Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnasta mitä ihmiset eivät tunnu ymmärtävän

Vierailija
29.06.2023 |

Kukaan ei ole haka syntyessään, yhtään missään. Liikunta ja reippailu on sellasia asioita missä kehittyy kokoajan kun sitä tekee, oma kroppa alkaa vaatimaan sitä aina enemmän ja enemmän ja siitä alkaa tulemaan aina vain mieluisampaa.

Olen kyllästynyt kuulemaan ihmisiltä tätä "kerran koitin ja ei se ollut minun juttuni"... Niin sä koitit sitä kerran ja sulla vähän jalkoihin sattu, newsflash, niin sattu meillä kaikilla muillakin. Se on toistamista ja toistamista ja toistamista että jossain tulee hyväksi. Mikään ei tapahtu tostanoinvaan.

Kommentit (417)

Vierailija
221/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oumaigaad, olen käynyt monta vuotta salilla enkä ole tehnyt yhtään maastavetoa ikinä!!! Hukkaan män reenit, mistä saan rahani takaisin???? yhyyy yyy

Vierailija
222/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peeteeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Huippukunto ei myöskään ole mitään sellaista et pitäisi verrata joihinkin fitness ihmisiin..

Vaan vaikka se et tänä vuonna sä vedät maasta 70kg. Ensi vuonna 80. 5v pääästä 110kg. Sä voit olla edelleen täysin normaali kroppainen. Mutta sä olet käyttänyt aikasi kuntosalilla tehokkaasti.

Vs se että sä vedät nyt 70 ja vuonna 2030 70kg.

Ja nyt rehellinen kysymys? Kumman vaihtoehdon sä haluaisit samalla vaivalla?

Miksi mun pitäisi naisena pystyä vetämään maasta 110kg? Miksi mun pitäisi tavoitella tuota? En mä halua liian näkyviä lihaksia koska se ei ole naisellista enkä kyllä koe mitään tarvetta sille, että saan nostettu maasta mahdollisimman paljon. 

Luulis että näin naisena tärkeintä olisi pysyä mahdollisimman pitkään siinä kunnossa ettei tule nivelkulumia tai lihas- tai luurappeumaa, osteoporoosia yms. Itselläni se on ainakin tavoite, ei joku valtavan taakan nostelu. Mitä ihmettä tämä vouhkaaminen edes on?

Niin ja näitäkö ei voi muka ehkäistä muuta kuin himourheilemalla ja nostamalla isoja painoja?

No ihan tutkitusti lihaskunto harjoittelu on tehokkain liikuntamuoto vanhuuden varalle.

Nimenomaan kehittävä sellainen.

Enkä mä ole puhunut sanallakaan himourheilusta. Vaan siitä että useat ihmiset käyvät salilla tekemässä treenin joka ei kehitä mitään. Miksi koska samalla vaivalla voisit tehdä treenin joka auttaa sinua elämässäsi. Vielä vuosien päästäki.

No todellakin kovempi treeni vaatii enemmän vaivaa, mitä oikein selität? Treenaatko itse oikeasti edes?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oumaigaad, olen käynyt monta vuotta salilla enkä ole tehnyt yhtään maastavetoa ikinä!!! Hukkaan män reenit, mistä saan rahani takaisin???? yhyyy yyy

Se on elämä pilalla ny.

Vierailija
224/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dnbdnd kirjoitti:

90% salitreenaajista treenaa aivan liian kevyesti varsinkin naiset. Ehkä liiallisten lihasten kasvamisen pelosta ja suurin osa varmasti vaan koska eivät edes tiedä kuinka treenata oikein..

Esimerkkinä vaikka pystypunnerrus istuen ja naiset. Jos sä olet treenannut yli 2vuotta. Painat 60kg. Sun sarjapaino pitäisi olla +15kg. Harvoin jos ikinä näkee naisilla tätä.

Kyykky pitäisi olla +120% omasta painosta sarjassa.

Jotkut eivät ymmärrä sitä, ettei kaikkien kroppa kestä kuin keveillä painoilla treenaamista. Silloin treenataan esimerkiksi sellaisista syistä kuin liikkuvuus, kestävyys ja yleinen hyvinvointi ja mielenvirkeys. Oi jospa saisin vitosen joka kerta kun joku besserwisser tulee luennoimaan siitä miten minun nyt kyllä olisi lisättävä painoja...aaarrrgghh!!!

Raskailla painoilla treenatessa tuhoaa tosiaan nivelensä. Voiman kasvattaminen ei edes vaadi kovin raskaita painoja.

Vierailija
225/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dnbdnd kirjoitti:

90% salitreenaajista treenaa aivan liian kevyesti varsinkin naiset. Ehkä liiallisten lihasten kasvamisen pelosta ja suurin osa varmasti vaan koska eivät edes tiedä kuinka treenata oikein..

Esimerkkinä vaikka pystypunnerrus istuen ja naiset. Jos sä olet treenannut yli 2vuotta. Painat 60kg. Sun sarjapaino pitäisi olla +15kg. Harvoin jos ikinä näkee naisilla tätä.

Jotkut eivät ymmärrä sitä, ettei kaikkien kroppa kestä kuin keveillä painoilla treenaamista. Silloin treenataan esimerkiksi sellaisista syistä kuin liikkuvuus, kestävyys ja yleinen hyvinvointi ja mielenvirkeys. Oi jospa saisin vitosen joka kerta kun joku besserwisser tulee luennoimaan siitä miten minun nyt kyllä olisi lisättävä painoja...aaarrrgghh!!!

Raskailla painoilla treenatessa tuhoaa tosiaan nivelensä. Voiman kasvattaminen ei edes vaadi kovin raskaita painoja.

Maksimivoiman harjoittelu edellyttää harjoittelua 90-100% painolla maksimipainoista.

Vierailija
226/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edelleenkään ymmärrä mitä se hiertää tämän pt:n vakoa miten ihmiset treenaa. En myöskään ymmärrä miksi kaikkien pitäisi treenata jotenkin tavoitteellisesti eikä missään nimessä saisi harrastaa liikuntaa kunnon ylläpitämiseksi. Kun tämän pt:n mielestä kunnon ylläpitäminen on vanhojen ja heikkojen juttu, ei työikäisten.

Surullista jos oikeasti joku tuollainen työskentelee personal trainerinä.

Ensinnäkin vakavasti sairas nuorempikin ihminen on "heikko". Nuorillakin voi olla vaikka reumaa, MS-tautia, Parkinsonia, kilpirauhasen vajaatoimintaa tai diabetesta. Silloin se keho ei enää usein toimi samoin, esim. minä jouduin kilpparisairaana keventämään lajeja vaikka olen alle 40.

Jos sanotaan, että kehoni on huonokuntoisempi kuin vaikka terveellä eläkeläisellä niin niin se voi ollakin! Kyllä tiedän vanhana juoksijana eron terveen ja sairaan kehon välillä kun vertaan sitä toimintakykyä. Ja olen saanut tuloksia aikaan ihan kotonakin kevyemmillä harjoitteilla omaan tahtiin.

Se, että laihdun pois sairauden tuomat kilot, selätän nivelvaivat, olen pirteä ja jaksan riittää minulle. En yhtään tiedä paljonko maasta nousee ja miten se vertautuu mihinkään, pitäisikö minun?

Vierailija
227/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan, joka tähtää terveyteen ja hyvään toimintakykyyn myös vanhemmalla iälle, ei tarvitse olla päivittäistä himotreenaamista, rankkaa crossfittiä tai maratonin juoksemista alle kolmen ja puolen tunnin.

Toki hyvän kunnon eteen joutuu töitä tekemään ja myös hikoilemaan, mutta olen törmännyt ihmisiin jotka perustelevat himotreenaamistaan terveydellä.

Vierailija
228/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dnbdnd kirjoitti:

Maksimivoiman harjoittelu edellyttää harjoittelua 90-100% painolla maksimipainoista.

Itse pyrin liikunnalla siihen että jaksan hoitaa normaaleja asioita arjessa, kantaa painavat kauppakassit jne. Ja että jonkinlainen lihaskunto pysyy yllä. Minun ei tarvitse jaksaa nostaa esimerkiksi hevosta.

Vierailija
229/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Huippukunto ei myöskään ole mitään sellaista et pitäisi verrata joihinkin fitness ihmisiin..

Vaan vaikka se et tänä vuonna sä vedät maasta 70kg. Ensi vuonna 80. 5v pääästä 110kg. Sä voit olla edelleen täysin normaali kroppainen. Mutta sä olet käyttänyt aikasi kuntosalilla tehokkaasti.

Vs se että sä vedät nyt 70 ja vuonna 2030 70kg.

Ja nyt rehellinen kysymys? Kumman vaihtoehdon sä haluaisit samalla vaivalla?

Miksi mun pitäisi naisena pystyä vetämään maasta 110kg? Miksi mun pitäisi tavoitella tuota? En mä halua liian näkyviä lihaksia koska se ei ole naisellista enkä kyllä koe mitään tarvetta sille, että saan nostettu maasta mahdollisimman paljon. 

Luulis että näin naisena tärkeintä olisi pysyä mahdollisimman pitkään siinä kunnossa ettei tule nivelkulumia tai lihas- tai luurappeumaa, osteoporoosia yms. Itselläni se on ainakin tavoite, ei joku valtavan taakan nostelu. Mitä ihmettä tämä vouhkaaminen edes on?

Niin ja näitäkö ei voi muka ehkäistä muuta kuin himourheilemalla ja nostamalla isoja painoja?

No ihan tutkitusti lihaskunto harjoittelu on tehokkain liikuntamuoto vanhuuden varalle.

Nimenomaan kehittävä sellainen.

Enkä mä ole puhunut sanallakaan himourheilusta. Vaan siitä että useat ihmiset käyvät salilla tekemässä treenin joka ei kehitä mitään. Miksi koska samalla vaivalla voisit tehdä treenin joka auttaa sinua elämässäsi. Vielä vuosien päästäki.

No todellakin kovempi treeni vaatii enemmän vaivaa, mitä oikein selität? Treenaatko itse oikeasti edes?

Jos sä treenaat progressiivisesti tai olet treenannut edes vähän sinnepäin. Niin ei se rasitus nyt ihan kauheasti kasva jos sä syöt vaikka kerran kk kilon pari sarjapainoon.

Täs ei nyt puhuta ihmisistä jotka haluaa vetää vaikka 300 maasta. Vaan siitä et edes pikkuisen haettaisiin kehitystä. Eikä jäätäisi jumittaa silminnähden liian pieniin painoihin vuosiksi.

Vierailija
230/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en edelleenkään ymmärrä mitä se hiertää tämän pt:n vakoa miten ihmiset treenaa. En myöskään ymmärrä miksi kaikkien pitäisi treenata jotenkin tavoitteellisesti eikä missään nimessä saisi harrastaa liikuntaa kunnon ylläpitämiseksi. Kun tämän pt:n mielestä kunnon ylläpitäminen on vanhojen ja heikkojen juttu, ei työikäisten.

Surullista jos oikeasti joku tuollainen työskentelee personal trainerinä.

Ensinnäkin vakavasti sairas nuorempikin ihminen on "heikko". Nuorillakin voi olla vaikka reumaa, MS-tautia, Parkinsonia, kilpirauhasen vajaatoimintaa tai diabetesta. Silloin se keho ei enää usein toimi samoin, esim. minä jouduin kilpparisairaana keventämään lajeja vaikka olen alle 40.

Jos sanotaan, että kehoni on huonokuntoisempi kuin vaikka terveellä eläkeläisellä niin niin se voi ollakin! Kyllä tiedän vanhana juoksijana eron terveen ja sairaan kehon välillä kun vertaan sitä toimintakykyä. Ja olen saanut tuloksia aikaan ihan kotonakin kevyemmillä harjoitteilla omaan tahtiin.

Se, että laihdun pois sairauden tuomat kilot, selätän nivelvaivat, olen pirteä ja jaksan riittää minulle. En yhtään tiedä paljonko maasta nousee ja miten se vertautuu mihinkään, pitäisikö minun?

No tämähän ei koske sua millään tapaa.

Olisitko ollut tyytyväinen juoksu aikoinasi jos olisit aina hölkötellyt 6min / km vauhtia? Olisiko sun motivaatio pysynyt mukana..

Ja vielä se et keskimäärin suomalaiset on suht terveitä 30 vuotiaana.. Jos puhutaan tuhansista ja taas tuhansista ihmisistä niin silloin sairaudet ei selitä mitään

Vierailija
231/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sä kehittynyt yhtään vai aina vaan samoilla painoilla heilut?

Onko keho muuttunut

Vierailija
232/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnan, joka tähtää terveyteen ja hyvään toimintakykyyn myös vanhemmalla iälle, ei tarvitse olla päivittäistä himotreenaamista, rankkaa crossfittiä tai maratonin juoksemista alle kolmen ja puolen tunnin.

Toki hyvän kunnon eteen joutuu töitä tekemään ja myös hikoilemaan, mutta olen törmännyt ihmisiin jotka perustelevat himotreenaamistaan terveydellä.

Totta. En suosittelisi itse himo salitreenausta kenellekään. Ennemmin vähemmän ja muita lajeja kylkeen. Jos ajatellaan terveys edellä.

Vierailija
233/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, kun joka tuutista toitotetaan, että on niin vaikee naisena saada lihaksia, kun hormonit. Että ei voi mitenkää vahingossa eikä nopeesti tulla. No kyllä vaan voi ja kyllä vaan tuli ja kun siihen päälle vielä ei toi rasvantiristely oikein onnistu ja niiden isojen lihasten päällä on sopiva rasvakerros niin herraisä mikä möhkäle. Mielestäni parempi ohje olisi, että jos treenaa kuin mies, niin kyllä sitä lihasta tulee. Toki olen myös geneettisesti lahjakas lihasteni kanssa (kiitos isälleni näistä geeneistä), ja kun se ruoka on aina maistunu, niin kyllä kasvaa! Lopetin saliharjoittelun vuonna 2015 ja siirryin muokkaamaan lihasvoimaani taidoksi. Kertaakaan en ole kaivannut salille takaisin, vaikka kehonrakennus- ja voimailupiireissä pyörin yli 20 vuotta ja rakastin salitreenejä todella paljon.

Vierailija
234/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peeteeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko keho muuttunut

En ole se jolta kysyit, mutta onko aina pakko kehittyä? Jos vaan haluaa ylläpitää sitä kuntoa mikä on sillä hetkellä.

Vierailija
235/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko keho muuttunut

En ole se jolta kysyit, mutta onko aina pakko kehittyä? Jos vaan haluaa ylläpitää sitä kuntoa mikä on sillä hetkellä.

Ei, ei, ei. Tämä ei käy arvon pt:lle.

