Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko lapsellista olla jakamatta suvussa kulkenutta reseptiä?

Vierailija
27.06.2023 |

Vähän erikoinen tilanne, johon en kuvitellut joutuvani - mutta tässä sitä nyt ollaan. Meillä on siis minun suvussa äidin puolelta kulkenut erään piirakan resepti nyt jo ainakin 4 sukupolvea. Piirakka saa aina todella paljon kehuja, kun sitä joihinkin juhliin esimerkiksi valmistaa ja omastakin mielestäni se on todella hyvää. Nyt sitten miehen suvusta eräs nainen alkoi kärttää tätä reseptiä minulta ja jotenkin tuli ikävä tunne. En haluaisi antaa ohjetta, mutta samaan aikaan ajattelen olenko ihan naurettava jos kieltäydyn. Mitä itse tekisit?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos on myyntiin tulevan tuotteen resepti. Muuten en tajua miksi pihtaamaan. Mitä sillä saavutetaan?

Vierailija
2/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yhden kerran😂😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna joku toinen piirakkaresepti ;)

Vierailija
4/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muokkaisin reseptiä vähän ja antaisin sen. Sitten ihmettelisin vupsikausia hänen kanssaan, että miten siitä nyt hänen tekemänä ei tuu yhtä hyvää.

Vierailija
5/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna resepti, mutta vaadi että hän aina mainitsee että tämä on Pöllästen sukuresepti että varmasti tulee kunnia sille se kuuluu.

Tai sit vaan laitat hyvän kiertämään ja maailma on taas vähän makeampi paikka!

Vierailija
6/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän jos on myyntiin tulevan tuotteen resepti. Muuten en tajua miksi pihtaamaan. Mitä sillä saavutetaan?

Jotku on omistushaluisia. Ei lapsetkaan välttämättä halua antaa jonkun toisen leikkiä leluillaan.

Vierailija
7/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi olla tosissasi. 

Vierailija
8/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse annoin anopille i*ioottivarman piirakkareseptin, sehän ei sitä noudattanu ja ei onnistunu.

Vierailija
9/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

99-prosenttisella varmuudella joku toinen oli silloin neljä sukupolvea sitten niin ystävällinen, että antoi reseptin sukunsa ulkopuoliselle. Mitähän hän nyt koko episodista nyt miettisi?

Vierailija
10/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään antaisi. Mun suvussa on sellainen leivosresepti, jota ei ole muille jaeltu. Mun häissä pitopalvelun nainen yritti vonkua reseptiä, kun ei ollut koskaan sellaista leivosta (tietenkään) nähnyt ja olihan hänenkin nyt pakko ollut maistaa. Ei millään meinannut ymmärtää, että miksi en anna reseptiä. Tällä herkulla on nimikin, jonkun mummon mummon itsekeksimä. Joskus piti oikein googlettaa, että löytyykö sillä nimellä mitään tuloksia, mutta ei google löytänyt yhtään mitään. Ja ihan hyvä niin.

Vierailija
11/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa ymmärrän sun tunteet - mutta keneltä se on loppujen lopuksi pois, jos useampi ihminen saa nauttia hyvästä piirakasta? :) 

Voithan toki valehdella, että ei ole mitään reseptiä vaan teit sen omasta päästäsi, ellet jo ehtinyt mennä paljastamaan että vanhalla reseptillä teit. 

Vierailija
12/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minäkään antaisi. Mun suvussa on sellainen leivosresepti, jota ei ole muille jaeltu. Mun häissä pitopalvelun nainen yritti vonkua reseptiä, kun ei ollut koskaan sellaista leivosta (tietenkään) nähnyt ja olihan hänenkin nyt pakko ollut maistaa. Ei millään meinannut ymmärtää, että miksi en anna reseptiä. Tällä herkulla on nimikin, jonkun mummon mummon itsekeksimä. Joskus piti oikein googlettaa, että löytyykö sillä nimellä mitään tuloksia, mutta ei google löytänyt yhtään mitään. Ja ihan hyvä niin.

Siis hetkinen? Häissäsi oli suvun resepteillä itse tehdyt leivokset, ja sitten pitopalvelusta nainen ihan muuten vaan paikalla niitä maistelemassa?

Vierailija
13/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä se syynne siis on,?

Vierailija
14/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hetkinen? Häissäsi oli suvun resepteillä itse tehdyt leivokset, ja sitten pitopalvelusta nainen ihan muuten vaan paikalla niitä maistelemassa?

Nyt on kommentoijalla mennyt yksiköt ja monikot sekaisin.

Vierailija
15/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haloo, oliskohan mitenkään mahdollista että nämä leivokset oli tehty itse mutta kaikki muu tarjottava tilattu pitopalvelusta... Voi pyhä yksinkertaisuus mitä ihmisiä täällä on.

Vierailija
16/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja sentään. Yksi hemskutin resepti. 

Vierailija
17/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin yksi resepti mitä en anna muille. Se on meidän suvun. 

Vierailija
18/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni kävi noin. Ja kohta kaupungin koko naislauma teki sitä kakkua. Jopa leipomoon se ilmestyi myyntiin. Hänelle tuli kurja olo, koska ko.kakku oli meillä aina juhlapöydän kruunu ja kaikki siitä tykkäs ja se tiedettiin nimeltä ja siitä puhuttiin. Harvinaisesta helmestä tuli tavallinen leivonnainen, arvo laski. Harmittaa äitini ja sen kakun puolesta.

Vierailija
19/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarteet on pidettävä visusti itsellä. Kell' onni on, se onnen kätkeköön....

Vierailija
20/74 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haloo, oliskohan mitenkään mahdollista että nämä leivokset oli tehty itse mutta kaikki muu tarjottava tilattu pitopalvelusta... Voi pyhä yksinkertaisuus mitä ihmisiä täällä on.

No haloo, Jos pitopalvelu hoitaa tarjoilun, niin tietenkin pitopalvelun täytyy tietää, mitä kyseinen herkku sisältää, jotta osaavat kertoa allergikoille.