Seksitön liitto ja ero
Meillä on ollut vuosien seksitön liitto. Mies haluton. Omien laskujeni mukaan mies on ollut haluton jo neljä vuotta. Itse väittää, että on ollut halujakin siinä välissä, mutta en kyllä laske sitä haluksi, jos vuodessa on yksi kuukausi, jolloin seksiä on jopa kaksi kertaa. Miehelle tämä on traumaattista ja raskasta, että ei vaan pysty haluamaan. Emme kumpikaan vieläkään tarkalleen tiedä miksi hän ei halua.
No, asiaan. Olemme käyneet nyt terapiassa lähes vuoden, ja terapeutti sanoi nyt minulle, että ei usko, että mieheni kovin äkkiä muuttuu tässä asiassa. Sen jälkeen kahdestaan keskustelimme asiasta, ja mies myönsi, että hänkään ei usko, että enää koskaan juurikaan haluaa seksiä. Sanoi itsekin, että varmaan täytyy erota tai avata suhde. No, avoin suhde ei minulle käy, ei pääkoppa kestä sellaista. Olen tunneihminen ja haluan rakastaa henkilöä, jonka kanssa olen.
Luulin, että ero olisi nyt sitten ainut järkevä ratkaisu, mutta hieman yllättäen mies onkin laittanut täydet jarrut päälle. On sitä mieltä, että liitto on kuitenkin kovin hyvä muutoin. Yrittää pussailla ja halailla ja loukkaantuu, kun torjun.
Onko täällä muita, jotka ovat eronneet seksittömyyden takia? Miten ero lopulta sujui? Onko vinkkejä asian läpikäymiseen? En vaan pysty enää olla tässä suhteessa. Useita vuosia nuoruudesta mennyt hukkaan, itselleni seksuaalisuus on perustarve, ei asia jonka voi vaan unohtaa.
Kommentit (172)
Ap, ota myt se narsismi tosissaan ja keskitypä pari vkoa keräämään tietoa netistä. Youtube on täynnä loistavia videoita. Ota enkuksi Mental Healness ja suomeksi Narsisti vs Minä.
On vaarallista lähteä soitellen sotaan. Sun pitää ymmärtää, mistä on kyse. Narsismi on sellainen sairaus, että tekevät keskenään samanlaisia temppuja. Toki kukaan ei koko repertuaaria vaan omien painotustensa mukaan.
Onko koskaan ollut olo, että mies on kuin teini tai ylimääräinen lapsi? Osallistuuko vastuullisen aikuisen tavoin sekä asioihin että tunnetasolla?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän ap.n uusimman viestin kuvaamia tunteita täysin. Ehkä tämä oli vain se viimeinen niitti että näät selkeämmin miehesi luovuttaneen elämässä, väkisin ketään ei voi raahata kohti eteenpäin ja tulevaisuutta rakentaen. Ikinä ei voi tietää vaikka ero olisi hänelle se tarvittava potku havahtua että elämä lipuu ohi, mutta tärkeintä on nyt että sinä pääset jatkamaan oman näköistäsi elämää. Et voi jättää elämää väliin sen takia että olet mennyt liittoon ihmisen kans joka päätti omalta osaltaan näin.
Muista ettet ole vastuussa hänen toiminnasta ja muutoksista nyt jos tämä ero etenee! Koitat vaan olla mahdollisimman kunnioittava ja asiallinen, selviät itsekkin kaikesta yli, kun et lisää taakkaa riitelyllä ja syyttelyllä. Kumpikaan teistä ei omaa osaansa näyttele tarkoituksena tehdä pahaa toiselle, nyt vaan ette enää jaa samoja tavotteita ja tarpeita.Tsemppiä <3
Kiitos kauniista sanoista :) kyllä tämä tästä. Välivaihe on hirveä, mutta pakollinen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lapsi, isänä hän on empaattinen ja loistava, paras isä lapselleni. Sitä en toki kadu. Toivottavasti huoltajuusasiat menevät kivasti, vaikka tilanne on nyt tämä.
3, kyllä, miehelläni on ollut keskivaikea masennus, mutta lääkitys on jo pitkän aikaa sitten kutistettu minimaaliseksi. Kyllä tämä asia vaikuttaa haluttomuuteen. Sekin painaa mieltäni, että mitä jos hän masennuksesta lopullisesti toivuttuaan kykenisikin taas normaalisti seksiin. Mutta koen, että en vain voi odottaa vuosikausia, että se tapahtuu. Kuten sanoin, olen ollut pattitilanteessa jo neljä vuotta. Ja mies itse sanoo, ettei usko tilanteen muuttuvan.
Ap
Masennuslääkkeiden haittavaikutus voi olla seksuaalinen haluttomuus ja joillakin tila saattaa olla krooninen. Valitettavasti lääkkeiden käyttäjille ei useinkaan kerrota, että haluttomuus voi olla pahimmillaan pysyvä haitta.
Käykö vieraissa, kiinnostunut salaa miehistä mutta ei kehtaa kertoa, oma käsi?
Täälläkin on vuosia kestänyt seksitön suhde miehen haluttomuuden takia. En enää pysty luottamaan siihen, että se korjaantuisi ainakaan niin, että elämä jatkuisi parisuhteessa ennallaan. Olen tullut vakuuttuneeksi, että mies ei enää kertakaikkiaan halua minua, ehkä sitten muita naisia, vaikka väittää, etteivät muut kiinnosta yhtään. Kun nyt katson taaksepäin ajassa, niin tuntuu siltä, että minut olisi huijattu jäämään suhteeseen, enkä ymmärrä, että miksi. Luulisi sen olevan helpotus miehellekin erota, jos ei minua enää halua.
N50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset jaksavat olla niin seksikeskeisiä. Ihan kuin parisuhteessa ei olisi mitään muuta.
Miksi ihmiset ovat niin jotainmuutakeskeisiä? Aina kun joku sanoo haluavansa seksiä, ilmestyy paikalle joku jonka mielestä riittää kun parisuhteessa on jotainmuuta. Mitään muuta ei parisuhteessa saisi kaivata kun sitä jotainmuuta.
No kun se seksi on hyi hyi ja likaista..
luin itselleni ajankohtaisesta aiheesta vanhoja ketjuja, ja jos täytyy valita yksi asia, joka koskee parisuhdeaiheisia keskusteluja on se, miten aina löytyy ihmisiä pomppaamaan jostakin puskista ja antamaan kitkeriä näkemyksiä siitä, kuinka parisuhteessa mikä tahansa on tärkeämpää kuin seksi, kuinka seksiasioita nykyään korostetaan liikaa, seksiä on joka paikassa liikaa, seksi on likaista, seksi on alhaista...
Tämä tekee todella paljon hallaa sellaisten ihmisten mielenterveydelle, joilla parisuhteessa on ongelmia juuri seksin saralla. Jotka kenties harkitsevat jopa eroa, koska kokevat parisuhteen seksittömyyden tai halujen voimakkaan eriparisuuden isoksi omaa hyvinvointiaan syöväksi ongelmaksi. Ja 99% nämä ihmiset ovat sellaisia, jotka olisivat omassa parisuhteessaan tyytyväisiä siihen, että saisivat vaikka vain perinteisesti kerran viikossa lauantai-iltana puolison kanssa hellää, molempia tyydyttävää ja hyvältä tuntuvaa seksiä. Tällaisia ihmisiä on uskoakseni sitoutuneissa parisuhteissa molemmissa sukupuolissa suorastaan valtaosa. Osa haluaisi parempaa seksiä puolisonsa kanssa, osa enemmän, osa sekä että. Mutta ei ole mikään rikos kaivata parisuhteeseensa hyvää seksielämää.
Ja on todella kamalaa ja kuvottavaa, kuinka aina joku tai joitakuita (pettyneitä? katkeroituneita?) löytyy ilkeilemään, sheimaamaan ja latistamaan ihmisiä, jotka kaipaavat parisuhteeseensa jotakin näin INHIMILLISTÄ ja suurelle enemmistölle tärkeää asiaa.
Käske syödä arginiinia,auttaa oikeasti haluttomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se seksi niin tärkeää, että täytyy muuten hyvä liitto rikkoa?
On.
No ei ole. Seksi ei ole perustarve.
Olen kokenut äärimmäisen hyvää seksiä, huonoa seksiä ja kaikkea siltä väliltä - ja silti, ilman seksiä pystyn elämään helposti. Se ei ole millään lailla hengissä pysymisen edellytys.
Vierailija kirjoitti:
Aina te naiset vaan ajattelette klitoriksellanne. 🤮
😄 Ihan hyvä läppä, ja useinhan joku heittää haluttomien naisten ketjuun jonkun vastaavan, joten ihan ansaittua.
Hyvä kuitenkin muistaa ja muistuttaa (koska jotenkin tuppaa usein unohtumaan ja osa olemaan onnellisen tietämättömiä), ettei kaikki naiset ajattele samoin, ja samoin yksi mies ei edusta kaikkien mielipidettä/haluja ja tarpeita.
Voi, kun olisi keksitty keino, millä etukäteen voisi tiedostaa parisuhteen eripariset halut niin monta muutoin hyvää parisuhdetta olisi voimissaan.
Ps. Seuraan ketjua, kun omassa liitossa miehen haluttomuus on kestänyt nyt reilu 4 vuotta. Ei yhtään seksikertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset jaksavat olla niin seksikeskeisiä. Ihan kuin parisuhteessa ei olisi mitään muuta.
Miksi ihmiset ovat niin jotainmuutakeskeisiä? Aina kun joku sanoo haluavansa seksiä, ilmestyy paikalle joku jonka mielestä riittää kun parisuhteessa on jotainmuuta. Mitään muuta ei parisuhteessa saisi kaivata kun sitä jotainmuuta.
No kun se seksi on hyi hyi ja likaista..
luin itselleni ajankohtaisesta aiheesta vanhoja ketjuja, ja jos täytyy valita yksi asia, joka koskee parisuhdeaiheisia keskusteluja on se, miten aina löytyy ihmisiä pomppaamaan jostakin puskista ja antamaan kitkeriä näkemyksiä siitä, kuinka parisuhteessa mikä tahansa on tärkeämpää kuin seksi, kuinka seksiasioita nykyään korostetaan liikaa, seksiä on joka paikassa liikaa, seksi on likaista, seksi on alhaista...
Tämä te
Olen samaa mieltä kanssasi.
Seksi on itselleni yksi tapa näyttää puolisolleni, että rakastan häntä. Kaipaan hänen kosketustaan ja läheisyyttään. Seksin aikana, kun kaksi toisilleen rakasta ihmistä katsoo toisiaan raukeana silmiin niin on myös henkisesti todella alaston kokemus itselleni. Itselläni on seksiä vain parisuhteessa ihmisen kanssa ketä rakastan, ja nyt toisen haluttomuus ja kieltäytyminen on kieltäytyminen myös rakkaudenosoituksestani.
Olemme puhuneet asiasta ja keskusteluja käymme edelleen, mutta avatakseni vain asiaa tarkemmin siitä, mitä seksi parisuhteessa merkitsee. Se ei ole itselleni vain akti, ja parhaimmillaan se on ollut myös jotain hauskaa yhdessä olemista, kuten parisuhteemme muutoin onneksi on.
Masentaa, harmittaa, itkettää! 20 vuotta suhteessa ja seksi loppunut kuin seinään 10 vuotta sitten. Olen siitä asti ajatellut että kyllä se sieltä vielä tulee, mutta turhaan.
Nostin asian esille ja suhde sen kuin muuttui synkemmäksi. Riitely lisääntynyt, olen aivan loppu.
Kaikki muut asiat kunnossa mutta tuo seksielämä puuttuu. Mitä teen? En ole ajatellut eroavan koskaan mutta nyt yhtäkkiä havahduin tähän, olen liian monta kertaa saanut kieltävän vastauksen. Kun nostin asian esille sanottiin että lisätään läheisyyttä mutta ei sitä ole tapahtunut, kysyin vielä lähdetäänkö pariterapiaan niin vastaus jyrkkä ei! Koska kuulemma siellä vaan syytetään häntä.
T: väsynyt mies
"Seuraava seksittömyys jakso syntyi kun exä teloi itsensä eikä enää sen jälkeen ollut aktiivinen sängyn puolella. Oikeasti muuttuu työksi kun joutuu aina tekemään kaikki fyysiset työt. Nautinto alkaa katoamaan.."
Ymmärrätkö nyt minkä takia seksi hyvin monen naisen kanssa on todella huonoa kun se on vain työ kun nainen ei millään tavalla osallistu ja kuten itsekin sanoit siittä katoaa nautinto ja siihen ei auta vaikka kuinka nainen käskee miestä nauttimaan että kykeneen työhön