Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

makkarat, nakit, jouluruuat..

10.12.2006 |

kalapuikot, veriohukaiset, pinaattilätyt.. mitäs vielä keksisi..

Niin minkäikäiselle niitä voi antaa? Poika pian 1v 1kk ja ajattelin kysellä, koska tuollaisia voisi antaa?

Entä voiko antaa kaikkea joulupöydästä siis ihan näitä perinteisiä laatikoita, rosollia..jne?

Mukavaa joulun odotusta!!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taitanut olla kysymykseni aika tyhmä, kun kukaan ei ota kantaa... =(

Vierailija
2/5 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan nyt ei ihan joka päivä. Sisältävät usein kuitenkin aika paljon suolaa mm. Ja makkaroissa on nitriittiä, jota pitäisi välttää suurina määrinä. Makkaroista ainakin Vatajalla on hyviä nitriitittömiä ja lisäaineettomia nakkeja ja makkaroita, niitä ostelen välillä (saa ainakin S-marketeista ja Prismoista).

Jouluruuatkin ovat minusta ok, jos maistuvat. Eipä niitä nyt tule niin usein syötyä, ja voihan niistäkin tehdä vaikka vähän suolattomampia. Lanttulaatikko saattaa kai joskus kipristää masua, sitä ehkä vähän varoisin..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tyttö nyt reilu 1v1kk, ja on jo saanut jonkin aikaa pinaattilettuja, nakkeja ja maksalaatikkoa, niitä kaupan valmiita kaikki. Niin ja punajuurta. Ovat meinaan isoveikan suurinta herkkua.. =) Syö niitä max. kerran viikossa, pinaattilettuja saattaa syödä kaksi kertaa. Muistelisin, että joskus töissä päiväkodissa keittäjä olisi sanonut, että suositus pienille lapsille on 1 nakki/viikko..Tätä olen pyrkinyt siis noudattamaan tytöllä, isoveikka, kohta 4v, syö kyllä kerrallaan 2-3 nakkia. Jouluruokia annan, mitä syö. Ei ne annokset meillä kamalan isoja ole..Toivottavasti tästä on hyötyä. =)

Vierailija
4/5 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin. Jouluruokia antaisin syödä/maistella mikä maistuu. Jos jotain ekstrasuolaista on pöydässä, sitä varmaan välttäisin.

Itse teen nakkikeiton aina noista Vatajan nitriitittömistä nakeista, ovat hyviä. Vähän kalliimpia taitavat olla, verrattuna tavallisiin. Kesällä noita nakkeja myös grillattiin lapsille. Sen verran kyseistä huvia harrastettiin, että tavallisista makkaroista/nakeista olisi tullut aivan liikaa nitriittiä. Leikkeleistä meillä saavat jo tarpeeksi tuota nitriittiä.

Vierailija
5/5 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää nyt 1v9kk ja ollaan jonkin aikaan syöty melkein mitä vain :) n. 11kk ikäsenä annoin maisteltavaksi nakkeja, pinaattilettuja, kalapuikkoja, ranskiksia yms. terveellistä :) Mutta toki ihan kohtuudella. Lanttulaatikkoa, porkkanalaatikkoa ja kinkkua sai maistella jo viime jouluna jolloin ikää siis oli se 9kk.

Yhdyn siis edellisiin, kohtuudella voi mielestäni antaa.

Itse olen aloittanut työelämän eikä aina ole mahdollisuutta/aikaa tehdä kotipöperöitä joten kyllä meillä maksalaatikkoa ja nakkia syödään välillä ihan hyvällä omallatunnolla :)

Nakit ja makkarat meillä aloitettiin jonkun mainitsemilla Vatajan tuotteilla, ovat hyviä!

Tytön uusin suosikki on mummon tekemä kurkkupikkelsi :-D