Kuuluuko kirkon mielestäsi osallistua Prideen?
Kommentit (80)
Ei kuulu. Pride on saatanan aate, eikä kirkon pidä palvella saatanaa. Jo sana pride eli ylpeys kertoo oleellisen.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kirkon ei pitäisi ottaa osaa politiikkaan vaan pitäytyä vain uskon asioissa.
Kirkon väitetty viesti on rakkaus. Rakkaus on sellainen asia, minkä sanominen on helppoa, mutta käytännön toteutus vaikeaa.
Jos vihaat osaa ihmiskunnasta heidän rakkautensa kohteen vuoksi, et ole oikeasti rakkauden asialla.
Joskus on pelkurimaista väittää olevansa uskon asialla, kun ihmisiä syrjitään sen vuoksi, millaiseksi he ovat syntyneet.
Haluaisin kunnioittaa kirkkoa, mutta nykyisellään he ovat pelkkiä opportunistisia pelkureita.
Seurakunnat ovat tänäkin vuonna mukana Helsinki Pridessä tutustu viikon ohjelmaan!
Helsinki Pride on Suomen suurin ja vaikuttavin ihmisoikeus- ja kulttuuritapahtuma, joka tuo ihmiset yhteen ja tekee tilaa sateenkaaren kaikille sävyille. Myös pääkaupunkiseudun seurakunnat ovat mukana tapahtumassa ja Helsinki Priden yhteisökumppani.
https://helsingintuomiokirkko.fi/uutiset/seurakunnatovattanakinvuonnamu…
LAUANTAI 1.7.
Pride-hartaus lauantaina Helsingin tuomiokirkossa
Rakkaus on Jumalan lahja meille kaikille. Lämpimästi tervetuloa hiljentymään Helsingin tuomiokirkkoon Pride-hartauteen ja juhlistamaan rakkautta sen kaikissa sateenkaaren väreissä.
Hartaudessa esiintyy Mami, saksofonistina Perttu Nurkka. Mukana hartautta toteuttamassa ovat pastorit Aki Kekkonen ja Taija Tiilikka, kanttori Matti Vaakanainen, seurakuntaneuvoston jäsen Juha-Pekka Hippi ja joukko seurakuntalaisia.
Hartautta voi myös seurata Tuomiokirkkoseurakunnan YouTube-kanavalta.
Pride-hartaus lauantaina 1.7.2023 klo 1012 Helsingin tuomiokirkko, Unioninkatu 29, 00170 Helsinki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tohon pitäisi osallistua kuin pedojen, pervojen, häiriköiden, sukupuolisurffareiden, kehomuokkaajien, hormonihirviöiden, raiscaajien, sukupuolitautisten ja muiden genitaalisekoilijoiden, niidenhän ylpeyttä se edustaa.
Haista paska.
Pakko haistaa kun sieltä päin tuulee.
Eikö kirkko tosiaan ole luotu juuri siksi että ihminen pysyisi erossa kaikenlaisesta perverssistä keholle ja mielelle haitallisesta toiminnasta, joka rapauttaa yhteisöä ja ihmiskubtaa. Ihmisen on vaikea pitää itsensä kurissa, varsinkin jos on seksuaalisesti häiriintynyt tai seksiaddikti yms. Siksihän tämmöisiä kurinpitojärjestelmiä on luotu, ettei elettäisi kuin siat pellossa.
Nyt kirkko yhtäkkiä kannustaakin elämään kuin siat pellossa ja olemaan vielä ylpeä siitä.
Hmmm.
Pridessa ei varmaan ole mitään vikaa, kukin voi osoittaa mieltään asiallisesti ihan vapaasti. Se mikä tämän tekee minulle vastenmieliseksi on median rummutus aiheesta koko ajan. Marginaali ihmisiä tungetaan joka ohjelmaan ja kuviin. Koko homma kääntyi siis itseään vastaan. Nyt ärsyttää ja kanava kääntyy ja ääni meni persuille, ihan vaan ärsytyksen vuoksi. Tosin olen työssäkäyvä, perheellinen hetero, etten niin tyhmä ole, että olisi äänestänyt puoluetta, joka ei ajaisi minun etujani.
Ja vastaus kysymykseen, ei, kirkon ei kuulu osallistua Prideen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kirkko tosiaan ole luotu juuri siksi että ihminen pysyisi erossa kaikenlaisesta perverssistä keholle ja mielelle haitallisesta toiminnasta, joka rapauttaa yhteisöä ja ihmiskubtaa. Ihmisen on vaikea pitää itsensä kurissa, varsinkin jos on seksuaalisesti häiriintynyt tai seksiaddikti yms. Siksihän tämmöisiä kurinpitojärjestelmiä on luotu, ettei elettäisi kuin siat pellossa.
Nyt kirkko yhtäkkiä kannustaakin elämään kuin siat pellossa ja olemaan vielä ylpeä siitä.
Hmmm.
Olet sensuurista huolimatta oikeassa. Tästä syystä Raamattu kieltää naispappeuden, koska naiset ovat alttiita sosiaalisella painostukselle ja taipuvat kulloistenkin trendien ja normien mukaisiksi. Kun kirkko ei enää edusta yhtään mitään vaan juoksee vain trendien perässä niin se on tuomittu katoamaan koska se on tällaisenaan täysin arvoton. Sen osoittaa jo tuo Käärijä-messu.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm.
Yksi kuolemansynneistä pride
Tänä kesänä eroan kirkosta. Valtion kirkko on ajaantunut liian kauas juuriltaan. Haluan konservatiivisempaa menoa.
Vierailija kirjoitti:
Tästä maailmasta puuttuu kaikki logiikka ja järki nykyään. Ihan ihmeellistä sekoilua kaikki.
Mikä virka kirkolla ylipäätä on, jos se nyt yhtäkkiä edustaa kaikkea sontaa mitä ihmismieli vain voi keksiä. Minä oon käsittäny että koko uskonnon idea on juuri siinä että tämmöiset ihmiselke haitalliset asiat saataisiin pidettyä loitolla ja ihmiset pysyisivät edes jonkunlaisessa ruodussa.Mutta oon vissiin ymmärtänyt väärin, kun en kovin kristitty ole.
Ihan oikein sinä olet asiat ymmärtänyt. Nuin sen pitäisi mennäkin että moraalia olisi vielä ihmisillä. Nyt kirkko on niin mädäntynyt sisältä käsin kun ääneen päästetään pappeja jotka on kääntänyt synnin esim. homoskukkeloinnista niin että se onkin Jumalan lahja.
Osallistukoon, jos haluavat. Kivitystuomiot kuuluvat Gileadiin.
Voitko hieman avata, mitä haitallista esimerkiksi homoseksuaalisuudessa on? Ja keneen se "haitta" kohdistuu?
Ai niin! Se haittaa näitä päiviräsäsiä, kun he hammasta purren joutuvat sietämään, että Jumala loi kaikenlaisia erilaisia asioita.
Minkään instanssin tai julkisen laitoksen ei pitäisi osallistua. Yksityishenkilönä kuka vaan, mutta ei laitos.
Stubb lähettää puppelipojat vapaaehtoisina vapauttamaan Ukrainan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm.
Yksi kuolemansynneistä pride
Luterilaisessa kirkossa ei ole kuolemansyntejä. Ne on katolilaisten hömppää ne.
Pride tai mikä tahansa yhden asian liike on aina politiikkaa, eikä kirkon pidä ottaa politiikkaan kantaa.
Kolmas vaihtoehto: en osaa sanoa.
Tästä maailmasta puuttuu kaikki logiikka ja järki nykyään. Ihan ihmeellistä sekoilua kaikki.
Mikä virka kirkolla ylipäätä on, jos se nyt yhtäkkiä edustaa kaikkea sontaa mitä ihmismieli vain voi keksiä. Minä oon käsittäny että koko uskonnon idea on juuri siinä että tämmöiset ihmiselke haitalliset asiat saataisiin pidettyä loitolla ja ihmiset pysyisivät edes jonkunlaisessa ruodussa.
Mutta oon vissiin ymmärtänyt väärin, kun en kovin kristitty ole.