Vierailija
236/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttävää, kun joka tuutista toitotetaan, että on niin vaikee naisena saada lihaksia, kun hormonit. Että ei voi mitenkää vahingossa eikä nopeesti tulla. No kyllä vaan voi ja kyllä vaan tuli ja kun siihen päälle vielä ei toi rasvantiristely oikein onnistu ja niiden isojen lihasten päällä on sopiva rasvakerros niin herraisä mikä möhkäle. Mielestäni parempi ohje olisi, että jos treenaa kuin mies, niin kyllä sitä lihasta tulee. Toki olen myös geneettisesti lahjakas lihasteni kanssa (kiitos isälleni näistä geeneistä), ja kun se ruoka on aina maistunu, niin kyllä kasvaa! Lopetin saliharjoittelun vuonna 2015 ja siirryin muokkaamaan lihasvoimaani taidoksi. Kertaakaan en ole kaivannut salille takaisin, vaikka kehonrakennus- ja voimailupiireissä pyörin yli 20 vuotta ja rakastin salitreenejä todella paljon.

30v aikana olen nähnyt 2 naista ketkä on selkeästi omanneet mielettömän hyvät geenit. Toinen niittää palkintoja fitness lavoilla edelleen, toinen teki lapsia.

Yhteistä näillä naisilla hyvän rakenteen, itsekurin ja geenien lisäksi oli kivunsieto..

En olisi pystynyt itse tekemään niitä jalkatreenejä mitä nää veti viikosta toiseen.

Vierailija
237/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peeteeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko keho muuttunut

No jos sä olet aloittanut vaikka 5v sitten treenauksen. Niin kyllä mä oletan et suurin osa haluaisi nyt olla jossain parempi kuin silloin.

Tietysti jos jo silloin on ollut hyvä kondis ylläpito on ihan riittävää.

Vierailija
238/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peeteeee kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko keho muuttunut

Edellinen oli lähinnä huumoria, mutta koska selvästikin meni viuhuen ohitse niin vastaan nyt tähän. Olen kehittynyt. Sillä tavalla että lopetin ns. tavoitteellisen treenaamisen ja harrastan nyt sellaista liikuntaa mistä tulee hyvä olo sekä fyysisesti että henkisesti. Se voi olla vaikka rauhallinen kävelylenkki, jonka aikana pysähtelen ihailemaan luontoa ja poimin kukkasia. Voin paremmin kuin koskaan. Eikä edelleenkään yhtään maastavetoa. Mieti.

Vierailija
239/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään tuota, että samalla vaivalla treenaa kunnolla. Sillä varmaan tarkoitetaan sitä, että kun nyt joka tapauksessa oot vaivautunu sinne paikan päälle, niin samalla vois treenata sit ihan kunnolla. Ja sitä kautta saada parempia tuloksia.

Mutta.

Se, että oikeasti treenaa nousujohteisesti vaikka 5-10 vuotta, vaatii kyllä pääkopalta aivan erilaista asennetta, kuin se kevyempi heiluttelu. Vaikka hyvin pitkän kuntosaliharjoittelun aikana olenkin aktiivisesti haastanut itseäni, niin kyllä sinne tuli mukaan pelko loukkaantumisesta ja epäonnistumisesta ja ylipäätään semmonen tietty raudanpelko, kun aina pitää mennä eteenpäin, jos haluaa kehittyä. Tässä varmasti onkin se suurin ero urheilijan ja kuntoliikkujan välillä, ja raja sille milloin aletaan ottamaan isompaa riskiä menestymisestä. Ihmisen ei tarvitse olla urheilija voidakseen hyötyä kuntosaliharjoittelusta ja kun näihin aina liittyy myös se oman pään sisältö, niin onneksi on lajeja mistä valita itselleen se mieluisin!

Vierailija
240/417 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne kun on selkeästi pesiytynyt harvinaislaatuinen ihmisten joukko Ihmiset jotka eivät halua kehittyä mitenkään niin mua ihmetyttää kovasti miksi Googlen hakuhistoriassa vaan kasvaa vuosittain näiden kysymysten määrä

Kuinka laihtua nopeasti miten rasvaa pois miten saada voimaa toimiiko hypoxi laihdutuspillerit jotka toimii?

Luulis tämän keskustelun perusteella ettei kukaan halua muuttua vaan ovat juuri nyt tyytyväisiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi