoholia juovalle ihmiselle).
Päihdeäitejä on nykyään valitettavan paljon. Röökiä ja alkoholia käytetään raskaana ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä huvittava tapa, että painotetaan "tätä päivää", aivan kuin nykyään oltaisiin jotenkin valaistuneita, vaikka ihan samoin kuin muillekin sukupolville on käynyt, niin tämän ajan ihmiset tekee paljon asioita, joille tulevaisuudessa pyöritellään päätä.
Mutta tuskin tuon kysyminen on koskaan varsinaisesti kohteliasta ollut.
Takuulla monille jutuille pyöritellään päätä tulevaisuudessa, mutta silti koen, että just näissä kehorauhajutuissa on menty nuoremman väestön keskuudessa aidosti eteenpäin - ja oikeaan suuntaan.
-ap
Opetelkaa suhtautumaan. Jos joku kysyy ootko raskaana niin sanot vaan vakavalla naamalla, et juu kolmoset tulossa jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Olen parjattua vanhempaa ikäluokkaa, mutta en kysy, en kommentoi, en mitenkään huomioi. Jos joku vetoaa raskauteensa tarvitessaan apua, niin en todellakaan ole kuulevinani, koska sehän on sama kuin pilkkaisi avoimesti.
Eihän vanhempi ikäluokka mirenkään parjattu ole, päin vastoin, kypsyyttä ja viisautta arvostetaan, mutta jos joltain yksilöltä molemmat puuttuu täysin ja pitää heittää tuollaista passiivisaggressiivista kiukuttelua, niin ymmärrettävästi vastaanotto on tympiintynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen parjattua vanhempaa ikäluokkaa, mutta en kysy, en kommentoi, en mitenkään huomioi. Jos joku vetoaa raskauteensa tarvitessaan apua, niin en todellakaan ole kuulevinani, koska sehän on sama kuin pilkkaisi avoimesti.
Eihän vanhempi ikäluokka mirenkään parjattu ole, päin vastoin, kypsyyttä ja viisautta arvostetaan, mutta jos joltain yksilöltä molemmat puuttuu täysin ja pitää heittää tuollaista passiivisaggressiivista kiukuttelua, niin ymmärrettävästi vastaanotto on tympiintynyt.
Just näin.
Vierailija kirjoitti:
"Teki mieli kysyä, että mitenkäs rouvan aviomiehen maharoikko on saanut alkunsa?"
Niin, että meinasit sitten ruotia hänen täysin syyttömän miehen ylipainoa kostoksi?
Sanomisella ja ajattelemisella on se ero, ettei ajatukset loukkaa silloin, kun ne pitää päässään, eikä oksenna ulos, kuten tuo raskaudesta utelija teki.
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa suhtautumaan. Jos joku kysyy ootko raskaana niin sanot vaan vakavalla naamalla, et juu kolmoset tulossa jouluna.
Olen joskus vastannut, että kyllä se sitten aikanaan selviää.
Itse olen joskus ajatellut, että työkaveri on ehkä raskaana. Mutta koska asia ei minulle kuulunut, päätin malttaa odottaa. - Kyllähän se maha siitä pieneni ilman synnytystäkin ja olin iloinen, että pidin suuni kiinni. Kun omakin maha välillä pyrkii pullottamaan ihan liiallisesta makeasta elämästä vain. :D
haha, noh, olkaa positiivisia .
Ei se oo pakko lihoa ellei halua.
Mulla just viime viikolla yks reppana mies kysy isossa porukassa, kun olin koko illan ollut boolilasi/viinilasi kädessä että kun maha on noin pyöristynyt niin saako jo kysyä, oonko taas raskaana 🤡 sain lapsen vuosi sitten, painoindeksi on nyt 21. Ei ole täysin litteä vatsa, ei kai monilla naisilla ole. Enpä tuosta loukkaantunut kun tiedän että ihan tavallinen maha mulla on, lähinnä jäin pohtimaan että minkälainen sankari tollasia heittelee (etenkin alkoholia juovalle ihmiselle).