Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seksitön liitto ja ero

Vieras
29.06.2023 |

Meillä on ollut vuosien seksitön liitto. Mies haluton. Omien laskujeni mukaan mies on ollut haluton jo neljä vuotta. Itse väittää, että on ollut halujakin siinä välissä, mutta en kyllä laske sitä haluksi, jos vuodessa on yksi kuukausi, jolloin seksiä on jopa kaksi kertaa. Miehelle tämä on traumaattista ja raskasta, että ei vaan pysty haluamaan. Emme kumpikaan vieläkään tarkalleen tiedä miksi hän ei halua.

No, asiaan. Olemme käyneet nyt terapiassa lähes vuoden, ja terapeutti sanoi nyt minulle, että ei usko, että mieheni kovin äkkiä muuttuu tässä asiassa. Sen jälkeen kahdestaan keskustelimme asiasta, ja mies myönsi, että hänkään ei usko, että enää koskaan juurikaan haluaa seksiä. Sanoi itsekin, että varmaan täytyy erota tai avata suhde. No, avoin suhde ei minulle käy, ei pääkoppa kestä sellaista. Olen tunneihminen ja haluan rakastaa henkilöä, jonka kanssa olen.

Luulin, että ero olisi nyt sitten ainut järkevä ratkaisu, mutta hieman yllättäen mies onkin laittanut täydet jarrut päälle. On sitä mieltä, että liitto on kuitenkin kovin hyvä muutoin. Yrittää pussailla ja halailla ja loukkaantuu, kun torjun.

Onko täällä muita, jotka ovat eronneet seksittömyyden takia? Miten ero lopulta sujui? Onko vinkkejä asian läpikäymiseen? En vaan pysty enää olla tässä suhteessa. Useita vuosia nuoruudesta mennyt hukkaan, itselleni seksuaalisuus on perustarve, ei asia jonka voi vaan unohtaa.

Kommentit (172)

Vierailija
101/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo, ap, vaikea tilanne. Ja aivan täysin mutkatonta ratkaisua tuskin löytyy.

Itse kyllä näkisin tuon, että mies nyt yrittää hakea läheisyyttä, jonkinlaisena ratkaisuyrityksenä. Jos lähdet tuota lähtökohtaisesti torjumaan, torjut kyllä kaiken.

Meillä vaimo on vastaavalla tavalla haluton. Jos seksiä on satunnaisesti jossain kuussa ja siten taas parin kuukauden tauko, niin on se minusta sama kuin ei olisi ollenkaan. Läheisyyttä meillä tosin on muuten. Olen päättänyt jäädä, vaikka tilanne ei optimaalinen olekaan.

Mies yrittää lähennellä nyt, vuosien seksittömyyden jälkeen, koska näkee että ero on tulossa. Ei siinä muusta ole kyse. Ja mies uhkailee itsensä vahingoittamisella.

Ihmettelen näitä seksineuvoja, kun suhde on noin heikossa hapessa että mies uhkailee. Seksivinkit tässä tilanteessa kuulostavat samalta kuin neuvot kastella kukkia, kun sauna on tulessa.

Toki ap itse otsikoi asian niin että seksi olisi ongelma, mutta on luonnollista että ihminen ei näe olennaista kun on liian lähellä. Mutta miksi muut eivät näe?

Vierailija
102/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee mieli näinkin intiimistä asiasta keskustella sellaisten kanssa, joille pääasia näyttää olevan lytätä toinen väittelyssä. Ja on joillakin jo miesvihatkin tulilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut seksiä, hellyyttä tai suudelmia 6,5 vuoteen. Kyllä siitä on tullut paljon ongelmia. Seksiä oli 3x kun tavattiin. Mies näytti lähinnä kauhistuneelta. Siihen loppui. En petä, koska siitä tulisi vaan paha mieli. Olen väläyttänyt usein eroa, mutta ei sitä kumpikaan halua. Rakastan miestäni. Olen välillä vihainen ja katkera seksittömyydestä. Kyllä hänkin hyväksyy minussa vaikka mitä puolia. Yksi syy olla yhdessä on yksinäisyyden pelko. Moni ei keski-ikäisenä löydä uutta kumppania. Mies ei suostu puhumaan aiheesta sanaakaan.

