Raskausutelut lihonneelta tai KENELTÄ VAAN - ei enää tätä päivää!
On tullut jokunen ylikilo, jotka minulla pakkautuvat tukevasti keskivartaloon, ja PMS-turvotuskin on pahimmillaan. Tänään töissä eräs vanhempi nainen otti asiakseen kysyä, miten pitkällä raskaus on. Voi helvetti, miten nolotti, hävetti ja vitutti. Teki mieli kysyä, että mitenkäs rouvan aviomiehen maharoikko on saanut alkunsa?
Toivon todella, että tämä on vain vanhenevan ikäluokan tahdittomuutta ja nuorempi sukupolvi osaa jo pitää suunsa supussa ja arvailut itsellään. Inhottaa ja ketuttaa joutua vetämään sinnillä vatsaa sisään ja piilottaa itsensä kaapuihin sen tähden, ettei kenelläkään heräisi vääriä tulkintoja.
Kommentit (55)
Minulla joku rouva tuli rähisemään kun join olutta ja poltin tupakkaa kävelykadun terassilla. Olen omenalihava ja helle turvottaa lisää, nätisti pömpöttää mekon läpi. Rouva päätti sitten tulla kertomaan ettei raskaana saa juoda alkoholia. Kiva pikku julkinen nöyryytys.
Joskus käytän tuota ihan vain loukatakseni toista josta en pidä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla joku rouva tuli rähisemään kun join olutta ja poltin tupakkaa kävelykadun terassilla. Olen omenalihava ja helle turvottaa lisää, nätisti pömpöttää mekon läpi. Rouva päätti sitten tulla kertomaan ettei raskaana saa juoda alkoholia. Kiva pikku julkinen nöyryytys.
Ja vaikka olisitkin ollut raskaana niin kyllä nykyään nainen päättää itse kehostaan.
"Teki mieli kysyä, että mitenkäs rouvan aviomiehen maharoikko on saanut alkunsa?"
Niin, että meinasit sitten ruotia hänen täysin syyttömän miehen ylipainoa kostoksi?
Itseäni haittaa vähemmän se, että joku luulee mun olevan raskaana kuin se, että udellaan onko tulossa lisää lapsia. Tosin mikäli jonkun mielestä se on relevanttia kysyä, pidän myös relevanttina, että siihen saa myös vastata rehellisesti eli etten voi saada lapsia enää.
Vierailija kirjoitti:
"Teki mieli kysyä, että mitenkäs rouvan aviomiehen maharoikko on saanut alkunsa?"
Niin, että meinasit sitten ruotia hänen täysin syyttömän miehen ylipainoa kostoksi?
No mutta eihän se tämän rouvan logiikalla olisi loukkaavaa ollenkaan, jos kerran ihmisen ulkonäön kommentointi on sallittua, ja vieläpä toisten kuullen.
Tuli kieltämättä mieleen sekin, kuinka kipeästi tuo töräytys olisi osunut, jos sattuisin kamppailemaan lapsettomuuden kanssa tms. Mutta olen vela ja aivan sinut päätökseni kanssa, joten nyt tosiaan vaan hävetti. Ja vitutti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä läskiltä naiselta pitää rohkeastinvaam kysyä ettå MITÅ psyykenlääkettä syöt kun ei näytä auttavan.
Ja tuollaisille kysyjille voi vain tuumata että miksei lobotomiaa enää suoriteta.
No onhan ylipainokin eräänlaista raskautta, siis raskasta aikaa.
Ihan asiallista kysyä.
Voithan sä sanoa, että on tullut 5 kg lisää.
Kommentoidaanhan ihmisten hiuksia ja vaatteitakin eli yleisen olemuksen kommentointi on ihan ok.
Ja oikeasti miettisin itsensä lihottamisen lopettamista, jos moiset kyselyt harmittaa!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meille miehillekin töksäytellään kaikenlaista. Minultakin tuttavat ja sukulaiset kyselee perhesuunnitelmista vaikken ole koskaan edes halannut naista. M33
Otetaanko vatsasi koko tai pakeneva hiusrajasi puheenaiheeksi kahvipöydässä?
Vierailija kirjoitti:
Nolottaa näin jälkeenpäin, kun ajattelin tuttavani olevan raskaana ja kerroin siitä sitten tapani mukaan kaikille kavereille. Myöhemmin sain todella vihaisen puhelun kun hänelle oli tullut kymmenkunta onnittelua raskaudesta.
"kerroin siitä sitten tapani mukaan kaikille kavereille" 🙄
Jospa lopettaisit juoruamisen? Ja olettamisen.
Nykyään ei enää tiedä onko nainen raskaana vai onko siideri maistunut.
Vierailija kirjoitti:
Tuli kieltämättä mieleen sekin, kuinka kipeästi tuo töräytys olisi osunut, jos sattuisin kamppailemaan lapsettomuuden kanssa tms. Mutta olen vela ja aivan sinut päätökseni kanssa, joten nyt tosiaan vaan hävetti. Ja vitutti.
-ap
Nyt on hyvä aika opetella krokotiilinkyyneleitä. Jos joku tulee kyselemään lapsiasioista niin näytä siltä että pillahtaisit itkuun äläkä sano mitään. Oppivatpahan olemaan sekautumatta muiden asioihin.
Vierailija kirjoitti:
No onhan ylipainokin eräänlaista raskautta, siis raskasta aikaa.
Ihan asiallista kysyä.
Voithan sä sanoa, että on tullut 5 kg lisää.
Kommentoidaanhan ihmisten hiuksia ja vaatteitakin eli yleisen olemuksen kommentointi on ihan ok.
Ja oikeasti miettisin itsensä lihottamisen lopettamista, jos moiset kyselyt harmittaa!
Eli jos arvioit ylipainon olevan ihmiselle raskasta, susta on sitten ihan asiallista julkisesti sitä alkaa ruotimaan?
Sanonko KUKA tässä on raskas?
Ja ihan vinkkinä, myöskään ihmisten hiusten ja vaatteiden negatiivinen kommentointi ei ole ok.
Naapuruston rouva tuli yksi päivä pihalla juttelemaan kanssani niitä näitä. Yhtäkkiä kovaan ääneen huusi että voisinko minä nyt kertoa onko minulle kovasti maistunut kalja vai olenko raskaana? He ovat niin miettineet miehensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Naapuruston rouva tuli yksi päivä pihalla juttelemaan kanssani niitä näitä. Yhtäkkiä kovaan ääneen huusi että voisinko minä nyt kertoa onko minulle kovasti maistunut kalja vai olenko raskaana? He ovat niin miettineet miehensä kanssa.
Voi kiesus miten tökeröitä ihmiset voivat olla!!
On tätä päivää ihan yhtä lailla kuin kaikesta loukkaantuminenkin. Jos ei halua uteluja, niin siihenhän on hyvä keino olemassa.
Saa ja pitää kysyä. Itsellänikin on pikku pömppis. Nauraisin vain!
Woken seurauksena raskaudesta on ok udella myös miehiltä, jos massu pömpöttää.
Kyllä meille miehillekin töksäytellään kaikenlaista. Minultakin tuttavat ja sukulaiset kyselee perhesuunnitelmista vaikken ole koskaan edes halannut naista. M33