Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesälomareissu pilalla

Paha äitipuoliko?
28.06.2023 |

Ollaan uuden miesystävän kanssa tavattu viime syksynä ja nyt kesälomalle suunnitteilla ensimmäinen yhteinen lomamatka. Olen innoissani odottanut sitä, että meillä on viikko aikaa nautiskella kaksistaan (loikoilla sängyllä, rakastella, istua hyvässä ravintolassa ja nauttia kuohuviiniä jne).

Nyt yhtäkkiä miehen 12-vuotias tyttö haluaa reissulle mukaan ja mies on sitä mieltä, että tyttö pitää ottaa matkaan. Ymmärrän, että miehelle viikko kiireetöntä lomaa tyttären kanssa on luksusta, mutta itselleni tämä on painajainen. Ei tytössä sinänsä mitään vikaa ole, mutta kyllähän se nyt meidän lomasuunnitelmat romuttaa, jos huoneessa onkin meidän lisäksi miehen lapsi.

Yritin kauniisti ehdottaa, että ehkä tyttö voisi tehdä jotain muuta isänsä kanssa, mutta tyttö haluaa nimenomaan reissuun ja mies inttää, että olisi ihana ottaa tyttö matkaan mukaan.
Mitä voin tehdä? En todellakaan halua maksaa kallista lomamatkaa ja joutua jakamaan sitä miehen lapsen kanssa

Kommentit (1000)

Vierailija
241/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttö on isänsä lapsi. Hänellä on oikeus isäänsä ja oikeus lomaan isän kanssa.

Sinä olet aikuinen. Tyttö on lapsi. Aikuinen joustaa.

Ehkä et ole kypsä suhteeseen miehen kanssa, joka on isä. Muistele millaista oli olla lapsi.

Kaikkea hyvää sinulle.

Kyllä on mutta ei milloin vain ja millä ehdoilla vain.

AHHAHAHAHHAHAHAHAA! xD

MEINAATKO ETTÄ ISÄ JA LAPSI OVAT TEKEMISISSÄ VAIN SILLOIN KUN MINÄMINÄ-MAMMALLE SOPII? xD xD

Hehän ovat jo nyt yhdessä joka toisen viikon. Pitäisikö miehen hakea sinun mielestä lähivanhemmuutta?

Pistää naurattamaan nämä mammojen itkut xD

"Yhyy mies haluaa viettää aikaa lapsensa kanssa, yhyy" xD

Tuleeko yllätyksenä että isä haluaa olla mukana lapsensa elämässä vai eikö aikuisella ihmisellä polla säteile? x`D

Miehellä ei säteillyt, sillä muuten hän olisi sanonut jo matkaa suunnitellessa, että haluaa lapsensa mukaan.

Ei säteillyt AP:lläkään vai onko kivempaa uhriutua netissä kuinka ilkeä mies ottaa lapsen mukaan? xD

Vierailija
242/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun tajuat ettei ole lapselle hyväksi kuunnella aikuisten nussimista.

Tässä ei nyt auta, kuin keskustelu miehen kanssa. Korosta ettei sinulla ole mitään lasta vastaan ja voidaan yhdessäkin viettää aikaa. Ja että tietysti mies voi lähteä lapsensa kanssa kaksinkin.

Mutta että haluat myös kahdenkeskistä aikaa.

Ehkä sinun on myönnettävä että haluat vain seksisuhteen ja sovitte niin.

Sitähän ap on yrittänyt selittää, mutta jäi jalkoihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin ärsyttäisi AP:n tilanteessa. Reissun luonne on ihan täysin eri lapsen ollessa mukana, eikä usein aikuisen näkökulmasta mitenkään hyvällä tavalla. Meillä mies reissaa lastensa kanssa ja me tehdään omat reissumme erikseen. Toki olen tervetullut myös miehen ja lasten reissuille, mutta yleensä jään ihan mielelläni koiran kanssa kotiin, reissut lasten kanssa eivät ole lomailua tai rentoutumista.

Mita lasten kanssa ei voi tehda paitti ryypata vs ilman lapsia.

Me ainakin on kayty kovasti museoissa, patikoimasssa, teatterissa jne

Nuorin oli 2 kun kiivettiin 1000m kokeus suunnassa alpeilla. Tottakai kannoin suurimman osan.

M50

Jos haluaa paneskella aina kun tekee mieli,se on hankalaa jos tenava on samassa huoneessa

Vierailija
244/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä esitetään korvaukseksi jotain typerää kylpylälomaa tai risteilyä? Oikea vaihtoehto on alkuperäistä vastaava loma ilman lasta.

Ap.n miesystävä oli sitä korvaukseksi ap:lle  tarjonnut ja naurettavaahan se on ja osoittaa jo itsessään miehestä jotain.

Vierailija
245/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä suostuisinko edes vastaavaan lomaan korvauksena, koska se kuitenkin muuttaisi aikataulut ja ap oli lomaa varten säästänyt, sitä suunnitellut ja odottanut. Homma kusisi tietyllä tapaa siinäkin tapauksessa.

Vierailija
246/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha äitipuoliko kirjoitti:

Tosiaan tämä loma suunniteltiin alunperin äitiviikolle, koska viikkojen vaihtaminen ei ole KOSKAAN tullut kyseeseen heidän 6 vuotta sitten tapahtuneen eron jälkeen. Joka loma jne on menty sovitulla vuoroviikkosysteemillä. Joten piti olla ihan selvä juttu, että sillä viikolla lähdetään kaksistaan. Ja nyt yllättäen ex:lle on ihan ok, että lapsi lähtee sillä viikolla meidän kanssa lomamatkalle.

Myöskään lomakohde ei ole suunniteltu teiniä ajatellen vaan valittu nimenomaan kahdelle aikuiselle sopivaksi.

Myös loman ohjelmaa alustavasti suunniteltu nimenomaan meidän mielenkiinnonkohteiden mukaisesti.

Puhumattakaan siitä, että me kaksistaan tykkäisimme istua pitkään kolmen ruokalajin illallisella. Istuksella huoneessa olevassa kylpyammeessa kuohuviinilasin kanssa jne. Ja kyllä, rakastella kaikessa rauhassa juuri silloin kun haluamme

Ei tällaiset onnistu, kun tyttö on mukana matkassa.
Mies ei ole yksinään lapsensa kanssa ulkomaille halunnut matkustaa, kun on aika huono kielitaito ja siten myöskään tytär ei ole päässyt isänsä kanssa ulkomaanreissulle moneen vuoteen (kotimaassa ovat kyllä reissanneet). Joten ymmärrän, että tytöstä olisi ihana päästä reissuun.

Mies lupaili, että hyvittää tämän pettymyksen viemällä minut sitten syksyllä vaikka johonkin kylpylään/risteilylle tms ja maksaa koko reissun. Mutta ei se tätä pettymystä kokonaan pois vie

Ap

Älä suostu tuohon. Joko menette miehen kanssa alkuperäisen suunnitelman mukaan tai mies ja lapsi menevät kaksistaan. Jolloin tosin lapsi (ja ex) nauttivat suuresti päästessään valta-asemallaan jyräämään sinut. Jos lähdet miehelle tulkiksi ja osallistumaan lapsen hoitoon (turha nähdä unta, ettei vastuu ainakin osittain valuisi sinulle kohteessa), se on vain pään avaus sinun alisteiselle asemallesi tulevaisuudessa. Jos on äidin viikko ja äiti ei ole tähän asti halunnut äitiviikolla joustaa, silloin ei jousteta nytkään.

Ihan turha tulla tähän kommenttiin kommentoimaan ikäviä, olen itse uusperheen 3 + 2 äiti, lapset nyt jo aikuisia ja todella ymmärrän uusperheen dynamiikan.

Kokemus ei tee susta oikeintekijää. Kuspäiseltä vaikutat.

Voi kiitos tittelistä. Minä taidan meistä olla kuitenkin sellainen, joka on saanut jo aika pitkän aikaa, yli kaksikymmentä vuotta,  uusperhehimmelin toimimaan. Minulla on mieheni lapsiin hyvät välit ja minun lapsillani mieheeni.

Vierailija
247/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen omat lapseni jo kasvattanut (22- ja 20-vuotiaat) ja lapsenlapsia ei toivottavasti tule pitkään aikaan. Omat lapset ovat jo muuttaneet pois minun luota ja ovat koko kesän töissä.

