Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisista ihmisistä tulee rahanahneita

Vierailija
27.06.2023 |

Sellaisia että eivät muuta mieti kuin rahaa. Onko lapsuuden tunneköyhä koti ilmapiiri syynä?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti ahneus periytyy. Jos lapsuudenkodista on oppinut tämänlaisen olevan normaali tapa toimia.

Ei se periydy jos ei itse halua. Sitä oppia voisi soveltaa myös positiivisella tavalla itsensä hyödyksi ja suojautua muilta. Kaikesta kannattaa ottaa oppia mutta ei itse alkaa tehdä mitään huonoja valintoja.

Vierailija
22/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ns. ahne olen omille rahoilleni. Tai aika harva kait ei ole. Mulla on maksettavana omat kuluni, joten ei mulla liikene lisäveroihin enää euroakaan. On täysin vasemmiston luoma illuusio, että meillä olisi tässä maassa rikkaita. Yli 150k tienaavia taitaa olla jotain luokkaa 0,02%. Siinä tällainen realismipläjäys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia: "Valtiollinen raha ja rahapolitiikka sai alkunsa, kun metallikappaleita alettiin lyödä tietyn kokoisiksi ja hallitsijat leimasivat ne arvon vakuudeksi. Ensimmäiset metallirahat lyötiin Lyydiassa noin vuonna 650 eaa."

Merkittävimpiä keksintöjä nykyisen Turkin alueella ikinä.

Vierailija
24/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväksikäytetyistä. Kun huomaa, että omaa hyväuskoisuutta on käytetty hyväksi, niin sitä tulee rahanahneeksi ja kukkaronnyörit menevät kiinni.

Ei ja ei. Oma syy jos uhriudut ja syytät muita omasta pahanteostasi tai ongelmistasi. Suojautuminen on hyvä asia mutta menee helposti yli ja taas sama meno jatkuu.

Vierailija
25/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa rahanahne?

On kivaa kun on rahaa, työstä saan rahaa, tykkään säästää mutta myös käytän sitä.

Raha on kiva juttu.

No mitä tarkoittaa ahne? Toisaalta ei se haittaa olla ahne jos se ei ole keneltäkään pois tai ei ala tekemään pahojansa.

Vierailija
26/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi asia, jonka kansanedustajat hyväksyvät aina rikkumattomalla yksimielisyydellä. Omien palkkojen ja etuuksien korotukset.

Vierailija
27/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneus on yksi kuolemansynneistä.

Kaikissa meissä sitä kyllä löytyy. Synnittömiä pyhimyksiä ei ole.

Ei olekaan mutta synnittömiä ahneudenkin suhteen on. En ole pyhimys mutta luultavasti sinulle paholainen. 

Vierailija
28/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa rahanahne?

On kivaa kun on rahaa, työstä saan rahaa, tykkään säästää mutta myös käytän sitä.

Raha on kiva juttu.

Tämä juuri, en ymmärrä miksi rahaa demonisoidaan. Raha vaikuttaa elämään monin tavoin myönteisesti. Se tarjoaa taloudellista turvaa, mahdollisuuden unelmien toteuttamiseen ja erilaisten elämysten kokemiseen. Rahan avulla olet vapaampi, etkä riippuvainen muista. Raha vähentää huolia, kuten taloudellista stressiä ja perustarpeista huolehtimista, ja mahdollistaa myös toisten tukemisen. Rahan avulla voit asua turvallisessa viihtyisässä ympäristössä ja hankkia tarvittavat mukavuudet, kuten laadukkaat kodinkoneet, ajoneuvot ja ylipäätään paremmat asumisolot. Taloudellinen vakaus mahdollistaa myös laadukkaamman terveydenhuollon, valitsemalla parhaat lääkärit, hoidot ja lääkkeet. Rahan avulla voi järjestää ystävien ja perheen kanssa yhteisiä tapahtumia ja lomia, joilla mahdollisuus rentoutan rentoutua ja luoda yhteisiä muistoja. Voit nauttia kulttuuritapahtumista, konserteista, elokuvista ja muista viihdemahdollisuuksista.

Vierailija
29/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, milloin sellainen sopiva rahanahneus muuttuu sairaalloiseksi ahneudeksi. Jossain miltsin arvoisen omaisuuden kohdallako?

Maailman rikkaimman ihmisen henkilökohtaisen omaisuuden arvo lasketaan sadoissa miljardeissa dollareissa.

Vierailija
30/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yksi asia, jonka kansanedustajat hyväksyvät aina rikkumattomalla yksimielisyydellä. Omien palkkojen ja etuuksien korotukset.

Jos sinä saisit mahdollisuuden muuttaa omaa palkkaasi ja etuja, nostaisitko niitä vai laskisitko niitä?

Vierailija
31/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet ovat nuorena ok, mutta sitten työpaikalla SAK:n väki uhkailee joukkoihinsa ja houkuttelee ahneeksi.

Vierailija
32/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ns. ahne olen omille rahoilleni. Tai aika harva kait ei ole. Mulla on maksettavana omat kuluni, joten ei mulla liikene lisäveroihin enää euroakaan. On täysin vasemmiston luoma illuusio, että meillä olisi tässä maassa rikkaita. Yli 150k tienaavia taitaa olla jotain luokkaa 0,02%. Siinä tällainen realismipläjäys.

Se ei ole ahneutta sanan varsinaisessa merkityksessä. Ahneus on omahyväisyyttä, itserakkautta. Omille rahoille saa olla ahne kunhan toimii oikein muitakin kohtaan. Kyllähän raha tuo turvaa elämään, se on sanomattakin selvä asia. 

Vierailija
33/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

28: Hyvä puheenvuoro. Hyvin pitkälle samaa mieltä. Miksi aina rahaa demonisoidaan, vaikka loppupeleissä se on noin tärkeä asia, minkä toit hyvin esille.

Vierailija
34/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

28: Hyvä puheenvuoro. Hyvin pitkälle samaa mieltä. Miksi aina rahaa demonisoidaan, vaikka loppupeleissä se on noin tärkeä asia, minkä toit hyvin esille.

Koska ihmisillä on ongelmia.

Vierailija
35/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netta Kukkosista

Vierailija
36/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisista joilla ei ole sitä, mutta yrittävät saada sitä hyötymästä toisten ihmisten kustannuksella-

Esim., joka palveluksesta pyydetään maksu vaikka ns. ystäviä oltaisiin. Toiset tekee ilmatteeksi palveluksia eikä rahankiilto silmissä.

Vierailija
37/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin köyhyys on se tekijä, joka aiheuttaa ihmisille moninaisia ongelmia, kun verrataan sitä rahaan. Joistakin ehkä tuntuu siltä, että toisten vauraus on omalta osalta pois, mutta eihän se näinkään ole. Rahallinen vauraus voi tuoda mukanaan myös lukuisia mahdollisuuksia auttaa muita ihmisiä ja vaikuttaa myönteisesti yhteisöön.

Vierailija
38/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin köyhyys on se tekijä, joka aiheuttaa ihmisille moninaisia ongelmia, kun verrataan sitä rahaan. Joistakin ehkä tuntuu siltä, että toisten vauraus on omalta osalta pois, mutta eihän se näinkään ole. Rahallinen vauraus voi tuoda mukanaan myös lukuisia mahdollisuuksia auttaa muita ihmisiä ja vaikuttaa myönteisesti yhteisöön.

Ei se ole oikeasti köyhyys vaan jonkun köyhän ihmisen henkilökohtainen ongelma. On paljon köyhiä jotka eivät koe olevansa köyhiä. Kun ymmärtää oman tilanteensa ja on siitä vastuussa eikä uhriudu, kadehdi tai syyttele muita niin hyvin menee köyhälläkin. Nimim. been there done that.

Vierailija
39/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisista joilla ei ole sitä, mutta yrittävät saada sitä hyötymästä toisten ihmisten kustannuksella-

Esim., joka palveluksesta pyydetään maksu vaikka ns. ystäviä oltaisiin. Toiset tekee ilmatteeksi palveluksia eikä rahankiilto silmissä.

Kumpi tässä nyt on ahne, se joka odottaa ilmaiseksi palveluksia vai se joka pyytää rahaa palveluksistaan? Minusta sekin on eräänlaista ahneutta, että odotetaan, että toinen tekee asioita sinun hyväksesi asioita maksutta, etenkään jos ne palvelut eivät ole vastavuoroisia. 

Vierailija
40/54 |
06.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vanhemmista ollut despootti, joka on kontrollointia muiden perheenjäsenten rahankäyttöä ja päättänyt heidän tarpeensa. Tunneköyhä lapsuus. 

Aikuisena sitten vihdoin mahdollisuus päättää itse. Haluaa saada kaiken sen, mistä lapsena jäi paitsi ja vielä enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä