Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnasta mitä ihmiset eivät tunnu ymmärtävän

Vierailija
29.06.2023 |

Kukaan ei ole haka syntyessään, yhtään missään. Liikunta ja reippailu on sellasia asioita missä kehittyy kokoajan kun sitä tekee, oma kroppa alkaa vaatimaan sitä aina enemmän ja enemmän ja siitä alkaa tulemaan aina vain mieluisampaa.

Olen kyllästynyt kuulemaan ihmisiltä tätä "kerran koitin ja ei se ollut minun juttuni"... Niin sä koitit sitä kerran ja sulla vähän jalkoihin sattu, newsflash, niin sattu meillä kaikilla muillakin. Se on toistamista ja toistamista ja toistamista että jossain tulee hyväksi. Mikään ei tapahtu tostanoinvaan.

Kommentit (417)

Vierailija
81/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä hittoa on pk-vauhti???? Miksi hitossa ei voi kirjoittaa suomeksi kunnolla mistä kyse??? 

Peruskuntovauhti eli leppoisa juoksuvauhti, jossa pitäisi pystyä puhumaan. Siitä seuraava aste on sitten vauhtikestävyys (eli vk).

Vierailija
82/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peeteeee kirjoitti:

Huippukunto ei myöskään ole mitään sellaista et pitäisi verrata joihinkin fitness ihmisiin..

Vaan vaikka se et tänä vuonna sä vedät maasta 70kg. Ensi vuonna 80. 5v pääästä 110kg. Sä voit olla edelleen täysin normaali kroppainen. Mutta sä olet käyttänyt aikasi kuntosalilla tehokkaasti.

Vs se että sä vedät nyt 70 ja vuonna 2030 70kg.

Ja nyt rehellinen kysymys? Kumman vaihtoehdon sä haluaisit samalla vaivalla?

Miksi mun pitäisi naisena pystyä vetämään maasta 110kg? Miksi mun pitäisi tavoitella tuota? En mä halua liian näkyviä lihaksia koska se ei ole naisellista enkä kyllä koe mitään tarvetta sille, että saan nostettu maasta mahdollisimman paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peeteeee kirjoitti:

Huippukunto ei myöskään ole mitään sellaista et pitäisi verrata joihinkin fitness ihmisiin..

Vaan vaikka se et tänä vuonna sä vedät maasta 70kg. Ensi vuonna 80. 5v pääästä 110kg. Sä voit olla edelleen täysin normaali kroppainen. Mutta sä olet käyttänyt aikasi kuntosalilla tehokkaasti.

Mun on nyt pakko kysyä sulta että ootko sä Vantaalta ja käytkö sä useinkin Tulisuudelmassa? Sä kuullostat ihan siltä.

😂

Vierailija
84/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dnbdnd kirjoitti:

90% salitreenaajista treenaa aivan liian kevyesti varsinkin naiset. Ehkä liiallisten lihasten kasvamisen pelosta ja suurin osa varmasti vaan koska eivät edes tiedä kuinka treenata oikein..

Esimerkkinä vaikka pystypunnerrus istuen ja naiset. Jos sä olet treenannut yli 2vuotta. Painat 60kg. Sun sarjapaino pitäisi olla +15kg. Harvoin jos ikinä näkee naisilla tätä.

Kyykky pitäisi olla +120% omasta painosta sarjassa.

Jotkut eivät ymmärrä sitä, ettei kaikkien kroppa kestä kuin keveillä painoilla treenaamista. Silloin treenataan esimerkiksi sellaisista syistä kuin liikkuvuus, kestävyys ja yleinen hyvinvointi ja mielenvirkeys. Oi jospa saisin vitosen joka kerta kun joku besserwisser tulee luennoimaan siitä miten minun nyt kyllä olisi lisättävä painoja...aaarrrgghh!!!

Mulla taas on yliliikkuvat nivelet ja lääkärit ovat kieltäneet kontaktilajit kokonaan, koska todennäköisesti niistä on enemmän haittaa kuin hyötyä minulle ja loukkaantumisen riski on suuri. Samaten HIIT-treenit eivät samasta syystä sovi itselle lainkaan. Sen sijaan esim. uiminen ja pyöräily sopii mulle, koska ne eivät rasita niveliä samalla lailla. 

Ei kyllä sun nyt pitää mennä salille repimään mahdollisimman isoilla painoilla kun aaveen huippuluokan personal trainerit niin sanoo!!! Nih!!!

Vierailija
85/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit täällä selityksineen. 

