Laivalle 6 kk vauvan kanssa?
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 6kk vauva ja 3v , hyvin meni.
Ei mennyt.
T. Kanssamatkustaja
Sinä oletkin joku mt-ongelmainen, jonka matka menee pilalle, jos kuulet, että samalla isolla laivalla on sinun kanssasi samaan aikaan joku lapsi. Pelottava otus, saatat jopa nähdä sen, tai mikä vielä kamalampaa, kuulla sen äänen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi? Meidän vauva kävi ekan kerran laivalla 5vk ikäisenä ja uudestaan 5kk ikäisenä.
Missä oli ruokailun ajan, jos kävitte yhdessä syömässä? Meillä ei vielä istu. Vaunut viereen? Ap
Jätetään ovelle vaunuparkkiin
meillä oli 1v4kk ikäinen, istuva, mutta ei kävelevä, laivassa. Meillä ei ollut rattaita, mutta hyvä kantoreppu.
Mutta koska teillä ei lapsi vielä istu, kannattaa ne makuuasentoon menevät rattaat ottaa mukaan juuri ruokailutilanteita varten. Mutta joku kantoväline myös, koska portaita on paljon, ja hissejä väkimäärään suhteutettuna vähän.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia haluat viedä vauvan risteilylle?
Pitäähän se heti nuorena opettaa tavoille. Tietää sitten mihin tullaan juhlimaan lukioikäisenä
Olette nukkumassa hytissä suurimman osan ajasta, hoitamassa vauvaa.
Mitä järkeä?
Vauva varmaan tykkää nukkua siellä laivalla, kun laiva keinuu ja siitä lähtee hurinaa. Mä nukun ainakin ihan loistavasti aina risteilyillä.
Vierailija kirjoitti:
Vauva varmaan tykkää nukkua siellä laivalla, kun laiva keinuu ja siitä lähtee hurinaa. Mä nukun ainakin ihan loistavasti aina risteilyillä.
Ei sinne nukkumaan mennä
Naurattaa ihmiset, jotka tuntee jotain palavaa vihaa perheitä kohtaan, jotka haluavat reissata lasten kanssa. Jos ei halua nähdä/kuulla lapsia, niin älä hakeudu esimerkiksi laivaristeilyille, ellei ole joku tyyliin Radio Rock -risteily tai suosittuihin perhelomakohteisiin Teneriffalle.
Vierailija kirjoitti:
meillä oli 1v4kk ikäinen, istuva, mutta ei kävelevä, laivassa. Meillä ei ollut rattaita, mutta hyvä kantoreppu.
Mutta koska teillä ei lapsi vielä istu, kannattaa ne makuuasentoon menevät rattaat ottaa mukaan juuri ruokailutilanteita varten. Mutta joku kantoväline myös, koska portaita on paljon, ja hissejä väkimäärään suhteutettuna vähän.
Miten tuon ikäinen lapsi ei osaa kävellä? Mun lapsi käveli jo 11 kk ikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Osanottoni muille samalla risteilyllä matkustaville.
Veikkaanpa, että lähes jokaisella Itämeren risteilyllä on mukana myös lapsia. Tuttavani on tänäkin kesänä ollut useammalla risteilyllä järjestämässä ohjelmaa risteilyllä oleville lapsille.
Jos ei ole koliikkivauva tai muuten erityisen epätyytyväinen tapaus, voi mielestäni mennä, kuitenkin muut matkustajat huomioiden. Eli jos vauva alkaa itkeä kovaa esim. ravintolassa, veisin ulos sieltä ja yrittäisin rauhoitella sitä. Parasta on jos onnistuu ajoittamaan aikuisten ruokailut niin että vauva nukkuu. Ja kyllä, vaunut viereen vain. Voi varauksen yhteydessä pyytää pöytää, johon mahtuu vaunut viereen/lähelle.
Meillä esikoinen oli ekalla risteilyllään (Helsinki-Tukholma) vajaa 6-kuisena ja toisella noin 11-kuisena, hyvin meni (eli ei oikeasti häirinnyt ketään). Kuopus oli vain 6-viikkoinen ekalla risteilyllään. Muuten meni hyvin, mutta kerran oli pakko mennä ulos ravintolasta, kun alkoi itkeä. Toisella risteilyllä 8-kuisena kaikki meni loistavasti eikä tullut itkukohtauksia.
Suosittelen buffet-ruokailua, siellä on muutenkin niin kova hälinä ettei vauvan itku juurikaan häiritse, mutta toki sielläkin pitää ottaa muut matkustajat huomioon.
Vierailija kirjoitti:
Olette nukkumassa hytissä suurimman osan ajasta, hoitamassa vauvaa.
Mitä järkeä?
Siis miten niin? Ei puolivuotias a) nuku enää koko ajan b) syö koko ajan. Hyvin pystyy laivaa kiertämään rattaiden/kantorepun kanssa tai ihan vaan sylissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en vaan kyllä tiedä. Hänen tätinsä käveli liikkuvassa 1960-luvun junassa 9 kk ikäisenä. Tietokonenörttejä ovat molemmat.
P.S. Vain pari kuukautta tuon risteilyn jälkeen kävin pojan kanssa 1 km kävelylenkeillä, ja poika käveli koko matkan itse. Ei halunnut reppuun eikä rattaisiin.
Se on jännä, että aina lasten kanssa oikein painotetaan kuinka pitää ottaa muut huomioon. Sitten siellä öykkäröi ihan aikuiset ihmiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat yksilökohtaisia asioista. Tiedän useamman lapsen, joka oli lähes 1,5-vuotias kun oppi kävelemään. Täysin normaaleja ovat. Lapset oppivat kävelemään keskimäärin 1-vuotiaana, jotkut aikaisemmin, jotkut hieman myöhemmin, yleensä kuitenkin 1,5 vuoden ikään mennessä. Se että just sun lapsi oppi kävelemään 11-kuisena (eli keskivertoa aikaisemmin) ei tarkoita sitä että kaikki oppivat sen ikäisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en vaan kyllä tiedä. Hänen tätinsä käveli liikkuvassa 1960-luvun junassa 9 kk ikäisenä. Tietokonenörttejä ovat molemmat.
P.S. Vain pari kuukautta tuon risteilyn jälkeen kävin pojan kanssa 1 km kävelylenkeillä, ja poika käveli koko matkan itse. Ei halunnut reppuun eikä rattaisiin.
Repussa kannoit 1vee 4 kuukautista. Paljonko kapsi painoi?
Me oltiin 5 kk ikäisen kanssa. Mukana rattaat, jotka saa makuuasentoon. Sylissäkin sujui mukavasti. Ei ongelmia. Meidän vauva ei tainnut kertaakaan itkeä missään. Tai hytissä taisi yöllä, kun oli nälkä.