Mökille yksin kuusamoon, vinkit tervetullut
Oon haaveillu jo kauan mennä pohjoseen, mutta ei ole ollut ketään lähteen kaveriks. Ajattelin nyt lähteä sinne yksin ja paikaksi ajattelin kuusamon. Mitä kannattaa ottaa huomioon ? En ole koskaan mökkeilly yksin tai edes käynyt sielä päin. Ja miten selviän itikoista, entä koira ?
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen menemään ihan mihin tahansa muualle kuin Kuusamoon. Hirveä paikka.
Päinvastoin.Kuusamo on hieno paikka, ainakin käydä.
Olen jopa ajatellut että noin 12-v päästä kun jään eläkkeelle, voisin muuttaa sinne. Talo järven rannalla tai rivitalon pätkä järven läheltä alle ja sinne asumaan.
Muutin enkä ole katunut.
Muutitko ihan naapuripitäjästä, jossa meno on ihan samalaista. Posiolta? Sallasta? tai jostain muusta sisäsiittoisesta paikkakunnalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusamossa on n. 15 000 asukasta.
8 asukasta sadasta saa siis kehitysvamman takia etuuksia.Ja muitako vammoja ei ole kuin kehitysvamma?
Vaikka eipä siinä, hoidan työkseni kehitysvammaisia ja näin lomalla ollessani joskus kaipaan heidän hyväntuulisuuttaan, ystävällisyyttään ja positiivisuuttaan.Ei ne kaikki ole herttaisia. Lievät on usein, mutta vakavista löytyy jo aggressiivisuutta.
Puhuinkin heistä joita hoidan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jopa ajatellut että noin 12-v päästä kun jään eläkkeelle, voisin muuttaa sinne. Talo järven rannalla tai rivitalon pätkä järven läheltä alle ja sinne asumaan.
Muutin enkä ole katunut.
Muutitko ihan naapuripitäjästä, jossa meno on ihan samalaista. Posiolta? Sallasta? tai jostain muusta sisäsiittoisesta paikkakunnalta?
En kun siitä ihan naapuristasi. Kyllästyin katselemaan sinun ruttunaamaasi ja sekstailua sisarustesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin enkä ole katunut.
En kun siitä ihan naapuristasi. Kyllästyin katselemaan sinun ruttunaamaasi ja sekstailua sisarustesi kanssa.
Eli Kemijärveltä muutit. No ei se kovin kaukana ole Kuusamosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin enkä ole katunut.
Sinäkö edelleen viihdyt siellä? No eipä ihme että kukaan muu ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusamossa on n. 15 000 asukasta.
8 asukasta sadasta saa siis kehitysvamman takia etuuksia.Ja muitako vammoja ei ole kuin kehitysvamma?
Vaikka eipä siinä, hoidan työkseni kehitysvammaisia ja näin lomalla ollessani joskus kaipaan heidän hyväntuulisuuttaan, ystävällisyyttään ja positiivisuuttaan.Ei ne kaikki ole herttaisia. Lievät on usein, mutta vakavista löytyy jo aggressiivisuutta.
Puhuinkin heistä joita hoidan.
Joo ymmärsin sen tekstistäsi. Ei kaikki ole niin yksinkertaisia kuin Kuusamossa suuri osa on. Niille pitää selittää kuin pikkulapselle asiat.
No hoidatko lieviä, keskivaikeita vai vakavia tapauksia? Sitä ei tekstistäsi ilmennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin enkä ole katunut.
Asuitko sinä särkikankaalla vai millä kylällä Kempassa? Vai peräti ytimessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin enkä ole katunut.
Mikä sai sinut muuttamaan Kemijärveltä Kuusamoon?
Ojasta allikkoon?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä onkin mökkeilyvinkkejä🙄
Niinpä.
Tässä tulee yksi. Viinitonkat ovat kevyempiä kantaa kuin viinipullot. Tonkassa on neljän pullollisen edestä viiniä
Vierailija kirjoitti:
Mitä aiot puuhastella? Onko polkupyörä mukana, vuokratakin voi. Kylpylässä voi käydä tai uida luonnonvesissä. Uikkarit ja kalastusvälineet mukaan, luvat kuntoon. Hyvät kengät, jos käyt Karhunkierroksella ihailemassa koskia ja upeaa luonnonpuistoa.
Kuusamossa on hyvät ruokakaupat ja muitakin tarvikkeita saa ostetuksi, ihan normaali kaupunki se on luononkauniilla paikalla.
Kylpylässä on ollut Legionellaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti ostan viikon sapuskat lähtiessäni etelästä pohjoiseen.
Aivan järjetöntä!
Samat Pirkka -tuotteet löydät Kuusamon Cittarista.
En todellakaan lähde mihinkään Kuusamon prismaan harhailemaan kun olen jo ajanut tuntikaupalla. Ruuat ostan kotoa, paljon nopeampaa kun tiedän missä on mitäkin. Kylmälaukkuun kylmäsäilytystä vaativat ruuat ja kestokassiin muut.
Tässä paras vinkki: Peru mökkivarauksesi. Johan sen tässä keskustelussa näkee, miten sekopäistä porukkaa siellä asuu. Parempi pysyä poissa.
Pirkanmaalta on hyvä vuokrata mökki. Siellä ne paikalliset puhuu kaksi sanaa tunnissa, jos sitäkään. Saa olla aika rauhassa + lyhyempi ajomatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetöntä!
Samat Pirkka -tuotteet löydät Kuusamon Cittarista.En todellakaan lähde mihinkään Kuusamon prismaan harhailemaan kun olen jo ajanut tuntikaupalla. Ruuat ostan kotoa, paljon nopeampaa kun tiedän missä on mitäkin. Kylmälaukkuun kylmäsäilytystä vaativat ruuat ja kestokassiin muut.
Menet ilmeisesti All inclusive -mökille. Me mennään joskus noin 900 km matka työnantajan omatoimimökille, eli petivaatteet yms otetaan mukaan. Siinä ei kannata lähtiessä pakata kovinkaan kummoisia ruokakasseja, kun autoon ei mahdu määrättömästi tavaraa. Se kankainen kylmälaukku on kyllä mukana, mutta mennessä taiteltuna muissa matkatavaroissa. Siellä paikan päällä on kauppa parinkymmenen kilsan päässä, joten välillä voi käydä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä mainio linkki Kuusamon keskusteluista
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17904398/kuusamolaisilla---
Muutin enkä ole katunut.Muutitko ihan naapuripitäjästä, jossa meno on ihan samalaista. Posiolta? Sallasta? tai jostain muusta sisäsiittoisesta paikkakunnalta?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17904398/kuusamolaisilla---
Kun avaat likin ja linkistä siellä olevan linkin, niin avautuu hassun hauska kuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetöntä!
Samat Pirkka -tuotteet löydät Kuusamon Cittarista.En todellakaan lähde mihinkään Kuusamon prismaan harhailemaan kun olen jo ajanut tuntikaupalla. Ruuat ostan kotoa, paljon nopeampaa kun tiedän missä on mitäkin. Kylmälaukkuun kylmäsäilytystä vaativat ruuat ja kestokassiin muut.
Tampereen, Joensuun tai Kuusamon Prisma. Sama logiikka niissä kaikissa. Ei ne mitään yksilöllisiä lumihiutalekauppoja ole
Ei siellä kesällä ole edes villeimmät ravintolat auki, joten älä mene itseksesi ennen Ruska-aikaa, ellet ole erävaelluksesta yksin kiinnostunut. Kun ravintolat ovat auki, mene heti ensimmäisenä iltana Rukalle Zoneen, ja sen jälkeen et ole yksin! Muistathan varata kämpällesi sopivia tarvikkeita ja juomia vieraita varten. Muista myös, että paikalliset neitokaiset saattavat pummata kyydin kotiinsa, ja saattomatka saattaa venyä kymmeniin kilometreihin ja sieltä saat palailla yksin kämpillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetöntä!
Minä toimin samoin kuin sinä. Tutusta kaupasta teen ostokset. Matkalle pakkaan kylmälaukkuihin jäiset kylmäkallet kylmäsäilytystä vaativien ruokien kanssa.
Sitä ei ne ymmärrä heti, jotka ei aja matkaa putkeen 8-9 sataa kilometriä, jossa menee hyvinkin yli kymmenen tuntia, että kuinka väsynyt sitä ihminen voi olla perille päästyään. Ei tosissaan jaksa lähteä kauppaan kiertelemään siinä vaiheessa.
Itse olen ajanut toisiaan putkeen niin monia kertoja tuon matkan, että tiedän sen asian laidan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan järjetöntä!
Tampereen, Joensuun tai Kuusamon Prisma. Sama logiikka niissä kaikissa. Ei ne mitään yksilöllisiä lumihiutalekauppoja ole
Tuntikausia kestäneen ajamisen jälkeen ei ketään kiinnosta mennä ruokaostoksille. Siinä tarvitaan ajon jälkeen unta palloon monia tunteja. Helppo se on matkustajana huudella, mutta ajappa skarppina 12 tuntia välillä vain tankaten, jaloitellen,ja haukaten evästä.
Valtatiet ohittaa kivasti matkan varrella olevat kaupat ohitustienä.
Ei ne kaikki ole herttaisia. Lievät on usein, mutta vakavista löytyy jo aggressiivisuutta.