Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä, joka et koskaan usko jääväsi työttömäksi, ikä, koulutus ja nykyinen ammatti?

Vierailija
26.06.2023 |

Esim. vanhusten palvelutaloja lakkautetaan 20 vuoden päästä vaikka kuinka, kun suuret ikäluokat on kuolleet. Aina voi myös tulla terveyshaasteita. Niitä on helppo vähätellä niin kauan kuin on itse terve.

Itse en voisi enää fyysistä työtä tehdä. Mutta en kolme vuotta sitten voinut kuvitellakaan, että minulla normaalipainoisella tulee olemaan vaikeita nivelrikkoja.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion lehtori virassa, 42. Aika ihmeitä saa tapahtua, että tulisi kenkää virasta.

Vierailija
2/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn ongelmanratkaisua. Ongelmia on aina. Tsemppiä sulle ap ja käy nyt ainakin se peruskoulu loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennusmestari, ikä 47 v. Rakennusmestarin työtä oon tehnyt 21 vuotta.

Vierailija
4/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijä VTM. Pääsen eläkkeelle ennen kuin alan työllisyysnäkymissä tapahtuu minkäänlaista minun työllistymiseeni vaikuttavaa. Lisäksi olen vakituisessa virassa jo nytkin.

Sairastua toki voin ja joutua vaikka työkyvyttömyyseläkkeelle, sen tiedostan varsin hyvin. 

Vierailija
5/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 kirjoitti:

Tuo on aika suhdanneherkkä ala. Nyt rakennetaan tarvetta enemmän.

Vierailija
6/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja, terveydenhoitaja 48v. Monipuolinen työkokemus hoitotyöstä.

Vierailija
7/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen herännyt siihen todellisuuteen, että saatan aivan hyvin joutua työttömäksi kun ikää tulee lisää.

Tähän asti olen ollut ns. aina töissä.

N43, diplomi-insinööri IT-alalla

Vierailija
8/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyn ongelmanratkaisua. Ongelmia on aina. Tsemppiä sulle ap ja käy nyt ainakin se peruskoulu loppuun.

Vaikutat huuhaakonsultilta. Ennustan että olet kilometritehtaalla alle 5 vuodessa, ellet ehdi eläkkeelle.

Vierailija
9/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossu

Vierailija
10/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat huuhaakonsultilta. Ennustan että olet kilometritehtaalla alle 5 vuodessa, ellet ehdi eläkkeelle.

Pakko sanoa etten ajatellut irtisanoa itseäni.

Vierailija
11/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja. Ikä 59 v. Tuskin jään työttömäksi

Vierailija
12/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

32v lvi-asentaja, tuskin tarvii ammattia olla koskaan vaihtamassa. Vanhoja taloja uusitaan, ja nykyisiä ylläpidetään jatkuvasti.

Vierailija
13/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

66 vuotias, yhä töissä. Vaikea kuvitella saavani potkut, on joitakin töitä joita muut eivät osaa. Ja toiseksi, mikäs hätä vaikka potkut tuliskin, eläke odottaa

Vierailija
14/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä, KLT,  tradenomi. Tilitoimistokirjanpitäjistä on valtava pula. Syy: huonot työolot. Itse en ole tilitoimistossa tällä hetkellä töissä, mutta jos työt jostain syystä kohdallani ns. paremmassa yrityksessä loppuisi niin tiedän saavani koska vaan paikan tilitoimistosta.  Ja ei, robotiikka tai tekoäly ei ratkaise työvoimapulaa

Vierailija
15/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko sanoa etten ajatellut irtisanoa itseäni.

Ootko kuullut konkursseista?

Vierailija
16/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjanpitäjä, 50-v, tradenomi

Vierailija
17/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v, peruskoulu, strippari ja seksin myynti. Kyllä mummotkin myyvät.

Vierailija
18/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjanpitäjä, KLT,  tradenomi. Tilitoimistokirjanpitäjistä on valtava pula. Syy: huonot työolot. Itse en ole tilitoimistossa tällä hetkellä töissä, mutta jos työt jostain syystä kohdallani ns. paremmassa yrityksessä loppuisi niin tiedän saavani koska vaan paikan tilitoimistosta.  Ja ei, robotiikka tai tekoäly ei ratkaise työvoimapulaa

No minä vaihdoin alaa, kun taloushallinnon tradenomin koulutus ei tuonut työpaikkaa. Vaadittiin työkokemusta. Pienyrityksille ei tämä nykyinen hallitus tee hyvää. Oikeisto ei tykkää. Kyllä niitä kuolee. Ja onhan siinäkin menty paperisesta toiminnasta pois.

Vierailija
19/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtori ammattikorkeakoulussa. En pelkästään opeta, vaan ohjaan opinnäytetöitä ja olen hankkeissa mukana.

Meiltä jää joka vuosi useita lehtoreita eläkkeelle. Uusia ei palkata tilalle. Eli työni ei ole loppumassa.

Vierailija
20/68 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47 kirjoitti:

Tuo on aika suhdanneherkkä ala. Nyt rakennetaan tarvetta enemmän.

Rakennusmestareista ja työnjohtajista on huutava pula. Nuoret eivät kestä niin stressaavaa alaa.

Eri