Sosiaalisiipeilijät kuriin
Luin tuota " köyhät lapsiperheet" ketjua (näin ohjelmankin) ja kyllä aloin nähdä punaista. Se ohjelmahan oli ihan kamalaa katsottavaa, hirveitä pummiperheitä valittamassa. Sitten joku kehtaa niitä vielä puolustaa.
On varmaan niin, että tämä maa on ollut vasurien vallassa ihan liian kauan. On luotu sairaita systeemejä, joissa minun verorahojani käytetään elättilauman ylläpitämiseen. Kaikki nämä erilaiset sossupalvelut, koulut, päiväkodit jne joissa sitten kasvattajina toimivat samalaisia valittajia kuin sekin opettajaäiti siinä ohjelmassa. Ei ihme että suomi on ajatunut sellaiseen talouskriisiin kuin missä se on.
Pitäisi lopettaa ämä verorahojen tuhlaus ja pakottaa ihmiset ymmärtämään, että jokainen elättää oman perheensä ja kasvattaa omat lapsensa. Minä en halua panna omiani vasemmiston ideologian mukaiseen kouluun. Pitäisi olla vaihtoehtoja.
Kommentit (43)
Tee enemmän töitä, niin käteenkin jää enemmän! Ja lopeta tuo ruikuttaminen, SINÄHÄN tässä se valittajaluuseri olet.
Miksi jokaiseen aihetta sivuavaan ketjuun pitää tuoda koulut, pk:t ja lapsilisät? Ne on kuitenkin niitä " etuuksia" jotka kuuluvat kaikille. Lähes jokainen meistä on käynyt valtion kustantaman peruskoulutuksen, saa lapsilisiä ja niin päin pois!
Käsittääkseni ap nimenomaan puhui näistä ei kaikille kuuluvista tuista ja sosiaalisesta elatuksesta.
Itse olen sitä mieltä, että kaikille maksettaisiin samat tuet (äp-raha, kotihoidontuki ja lapsilisät x- euroa per lapsi) ja siinä se. Minäkään en ymmärrä, että miksi minun pitää verorahoistani kustantaa jonkun muun kotona olemista tai huvin vuoksi työttömänä makaamista. suorastaan ottaa päähän se, että minunkin verorahoistani maksetaan jonkun vailla ammattia olevan työttömän kolmen lapsen äidin kotona makaamista vain siksi, että hän on valinnut elämäntyylin missä muut maksavat hänen ja hänen lapsiensa elämisen! Tai vaihtoehtoisesti sosiaalisesti syrjäytyneen miehen joka ei ole päivääkään töitä tehnyt ja räkii kattoon päivät pitkät.
Ennemminkin nämä sosiaaliset avustukset pitäisi suunnata niille joiden elämä on jostain syystä radikaalisti muuttunut yllättäen (sairastuminen, kuolema perheessä...) ja nekin vain määräaikaisesti kunnes perhe pääsee taas jaloilleen.
Tosi asia kuitenkin on, että suurin osa näistä sosiaalitapuksista ovat itse tilanteensa aiheuttaneet (tehdään lapsia ilman koulutusta/ työpaikkaa, ei vaan viitsitä opiskella, jäädään työttömäksi eikä edes haeta uutta työtä jne. ) ja siksi he eivät ole ansainneet sitä, että me muut elätämme heidät omalla työnteollamme.
Opettajana tiedän, että kaikki ihmiset eivät suinkaan ponnista samoista lähtökohdista. Moni lapsi elää sellaisessa todellisuudessa, jossa heidän oma posiitiivisuutensa ja yritteliäisyytensä sammuu jo taaperona. Olen melko varma muutamasta oppilaastani, ettei heillä riitä eväitä muuhun kuin sosiaalipummiuteen. Koska välitän lapsista -ihmisistä yleisestikin-, on mielestäni kuitenkin ihan kohtuullista, että ns. huonotkin ihmiset voivat Suomessa elää.
Ole sinä, ap, onnellinen, että sinulla menee noin hyvin. Luultavasti lapsillasikin menee tulevaisuudessa hyvin. Koeta kuitenkin ymmärtää, että kaikilla ihmisillä ei ole samoja voimavaroja kuin sinulla. Miksemme voisi pitää huolta toisistakin? Itse makselen 30 prossaa veroja surkeasta opettajanpalkastani MIELELLÄNI. Haluan elää maassa, jossa pidetään heikoista huolta. Maksaisin veroja enemmänkin jos verovaroja kohdennettaisiin lapsien, vanhusten ja pummien hyvinvointiin. Sen sijaan aiemmin mainittujen optiomiljonäärien elättämiseen minulla ei ole minkäännäköistä hinkua...
Mistä te tiedätte, että joku on ihan huvikseen ilman työpaikkaa tai koulutusta? Mistä tiedätte, ettei taustalla ole minkäänlaisia terveydellisiä tai sosiaalisia ongelmia?
Olen itse sosiaalityöntekijä enkä pitkän työurani aikana ole tavannut ketään, joka olisi ihan huvikseen ilman töitä tai koulutusta. Syyt taustalla ovat mitä moninaisempia.
Kaikki vammat kun eivät näy päälle päin!
Työttömänä on niin lokosat oltavat, että nämä luuserit amakailevat ja minä maksan. Todella kivaa.
ap
Tuoko on sanomasi esim. Voikkaan tehtaalta työttömiksi jääneille? Näikö maailmasi makaa, että tehtaat siirretään Kiinaan, kunnalliset työt pirstotaan pikkupätkiksi ja kuitenkin syyllinen on se, joka ei saa työtä.
kaipaisin nyt ap:ltä hiukan laajempaa argumentointia. Ottaisitko kantaa nyt vaikkapa Kiina-ilmiöön ja pätkätöihin?
Annapa neuvoja, miten erittäin vaikeasti työllistyvät henkilöt, kuten mielenterveysongelmaiset, joilla on peruskoulu käymättä, voivat työllistää itsensä? Entä pyörätuolilla liikkuva syrjäseudun asukas?
Sosiaalimenoja on kasvatettu aivan liikaa, Suomella ei ole varaa tällaiseen tuhlaukseen.
Hyvin harva on huvikseen sosiaalitoimiston asiakas tai nauttii työttömyydestä. Eikä niillä tuilla todellakaan juhli. En kadehdi kyllä itse yhtään perheitä joiden täytyy tulla minimipäivärahoilla tms toimeen. Itse en pystyisi, eikä se varmastikaan ole helppoa eikä kukaan sitä elämää itselleen tietoisesti varmasti valitse.
Ap:lla taitaa olla elämänkoulu käymättä ja todella suppeat näkemykset nykyajan yhteiskunnasta. Sääliksi käy tuollaista ihmistä.
Tätä maata eivät sosiaalimenot kaada vaan ihmisten tolkuton itsekkyys ja ahneus. Liliuksen optioilla ja Nallen maataloustuilla tehtäisiin todella suuria tekoja.
Muistakaa lisäksi, että jokaisen suomalaisen veroista 20 euroa/vuosi menee sosiaalipummien elättämiseen. Jos 20 euroa on ap:lle ja hengenheimolaisille noin suuri menoerä, niin ilmoittakaa minulle tilinumeronne. Annan ansiosidonnaisestani jokaiselle uusliberaaliruikuttajalle sen 20 euroa vuodessa, jos sillä saadaan tuo jatkuva valitus loppumaan.
Vierailija:
Hyvin harva on huvikseen sosiaalitoimiston asiakas tai nauttii työttömyydestä. Eikä niillä tuilla todellakaan juhli. En kadehdi kyllä itse yhtään perheitä joiden täytyy tulla minimipäivärahoilla tms toimeen. Itse en pystyisi, eikä se varmastikaan ole helppoa eikä kukaan sitä elämää itselleen tietoisesti varmasti valitse.Ap:lla taitaa olla elämänkoulu käymättä ja todella suppeat näkemykset nykyajan yhteiskunnasta. Sääliksi käy tuollaista ihmistä.
Tiesit varmastikin kaikessa viisaudessasi, että sosiaalipummien varastama rahamäärä on noin kymmenesosa siitä rahamäärästä, jonka ns. kunnialliset kansalaiset varastavat yhteiskunnalta veroja kiertämällä.
Jos haluat vääryyden poistaa maastamme, muista poistaa myös se kunniallisten veronmaksajien harjoittama varastelu, pimeä työnteko ja muu veronkierto. Katsopa, kun se kuitenkin käy maallemme kymmenen kertaa kalliimmaksi kuin sosiaalipummien elättäminen. Jooko?
Toisin sanoen ihmiset eivät käytä läheskään kaikkia heille tarkoitettuja tukimuotoja. Se johtuu osittain siitä, että näistä ollaan (aktiivisesti) tiedottamatta, eli niistä ei yksinkertaisesti tiedetä. Lisäksi monet häpeävät niin paljon esim. toimeentulotuen hakemista, että kitkuttelevat mieluummin miten kuten päivä kerrallaan.
Eiköhän se raha palaa takaisin valtiolle kulutuksessa toisin kuin niillä joilla on varaa makuuttaa rahojaan tilillä.
Mistä ap sellaista on saanut päähänsä? Tuloerot ovat kasvaneet, köyhät köyhtyy jne...Ja entäs ne superrikkaat yrityspomot, jotka saa vielä EU- tukiaiset maatiloilleen?!? Siinä vasta siipeilijöitä!
minimiäitiysrahasta ja myös kotihoidontuesta! Ja siitä tv-ohjelmasta vielä sen verran, että sen tekijät eivät ole köyhää lapsiperhettä nähneetkään!
Ja sillä joku kuten minä hoidan kahta lasta kotona. Taidat olla todella perusitsekäs ja ahne. Oppiko lapsesi kävelemään ja puhumaan päiväkodissa vai peräti kotona hoitajan seurassa..? Kaikki eivät palvo rahaa, eivätkä kuvittele elättävänsä koko Suomea, vaikka veroja maksavatkin. Olet säälittävä!
Turhaa täällä ruikuttaa kun on rankkaa.
Mene sellaiseen työhön jossa pääset helpommalla.
Kuka mistään tuhomisleireistä puhuu. Minusta ihmiset voisivat vaan kantaa vastuuta omasta elämästään, onko se muka liikaa vaadittu? Ja onko se myöskään mikään hirveän suuri vaatimus, että jos maksaa paljon veroja on jotain sananvaltaa siihen miten niitä käytetään.