Vierailija
86/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läskit täällä selityksineen. 

Voi sua pientä. Läskit voi aina laihduttaa, mutta sun typeryydelle ei voida mitään.

Vierailija
87/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Miksi mun pitäisi naisena pystyä vetämään maasta 110kg? Miksi mun pitäisi tavoitella tuota? En mä halua liian näkyviä lihaksia koska se ei ole naisellista enkä kyllä koe mitään tarvetta sille, että saan nostettu maasta mahdollisimman paljon. 

.

No todennäköisesti sä et tulisi koskaan saamaankaan naisena liian näkyviä lihaksia.. ne lihakset tehdään keittiössä. Ja ne ei todellakaan tule jos sä et itse niitä halua.

No otetaan vaikka vanhuus aspekti. Mulla on ollut paljon kuntoutujia. Osa on ollut aktiivisia treenaajia jotka olleet vahvoja, tää tarkoittaa sitä että esim keskivartalon lihakset toimii kuten pitää.. No vaikkapa selkäleikkausten jälkeen ero on ollut valtava. Nää 110kg vetäjät on palautuneet leikkauksista huomattavasti nopeammin ja saavuttaneet hyvän elämänlaadun.. Kun taas nämä olen mä käynyt vuosia salilla on off pysyäkseni normaali kunnossa. Ovat leikkausten jälkeen olleet täysin treenaamattoman tasolla

Vierailija
88/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Luulis että näin naisena tärkeintä olisi pysyä mahdollisimman pitkään siinä kunnossa ettei tule nivelkulumia tai lihas- tai luurappeumaa, osteoporoosia yms. Itselläni se on ainakin tavoite, ei joku valtavan taakan nostelu. Mitä ihmettä tämä vouhkaaminen edes on?

Vierailija
89/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Mun on nyt pakko kysyä sulta että ootko sä Vantaalta ja käytkö sä useinkin Tulisuudelmassa? Sä kuullostat ihan siltä.

😂

😂😂😂😂.. Hauska. Mut en ole käynyt Tulisuudelmassa 90 luvun jälkeen 😂

Vierailija
90/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peeteeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

.

No todennäköisesti sä et tulisi koskaan saamaankaan naisena liian näkyviä lihaksia.. ne lihakset tehdään keittiössä. Ja ne ei todellakaan tule jos sä et itse niitä halua.

No otetaan vaikka vanhuus aspekti. Mulla on ollut paljon kuntoutujia. Osa on ollut aktiivisia treenaajia jotka olleet vahvoja, tää tarkoittaa sitä että esim keskivartalon lihakset toimii kuten pitää.. No vaikkapa selkäleikkausten jälkeen ero on ollut valtava. Nää 110kg vetäjät on palautuneet leikkauksista huomattavasti nopeammin ja saavuttaneet hyvän elämänlaadun.. Kun taas nämä olen mä käynyt vuosia salilla on off pysyäkseni normaali kunnossa. Ovat leikkausten jälkeen olleet täysin treenaamattoman tasolla

Eihän hän edes sanonut tavoittelevansa niitä.

Vierailija
91/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan ala-asteen liikuntatunneillahan tuo jo iskostetaan, että liikunta ei ole sinun juttusi koska olet surkea esim pesistä, lentistä tai sählyä ekaa kertaa kokeillessasi.

Vierailija
92/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Luulis että näin naisena tärkeintä olisi pysyä mahdollisimman pitkään siinä kunnossa ettei tule nivelkulumia tai lihas- tai luurappeumaa, osteoporoosia yms. Itselläni se on ainakin tavoite, ei joku valtavan taakan nostelu. Mitä ihmettä tämä vouhkaaminen edes on?

Niinpä.. No otetaan nyt se perus terve 40v pt asiakas. Nostaa 40kg maasta.. on itsenäisesti treenaillut on off vuosia.. On vähän keskivartalo lihavuutta.

Hän jatkaa tätä omaa puuhastelua 50v asti..

Vs hän aloittaa kehittävän treenin.

50v tulee mittariin. Tää puuhastelija nostaa enää 30kg.

Ja tämä kehittävästi treenannut nostaa 120 kg.

Kumpi treeni tyyli on tukenut tervettä vanhuutta?

Kumpi treeni tyyli on ollut järkevämpi ?

Kumpi näistä tyyleistä on ollut järkevämpi jos tapahtuu vaikka joku onnettomuus ja joudut kuntoutumaan?

Vierailija
93/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peeteeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

.

Mitähän ihmettä sä oikein sönkötät? Miksi sua ärsyttää noin paljon, että kaikki ei halua samaa kuin sä? Miksi sun itsetunto on noin huono, että pitää yrittää alentaa muita?

Vierailija
94/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peeteeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Niinpä.. No otetaan nyt se perus terve 40v pt asiakas. Nostaa 40kg maasta.. on itsenäisesti treenaillut on off vuosia.. On vähän keskivartalo lihavuutta.

Hän jatkaa tätä omaa puuhastelua 50v asti..

Vs hän aloittaa kehittävän treenin.

50v tulee mittariin. Tää puuhastelija nostaa enää 30kg.

Ja tämä kehittävästi treenannut nostaa 120 kg.

Kumpi treeni tyyli on tukenut tervettä vanhuutta?

Kumpi treeni tyyli on ollut järkevämpi ?

Kumpi näistä tyyleistä on ollut järkevämpi jos tapahtuu vaikka joku onnettomuus ja joudut kuntoutumaan?

Miksi pitäisi pystyä nostamaan 120kg? Mikä ihmeen pakkomielle sulla on mahdollisimman isot painot? Miksi et anna ihmisten olla sellaisia kuin haluvat ja treenata kuten itse haluavat? Ei ole sulta pois.

Mulla on lonkka leikattu silloin kun olin ylipainoinen ja hyvin ja nopeasti toivuin siitä. Ei, ei ollut ylipainon aiheuttamaa nivelrikkoa miksi leikattiin vaan syy oli muu. Olin tuolloin autoton joten kävellen tai pyörällä kuljin eli en ylipainosta huolimatta ollut ihan mikään rapakuntoinen.

Vierailija
95/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Niin ja näitäkö ei voi muka ehkäistä muuta kuin himourheilemalla ja nostamalla isoja painoja?

Vierailija
96/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan ala-asteen liikuntatunneillahan tuo jo iskostetaan, että liikunta ei ole sinun juttusi koska olet surkea esim pesistä, lentistä tai sählyä ekaa kertaa kokeillessasi.

Tää on kyl oikeesti tosi iso ongelma... Ei huomioida yksilöitä.. Olen tavannut elämäni aikana paljon ihmisiä jotka sanovat et liikunta kipinä tapettiin 6-15vuotiaana. 30 vuotiaan onkin sit valtava ylipaino, lihavuus sairauksia ja lähtökohta liikunnan aloittamiseen katastrofaalinen..

No sit tää kaveri saa kipinän vaikka saliin jne.. 5 v päästä havaitaan. Et täähän olisi ollut älyttömän lahjakas urheilija kunhan laji on oikea.

15-20vuotta elämästä mennyt sen takia ohi koska ei osunut palloon mailalla ymv

Vierailija
97/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

peetee vois mennä töihinsä ja jättää sen länkyttämisen vähemmälle.

Vierailija
98/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa (80%) treenistä tapahtuu itse kunkin keittiössä. Jos mätetään liikaa epäterveellistä ruokaa, on aivan sama mitä salilla treenaat.

Vierailija
99/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo mukavuusalueelle treenaaminen ei hyödytä mitään. Se nimenomaa saa alottajat lopettamaan kun maistuu pakkopullalta. Sitten pullapötkö kädessä väittävät, että treenistä tuleva hyvä olo on huuhaata. Se hyvä olo tulee, kun treenaa kunnolla. Itseään pitää rääkätä salilla tai lenkillä, sen jälkeen olo on mahtava. Siihen päälle sauna ja viielä suihku niin täydellistä. Se on juuri se miksi treenaamiseen jää koukkuun. Silloin tuloksia näkee myös hyvinkin nopeasti, mikä taas koukuttaa enemmän. Alkuun se vaatii mielenlujuutta, mutta kun kunto kasvaa, sitä oikein odottaa joka päivä. Läskeillä tosin harvoin kantti riittää niin pitkälle, ja kaikki on taas kiinni geeneistä. Jokainen ihminen pystyy treenaamaan ittensä huippukuntoon, jos vaan päättää niin. Osa joutuu tekemään vähemmän töitä sen eteen, osa enemmän, mutta kaikki pystyy. Geenit ja stressi on läskien lemppari tekosyyt. 

Miksi kaikkien pitäisi haluta treenata huippukuntoon? Mulle riitää ihan tavallinen kunto.

Miksi sä käytät saman ajan ja energian tehdäksesi jotain asiaa tehottomasti?

Vähän sama kun kantaisit vettä saunaan risalla ämpärillä kun vieressä on ehjä.

Ai jos ei treenaa itseään huippukuntoon niin tekee tehottomasti? Voi luoja noita sun aivopieruja. Miksi teitä joitakin ärsyttää noin kovaa, että ei kaikki ihmiset halua olla huippukunnossa olevia fitnesspimuja? Miksi on noin vaikea tajuta, että normaali kunto on se mitä moni haluaa? Mitä se teidän napaa kaivelee mitä muut haluaa?

Sä et voi sanoa yhtään mitään mun kuntoilusta koska en tunne mua etkä ole nähnyt mua, joten pidä suusi kiinni. 

95% ihmisistä ei pääse fitness pimu kuntoon vaikka haluaisi. Se vaatii jo ihan oman ihmislajin.

Mä tosiaan teen tätä työkseni. Olen jutellut kymmmenien tuhansien ihmisten kanssa.

En ole vielä kertaakaan törmännyt ihmiseen livenä joka sanoisi että en halua kehittyä. Käyn salilla pysyäkseni tässä kunnossa.

Valitettava totuus on se että suurin osa haluaisi kehitettyä mutta tieto/ taito ei vaan riitä..

Poislukien vanhukset jotka oikeasti ylläpitävät liikunta kykyä.

Et sitten tajua yhtään mitään mitä muut kirjoittaa. 

Toivottavasti peetee osaa kuunnella paremmin asiakkaitaan, kun vauvapalstan kommentoijia, kun tuntuu olevan niin vaikea ymmärtää mitä toiset tarkoittavat.

Vierailija
100/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirasi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirasi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fjfjfj kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet harjoitellut hyvin ja järkevästi etkä siltikkään pärjää yritä vielä kerran vielä paremmin ja järkevämmin ja etkä siltikkään pärjää niin lopeta ja vaihda lajia.Ellei sitten tee rakkaudesta lajiin jotain niin se on eri asia.

Pitäisi pärjätä missä? Pätemisessä salilla viereiselle treenaajalle tai ohittelemalla lenkkipolulla?

Miksi sä kulutat aikaa ja energiaa siellä salilla tekemällä höpö höpö treenejä. Kun samalla vaivalla voisit oikeasti olla huippu kunnossa?

Jonka hyödyt ovat kiistattomia.

Järkevämpi treenata oman kunnon mukaan eikä naapuriin vaikutuksen tehdäkseen. Lenkkipolullakin suurimmalla osalla lenkeistä kannattaa mennä pk-tahtia, joka on hidasta. Kerran viikossa voi sitten mennä kovaa halutessaan.

Ainut vaan että se kunto ei kasva, jos sä aina olet siellä mukavuus alueella.

Hauska kun sanoit tuosta pk lenkkeilystä. Niin mullakin oli pk tosi hidasta vuosia kunnes menin juoksu kouluun.. Tän kesän jälkeen mun pk lenkkien nopeus kasvoikin 9/km /h nopeuteen. Tota ennen oli vuosia 6/km/h..

Motivaatio kasvoi 10000% ja aloin päästä juoksijan flow tilaan helpommin. Juoksu muuttui nautinnoksi jota himoan.

Tämä vaati sen että ammattilainen katsoi mun juoksua ja antoi progressiivisen ohjelman mitä noudatin 3kuukautta.

Missä väitin, että olen aina "mukavuusalueella"? Harrastan ultrajuoksua ja tosiaankaan en ole missään mukavuusalueella sadan kilsan jälkeen. Treenaan määrällisesti niin paljon, ettei kaltaiseni keski-ikäisen ihmisen keho kestäisi ilman vammoja, jos useammin kuin kerran viikossa menisin kovaa. Sinä taidat epätoivoisesti kaupata pt-palvelujasi :D

Aaaaaa rivien välistä tulkitsin.. ultrajuoksua ihan sairasta 😳.. Tuskin sun pk vauhti sit kovin hidasta on tavallisten kuolevaisten mielestä.

Mä en ole pt.

Sinä siis tulkitset muiden kirjoitukset sellaiset lasit päässä, ettei muut treenaa oikein/tarpeeksi tai ovat tietämättömiä vasta-alkajia :D Ultrajuoksu ei ole sairasta vaan luonnonläheistä, omaa kehoa kuuntelevaa lempeää etenemistä. Loppumatkasta tietysti sitten kisassa myös taistelua itseään vastaan. Paukuta sinä asfaltilla 10 km:iä mahdollisimman kovaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme