Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7v lapsi ja järkyttävä väsymys. Minulla on vuosien univelka tuon lapsen takia ja tuntuu ettei ikinä helpota;(

Vierailija
27.06.2023 |

Ensin oli tietenkin vauvavuosi ja yöimetykset, lopetin imetttämisen kun oli 9kk eikä maitoa enää oikein tullut. Alkoi juoda öisin velliä ja sitä meni järkyttävät määrät, heräsi itkemään ja huutamaan "elliii" kun piti saada lisää velliä keskellä yötä. Ja lopulta piti tietenkin vaihtaa kakkavaippa.
Kun oli puolitoistavuotias aloin antaa öisin vettä pulloon. Tämäkään ei helpottanut vaan kirkui vettä yökaudet, nousin 2-3 kertaa yössä täyttämään vesipullon ja yleensä aamulla olikin sitten lakanat pissassa kun vaippa ei ollut pitänyt sitä pissamäärää. Nukkui usein vieressäni ja oli enemmän sääntö kuin poikkeus että heräsin märässä sängyssä.
Kun täytti 5v alko juoda öisin vettä lasista ja sitten herätteli minut kun ei uskaltanut nousta ja mennä yksin vessaan. Jos kieltäydyin nousemasta, tuli viereen ja pissasi sänkyyn. Lopulta otin yöveden pois.

Kun vesi-showsta päästiin tuli uusi ongelma, ei uskalla nukkua huoneessaan. Siellä on kuulemma kummitus. Nukkuu vieressäni, pyörii ja varastaa peitot. Tapailen nyt yhtä miestä eikä siitä tule mitään että tyttö änkeää väliimme!

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile antaa lapselle melatoniinia (1 mg) muutaman viikon ajan joka ilta. Se voisi auttaa oppimaan uudet ilta- ja yörutiinit.

Muista antaa lapselle syliä ja läheisyyttä tarpeeksi. Hän on vielä pieni ja pelot ovat aivan todellisia. Iltasatu voisi olla edelleen paikallaan.

Ongelmaa tulisi hoitaa samoilla lääkkeillä, jotka sen ovat aiheuttaneetkin? Ongelman juuri syy lienee yli mennyt lapsikeskeisyys. Tuolle pikku paskiaiselle olisi jo vuosia sitten pitänyt sanoa, että nyt se turpa kiinni. Nyt hän tietää olevan itseään heikomman vanhemman lapsi ja käyttää sitä häikäilemättä hyväksi vielä silloinkin kun ap on jo pienituloinen eläkeläinen. 

Vierailija
22/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lopetit lukemisen? Iltarutiinina lapselle lukeminen on erittäin suositeltavaa tuossa iässä. Älylaitteet sen sijaan eivät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa koko ongelmalta olisi päästy, kun olisit vieroittanut vauvan maidon/vellinjuonnista öisin. 9 kk ikä on juuri oikea vieroittaa lapsi yösyömisestå ja sinulla imetyksen lopetus sattui siihen sopivasti. Tuon ikäinen ei tarvitse velliä tai maitoa öisin.

Yövieroitus vaatii muutaman hankalamman yön, sitten homma helpottaa.

Voi herran pieksut. Ei tässä kyse ole mistään vauvan yövieroittamisesta, vaan siitä että 7-vuotiaalla lapsella on turvaton olo.

Aivan yhtä perustellusti voitaisiin väittää, että ongelmilta olisi vältytty jos lasta olisi imetetty öisin noin 2-vuotiaaksi. Koska aika moni on saanut hyviä nukkujia silläkin metodilla.

Tosiasiassahan kaikki vaikuttaa kaikkeen: lapsen temperamentti, vuorovaikutussuhde vanhempaan, fyysinen nälkäkin. Peloissaan ei voi nukkua.

Vierailija
24/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile antaa lapselle melatoniinia (1 mg) muutaman viikon ajan joka ilta. Se voisi auttaa oppimaan uudet ilta- ja yörutiinit.

Muista antaa lapselle syliä ja läheisyyttä tarpeeksi. Hän on vielä pieni ja pelot ovat aivan todellisia. Iltasatu voisi olla edelleen paikallaan.

Ongelmaa tulisi hoitaa samoilla lääkkeillä, jotka sen ovat aiheuttaneetkin? Ongelman juuri syy lienee yli mennyt lapsikeskeisyys. Tuolle pikku paskiaiselle olisi jo vuosia sitten pitänyt sanoa, että nyt se turpa kiinni. Nyt hän tietää olevan itseään heikomman vanhemman lapsi ja käyttää sitä häikäilemättä hyväksi vielä silloinkin kun ap on jo pienituloinen eläkeläinen. 

Aivan ohiksena: suu kiinni nyt, pikku kakkiainen, kun aikuiset puhuvat.

Vierailija
25/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me touhuamme tytön kanssa. Eilenkin kävimme  kanssa pyöräilemässä ja jätskikioskilla, sitten meni kaverinsa luo ja minä tein ruokaa. Syötyämme katsottiin hetki leffaa ja sitten olikin saunavuoro. Älylaitteita ei ota sänkyyn, minäkään en ota ellen tarvitse herätyskelloa.  Nukahti  oman sänkyynsä mutta tuli parin  tunnin päästä sanomaan että on hiki, jano, selkää kutittaa. Rapsutin selkää ja nukahti viereeni,itse en saanut unta kun kääntyi sivuttain ja  työnsi jaloilla minua lattialle sekä potkaisi selkärankaan . Potkii tosi paljon unissaan ja muistan aina, miten potkaisi minua suoraan kurkkuun niin että olin oksentaa ja menin hetkeksi vessaan pitelemään kaulaa.

Taisn nukkua kaksi tuntia viime yönä. Onneksi on kesäloma..

A.P

Vierailija
26/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä me touhuamme tytön kanssa. Eilenkin kävimme  kanssa pyöräilemässä ja jätskikioskilla, sitten meni kaverinsa luo ja minä tein ruokaa. Syötyämme katsottiin hetki leffaa ja sitten olikin saunavuoro. Älylaitteita ei ota sänkyyn, minäkään en ota ellen tarvitse herätyskelloa.  Nukahti  oman sänkyynsä mutta tuli parin  tunnin päästä sanomaan että on hiki, jano, selkää kutittaa. Rapsutin selkää ja nukahti viereeni,itse en saanut unta kun kääntyi sivuttain ja  työnsi jaloilla minua lattialle sekä potkaisi selkärankaan . Potkii tosi paljon unissaan ja muistan aina, miten potkaisi minua suoraan kurkkuun niin että olin oksentaa ja menin hetkeksi vessaan pitelemään kaulaa.

A.P

Hyppäät pääedellä kaivoonkin, jos lapsi käskee?

Vierailija
27/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelimet pois molemmilta lapsen hereillä olon ajaksi. Puuhailkaa, ulkoilkaa ja lukekaa yhdessä. Olisiko joku kiva yhteinen harrastus, minkä voisitte aloittaa? Kuulostaa siltä, että lapsi kaipaa nykyistä enemmän äidin seuraa ja aitoa läsnäoloa.

Vierailija
28/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, se en ole minä joka tuskailee peikkoja näkevän koululaisen kanssa...

Vierailija
29/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A.P

Eikö lapsella olisi toista vanhempaa, joka voisi ainakin näin kesäisin viettää aikaa hänen kanssaan muistelematta koko ajan lapsen taholta tulleita vääryyksiä?

Vierailija
30/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä isä?

Vierailija
31/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A.P

Perusturvattomuutta. Sellainen olo lapsella että hän on jotenkin vastuussa perheestä eikä päinvastoin.

Hän siis pyrkii määräämään sinun ylitsesi.

Kehittäisin jonkin ihan selkeän nukkumaan asettumisrituaalin, joka toistetaan rauhallisesti samanlaisena joka ilta.

Lelut kainaloon. Voisi harkita uutta peittoa ja tyynyä uuden nukkumisen symboliksi.

Huoneen lämpötila mahdollisimman hyväksi ettei herää liian kylmään tai kuumaan.

Mun nuorempi lapsi (adoptoitu) oppi nukkumaan yksin vasta 12-vuotiaana. Sitä ennen nukkui isonsiskon huoneessa.

Vierailija
32/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus siihen ettet katoa kuten isä puuttuu? 

Vierailija
33/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle patja sinun sängyn viereen: on lähellä mutta ei potki. Siitä sitten pikkuhiljaa opettelette pois: palautus yöllä omaan sänkyyn jne. Ihan perusjuttuja

Vierailija
34/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se juuri outoa onkin, että raivoat täällä tuiki tuntemattomalle lapselle, kutsuen kummituksia pelkäävää seitsenvuotiasta häikäilemättömäksi paskiaiseksi.

Onko sinulla hoitokontaktia?

Vierailija
35/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisiko painopeitto turvallisuuden tunnetta? 

Vierailija
36/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A.P

Perusturvattomuutta. Sellainen olo lapsella että hän on jotenkin vastuussa perheestä eikä päinvastoin.

Hän siis pyrkii määräämään sinun ylitsesi.

Kehittäisin jonkin ihan selkeän nukkumaan asettumisrituaalin, joka toistetaan rauhallisesti samanlaisena joka ilta.

Lelut kainaloon. Voisi harkita uutta peittoa ja tyynyä uuden nukkumisen symboliksi.

Huoneen lämpötila mahdollisimman hyväksi ettei herää liian kylmään tai kuumaan.

Mun nuorempi lapsi (adoptoitu) oppi nukkumaan yksin vasta 12-vuotiaana. Sitä ennen nukkui isonsiskon huoneessa.

Meillä auttoi vain muutto. Vanhassa kodissa oli liikaa niitä menneisyyden peikkoja. Ennen eroa ap ja lapsen isän välit riitaisat?

Vierailija
37/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä tapauksessa koko ongelmalta olisi päästy, kun olisit vieroittanut vauvan maidon/vellinjuonnista öisin. 9 kk ikä on juuri oikea vieroittaa lapsi yösyömisestå ja sinulla imetyksen lopetus sattui siihen sopivasti. Tuon ikäinen ei tarvitse velliä tai maitoa öisin.

Yövieroitus vaatii muutaman hankalamman yön, sitten homma helpottaa.

Voi herran pieksut. Ei tässä kyse ole mistään vauvan yövieroittamisesta, vaan siitä että 7-vuotiaalla lapsella on turvaton olo.

Aivan yhtä perustellusti voitaisiin väittää, että ongelmilta olisi vältytty jos lasta olisi imetetty öisin noin 2-vuotiaaksi. Koska aika moni on saanut hyviä nukkujia silläkin metodilla.

Tosiasiassahan kaikki vaikuttaa kaikkeen: lapsen temperamentti, vuorovaikutussuhde vanhempaan, fyysinen nälkäkin. Peloissaan ei voi nukkua.

Millä tavalla turha vellinjuonti ja holtiton vedenjuonti ja siitä johtuva vessahätä lisää lapsen turvallisuutta? Miksi lapsi noista huolimatta juoksuttaa vanhempaansa öisin?

Ennemmin pitäisi sanoa, että suostumalla haitallisiin tapoihin aikuinen ylläpitää itse levottomuuden kierrettä. Turvalliset rajat ovat lapselle tärkeitä ja osoittavat tälle välittämistä.

Vierailija
38/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystäväni esittelin tytölle vasta  kun olimme tapailleet kolme kuukautta. Nyt vuosi tullut täyteen. Tulevat ihan hyvin juttuun ja mies sanoo että on ok  että lapsi tunkee  sänkyyn mutta rivien välistä voi lukea, että on hiukan ärsyyntynyt. Ja ymmärrän kyllä sillä sitä haluaisi nukkua sylikkäin, pussailla ja ehkä harrastaa seksiä mutta välissämme on 133 cm pitkä neiti joka potkii  ja huitoo meitä läpi yön. 

A.P

Vierailija
39/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se juuri outoa onkin, että raivoat täällä tuiki tuntemattomalle lapselle, kutsuen kummituksia pelkäävää seitsenvuotiasta häikäilemättömäksi paskiaiseksi.

Onko sinulla hoitokontaktia?

Kukahan nyt vähän yli dramatisoi raivoamistani? :D 

Vierailija
40/110 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystäväni esittelin tytölle vasta  kun olimme tapailleet kolme kuukautta. Nyt vuosi tullut täyteen. Tulevat ihan hyvin juttuun ja mies sanoo että on ok  että lapsi tunkee  sänkyyn mutta rivien välistä voi lukea, että on hiukan ärsyyntynyt. Ja ymmärrän kyllä sillä sitä haluaisi nukkua sylikkäin, pussailla ja ehkä harrastaa seksiä mutta välissämme on 133 cm pitkä neiti joka potkii  ja huitoo meitä läpi yön. 

A.P

Tämän täytyy olla provo.

Raahaat huusholliin täysin vieraan miehen ja ihmettelet mikä lapsella on???