Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi maksaa treffeillä kulut?

Vierailija
27.06.2023 |

Miten toimitte kun tapaatte treffeillä?Mies pyysi treffeille kysyi maksetaanko kumpikin omat.No sanoin et juu eihän siinä muutakaan voinut.Mielestäni mies kyllä maksaa.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva menee illallistreffeille tuntemattoman kanssa, marginaali-ilmiö kuten tarjoaminenkin.

Mä olen viimeisten kahden vuoden aikana käynyt ensitreffeillä 24 eri miehen kanssa ja näistä treffeistä kolme oli kahvilassa ja 21 kävin syömässä ala carte -ravintolassa.

Näistä kaikista miehistä vain kaksi halusi maksaa minunkin laskuni. Ja toinen heistä ei edes halunnut tavata uudelleen. Ja kerran kun olin illallisella, pyysin tarjoilijaa tuomaan erilliset laskut, johon mies vastasi, että tuo vaan yksi lasku ja hän maksoi 75€ laskusta 50€, jolloin minun maksettavaksi jäi 25€.

Kolmesti olen tarjoutunut maksamaan miehenkin ravintolalaskun , joista vain yksi mies otti tarjouksen vastaan.

Ja siis moni näistä treffikumppaneistani on ollut minua huomattavasti isotuloisempia, esim.kaksi lääkäriä ja yksi DI, mutta silti he eivät ole halunneet tarjota. Eli sanoisin, että minun kokemukseni mukaan suurin osa miehistä haluaa, että kumpikin maksaa oman laskunsa.

Etkö koe yhtään kiusalliseksi istua aterian ajan ihmisen seurassa, josta tiedät heti alussa, ettei hän kiinnosta; että tämä jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi tapaamiseksenne? Tai josta vaistoat, että hän ei ole kiinnostunut?

Kävin itsekin joskus 90-luvun lopulla päivällistreffeillä (en illallisilla vaan ihan normiravintoloissa, joissa syötiin yleensä vain pääruoka, ei todellakaan viittä tai edes kolmea lajia) eivätkä ne kertaakaan johtaneet uuteen tapaamiseen. Minusta se noin tunti, mikä tapaamiseen vierähti, oli kiusallista ja joskus pitkästyttävää.

42/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö koe yhtään kiusalliseksi istua aterian ajan ihmisen seurassa, josta tiedät heti alussa, ettei hän kiinnosta; että tämä jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi tapaamiseksenne? Tai josta vaistoat, että hän ei ole kiinnostunut?.

No en oikeastaan. Minusta on kivaa jutella ihmisten kanssa. Ja sen voi ottaa harjoitustreffeinä, että sitten ei jännitä niin paljon kun menee treffeille jonkun tosi kiinnostavan miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat treffikokemukset ovat olleet pääasiassa sellaisia, että ollaan ensin tutustuttu kaverimielessä työpaikalla tai muualla ja siitä sitten lähdetty katsomaan kahvikupposen tai lounaan merkeissä voisiko tulla jotain enemmän. Silloin koen että molemmat maksaa omat syötävänsä ja juotavansa. Mutta muutaman kerran nuorempana oli tapauksia, joissa mies jäi maanittelemaan treffeille useampaan kertaan. Jotenkin tuolloin koin että miehen pitää maksaa jos näin paljon jaksaa pyydellä. Kumpikin maksoi treffit omasta pussista. 

Vierailija
44/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson viel yhdet treffit jos mun pitää maksaa omani niin jääkööt mies sen jälkeen.Se kuvastaa sitä ettei ole todella kiinnostunut.

Vierailija
45/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi ja Kampi meni treffeille, kumpi maksoi.

Vierailija
46/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin tasa-arvon aikana nainen maksaa omansa ja mies omansa. Pätee toki myös samaa sukupuolta oleviin treffailijoihin, kukin maksaa omansa.

Ei tämä ole tasa-arvon aikaa. Miehet olettavat edelleen naisten ottavan vetovastuun kodinhoidosta ja lapsista. Hyvin harva mies pitää vanhempainvapaan.

Eikä sitä tietenkään kuitata parit treffit kustantamalla. Mutta ei tätä voi mitenkään tasa-arvon ajaksi nimittää.

Vierailija
47/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kutsuja maksaa, tai molemmat omansa. Jos itse pyytää miehen treffeille niin ei tietenkään voi olettaa hänen maksavan niitä. Ei kannata olettaa siltikään vaikka mies olisi pyytänyt, koska Suomessa naisilla on omatkin tulot ja voivat siksi maksaa myös omat menonsa. Treffeille mennään kai molemmat samalla tarkoituksella, eli katsoa olisiko tässä hyvää seurustelumateriaalia. Miksi vain toisen pitäisi maksaa siitä?

Vierailija
48/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tindertreffejä kai sovitakaan mihinkään michelin-ravintolaan?  Jos kutsun naisen illalliselle, tottakai kutsujana suoritan laskunkin.

Vierailija
49/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisesti on ollut tapana, että mies maksaa ensimmäisillä treffeillä ja sen jälkeen molemmat maksavat omansa.

Kannattaa joka tapauksessa sopia ennen treffejä siitä, kuka maksaa mitäkin. Toisia treffejä ei ehkä tule, jos toinen osapuoli joutuu yllättäen maksamaan jotain sellaista, jota ei ollut valmis maksamaan ja johon ei välttämättä olisi edes varaa.

50/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson viel yhdet treffit jos mun pitää maksaa omani niin jääkööt mies sen jälkeen.Se kuvastaa sitä ettei ole todella kiinnostunut.

Ei se sitä välttämättä kerro, mies ei vaan näe syytä miksi pitäisi maksaa sinun ruoka.

51/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö jatkossa kirjoittaa treffikutsu näin:

"Haluaisitko lähteä kanssani omakustanteisesti syömään ravintolaan?"

Vierailija
52/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jos mies on tapailun arvoinen, hän maksaa. Jos ei maksa, hän on joko sössinyt taloutensa tai ei omaa käytöstapoja (ainakaan jos kysyy treffikutsun yhteydessä asiaa eikä varaudu maksamaan). Eikä sekään hyvä merkki ole jos niin monet treffit päivässä että se kukkarolle käy. Itse maksaisin jos olisin mies. Näin naisena pidän epäkohteliaana tarjoutua maksamaan mutta voin hienovaraisesti vihjata että voin kyllä omani maksaa. Enkä ole lokki vaan päinvastoin yleensä tarjoan mieluusti mutta tuossa treffiasiassa olen vanhanaikainen.

Vierailija
53/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa jos odottaa saavansa vastinetta rahoilleen.

Vierailija
54/77 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen haluaa että minä maksan niin sitten jätän kyllä treffit väliin.

Kummatkin maksaa omansa on ainoa järkevä tapa.

55/77 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan nykyajan moderni alle 50-vuotias nainen voi edes ajatella, että miehen pitää maksaa molempien lasku treffeillä? Mä ymmärrän, että mun 70-vuotias mutsi varmaan ajattelee niin, mutta että kukaan minun iköiseni.

Vierailija
56/77 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset tietenkin maksaa viulut t.luuseri

Vierailija
57/77 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteisesti on ollut tapana, että mies maksaa ensimmäisillä treffeillä ja sen jälkeen molemmat maksavat omansa.

Kannattaa joka tapauksessa sopia ennen treffejä siitä, kuka maksaa mitäkin. Toisia treffejä ei ehkä tule, jos toinen osapuoli joutuu yllättäen maksamaan jotain sellaista, jota ei ollut valmis maksamaan ja johon ei välttämättä olisi edes varaa.

Toisaalta täysjärkisen ihmisen kanssa ei pääse edes ekoille treffeille jos alkaa etukäteen pohtia kahvikupin maksajaa.

Vierailija
58/77 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sitä välttämättä kerro, mies ei vaan näe syytä miksi pitäisi maksaa sinun ruoka.

He's just not that into you. Sen se kertoo, eteenpäin.

Vierailija
59/77 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta täysjärkisen ihmisen kanssa ei pääse edes ekoille treffeille jos alkaa etukäteen pohtia kahvikupin maksajaa.

Eli voin jättää lompakon kotiin?

mies

Vierailija
60/77 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se maksaa kumman idea oli lähteä ravintolaan

siksi naiset eivät koskaan teekään aloitteita