Tietääkö ne yleensä kuolleen ihmisen työpaikalla mikä on kuolin syy?
Olen tällä viikolla menossa erään tutun, valitettavasti kuolleen ihmisen työpaikalle. Minun olisi tärkeä tietää kuolin syy. Mutta tietävätkö ne työpaikalla? Ja ilmeisesti heillä ei ole velvollisuutta kertoa jos kysyn, vaikka tuttu olenkin.
Kommentit (38)
Sinä et sitä kuolinsyytä tarvitse yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin kun yksi tuttu teki itsemurhan tarjottiin hänen työpaikallaan kollegoille kriisiapua, eli he ainakin tiesivät.
Tämäpä se on, kaikille muille sitä kriisiapua näköjään tarjotaan, muttei läheisille.
No eipä me HR:ssä oikein voida kotiin mennä.
Luokkatoverini teki itsarin opiskeluaikana. Opettajat kertoivat meille muille kuolinsyyn, mutta käsittääkseni hänen vanhempansa halusivat niin.
Ei ole mikään pakko kertoa kuolinsyytä työpaikalla/kouluissa.
jaahas, HR jankkaaja on saapunut tänne
Kuolinsyyjankkaajan arkkivihollinen
Onko ap sama joka vasta kyseli, voiko hautausmaalle mennä selvittämään jonkun kuolinsyytä. Jos ap:lle ei kerrota jonkun kuolinsyytä, se ei ap:lle myöskään kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Yrititkö sä viime viikolla saada sitä kuolinsyytä selville hautakivistä??! Samanlainen wajakki kirjoitustyyli.
Minulle tuli juuri tämä sama mieleen. On kyllä erikoinen tyyppi ei voi muuta sanoa.
Ohi, mutta miksi Suomessa kuolinsyy kerrotaan korkeintaan huonosti kiertäen. Syöpää kutsutaan vaikeaksi sairaudeksi, sydäriä tai aivoverenvuotoa ja -tulppaa sairauskohtaukseksi. Ulkomailla tavallisesti uutisessa tai muistokirjoituksessa kuolinsyy kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. En utele siksi, että olisin jotenkin vain utelias. Tämä on siksi, että tarvitsen tiedon terapiatarkoituksessa. Se on vain valitettavasti osoittautunut kovin hankalaksi.
Miten kuolinsyy vaikuttaa sinun terapiaasi? Vai myrkytitkö hänet ja nyt haluat tietää aiheutitko kuoleman vai kuoliko muuten.
Tätä minäkin ihmettelen. Varsinkin kun kyseessä näyttää olevan sen verran etäinen henkilö, ettei ap:lle ole kerrottu kuolinsyytä. En näe siihen mitään tarvetta terapiassakaan. Miten se terapiassa vaikuttaisi kuoliko henkilö autokolarissa saamiinsa vammoihin vai syöpään?
Kiusasiko ap kyseistä henkilöä ja pelkää nyt ajaneensa ko. henkilön itsemurhaan? Se voisi selittää terapian. Siltikään ap ei tarvitse tietää kuolinsyytä vaan saa piehtaroida syyllisyydessään ihan rauhassa.
Kyllä mä mainitsin joskus kun vakkariasiakkaat kyseli että mihin yks meidän työntekijä kuoli että joo sattui tämmöinen asia x. Mitä väärää siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Ohi, mutta miksi Suomessa kuolinsyy kerrotaan korkeintaan huonosti kiertäen. Syöpää kutsutaan vaikeaksi sairaudeksi, sydäriä tai aivoverenvuotoa ja -tulppaa sairauskohtaukseksi. Ulkomailla tavallisesti uutisessa tai muistokirjoituksessa kuolinsyy kerrotaan.
Suomessa kyllä suojellaan yksityisyyttä paljon tarkemmin kuin muualla, terveystiedoista eivät hiisku tuota enempää. Kaikesta tiedotetaan mahdollisimman vähän. Aina vaan "poliisi ei tiedota enempää". Tuntuu että joskus katoamistapauksiakin yritetään selvittää kertomatta henkilöstä mitään ja ilman kuvaa, niin että sanotaan "nainen, ikä suurinpiirtein, hänen päällään oli tummat vaatteet, nähty viimeksi 3 kk sitten, ootteko nähneet?"
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. En utele siksi, että olisin jotenkin vain utelias. Tämä on siksi, että tarvitsen tiedon terapiatarkoituksessa. Se on vain valitettavasti osoittautunut kovin hankalaksi.
Hitot sinä kenenkään kuolinsyytä tarvitse yhteenkään terapiatarkoitukseen! Pidä nokkasi vaan erossa muiden asioista!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sen yleensö tiedän, mutta en kyllä kerro kenellekään ulkopuoliselle. T. Henkilöstöjohtaja
Mistä ihmeestä sinä sen tiedät, kun ei omaisetkaan saa tietoa välttämättä kuin kuukausien kuluttua! Jos sittenkään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä mainitsin joskus kun vakkariasiakkaat kyseli että mihin yks meidän työntekijä kuoli että joo sattui tämmöinen asia x. Mitä väärää siinä on?
Ei ole sun asia juoruakoille kertoa. Mitähän väärää siinä olisi? Olisko se että ei kuulu sulle eikä varsinkaan ulkopuolisille pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sen yleensö tiedän, mutta en kyllä kerro kenellekään ulkopuoliselle. T. Henkilöstöjohtaja
Mistä ihmeestä sinä sen tiedät, kun ei omaisetkaan saa tietoa välttämättä kuin kuukausien kuluttua! Jos sittenkään.
No jos se on siis ylipäätään tiedossa, taukki. Voi luoja tätä typeryyttä.
Kuolinsyy tiedetään vain, jos omaiset kertovat sen.
Tämäpä se on, kaikille muille sitä kriisiapua näköjään tarjotaan, muttei läheisille.