Kesälomareissu pilalla
Ollaan uuden miesystävän kanssa tavattu viime syksynä ja nyt kesälomalle suunnitteilla ensimmäinen yhteinen lomamatka. Olen innoissani odottanut sitä, että meillä on viikko aikaa nautiskella kaksistaan (loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä jne).
Nyt yhtäkkiä miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Ymmärrän, että miehelle viikko kiireetöntä lomaa tyttären kanssa on luksusta, mutta itselleni tämä on painajainen. Ei tytössä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kyllähän se nyt meidän lomasuunnitelmat romuttaa, jos huoneessa onkin meidän lisäksi miehen lapsi.
Yritin kauniisti ehdottaa, että ehkä tyttö voisi tehdä jotain muuta isänsä kanssa, mutta tyttö haluaa nimenomaan reissuun ja mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan.
Mitä voin tehdä? En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa ja joutua jakamaan sitä miehen lapsen kanssa
Kommentit (1000)
Ratkaisu on erittäin yksinkertainen. Kerro miehelle rauhallisesti ja päättäväisesti että et tahdo tälläistä reissua.
Olet ilmeisesti joutunut myös säästämään
Sen jälkeinen miehen toiminta kertoo mitä hän oikeasti haluaa. Sinut ? Tyttären ?
Kaikkea ei voi elämässä saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin ärsyttäisi AP:n tilanteessa. Reissun luonne on ihan täysin eri lapsen ollessa mukana, eikä usein aikuisen näkökulmasta mitenkään hyvällä tavalla. Meillä mies reissaa lastensa kanssa ja me tehdään omat reissumme erikseen. Toki olen tervetullut myös miehen ja lasten reissuille, mutta yleensä jään ihan mielelläni koiran kanssa kotiin, reissut lasten kanssa eivät ole lomailua tai rentoutumista.
Mita lasten kanssa ei voi tehda paitti ryypata vs ilman lapsia.
Me ainakin on kayty kovasti museoissa, patikoimasssa, teatterissa jne
Nuorin oli 2 kun kiivettiin 1000m kokeus suunnassa alpeilla. Tottakai kannoin suurimman osan.
M50Jos haluaa paneskella aina kun tekee mieli,se on hankalaa jos tenava on samassa huoneessa
Loma menee ihan hukkaan paneskellessa, kun sitä pitää kotonakin joka viikko paneskella kuitenkin. Loma on rentoutumista ja hauskanpitoa varten.
Toi on kyllä todella harmillinen kuvio AP:lle, jos tämä 12-vuotias tiesi heti ehdotuksen tehtyään, että isi ja äitikin haluaa hänet myös reissuun ja hänen päätettävänä on nyt, voiko 12-vuotias lähteä vai ei. Tällaiset jutut ovat juuri ne, mihin suhteet kaatuvat niiden kanssa joilla on aiemmista suhteista lapsia. Sehän tekee AP:sta sitten sen kamalan noita-akan, jos hän uskaltaa haluta sen loman JOSTA OLI JO SOPINUT MIEHEN KANSSA.
Omasta kokemuksesta: jos mies ei edes nyt suhteen aikaisessa vaiheessa pysty kunnioittamaan ja arvostamaan kahdenkeskistä aikaa sinun kanssa, vaan haluaa ängetä sen lapsen mukaan, tämä ei tule paranemaan ajan myötä.
Kyllähän sinä sen jo otsikossa ap sanot, että loma on pilalla.
Epäilen, että on pian suhdekin pilalla, jos tuohon lähdet ja hyväksyt.
Mielipahaahan tuosta seuraa.
Ex vaimo ja tytär kirjoitti:
Ratkaisu on erittäin yksinkertainen. Kerro miehelle rauhallisesti ja päättäväisesti että et tahdo tälläistä reissua.
Olet ilmeisesti joutunut myös säästämään
Sen jälkeinen miehen toiminta kertoo mitä hän oikeasti haluaa. Sinut ? Tyttären ?
Kaikkea ei voi elämässä saada.
Jokainen kunnon mies valitsee tyttärensä. Se lienee selvää.
Eli ydinperheessä vanhemmat sopivat viikon lomareissusta kahdestaan, lapsi menee sovitusti isovanhemmille. Mutta kun lapsi kerran sanoo, että hän haluaisikin mukaan niin vanhemmat ilman muuta ottavat hänet mukaan? Ilmankos näitä uusperheitä syntyykin niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minuakin ärsyttäisi AP:n tilanteessa. Reissun luonne on ihan täysin eri lapsen ollessa mukana, eikä usein aikuisen näkökulmasta mitenkään hyvällä tavalla. Meillä mies reissaa lastensa kanssa ja me tehdään omat reissumme erikseen. Toki olen tervetullut myös miehen ja lasten reissuille, mutta yleensä jään ihan mielelläni koiran kanssa kotiin, reissut lasten kanssa eivät ole lomailua tai rentoutumista.
Nuorin oli 2 kun kiivettiin 1000m kokeus suunnassa alpeilla. Tottakai kannoin suurimman osan.
M50Jos haluaa paneskella aina kun tekee mieli,se on hankalaa jos tenava on samassa huoneessa
Samassa huoneessa ?
Miksi?
Jos on 3 matkaajaa niin kait makkareita on vahintaan kaksi?
Meilla on yleensa ollut talo
M50
Vierailija kirjoitti:
Paha äitipuoliko kirjoitti:
Paha äitipuoliko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.
No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.
Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.
Lomareissun ajankohtakin on tarkkaan valittu, että lapsi on äidillään. Ja seuraavan viikon sitten isällään
Ja nyt yhtäkkiä, kun lapsi keksii, että hänkin haluaa ulkomaille, minun pitäisi vaan hyväksyä reissusuunnitelmien muutosJa kuten sanottu: ymmärrän, että tytöstä olisi kiva päästä ulkomaille. Ja ymmärrän senkin, että miehestä olisi kivaa, että tytär pääsisi reissuun. Mutta minä olen tuohon lomamatkaan säästänyt monta kuukautta ja nyt tuntuu, että ei se ole sellainen loma josta unelmoin, jos lapsi lähtee mukaan.
Ap
Jos sinä olet valinnut itsellesi miehen jolla on lapsi sinun pitää myös hyväksyä se ettei kaikki mene aina niin kuin sinä haluat ja suunnittelet.
No ei se nyt ihan noinkaan mene. Yhdessä oli suunniteltu ja sovittu aikuisten matkasta, ei niitä suunnitelmia yksipuolisesti muuteta vain siksi että toisella on lapsi.
Romanttinen kynttiläillallinen murkun kanssa. Sommelier esittelee viiniä ja teini huutaa samaan aikaan Mää-ää nää ranskikset on kylmiä ja tää kokis lämmintä ja kaikki on muutenkin pahaa. Miksen mä saa pitää puhelinta pöydässä?
Mä järkkäisin aikuisten reissut koulun lukukauden aikaan äitiviikoilla. Lapsi on aina etusijalla, eikä 12-vuotias enää montaa vuotta isänsä mukaan halua.
En tiedä ketä nyt säälisin eniten. Ensin (ja kyllä vieläkin) myötätunto ap:n puolella. Ei noin nyt vaan toimita, kun suunnitelmat on jo tehty.
Toisaalta sitten tyttö...Tuon ikäisenä kuljin isovanhempieni mukana ties missä ja ei se kyllä ollut mitään teinin ehdoilla menemistä. Olin ihan aidosti kiinnostunut kaikista museoista jne. Ja kun "koskaan" ei vanhempien mukana mihinkään päässyt, niin oli ihanaa kokea, että olin isovanhemmille ihan jopa toivottua seuraa.
Isä....Luulisi hänenkin ymmärtävän, että on eri asia lähteä parina kuin kolmistaan. Tosiaan; entä jos ap kertoisi ottavansa oman ystävänsä mukaan tms. Ymmärrän kyllä isääkin ja saa jonkinlaisia hyväisäpisteitä, koska on selvästi innostunut ajatuksesta, että lapsikin saisi kokea tällaisen mukavan reissun.
Ratkaisu? Itselle paras ratkaisu olisi varmaankin, jos saisi vielä oman kaverin mukaan ja sitten voisi tehdä aikuisten juttuja vaikka sen kaverin kanssa ja kaveri voisi toivottavasti joskus olla teinin kanssa ja ap pääsisi miehen kanssa kahdestaan liikkumaan?
Oman huoneen haluaisin joka tapauksessa, niin saa levätä just silloin kun tykkää; lisävuoteellisessa huoneessa voi olla aika tiivis tunnelma.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sinä sen jo otsikossa ap sanot, että loma on pilalla.
Epäilen, että on pian suhdekin pilalla, jos tuohon lähdet ja hyväksyt.
Mielipahaahan tuosta seuraa.
Luultavasti ap:lla ei ole enää tuolla reissussa kivaa, vaikkei lapsi tulisikaan mukaan. Ennakko-odotukset on pudotettu jalustalta. Tapauksesta jää mielen pohjalle kaivertamaan, ettei mies halunnut/kyennyt pitämään suunnitelmista kiinni. Missä keljutuksessa saattaa olla todella eron siemen.
Uusperheissä joutuu näihin tilanteisiin, kun toisella on lapsia. Ei niitä omia lapsia voi aina pistää jonnekin pois silmistä. Suhteeseen menijän pitää ottaa koko paketti. Lapseton sinkku on eri juttu. Helpompi lähteä reissuun ja minne vaan, kun ei ole lapsia tai lemmikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noin isosta tytöstä ole mitään haittaa reissussa? osaa jo itse syödä, pukeutua jne. Tuleehan niitä reissuja lisää tulevaisuudessa, jolloin voitte mennä kahdestaan?
Tyttö varmaan voi mennä yksin rannalle, kun ap ja mies lähtevät tekemään jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Eihän noin isosta tytöstä ole mitään haittaa reissussa? osaa jo itse syödä, pukeutua jne. Tuleehan niitä reissuja lisää tulevaisuudessa, jolloin voitte mennä kahdestaan?
Voi hyvää päivää, ei ole haittaa? Jos on suunniteltu parisuhdelomaa, aikuisten lomaa, kiireetöntä yhdessäoloa? Juu eihän siihen kolmas pyörä mitenkään vaikuta, varsinkaan kun asuisi samassa huoneessa ja olis 24/7 siinä metrin päässä. Aika monta kymmentä kertaa todettu tässä mutta tulkoon ny kerran viel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa huoneessa ?
Miksi?
Meilla on yleensa ollut taloM50
Sulle on varmaan spontaani nussiminen outo käsite.ihan sama vaikka olisi huvila niin et sä voi jättää lasta yksin.ihmiset voi paneskella muuhun aikaankin kuin öisin
Matka testaa hyvin uusperheen toimivuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa huoneessa ?
Miksi?
Meilla on yleensa ollut taloM50
No meillä on Barcelonan keskustassa, hyvässä hotellissa 1 huone, johon saa tilattua lisävuoteen.
Onneksi ei sentään mitään taloa, jossa joutuisin mahdollisesti vielä siistimään huoneita ja laittamaan aamupalaa itse.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö varmaan voi mennä yksin rannalle, kun ap ja mies lähtevät tekemään jotain muuta.
Kaksitoistavuotias suomi-lapsi Barcelonassa? Johan murjaisit vitsin.