Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkikseen hakeminen, auttakaa

Vierailija
28.06.2023 |

Olen käynyt toisen asteen koulutuksen ja olen tosissani alkanut haaveilemaan lääkiksestä. Hammaslääkärin ammatti kiinnostaa.
Miten voi maksimoida mahdollisuutensa pääsykokeessa? Mitä jos fysiikka ja matematiikka on hankalaa, mutta terveys, ihmiskeho ja lääketiede kiinnostaa niin, että ahmin tietoa vapaa-ajallanikin - onko mitään mahiksia? Toki jotain matematiikan ja fysiikan kursseja olisi hyvä käydä ja perehtyä lisää, mutta pitääkö niissä olla oikeasti joku huippu?

En ennen uskonut itseeni missään asiassa ja nyt olen terapian avulla saanut itseni sellaiseen kuntoon, että uskallan haaveilla asioista, joita oikeasti haluan.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valitsijalautakunnassa Helsingin yliopiston lääketieteellisessä. Voin tarjota sinulle tilaisuuden parantaa mahdollisuuksiasi 0,5-1 pisteen verran, jos otat minulta 5 kertaa suihin ennen pääsykokeita. Pisteiden lisäys sen mukaan, kuinka hyvin tyydytät minut.

Kuka tuon lerppakullin mulkkua viitsisi imeä. Kaiken lisäksi sillä on herneen kokoiset aivot, jos sitäkään.

Vierailija
42/43 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko opiskella ensin lähihoitajaksi/hammashoitajaksi, jos kerran pohjatiedot ovat olemattomat? Koulutus on huomattavasti lyhyempi kuin hammaslääkärin ja tuosta saa myös käsitystä alasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
06.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanoen ja ilkeilemättä, tie tulee olemaan pitkä ja karikkoinen vaikka älliä olisikin. Se johtuu siitä että kemian, fysiikan, matematiikan ja biologian oppimäärä ei ole kellään hallussa automaattisesti ilman sen opettelua. Amis ei sellaista pohjaa anna ja ei antanut kyllä oma lyhyt oppimäärä lukiossa noista mainituista aineistakaan. 

Jos motivaatio on kunnossa, ensiksi iltalukioon pänttäämään noita aineita. Niiden osaaminen luo pohjan, vaikket päätyisi yo-lakkia hankkimaankaan. Motivaatio ja perslihakset saa olla kovat ennenkuin alkaa edes pänttäämään pääasiallista pääsykoemateriaalia. 

Voisitko harkita suuhygienistin tutkintoa? Sekään ei ole läpihuutojuttu ja vaatii lukemista mutta hieman käytännönläheisempää, helpompi päästä sisään ja lyhyempi koulutus.