Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän työpaikalla kellokortti käytössä?

Vierailija
27.06.2023 |

Meillä on .

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä. Teen etätöitä. Meillä on työaika klo 8-16. Voin kirjautua sisään vaikka 7:30 ja ulos 16:30 niin kerrytän siitä 1 h saldoa itselleni. Pidin keväällä viikon lomaakin näillä kerryttämilläni "ylitöillä." ihan naurettavaa huijaamista tuo on, mutta mikäs siinä, tottakai siitä jokainen ottaa kaiken irti.

Miten niin huijaamista? Tehtyjä työtuntejahan sinne kirjataan.

No onhan tuo huijaamista, jos kirjaa sisään 7:30, mutta itse asiassa lähteekin vaan suihkuun tuossa vaiheessa ja oikeasti aloittaa työt vasta klo 8.

Vierailija
22/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneella on leimausohjelma, jonne leimataan tulo, lounastauko ja lähtö. Käytössä on myös liukuva työaika. Pidän sopivan kokoista plussapottia jemmassa, jotta voi liukua kun on sellainen päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimella kirjaudutaan tai tietsikalla.

Vierailija
24/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole, itse asiassa en ole täällä Briteissä ikinä törmännyt sellaiseeen, ylipäätään tunteja ei juurikaan lasketa, eikä ylityökorvauksia tunneta.

Vierailija
25/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Joka työpäivälle laitetaan jydacomiin 8h, olit töissä tai et, tulit tai menit miten vaan. Toimari sanoi että hänelle ihan sama, kunhan työt tulee tehtyä, hän ei kerkeä aikuisten ihmisten tulemista ja menemisiä kyttäämään.

Ihan paras systeemi.

T. Insinööri

Seinäjoelta?

Vierailija
26/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä. Teen etätöitä. Meillä on työaika klo 8-16. Voin kirjautua sisään vaikka 7:30 ja ulos 16:30 niin kerrytän siitä 1 h saldoa itselleni. Pidin keväällä viikon lomaakin näillä kerryttämilläni "ylitöillä." ihan naurettavaa huijaamista tuo on, mutta mikäs siinä, tottakai siitä jokainen ottaa kaiken irti.

No onhan tuo huijaamista, jos kirjaa sisään 7:30, mutta itse asiassa lähteekin vaan suihkuun tuossa vaiheessa ja oikeasti aloittaa työt vasta klo 8.

Meilläkin on näitä, jotka tekee ruokaa lapsille, pyykkää, siivoo, käy kaupassa yms. ja sanoo sitten ettei pidä lounastaukoa. Noihin kaikkeen menee paljon kauemmin kuin se puolituntinen. Huvittavinta on, että se teams on kännykässä ja sillä vastaillaan viesteihin. Onpa sattunut niinkin, että kun pitäisi hoitaa jotain, niin ylläri pylläri ei ollakaan koneen ääressä vaan liehut missä sattuu.

Vierailija
27/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään fyysisiä laitteita, jokainen kirjaa itse järjestelmään neljä aikaa päivässä, eli tuloajan, lounaalle lähtöajan, lounaalta paluuajan ja kotiinlähtöajan. Mutta ei noita mitenkään tarkkailla ja ne voi kirjata viikonkin jälkikäteen. Veikkaan että jonkin verran kusettamista tapahtuu, mutta ei kai sitten niin paljon että systeemistä olisi luovuttu.

Työaika on liukuva ja kuussa voi saada max. kaksi vapaapäivää ylityötunneista. Mutta ei tosiaan niin että joka kuukausi ottaisi sen kaksi päivää. Suurin osa niistä jotka tekevät paljon ylitöitä eivät koskaan ota niitä vapaita. 

Olet joku kaupungin sosiaalitantta kun lounaskisaan on merkattava pois.

En ole. Kuten sanottu meillä on liukuva työaika eli "lounas" voi tarkoittaa sitä että menen kahdeksi tunniksi salille tai ostoksille. Minusta on ihan ymmärrettävää että en merkitse sitä työajaksi. 

28/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, puhelimen sovelluksessa.

Vierailija
29/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tapana olla joka paikassa etuajassa. Tuo lätkän käyttäminen edellisessä työpaikassa oli minulle lottovoitto, kun sain nuo tehdyt ylityöt ottaa joskus poiskin. Aiemmissa töissä olin etuajassa, mutta niitä ei mihinkään kirjattu, koska se oli vain omaa tyhmyyttä.

Nykyinen työ on niin vapaata, että en tästäkään valita. Saan itse suunnitella työaikani, eikä kukaan seuraa niitä käytännössä. Olen vain niin tunnollinen, että sitten teen varmuuden vuoksi usein vähän extraa, jos olen mielestäni tehnyt päivän aikana töitä liian tehottomasti. Parhaiten tuo kellokorttisysteemi toimi minulle.

Vierailija
30/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eräällä tehtaalla töissä jossa alkuun ei ollut kellokorttia, mutta se tuli sitten muutaman vuoden päästä käyttöön. Jotkut teki semmoista että kävivät jo iltavuoron lopulla vaihtamassa sosiaalitiloissa vaatteet ja sitten siviilivaatteissa odottelemaan kellokorttikoneen äärelle koska se kello viimein on pykälässä, ja sitten kuittaus ja ulos, eräillä jo autokin joutokäynnillä odottelemassa parkkipaikalla.

Töihin tullessa tietysti kuittasivat ensin sisään ja sitten vasta sosiaalitiloihin vaihtamaan työvaatteet.

Vierailija
31/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mutta eipä sitä dataa seurata kuin todella harvoissa tilanteissa. Palkat maksetaan

edelleen työvuorolistan mukaan ja siihen merkitään kynällä mahdolliset muutokset.

Vierailija
32/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu mutta eipä sitä dataa seurata kuin todella harvoissa tilanteissa. Palkat maksetaan

edelleen työvuorolistan mukaan ja siihen merkitään kynällä mahdolliset muutokset.

Kyllä niitä seurataan. Jos tulet tai lähdet liukuman ulkopuolella - puhuttelu. Jos saldot lähestyy täyttä - suunnitellaan saldovapaat. Jos saldot on likaa miinuksella - miksi?

Vierailija
33/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moderni eKieku, joka toimii, ei toimi, toimii, ei toimi. Ja Palkeet "pahoittelee", kun leimaukset menevät päin mäntyä.

Oi niin tuttua. Onneksi leimata voi kerralla koko päivän eli tulen aina töihin 7:45 ja lähden 16: 15 ja välissä on 30 min ruokatauko, vaikka menisin töihin vasta 9:00 ja lähtisin kotiin jo 15:00.

Vierailija
34/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepton. Klikkaan kännykällä, kun aloitan (useimmiten etä-)työt ja kun lopetan. Lounastaukoja ei tarvitse merkitä ellei pidä yli puolen tunnin taukoa. Liukuma on aamuisin 7-9 ja iltapäivisin 15-18, perjantaisin 14-18. Plus-saldoa saa kertyä kolme päivää, miinusta päivän (7,5 h).

Vierailija
35/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moderni eKieku, joka toimii, ei toimi, toimii, ei toimi. Ja Palkeet "pahoittelee", kun leimaukset menevät päin mäntyä.

Oi niin tuttua. Onneksi leimata voi kerralla koko päivän eli tulen aina töihin 7:45 ja lähden 16: 15 ja välissä on 30 min ruokatauko, vaikka menisin töihin vasta 9:00 ja lähtisin kotiin jo 15:00.

Ruokataukosi pituus on 60 minuuttia, jos et leimaa sisään ja ulos lounastauon aikoihin.

- Valtiolla hommissa

Vierailija
36/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykän sovelluksella pitää kirjata sisään ja ulos. Jos muistaa....

Vierailija
37/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on näitä, jotka tekee ruokaa lapsille, pyykkää, siivoo, käy kaupassa yms. ja sanoo sitten ettei pidä lounastaukoa. Noihin kaikkeen menee paljon kauemmin kuin se puolituntinen. Huvittavinta on, että se teams on kännykässä ja sillä vastaillaan viesteihin. Onpa sattunut niinkin, että kun pitäisi hoitaa jotain, niin ylläri pylläri ei ollakaan koneen ääressä vaan liehut missä sattuu.

Toisaalta työpaikalla voit myös viettää päivän nettiä surffaillen. En näe isoa eroa verrattuna etätyöhön.

Vierailija
38/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta työpaikalla voit myös viettää päivän nettiä surffaillen. En näe isoa eroa verrattuna etätyöhön.

Ei voi.

Vierailija
39/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntikirjausohjelma on. Onneksi niin simppeli, että vain kirjataan aamulla sisään ja työpäivän lopuksi ulos. Lounastaukokin kirjautuu oletuksena puolen tunnin pituseksi.

Vierailija
40/52 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

Tarkoitat varmaan ettet sinä voi. Kaikilla ei pomo kurki olan takana teetkö töitä vai jotain muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä