Liikunnasta mitä ihmiset eivät tunnu ymmärtävän
Kukaan ei ole haka syntyessään, yhtään missään. Liikunta ja reippailu on sellasia asioita missä kehittyy kokoajan kun sitä tekee, oma kroppa alkaa vaatimaan sitä aina enemmän ja enemmän ja siitä alkaa tulemaan aina vain mieluisampaa.
Olen kyllästynyt kuulemaan ihmisiltä tätä "kerran koitin ja ei se ollut minun juttuni"... Niin sä koitit sitä kerran ja sulla vähän jalkoihin sattu, newsflash, niin sattu meillä kaikilla muillakin. Se on toistamista ja toistamista ja toistamista että jossain tulee hyväksi. Mikään ei tapahtu tostanoinvaan.
Kommentit (417)
Dnbdnd kirjoitti:
90% salitreenaajista treenaa aivan liian kevyesti varsinkin naiset. Ehkä liiallisten lihasten kasvamisen pelosta ja suurin osa varmasti vaan koska eivät edes tiedä kuinka treenata oikein..
Esimerkkinä vaikka pystypunnerrus istuen ja naiset. Jos sä olet treenannut yli 2vuotta. Painat 60kg. Sun sarjapaino pitäisi olla +15kg. Harvoin jos ikinä näkee naisilla tätä.
Kyykky pitäisi olla +120% omasta painosta sarjassa.
Miksi ei saisi treenata kevyesti? Jos tarkoituksena on vain peruskunnon ylläpitäminen.
Kannattaa myös huomata, että kaikki eivät voi harjoittaa kaikkia liikuntamuotoja, ja niistä voi jopa olla haittaa. Itselläni on yliliikkuvat nivelet, ja lääkärit sekä fysioterapeutit ovat erityisesti kieltäneet minua osallistumasta kontaktilajeihin, juoksuun ja muihin lajeihin, joissa rasitus on suuri ja loukkaantumisriski korkea. Joogassakin minun on oltava erittäin varovainen välttääkseni vahingossa "ylivenyttämästä" itseäni. Pyöräily, pilates ja uinti sen sijaan sopivat minulle hyvin. Jos kokee kipua liikunnan aikana (eikä kyse ole normaalista lihasten väsymyksestä), on suositeltavaa keskustella asiasta lääkärin kanssa sen sijaan, että jatkaa harjoittelua huolimatta mahdollisista kivuista, sillä tällöin voi tulla vaurioita.
Valtaosa ei kokeile suurinta osaa eri laijeista/harrastuksista koskaan ja kuinka sitä ehtisikään.
Kaikki ei vaan halua ja se on hyväksyttävä jopa Aapenkin.
itse Olen ollut liikunnallinen koko elämäni isäni myöskin mutta äitini; ei sitten millään!
Olen saanut hänet kokeilemaan Nyt jumppaa ryhmässä ( yksin ei tule kuuloonkaan!) ja siihen on tykästynyt; tulee tehdyksi eikä Nyt sitten hassumpaa ollutkaan 😮💨
Tottahan sinä turiset. Minunkin urheileminen lähti pienestä liikenteeseen
Huvittavinta on, kun nuoret miehet syyttävät Cooperin testin huonosta tuloksesta sitä, etteivät ole saaneet juoksuvalmennusta.
Ihmisten aivot ovat mädäntyneet.
Juu mieki olin justiinsa kippeenä 2 viikkoa ja taas mennää! Pienestä liikkeelle
Tunge nyt se reippailusi hanuriin. Liikun ja olen ehdottomasti ulkoilmaihminen. Mutta en suorita mitään. Viihdyn metsässä ja pihahommissa, koska nautin niistä. Kaltaisesi reippailupainostajat tekevät juuri monen ulkoiluharradtuksesta helvettiä, kun ei ole aikaa pysähtyä nauttimaan ympäristöstä tai kauniista asioista.
Kannattaa reippailla aina. Etenkin kuumeessa ja koronassa kannattaa.
Totta, kun aloitin treenaamisen huomasin tämän. Se tieto ja jano kasvaa tehdessä. Osaaminen!
Joillakin on selkeästi niin järkyttävä kilpailuvietti, että lajista kuin lajista tehdään pelkkää suorittamista. Voin sanoa rehellisesti, että itse en ole koskaan tuntenut mitään hinkua kuntosalille. Talvisin tulee tehtyä kävelylenkkejä ja käytyä uimassa. Yleensä uin sen 1000m, ja tuo menee vajaassa 40 minuutissa. Keväällä, kun lumet sulavat aloitan pyöräilyn, ja kadut kun on saatu puhtaaksi hiekoista, vaihdan rullaluistimiin. Näillä tulee tehtyä jopa yli 50 km:n lenkkejä. Pari viikkoa joutuu talven jälkeen hiomaan tuntumaa luisteluun, mutta sen jälkeen se menee ikäänkuin automaattisesti.
Tämäpä näin. En muista koskaan kokeneeni flowtilaa liikkuessani, vaikka nuorempana urheilin SM-tasolla. Kenties urani tyssäsikin siihen, etten kokenut tätä flowta. EIkä tosiaan ole kyse siitä, etten olisi yrittänyt. Nykyään kun siitä urheilusta/liikunasta ei saa yhtään mitään niin se jää sitten kokonaan tekemättä. Toki tiedän, että paras treeni on tehty treeni, mutta kun ei siitä saa mitään kiksejä. Salille meneminen ja siellä treenaaminen lähinnä vaan vituttaa. +25 kesäsäässä voi käydä kävelemässä, tulee ainakin lämmin, mutta tämmöinen -10 talvisää ei kyllä yhtään houkuta ulos.