Vierailija
104/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä harmillista on, että miehellä on jäykkä ja aika vanhanaikainen arvomaailma. Haluaisi pysyä samassa liitossa hautaan asti kuten vanhempansa. Tekee myös peikkoa siitä, millainen lapsuus lapsellamme tulisi olemaan eron jälkeen. Ja ainiin, on myös uhannut "tekevänsä itselleen jotain" ja että "jäljelle ei jää mitään". Semmosta. Tulee kyllä varmuudella raskas ero. Sekös tässä ahdistaa. Mies tosiaan yrittää edelleen suukotella ja loukkaantuu, kun en halua. Ei hänelle tule edes mieleen, miten loukkaavaa se on, ettei toinen ole halunnut seksiä neljään vuoteen.

Jos olis toisinpäin, niin neuvot olis luokkaa

- ole parempi seksissä

- tee enemmän kotitöitä

Jne.

# kaksoisstandardit

Ole hyvä ja käytä pieni hetki sen miettimiseen, miksi noita neuvoja annetaan miehelle, jonka vaimo ei halua seksiä. Ensinnäkin, heterosuhteessa naisen ja miehen välillä on valtava orgasmikuilu - mies saa orgasmeja paljon, nainen vähän. Tähän toden totta on ratkaisuna, että mies panostaa sen oppimiseen, mikä tuo naiselle nautintoa. Tätä opiskelua moni mies ei ole valmis tekemään.

Mitä kotitöihin tulee, miehet keskimäärin tosiaan tekevät niitä vähemmän, mikä ymmärrettävästi vähentää naisen rakkautta ja kunnioitusta häntä kohtaan. Asiaan auttaa, että mies tekee niitä enemmän.

Ymmärrätkö nyt, miksi ei ole tarkoituksenmukaista verrata sukupuolia suoraan toisiinsa ja kuvittella, että samat ratkaisut toimisivat kummallekin?

En ymmärrä. On äärettömän epäreilua kuvitella, että naisen nautinto olisi vain miehen vastuulla eikä naiselle itsellään ole asiasta mitään vastuuta. Ja nainen olen itsekin. Pitkässä parisuhteessa, reilussa ja tasa-arvoisessa.

P.s. vilkaisepa uusinta ajankäyttöön liittyvää tutkimusta (11/2022) niin huomaat, että nykyaikana miehet ja naiset jakavat vastuun todella tasapuolisesti Suomessa.

Uhriutujat uhriutuu

Ottaen huomioon, että naisparisuhteessa puolisoissa on ylipäätään enemmän orgasmeja kuin mies-naisparisuhteessa, ja ne jakautuvat tasaisemmin puolisoiden välillä, en vapauttaisi miestä vastuusta tässä orgasmiasiassa. Heteroparisuhteessa on jotakin sellaista, mikä haittaa naisen seksuaalisen huipun saavuttamista. Itsestäänselvä johtopäätös on, että se jokin on mies. 

Laitapa linkkiä sit kiitos!

Voihan olla et naiset kuvittelee, et heidän vastuullaan on toisen tyydyttäminen eikä tällä puolisolla ole itsellään koskaan mitään vastuuta

Yksi osa ongelmaa on just tuo, että naiset on ehdollistettu ajattelemaan ensisijaisesti miehen nautintoa, ja oma tulee jos on tullakseen. Tästä on paljon tutkimusta, mutta tässä pari helppotajuista artikkelia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Orgasm_gap

https://www.psychologytoday.com/intl/blog/stress-and-sex/201510/the-org…

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/14747049221083536?icid=int.sj-…

Nimenomaan noi kaksoisstandardit meinaa sitä et miehen tulee tehda vaikka mitä kommervenkkejä, et nainen sais

Ehkä sillä naisella on omakin vastuu?

Moki mies valittaa et nainen on passiivinen. Onko tosiaan aina vaan kaikki vika miehessä?

No ihan loogisesti: jos nainen saa orgasmin yksin ja toisen naisen kanssa, mutta en miehen kanssa, mitä itse arvelet?

Eihän nuo linkit tuollaista kerro.

Vierailija
105/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä harmillista on, että miehellä on jäykkä ja aika vanhanaikainen arvomaailma. Haluaisi pysyä samassa liitossa hautaan asti kuten vanhempansa. Tekee myös peikkoa siitä, millainen lapsuus lapsellamme tulisi olemaan eron jälkeen. Ja ainiin, on myös uhannut "tekevänsä itselleen jotain" ja että "jäljelle ei jää mitään". Semmosta. Tulee kyllä varmuudella raskas ero. Sekös tässä ahdistaa. Mies tosiaan yrittää edelleen suukotella ja loukkaantuu, kun en halua. Ei hänelle tule edes mieleen, miten loukkaavaa se on, ettei toinen ole halunnut seksiä neljään vuoteen.

- ole parempi seksissä

- tee enemmän kotitöitä

Jne.

# kaksoisstandardit

Ole hyvä ja käytä pieni hetki sen miettimiseen, miksi noita neuvoja annetaan miehelle, jonka vaimo ei halua seksiä. Ensinnäkin, heterosuhteessa naisen ja miehen välillä on valtava orgasmikuilu - mies saa orgasmeja paljon, nainen vähän. Tähän toden totta on ratkaisuna, että mies panostaa sen oppimiseen, mikä tuo naiselle nautintoa. Tätä opiskelua moni mies ei ole valmis tekemään.

Mitä kotitöihin tulee, miehet keskimäärin tosiaan tekevät niitä vähemmän, mikä ymmärrettävästi vähentää naisen rakkautta ja kunnioitusta häntä kohtaan. Asiaan auttaa, että mies tekee niitä enemmän.

Ymmärrätkö nyt, miksi ei ole tarkoituksenmukaista verrata sukupuolia suoraan toisiinsa ja kuvittella, että samat ratkaisut toimisivat kummallekin?

En ymmärrä. On äärettömän epäreilua kuvitella, että naisen nautinto olisi vain miehen vastuulla eikä naiselle itsellään ole asiasta mitään vastuuta. Ja nainen olen itsekin. Pitkässä parisuhteessa, reilussa ja tasa-arvoisessa.

P.s. vilkaisepa uusinta ajankäyttöön liittyvää tutkimusta (11/2022) niin huomaat, että nykyaikana miehet ja naiset jakavat vastuun todella tasapuolisesti Suomessa.

Uhriutujat uhriutuu

Ottaen huomioon, että naisparisuhteessa puolisoissa on ylipäätään enemmän orgasmeja kuin mies-naisparisuhteessa, ja ne jakautuvat tasaisemmin puolisoiden välillä, en vapauttaisi miestä vastuusta tässä orgasmiasiassa. Heteroparisuhteessa on jotakin sellaista, mikä haittaa naisen seksuaalisen huipun saavuttamista. Itsestäänselvä johtopäätös on, että se jokin on mies. 

Voihan olla et naiset kuvittelee, et heidän vastuullaan on toisen tyydyttäminen eikä tällä puolisolla ole itsellään koskaan mitään vastuuta

Yksi osa ongelmaa on just tuo, että naiset on ehdollistettu ajattelemaan ensisijaisesti miehen nautintoa, ja oma tulee jos on tullakseen. Tästä on paljon tutkimusta, mutta tässä pari helppotajuista artikkelia.

Nimenomaan noi kaksoisstandardit meinaa sitä et miehen tulee tehda vaikka mitä kommervenkkejä, et nainen sais

Moki mies valittaa et nainen on passiivinen. Onko tosiaan aina vaan kaikki vika miehessä?

No ihan loogisesti: jos nainen saa orgasmin yksin ja toisen naisen kanssa, mutta en miehen kanssa, mitä itse arvelet?

Missä noin on sanottu?

Vierailija
106/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus miesvihaa taas.

Miehen haluttomuus = miehessä vikaa

Naisen haluttomuus = miehessä vikaa

Haloo

Menkääpä itseenne välillä vähän

Vierailija
107/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ole parempi seksissä

- tee enemmän kotitöitä

Jne.

# kaksoisstandardit

Uhriutujat uhriutuu

Eihän nuo linkit tuollaista kerro.

Eivätkö?

"women who have sex with women, report significantly higher higher rates of orgasm than those who have sex with men"

Vierailija
108/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus miesvihaa taas.

Haloo

Luin koko ketjun, mutta en löytänyt väitettä, että naisen haluttomuus on miehen vika. Näin väitteen, useiden lähteiden tukemana, että nainen saa miehen kanssa vähemmän orgasmeja kuin muiden kanssa. Nämä eivät ole sama asia.

Vierailija
109/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tee mieli näinkin intiimistä asiasta keskustella sellaisten kanssa, joille pääasia näyttää olevan lytätä toinen väittelyssä. Ja on joillakin jo miesvihatkin tulilla.

Onko miesvihaa todeta se tosiseikka, että orgasmi tulee helpommin ilman miestä? Onko tosiseikan toteaminen miesvihaa?

Vierailija
110/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on näitä, jotka kommentoivat, että miten se seksi voi olla niin tärkeää. Tulkitsen, että he ovat luultavasti itse haluttomia, tai vaihtoehtoisesti eivät koskaan ole joutuneet olemaan vasten tahtoaan ilman seksiä. Se on ihan tuskaa!

Asetelma on vähän sama kuin jos minulla on nälkä ja sanon haluavani syödä, niin toinen huutaa vieressä maha täynnä, ettei tajua miten joku voi haluta syödä.

Seksi on perustarve, ellei ole jollain tavalla aseksuaali. Lähes jokainen haluaa ja tarvitsee seksiä joskus. Yhdelle riittää kerran kuussa, toiselle monta kertaa viikossa. Silti se on säännöllistä ja toivon mukaan tyydyttävää ja mukavaa.

Meillä ei ole seksiä yhteisestä aloitteesta lähes ikinä. Aika ajoin mies "suostuu" minun mieliksi. Kärsin tilanteesta syvästi. On aika epäempaattista ja kylmää ilmoittaa, että eihän sitä seksiä tarvitse mihinkään.

Vierailija
111/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miesvihaa todeta se tosiseikka, että orgasmi tulee helpommin ilman miestä? Onko tosiseikan toteaminen miesvihaa?

En ole tuo aiempi, mutta todennäköisesti on miesvihaa.

Täällä suhtautuminen naisen ja miehen haluttomuuteen on lähtökohtaisesti täysin erilaista.

Se on seksismiä.

Vierailija
112/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perus miesvihaa taas.

Haloo

Luin koko ketjun, mutta en löytänyt väitettä, että naisen haluttomuus on miehen vika. Näin väitteen, useiden lähteiden tukemana, että nainen saa miehen kanssa vähemmän orgasmeja kuin muiden kanssa. Nämä eivät ole sama asia.

Et tästä ketjusta löydäkään, koska tässä ketjussa käsitellään miehen haluttomuutta. Sen sijaan lukuisissa vastaavissa, jossa kyse on naisen haluttomuus, tulee ohjeita miten miehen tulisi olla parempi.

Moni nainen on sokea omille kaksoisstandardeilleen samalla kun itkee naisvihaa.

Vierailija
113/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on näitä, jotka kommentoivat, että miten se seksi voi olla niin tärkeää. Tulkitsen, että he ovat luultavasti itse haluttomia, tai vaihtoehtoisesti eivät koskaan ole joutuneet olemaan vasten tahtoaan ilman seksiä. Se on ihan tuskaa!

Asetelma on vähän sama kuin jos minulla on nälkä ja sanon haluavani syödä, niin toinen huutaa vieressä maha täynnä, ettei tajua miten joku voi haluta syödä.

Seksi on perustarve, ellei ole jollain tavalla aseksuaali. Lähes jokainen haluaa ja tarvitsee seksiä joskus. Yhdelle riittää kerran kuussa, toiselle monta kertaa viikossa. Silti se on säännöllistä ja toivon mukaan tyydyttävää ja mukavaa.

Meillä ei ole seksiä yhteisestä aloitteesta lähes ikinä. Aika ajoin mies "suostuu" minun mieliksi. Kärsin tilanteesta syvästi. On aika epäempaattista ja kylmää ilmoittaa, että eihän sitä seksiä tarvitse mihinkään.

Ikävä kuulla että teillä on noin kurja tilanne. Mun on vaikea silti tajuta, miten seksin saaminen voi olla kiinni kenestäkään toisesta ihmisestä. On hyvin helppoa aiheuttaa itselleen nautintoa, ja orgasmeja. Kun sanot, että kaipaat seksiä, kaipaatko sittenkin haluttuna olemista? Seksiä saa jokainen, jolla toimii kädet ja suhde omaan seksuaalisuuteensa. Myönnän, että olen näitä, jotka eivät ole kokeneet parisuhteen seksittömyyttä, joten tämä viestini saattaa vaikuttaa typerältä.

Vierailija
114/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän nuo asiat ole verrattavissa. Jos sinulla on nälkä, mutta puolisollasi ei, syöt yksin. Vai otatko eron?

Vierailija
115/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä suhtautuminen naisen ja miehen haluttomuuteen on lähtökohtaisesti täysin erilaista.

Se on seksismiä.

Sinä oletat nyt asioita. Älä oleta, kysy. Pätee moneen, myös tähän.

Vierailija
116/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aseksuaali, olen saanut hyvää seksiä ja silti en ymmärrä miten se on joillekin niin tärkeää. Loppujen lopuksi se on enemmän tai vähemmän sitä samaa, ei sitä vehjettä toosaan kovin monella eri tavalla voi laittaa xD

Vierailija
117/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän nuo asiat ole verrattavissa. Jos sinulla on nälkä, mutta puolisollasi ei, syöt yksin. Vai otatko eron?

Yksin voi tehdä muitakin nautinnollisia asioita kuin syödä.

Vierailija
118/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on seksismiä.

Sinä oletat nyt asioita. Älä oleta, kysy. Pätee moneen, myös tähän.

En oleta. Se on jokaisen nähtävillä. Olen näitä aloituksia jonkin verran nähnyt.

Ap voi tehdä saman aloituksen sukupuolineutraalisti ja todeta faktat

Vierailija
119/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aseksuaali, olen saanut hyvää seksiä ja silti en ymmärrä miten se on joillekin niin tärkeää. Loppujen lopuksi se on enemmän tai vähemmän sitä samaa, ei sitä vehjettä toosaan kovin monella eri tavalla voi laittaa xD

Tässä viestissä kristallisoituu ongelman ydin. Jos seksi = vehje toosaan, se ei tosiaan ole kovin tärkeää saati kiihottavaa pitemmän päälle.

Vierailija
120/172 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin naurettavaa väittää, että itsetyydytys korvaisi seksin harrastamisen toisen ihmisen kanssa.

Ja kyllä, minulle seksissä pääasia on tuntea olevani haluttu.

Onko suomalaisista noin iso osa aseksuaaleja vai ovatko he vain kasaantuneet av:lle?

N52

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi