Seksitön liitto ja ero
Meillä on ollut vuosien seksitön liitto. Mies haluton. Omien laskujeni mukaan mies on ollut haluton jo neljä vuotta. Itse väittää, että on ollut halujakin siinä välissä, mutta en kyllä laske sitä haluksi, jos vuodessa on yksi kuukausi, jolloin seksiä on jopa kaksi kertaa. Miehelle tämä on traumaattista ja raskasta, että ei vaan pysty haluamaan. Emme kumpikaan vieläkään tarkalleen tiedä miksi hän ei halua.
No, asiaan. Olemme käyneet nyt terapiassa lähes vuoden, ja terapeutti sanoi nyt minulle, että ei usko, että mieheni kovin äkkiä muuttuu tässä asiassa. Sen jälkeen kahdestaan keskustelimme asiasta, ja mies myönsi, että hänkään ei usko, että enää koskaan juurikaan haluaa seksiä. Sanoi itsekin, että varmaan täytyy erota tai avata suhde. No, avoin suhde ei minulle käy, ei pääkoppa kestä sellaista. Olen tunneihminen ja haluan rakastaa henkilöä, jonka kanssa olen.
Luulin, että ero olisi nyt sitten ainut järkevä ratkaisu, mutta hieman yllättäen mies onkin laittanut täydet jarrut päälle. On sitä mieltä, että liitto on kuitenkin kovin hyvä muutoin. Yrittää pussailla ja halailla ja loukkaantuu, kun torjun.
Onko täällä muita, jotka ovat eronneet seksittömyyden takia? Miten ero lopulta sujui? Onko vinkkejä asian läpikäymiseen? En vaan pysty enää olla tässä suhteessa. Useita vuosia nuoruudesta mennyt hukkaan, itselleni seksuaalisuus on perustarve, ei asia jonka voi vaan unohtaa.
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Jännästi naiset syyttää miehiö seksi keskeisyydestä mutta naiset itse on jättämässä miehen hetiväölittömästä jos miehelle ei tee mieli. Mutta taitaa tämäkin olla yksi usean joukossa jossa voi sanoa sitä että nainen itse tekee kaiken pahemmin mistä itse syyttää miestä
Juuri näin!
Vierailija kirjoitti:
Perus miesvihaa taas.
Miehen haluttomuus = miehessä vikaa
Naisen haluttomuus = miehessä vikaa
Haloo
Menkääpä itseenne välillä vähän
Totta, näinse menee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tee mieli näinkin intiimistä asiasta keskustella sellaisten kanssa, joille pääasia näyttää olevan lytätä toinen väittelyssä. Ja on joillakin jo miesvihatkin tulilla.
Onko miesvihaa todeta se tosiseikka, että orgasmi tulee helpommin ilman miestä? Onko tosiseikan toteaminen miesvihaa?
En ole tuo aiempi, mutta todennäköisesti on miesvihaa.
Täällä suhtautuminen naisen ja miehen haluttomuuteen on lähtökohtaisesti täysin erilaista.
Se on seksismiä.
Naisen ja miehen seksuaalisuuskin on keskenään erilaista. Mihin on kadonneet miehet, joille naisen tyydyttämimen on kunnia-asia ja normaali osa seksiä. Ihan sama, jos nainen aina lopettaisi viisi työntöä ennen miehen tulemista ja käskisi ottaa ulos.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni edellinen suhde kaatui juurikin seksittömyyteen minun puoleltani. Mies ei olisi halunnut erota, mutta en tyydy liittoon, joka muistuttaa lähinnä kämppäkavereita. Onneksi ei ollut lapsia.
Olen ollut vuosia uudessa suhteessa ja meillä on lapsia. Kaikki hyvin 😊
Miksi sikiät, jos kerran et pysty olemaan parittelematta. Lapsiparat.
Ensimmäinen muistoni on 2-vuotiaana. Se menee näin "AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH-AH (kiihtyvällä tahdilla) AH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AHAH-AH-AH-AAAAH-AAAAAAAH-AAAAAAAHH-AAAAAAAAHH-AAAAAAAAH-AAAAAAAH-AAAAAAAAH-AAAAAAAAAAHH"
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapsi, isänä hän on empaattinen ja loistava, paras isä lapselleni. Sitä en toki kadu. Toivottavasti huoltajuusasiat menevät kivasti, vaikka tilanne on nyt tämä.
3, kyllä, miehelläni on ollut keskivaikea masennus, mutta lääkitys on jo pitkän aikaa sitten kutistettu minimaaliseksi. Kyllä tämä asia vaikuttaa haluttomuuteen. Sekin painaa mieltäni, että mitä jos hän masennuksesta lopullisesti toivuttuaan kykenisikin taas normaalisti seksiin. Mutta koen, että en vain voi odottaa vuosikausia, että se tapahtuu. Kuten sanoin, olen ollut pattitilanteessa jo neljä vuotta. Ja mies itse sanoo, ettei usko tilanteen muuttuvan.
Ap
Eli teillä joutuu asumaan joku parittelun ulkopuolinenkin vasten tahtoaan. Missä lapsi saa parittelurauhan? Onko hänelle omaa kotia ettei tarvitse kärsiä teidän seurassa?
"Odotin jotain 7 vuotta että minun tarpeet otetaan huomioon"
tsiisus! lähtekää nyt hemmetissä aikaisemmin, ihmiset!
seksuaalisuus loppuu kuitenkin noin 50 vuotiaana, ihan vaan siksi, että kroppa kuolee pois. jos liitto muuten hyvä, niin harrasta muutama syrjähyppy ja palaa sitten normaaliin arkeen takaisin. en lähtisi munajahtiin enää yli 40 vuotiaana, nuoremmat pärjää siellä paremmin.
Laitetaanpa oma "seksittömyys" kokemus tänne jos siitä olisi apua jollekulle. Pariin otteeseen tulin exän kanssa tilanteeseen että "seksittömyys" johtui minusta. Ensimmäisen kerran syynä oli se etten ollut valmis exän epäluotettavuuden takia valmis isäksi ja lapsen hankinta oli tapetilla. Seksi kyllä olisi maistunut exän kanssa mutta.... Seuraava seksittömyys jakso syntyi kun exä teloi itsensä eikä enää sen jälkeen ollut aktiivinen sängyn puolella. Oikeasti muuttuu työksi kun joutuu aina tekemään kaikki fyysiset työt. Nautinto alkaa katoamaan..
Nykyisen kanssa on vähän sama. Aina pitää tehdä työt myöskään nykyinen ei tee fyysisiä aloitteita.. Eikä nyt yhtä hipasua housujen läpi lasketa. Joten taas aletaan kohta menemään "seksittömyyteen".. Helpompaa vai hoitaa omat tarpeet omassa rauhassa omalla ajalla.
Jos teillä on lapsi ja miehesi on hyvä isä, niin ajattele herran tähden tovi ennen kuin tuhoat lapsesi elämän katkerilla avioeroriidoilla ja lapsen pallottelulla eestaas eri kodeissa.
Jos laukeamista kaipaat, niin osta Satisfyer Pro 2, niin saat itsesi maata kiertävälle radalle ja paineet purkautuvat. Pistä vaikka ukkosi sitä katsomaan, niin ehkä hänelläkin kovettuu. Vaikkei kovettuisi, niin sinä saat paineet pois.
Avioliitossa muutenkin seksi vähenee ikääntyessä. Mistään et muuten varmuudella mitään superrakastajaa edes saa. Voi olla, että korvaat miehesi lempeyden, halaukset ja loistavan isyyden täysin tyhjään kotiin. Tai sitten joudut maksamaan maltaita jollekin kongolaiselle kiertävälle kalulle.
Ootko tullut ap katsoneeeksi peiliin viimeaikoina? Se hirvee kurppa joka sieltä katsoo ei ookkaan se hemaiseva pimu, johon miehesi aikanaan ihastui ja halus köyriä koko ajan. Tässä se masennuksen todellinen syy sanon minä. Kysy vaikka mieheltäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo, ap, vaikea tilanne. Ja aivan täysin mutkatonta ratkaisua tuskin löytyy.
Itse kyllä näkisin tuon, että mies nyt yrittää hakea läheisyyttä, jonkinlaisena ratkaisuyrityksenä. Jos lähdet tuota lähtökohtaisesti torjumaan, torjut kyllä kaiken.
Meillä vaimo on vastaavalla tavalla haluton. Jos seksiä on satunnaisesti jossain kuussa ja siten taas parin kuukauden tauko, niin on se minusta sama kuin ei olisi ollenkaan. Läheisyyttä meillä tosin on muuten. Olen päättänyt jäädä, vaikka tilanne ei optimaalinen olekaan.Mies yrittää lähennellä nyt, vuosien seksittömyyden jälkeen, koska näkee että ero on tulossa. Ei siinä muusta ole kyse. Ja mies uhkailee itsensä vahingoittamisella.
Ihmettelen näitä seksineuvoja, kun suhde on noin heikossa hapessa että mies uhkailee. Seksivinkit tässä tilanteessa kuulostavat samalta kuin neuvot kastella kukkia, kun sauna on tulessa.
Toki ap itse otsikoi asian niin että seksi olisi ongelma, mutta on luonnollista että ihminen ei näe olennaista kun on liian lähellä. Mutta miksi muut eivät näe?
No onko siitä sitten syytä enää keskustella, miten ap:n kannattaisi jatkaa suhdetta, kun noilla spekseillä ei tosiaan kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo, ap, vaikea tilanne. Ja aivan täysin mutkatonta ratkaisua tuskin löytyy.
Itse kyllä näkisin tuon, että mies nyt yrittää hakea läheisyyttä, jonkinlaisena ratkaisuyrityksenä. Jos lähdet tuota lähtökohtaisesti torjumaan, torjut kyllä kaiken.
Meillä vaimo on vastaavalla tavalla haluton. Jos seksiä on satunnaisesti jossain kuussa ja siten taas parin kuukauden tauko, niin on se minusta sama kuin ei olisi ollenkaan. Läheisyyttä meillä tosin on muuten. Olen päättänyt jäädä, vaikka tilanne ei optimaalinen olekaan.Mies yrittää lähennellä nyt, vuosien seksittömyyden jälkeen, koska näkee että ero on tulossa. Ei siinä muusta ole kyse. Ja mies uhkailee itsensä vahingoittamisella.
Ihmettelen näitä seksineuvoja, kun suhde on noin heikossa hapessa että mies uhkailee. Seksivinkit tässä tilanteessa kuulostavat samalta kuin neuvot kastella kukkia, kun sauna on tulessa.
Toki ap itse otsikoi asian niin että seksi olisi ongelma, mutta on luonnollista että ihminen ei näe olennaista kun on liian lähellä. Mutta miksi muut eivät näe?
No onko siitä sitten syytä enää keskustella, miten ap:n kannattaisi jatkaa suhdetta, kun noilla spekseillä ei tosiaan kannata.
Voihan siitä keskustella, että suhde kannattaa lopettaa ja mitä jääminen tarkoittaisi.
Vähän ristiriitainen kertomus aloituksessa. Toisaalta seksiä ei ole, mutta kertoo, että mies on yrittänyt pussata ja halata ja on torjunut hänet?
Aloittajalle antaisin seuraavat vinkit:
- älä torju
- älä hallitse tilanteita. Ainainen tilanteiden hallinnan tarve johtuu pelosta. Jos nainen hallitsee kaikkea eikä miehellä ole tilaa olla mies, niin ei varmasti haluta
- seksuaalisuuteen kuulu niin paljon muutakin kuin akti.
Täällä ap.
Ensimmäinen vakava erokeskustelu käyty miehen kanssa. Reagoi raivostumalla ja aloitti painostuksen ja raivoamisen, että en voisi jättää häntä. Sanoi mm. Kaiken menevän alta, että hänen töistäänkään ei tule enää mitään ja ei halua lastakaan enää hoitaa, kun ei luota omiin mielialoihinsa. Että joo, tässä ketjussa jokunen minua viisaampi huomautti, että ehkä tässä ei olekaan mikään maailman paras isä, ja oikeassa taitavat olla. Mies myös ilmoitti, ettei suostu lähtemään kolmisin lapsen kanssa välillä ystävinä retkille. Ei kuulemma kiinnosta.
Meni lopullisesti maku miehestä tuon jälkeen. Alkaa se seksikin tuntua nyt sivuseikalta, mutta eri syystä kuin jotkut täällä heittelevät ilmoille.
Nyt ollaan pattitilanteessa. Jonkinlainen äkkilähtö pitää lapsen kanssa varmaan suunnitella. Ikävää, mutta jatkaminen tässä suhteessa on liki mahdotonta näillä näkymin.
Jotkut tuolla heittävät ulkonäöstäni herjaa. Olen miestä 9 vuotta nuorempi, hoikka, meikkaan, pukeudun mielestäni nätisti. Lenkkeilen viikoittain. Mieheni ei ole liikkunut lainkaan vuosiin ja ulkonäkö sen mukainen. En silti toki epäile lainkaan sitä, etteikö hän mielellään vilkuilisi vielä minuakin nuorempia kaunottaria. Jatkossa saapi vilkuilla vapaasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapsi, isänä hän on empaattinen ja loistava, paras isä lapselleni. Sitä en toki kadu. Toivottavasti huoltajuusasiat menevät kivasti, vaikka tilanne on nyt tämä.
3, kyllä, miehelläni on ollut keskivaikea masennus, mutta lääkitys on jo pitkän aikaa sitten kutistettu minimaaliseksi. Kyllä tämä asia vaikuttaa haluttomuuteen. Sekin painaa mieltäni, että mitä jos hän masennuksesta lopullisesti toivuttuaan kykenisikin taas normaalisti seksiin. Mutta koen, että en vain voi odottaa vuosikausia, että se tapahtuu. Kuten sanoin, olen ollut pattitilanteessa jo neljä vuotta. Ja mies itse sanoo, ettei usko tilanteen muuttuvan.
Ap
AHAA, syy löytyi!!!!
SSRI lääkitys tappaa seksihalut ja kyvytkin useimmiten.
Post-SSRI häiriö on todellinen ongelma, varsinkin kun lääkärit eivät tiedä tai välitä SSRI lääkkeiden sivuvaikutuksista.
Libidoa lisääviä masennuslääkkeitä on V...ra ja Aur...ix (en avaa, jottei admin deletoi)
Lääkkeen vaihto, niin halut palaavat jos muuten on suhde toiminnallinen. Ei ole syytä erota haluttomuuden takia, joka johtuu lääkkeestä.
t. alan asiantuntija
Minus miesystävä jätti, ku lääkkeiden käytön takia en saanut orgasmia. Se voi olla miehillekin tärkeää.
Nysvä ns piilomies on ällö. On piilossa! Olkoon. Ällö.
Huitsiin.
Nainen haluaa mies taas ei on ilmeisesti hyväksyttävä syy erolle mutta jos mies haluaa ja nainen taas ei miehen pitää pysyä naisen tukena ja hyväsyä seksitön elämä eikä se todellakaan ole yleisesti naisten mielestä hyväksyttävä syy miehelle erota naisesta?
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on lapsi ja miehesi on hyvä isä, niin ajattele herran tähden tovi ennen kuin tuhoat lapsesi elämän katkerilla avioeroriidoilla ja lapsen pallottelulla eestaas eri kodeissa.
Jos laukeamista kaipaat, niin osta Satisfyer Pro 2, niin saat itsesi maata kiertävälle radalle ja paineet purkautuvat. Pistä vaikka ukkosi sitä katsomaan, niin ehkä hänelläkin kovettuu. Vaikkei kovettuisi, niin sinä saat paineet pois.
Avioliitossa muutenkin seksi vähenee ikääntyessä. Mistään et muuten varmuudella mitään superrakastajaa edes saa. Voi olla, että korvaat miehesi lempeyden, halaukset ja loistavan isyyden täysin tyhjään kotiin. Tai sitten joudut maksamaan maltaita jollekin kongolaiselle kiertävälle kalulle.
Parisuhdeseksi on aika paljon muutakin kuin laukeamista. Se on hellyyttä, yhdessä oloa, ihokontaktia, halutuksi tulemisen tunnetta jne.
Ymmärrän ap.n uusimman viestin kuvaamia tunteita täysin. Ehkä tämä oli vain se viimeinen niitti että näät selkeämmin miehesi luovuttaneen elämässä, väkisin ketään ei voi raahata kohti eteenpäin ja tulevaisuutta rakentaen. Ikinä ei voi tietää vaikka ero olisi hänelle se tarvittava potku havahtua että elämä lipuu ohi, mutta tärkeintä on nyt että sinä pääset jatkamaan oman näköistäsi elämää. Et voi jättää elämää väliin sen takia että olet mennyt liittoon ihmisen kans joka päätti omalta osaltaan näin.
Muista ettet ole vastuussa hänen toiminnasta ja muutoksista nyt jos tämä ero etenee! Koitat vaan olla mahdollisimman kunnioittava ja asiallinen, selviät itsekkin kaikesta yli, kun et lisää taakkaa riitelyllä ja syyttelyllä. Kumpikaan teistä ei omaa osaansa näyttele tarkoituksena tehdä pahaa toiselle, nyt vaan ette enää jaa samoja tavotteita ja tarpeita.
Tsemppiä <3
Minulla seksi rupesi hiipumaan edellisessä suhteessa. Koin ihan fyysistä kipua, henkisestä puhumattakaan. Kysyin mieheltä, että haluaako hän seksiä enemmän, vähemmän vai jonkun muun kanssa. Vastasi "enemmän". Tilanne ei kuitenkaan parantunut, vaan meni entistä huonommaksi. Juurisyy taisi olla yleinen kommunikaatio-ongelma ja hänen masennus. Ei suostunut menemään lääkäriin.
Odotin jotain 7 vuotta että minun tarpeet otetaan huomioon, sitten kyllästyin ja erosin. Suhteessa ei ollut mitään yhteistä jäljellä.
Palasimme yhteen vielä kerran, mutta asiat menivät huonoon jamaan ihan hetkessä ja päätin, että tapahtui mitä tahansa en ala hänen kanssaan enää mitään elvyttämään.
Hänelle oli kova paikka, mutta hyvä puoli oli, että meni sitten terapiaan. Ja alkoi harrastamaan.
Emme käsitelleet eroamme oikeastaan mitenkään yhdessä enkä itse kokenut tarvetta avulle. Vaikka olinkin itsekseni tehnyt eroa jo vuosia, oli seuraavat kaksi vuotta tunnelmaltaan aika sekavat. Välillä olin ihan voimissa, välillä ihan pohjamudissa. Exän jaksaminen huoletti.
Sitten hän löysi uuden vaimon ja minäkin uuden miehen. Minulla on kaikki hyvin ja toivon että heillä on myös.
Nyt on sitten niin, että seksiä saan aina kun haluan . 😁 Ja kommunikaatiota myös. Vaihtamalla parani.