Rakastuminen mieheen, jolla on noin pieni lapsi ei ollut suunnitelmissa

Mutta aina kaikki ei mene suunnitelmien mukaan

Olen siis itse jo 48-vuotias ja mies täyttää nyt kesällä 50

Ap

Luulin sua paljon nuoremmaksi, kyllä nyt hyvänen aika viiskymppisen täytyy osata mielipiteensä sanoa!

Joo, mäkin luulin parikymppiseksi lapsettomaksi naiseksi.

Vierailija
248/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juttahan on mennyt niin, että miehellä oli tullut lapsen kanssa puheeksi, että iskä on lähdössä reissuun.

Ja tyttö sitten tietysti halunnut kuulla lisää ja sitten todennut, että olisipa ihanaa päästä Espanjaan

Johon mies oli todennut, että ei se ihan poissuljettu juttu ole

Ja sitten mies kysymään minulta, että eikös olisikin kiva, jos tyttökin pääsisi ulkomaille, kun sinne on pitkään haavaillut

Johon minä sanon, että olisihan se varmasti tytön kannalta kivaa, mutta muuttaa kyllä aika paljon meidän suunnitelmia

johon mies, että kyllä minun tyttö tykkää katsella puistoja ja kirkkojakin, että varmaan pärjäisi hyvin reissussa mukana

johon minä, että sitten kyllä saamme unohtaa ne ihanat kiireettömät illat kylpyammessa skumpan kanssa

johon mies, että minä korvaan sen sinulle sitten varaamalla jonkun ihanan kylpyläreissun

jne jne

Eli EI mies ole minulta kysymättä mitään luvannut. Mutta jotenkin tuntuu, että jokaiseen minun argumenttiin hänellä on vasta-argumentti

Ap

mies ei hentoa sanoa tytölle ei, sinä et saa sanotuksi miehelle ei -> vika on luonnollisesti lapsen äidin, joka ei sanonut teidän puolestanne "EI" :D

Vierailija
249/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minuakin ärsyttäisi AP:n tilanteessa. Reissun luonne on ihan täysin eri lapsen ollessa mukana, eikä usein aikuisen näkökulmasta mitenkään hyvällä tavalla. Meillä mies reissaa lastensa kanssa ja me tehdään omat reissumme erikseen. Toki olen tervetullut myös miehen ja lasten reissuille, mutta yleensä jään ihan mielelläni koiran kanssa kotiin, reissut lasten kanssa eivät ole lomailua tai rentoutumista.

Nuorin oli 2 kun kiivettiin 1000m kokeus suunnassa alpeilla. Tottakai kannoin suurimman osan.

M50

Esim. rakastella spontaanisti keskellä päivää ja lojua sen jälkeen toisen kyljessä alasti seuraavat pari tuntia.

Vierailija
250/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen omat lapseni jo kasvattanut (22- ja 20-vuotiaat) ja lapsenlapsia ei toivottavasti tule pitkään aikaan. Omat lapset ovat jo muuttaneet pois minun luota ja ovat koko kesän töissä.

Rakastuminen mieheen, jolla on noin pieni lapsi ei ollut suunnitelmissa

Mutta aina kaikki ei mene suunnitelmien mukaan

Olen siis itse jo 48-vuotias ja mies täyttää nyt kesällä 50

Ap

Luulin sua paljon nuoremmaksi, kyllä nyt hyvänen aika viiskymppisen täytyy osata mielipiteensä sanoa!

Joo, mäkin luulin parikymppiseksi lapsettomaksi naiseksi.

Kaikki siihen vähän viitasi, säästäminen, skumppa, rakastelu, jne että kyseessä oli teinitytön haavekuva lomamatkasta johon pääsee ensimäistä kertaa elämässä kun siihen liittyi niin paljon odotuksia. 

Vierailija
251/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

Esim. rakastella spontaanisti keskellä päivää ja lojua sen jälkeen toisen kyljessä alasti seuraavat pari tuntia.

Todellisuus, liian kuuma, liian väsynyt, jne...

Vierailija
252/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin olemme mieheni kanssa lähdössä ensimmäistä kertaa matkoille kahdestaan. Minun lapseni sanoi, että haluaisi mukaan. Sanoin että ei tällä kertaa. Miehen lapsi sanoi, että ottakaa hänet mukaan. Mies sanoi, että ei. Koska oli sovittu että nyt mennään kahdestaan ja useammaksi viikoksi.

Ap olen pahoillani. Tottakai se miehen exälle käy että lapsi tulee pilaamaan teidän reissun. Ja mies sallii sen ja jopa haluaa sitä. Lähde sinne reissuun mutta pidä omaa hauskaa, omilla ehdoillasi. Mene syömään kun huvittaa, minne huvittaa. Nuku niin myöhään kun huvittaa, tai mene kiertelemään paikkoja aamulla aikaisin. Miehesi viihdyttäkööt lastaan sillä välin.

Vierailija
253/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

Todellisuus, liian kuuma, liian väsynyt, jne...

Ja kuka lähtee ulkomaille katsomaan hotellihuoneen kattoa? :D Spontaania seksiä kokee kotonakin. Ja en tiedä miten spontaania se sitten on kun suunnittelee jo etukäteen, että lomalla harrastetaan seksiä? Mitä jos ei tekeekään mieli?

Vierailija
254/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi täällä esitetään korvaukseksi jotain typerää kylpylälomaa tai risteilyä? Oikea vaihtoehto on alkuperäistä vastaava loma ilman lasta.

Ap.n miesystävä oli sitä korvaukseksi ap:lle  tarjonnut ja naurettavaahan se on ja osoittaa jo itsessään miehestä jotain.

Eihän siinä jos olis jotain luxusristeilyä tarjolla, mutta tuskin? Ja kaikkihan ei tuollaisista tykkää, mua esim ei saa johonkin kylpylään lillumaan.

Vierailija
255/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin olemme mieheni kanssa lähdössä ensimmäistä kertaa matkoille kahdestaan. Minun lapseni sanoi, että haluaisi mukaan. Sanoin että ei tällä kertaa. Miehen lapsi sanoi, että ottakaa hänet mukaan. Mies sanoi, että ei. Koska oli sovittu että nyt mennään kahdestaan ja useammaksi viikoksi.

Ap olen pahoillani. Tottakai se miehen exälle käy että lapsi tulee pilaamaan teidän reissun. Ja mies sallii sen ja jopa haluaa sitä. Lähde sinne reissuun mutta pidä omaa hauskaa, omilla ehdoillasi. Mene syömään kun huvittaa, minne huvittaa. Nuku niin myöhään kun huvittaa, tai mene kiertelemään paikkoja aamulla aikaisin. Miehesi viihdyttäkööt lastaan sillä välin.

Tässä tapauksessa ei kumpikaan sanonut ei. Ei mies, eikä ketjun aloittaja.

Vierailija
256/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö matkaa ole vielä maksettu? Lapsiaan voi sitten mennä sinun varauksella.

No enhän minä reissua perua haluaisi. Haluaisin vaan reissulle alkuperäisen suunnitelman mukaisesti kaksistaan enkä kolmistaan.

Periaatteessa lapsen mukaan ottaminen onnistuisi, sillä vaikka lennot on varattu ja maksettukin, niin lennoll on tilaa. Ja meidän huoneeseen saa myös lisävuoteen pienen lisämaksun maksamalla.

Reissu on vielä varattu lapsen äitiviikolle tarkoituksella, mutta nyt kun lapsi on keksinyt, että haluaisi reissuun mukaan, niin sekä mieheni että hänen ex on yllättäen valmiita menemään lapsen toiveiden mukaan.

Lomareissun ajankohtakin on tarkkaan valittu, että lapsi on äidillään. Ja seuraavan viikon sitten isällään

Ja nyt yhtäkkiä, kun lapsi keksii, että hänkin haluaa ulkomaille, minun pitäisi vaan hyväksyä reissusuunnitelmien muutos

Ja kuten sanottu: ymmärrän, että tytöstä olisi kiva päästä ulkomaille. Ja ymmärrän senkin, että miehestä olisi kivaa, että tytär pääsisi reissuun. Mutta minä olen tuohon lomamatkaan säästänyt monta kuukautta ja nyt tuntuu, että ei se ole sellainen loma josta unelmoin, jos lapsi lähtee mukaan.

Ap

Sulla on oikeus olla pettynyt, niin minäkin olisin tuossa tilanteessa. Mutta. Se lapsi tulee ensimmäisenä miehelle, aina, ja niin pitääkin tulla. Mies haluaa eri asiaa kuin sinä, sä voit päättää ainoastaan omasta puolestasi lähdetkö matkaan lapsen kanssa vai jäätkö kotiin.

Mulla oli eron jälkeen todella vaikeaa ajatella, että olisin matkustanut ilman poikaa, niin kuin ennen eroakin. Nyt kun poika on jo iso teini, niin tilanne on muuttunut.

Mutta jos olisin lähtenyt matkaan niin, että olen poikaa kieltänyt lähtemästä, en olisi pystynyt nauttimaan matkasta. Halusin hänen kokevan sen kivan mitä itsekin. Se oli minun henkilökohtainen tunteeni ja kenenkään ei tarvitse sitä ymmärtää eikä olla samaa mieltä, mutta seurustelumielessä ei homma olisi toiminut ihmisen kanssa, joka olisi kovasti kaivannut sitä kahdenkeskeistä aikaa. Kyllä sitäkin riitti isäviikoilla, mutta ei vain silloin kun tapahtui jotain arjesta poikkeavaa mukavaa.

Isänviikko ja äidinviikko, milloin on lastenviikko lomailla jos ne kumppanin väliset lomat pitäisi valita ensisijaisesti  ettei lapsi koko aikaa päätä kaikesta?

täh?

ei kai se päättänyt mistään sen kummemmin kuin minäkään.

Siis rautalangasta; en alistunut mihinkään lapsen tahtoon, mutta kun lapsi oli vielä pienempi ja haaveilin vaikka jostain kylpylästä, niin haaveilin siitä hänen kanssaan, ja toki myös miehen. Miehellä oli mahdollisuus lähteä mukaan tai olla lähtemättä sitten jos ei pojan seura olisi miellyttänyt. En olisi pystynyt nauttimaan hotellin uima-allas osastosta tai jonkun nähtävyyden tuijottamisesta, jos en olisi tarjonnut samaa mahdollisuutta lapselleni. Teen asioita lapsen vuoksi, elääkseni lapseni kanssa tätä elämää. Nyt kun lapsi on jo iso kaveri, niin hänen vuokseen annan hänelle puolestaan tilaa hankkia kokemuksia ja elämyksiä omilla ehdoillaan, vaikka kavereitten kanssa.

Tuntuu enemmän siltä että elät omaa elämääsi lapsen kautta. Jos lapsella on kivaa niin sinulla on kivaa ja ilman lasta sinulla ei voi olla kivaa.

Mulla on oikein kivaa ilman lasta. Esim illanvietossa ystävien kanssa - ei oikein lapsiystävällinen venue. Urheiluharrastuksissa, oikein leppoisaa ilman lasta. Ravintolaillallisilla käydään miehen kanssa kahden, elokuvissa, kalalla, metsällä, mökillä. Mutta lapsen ollessa nuorempi en halunnut nähdä Roomaa ilman häntä. En halunnut lomailla Rauhan kylpylässä ilman häntä. Viihdyn hänen seurassaan ja haluan tarjota hänelle mahdollisuuden tuollaisiin arjesta täysin poikkeaviin matkoihin. Nyt ei enää oikein lähde mukaan ja voi taivas että olen kiitollinen noista muistoista! Kymmenkunta vuotta pitkästä elämästä ainoa mahdollinen rako todella elää lapsen kanssa. Joku päivä olen se nariseva eläkeläinen joka kokee, että aina liian vähän poika mahdollisine perheineen käy. Eiköhän sitten ole aikaa miehen kanssa nysvätä kahdelleen.

Se on ymmärrettävää mutta se ei tarkoita että lapsen pitäisi päästä mukaan jokaiselle matkalle jonka sinä teet.

Mulla on valitettavasti niin vähän irtainta rahaa ja ennen kaikkea vapaa-aikaa että se on matka per vuosi. Erilaisia matkoja on pojan kanssa tehty yhdessä siis kymmenkunta. Elämää edessä vielä monta kymmentä vuotta jos luoja suo.

Matkat valitaan toki ajan ja rahan mukaan. Yhden pidemmän ja kalliimman matkan sijaan voi tehdä kaksi lyhempää ja halvempaa joista toiselle lapsi pääsee mukaan ja toinen on sitten aikuisten matka.

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että äiti-ihminen haluaa matkustaa lapsensa kanssa ja haluaa mennä nimenomaan katsomaan Colosseumia? Jos siihen kuvioon tulee kumppani, niin hänhän voi äänestää jaloillaan jos ei homma hänen kannaltaan toimi. Mun kumppanini ideoi ja varasi sitten ihan itse jotain Järvisydän yllätystä jne, eikä niihin lasta kysytty ja tämä oli täysin selvä kaikille. Mutta aloittajan mies on nyt mennyt lapselle lupaamaan, varmastikin vähän samoista syistä kun itsekin halusin lapsen kaikkialle mukaan, ehkäpä hän kokee, ettei olisi nauttinut matkasta jos lapsi olisi jäänyt koneesta.

Aloittajan kannattaa varmastikin keskustella asiasta ja sopia pelisääntöjä miehen kanssa ja halutessaan perua matka omalta osaltaan.

No tuossahan se ero onkin. Teillä oli niitä kahdenkeskisiä reissuja ja oli ihan selvä että ne ovat kahdenkeskisiä. Nyt AP:n tapauksessa vaikuttaa että kahdenkeskinen voi äkkiä lapsen ilmoituksella muuttua perhereissuksi.

EI lapsen VAAN miehen!

Jos ei se äijä ole saanut sanottua, että tämä on nyt minun Jemina-Luminan kahdenkeskinen rakkausloma sunnybeachilla, niin joko hän ei halua samoja asioita lomaltaan tai sitten ei osaa sanoa lapselleen ei.

Ihan turha tässä on nyt lähteä hakemaan syytä 11 vuotiaasta. Totta kai 11 vuotias haluaa aina ja kaikkea. Duh.

Jep. Ja tässä on se ilkeän äitipuolen siemen: aina kaikki kurja mitä tapahtuu, henkilöityy niihin lapsiin. Ne lapset ovat teidän kumppaninne kasvattamat ja hänen verta ja lihaa. Ne ovat lapsia. Lapset haluavat kaikenlaista, lapset eivät käyttäydy kuin pienet aikuiset. Lapset ovat välillä kohtuuttomia ja kohtuuttoman itsekkäitä, lapsen ehdoilla joutuu suunnittelemaan monta arkistakin asiaa. Ne lapset ärsyttävine leiveilmiöineen eivät katoa mihinkään, vuosia kuluu ennen kuin voitte elää elämäänne niin, että he vaikuttavat vain vähän siihen.

Ap, oikea reaktiosi tähän ei ole se, että pentu sai tahtonsa läpi tai ex yrittää pilata teidän loman. Sinun miehesi pilasi sinun lomasi antamalla lapselleen luvan tulla mukaan.

Juuri koska lapset ovat usein kohtuuttomia ja itsekkäitä, se lasten ehdoilla meneminen ei ole sama asia kuin että tehtäisiin kuten lapset haluavat. Vaan kuten on lapselle parhaaksi.

niin? Mutta kuka tässä nyt tekee niin kuin lapsi haluaa? Ap:n mies.

Jos on reklamoitavaa, niin moittikoon miestään. Lapsi on lapsi, tilanne ei ole millään matematiikalla lapsen syytä. Hän ei osaa kylpyammepanoja huomioida, eikä museoita, hän on lapsi.

Miehen exän tehtävä ei ole spekuloida, että voi ettäsen että, olisikohan pariskunta yökerhoon halunnut lomallaan, miehen on itse sanottava kuinka haluaa tehdä. Olen itsekin joustanut mieluusti vuoroviikoista kun lapselle on tarjottu jotain kivaa mikä olisi minun vaikeaa korvata omalla viikollani. Come on.

Eihän tässä ole lasta syytettykään vaan miestä.

Luepa vähän taaksepäin...

Olen lukenut koko ketjun alusta saakka enkä ole nähnyt tätä laitettavan lapsen syyksi. On vain todettu että lapset luonnollisestikin haluavat kaikenlaista ja sellaisia ne lapset ovat. Mutta vastuu on sillä aikuisella mihin lapsen toiveisiin suostuu.

useassa viestissä on pennuteltu ja kerrottu kuinka varhaisteinin kanssa ei voisi mitenkään viihtyä matkalla, täysin tuntematta lasta. Lisäksi on melkein yhteisestä sopimuksesta päätetty, että ex on ehkä pohjustanut koko episodia tai vähintään tahallaan sen siunannut, että saa Ap.n matkan pilattua. 

Mikä evidenssi puhuu kummankaan em puolesta? Vuosia olemme menneet ihan sovussa exän kanssa, mutta tarkoittaako tämä nyt sitä, että jatkossa kun lapsi tulee multa kysymään, että sopisiko että menee äitiviikolla isän kanssa reissuun niin mun kuuluu ensin kysyä miehen uudelta naiselta sopiiko tämä hänelle?

Ja jos ex ei aiemmin ole hyväksynyt joustoja vuoroviikoissa niin olisikohan ne joustot olleet sitten toisinpäin esim?

Näyttäkää mulle äiti joka kieltää kun lapsi tulee silmät loistaen pyytämään lupaa lähteä isän kanssa elämänsä ensimmäiselle ulkomaanmatkalle, niin minä näytän sen jälkeen tuhansia viestejä pitkän ketjun missä tämä ex haukutaan pataluhaksi kun haluaa pilata lapsen matkasuunnitelmat isän kanssa, varmaan ihan vaan siksi koska inhoaa isän uutta naisystävää...

No kun lapsi/teini jotain tulee esittämään niin kyllä, on normaalia varmistaa että sopiihan se ihan varmasti jokaiselle asianosaiselle. Siis ihan jokaiselle. Lapset ovat mestareita suostuttelemaan yhden henkilö suostumaan johonkin mutta se ei vielä tarkoita että asia olisi oikeasti ok ihan kaikille.

no en kyllä varmasti alkaisi soitella exän tyttöystävälle. Kysyisin lapsen isältä, että onkos tämä nyt sullakin tiedossa, että lapsi olisi tulossa mukaan ja jos isänsä sanoo kyllä, niin kyllä se mulle on silloin kyllä. En minä heidän välisiin keskusteluihinsa sekaannu. 

johan tämä nyt menee nyxiltä ihan kummalliseksi kun mikään ei mene mieltä myöten. Ei saa sekaantua -pitää sekaantua - ei saa sekaantua...

Vasta oli ketju missä lomakuvien lähettäminen lapsesta toiselle vanhemmalle oli jo liikaa tunkeutumista, nyt sitten pitäisi olla kyselemässä heidän lomasuunnitelmiaan, ensin toiselta, sitten vielä varoiksi toiselta!

Vierailija
257/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustan ystävien kanssa ja lapset jää kotiin, vaikka on kuinka epäreilua heidän mielestä. Sitten erikseen matkustan lasten kanssa. Kyllä lapsille voi sanoa ei. Olen yh. Tuohon ap.n järjestelyyn en suostuisi, jos joku ystävistäni sanoisi että pikku Mirkku-Ernesti pitää ottaa mukaan, niin ei tosiaan olisi sama asia. Ei sitä joku kylpyläviikonloppu korvaa.. mies vaihtoon

Vierailija
258/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu pilalla?

Äitienpäivä pilalla?

Kaikki pilalla.

Vierailija
259/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erikseen lapsireissut ja aikuisten reissut, tuskin 12v on kovin kiinnostunut vaikka kohteen kulttuurista ja historiasta. Se on kiva kävellä jossain kirkossa katselemassa freskoja kun lapsi roikkuu isänsä hihassa ja mankuu että on tylsää.

Vierailija
260/1000 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ristiriita tyttären ja uuden naisystävän odotusten välillä. Syyllisyys erosta ja huonosta vanhemmuudesta (kuvitellusta tai aidosta) saa aina valitsemaan tyttären. Tämä on arkea kaikissa uusperheissä. Kommunikaatiotaidot tietysti molemmilla nollan paikkeilla, niin siinäpä soppa onkin valmis. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän