Sinä, joka et koskaan usko jääväsi työttömäksi, ikä, koulutus ja nykyinen ammatti?
Esim. vanhusten palvelutaloja lakkautetaan 20 vuoden päästä vaikka kuinka, kun suuret ikäluokat on kuolleet. Aina voi myös tulla terveyshaasteita. Niitä on helppo vähätellä niin kauan kuin on itse terve.
Itse en voisi enää fyysistä työtä tehdä. Mutta en kolme vuotta sitten voinut kuvitellakaan, että minulla normaalipainoisella tulee olemaan vaikeita nivelrikkoja.
Kommentit (68)
Myyn ongelmanratkaisua. Ongelmia on aina. Tsemppiä sulle ap ja käy nyt ainakin se peruskoulu loppuun.
Rakennusmestari, ikä 47 v. Rakennusmestarin työtä oon tehnyt 21 vuotta.
Sosiaalityöntekijä VTM. Pääsen eläkkeelle ennen kuin alan työllisyysnäkymissä tapahtuu minkäänlaista minun työllistymiseeni vaikuttavaa. Lisäksi olen vakituisessa virassa jo nytkin.
Sairastua toki voin ja joutua vaikka työkyvyttömyyseläkkeelle, sen tiedostan varsin hyvin.
47 kirjoitti:
Tuo on aika suhdanneherkkä ala. Nyt rakennetaan tarvetta enemmän.
Sairaanhoitaja, terveydenhoitaja 48v. Monipuolinen työkokemus hoitotyöstä.
Olen herännyt siihen todellisuuteen, että saatan aivan hyvin joutua työttömäksi kun ikää tulee lisää.
Tähän asti olen ollut ns. aina töissä.
N43, diplomi-insinööri IT-alalla
Vierailija kirjoitti:
Myyn ongelmanratkaisua. Ongelmia on aina. Tsemppiä sulle ap ja käy nyt ainakin se peruskoulu loppuun.
Vaikutat huuhaakonsultilta. Ennustan että olet kilometritehtaalla alle 5 vuodessa, ellet ehdi eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutat huuhaakonsultilta. Ennustan että olet kilometritehtaalla alle 5 vuodessa, ellet ehdi eläkkeelle.
Pakko sanoa etten ajatellut irtisanoa itseäni.
Lähihoitaja. Ikä 59 v. Tuskin jään työttömäksi
32v lvi-asentaja, tuskin tarvii ammattia olla koskaan vaihtamassa. Vanhoja taloja uusitaan, ja nykyisiä ylläpidetään jatkuvasti.
66 vuotias, yhä töissä. Vaikea kuvitella saavani potkut, on joitakin töitä joita muut eivät osaa. Ja toiseksi, mikäs hätä vaikka potkut tuliskin, eläke odottaa
Kirjanpitäjä, KLT, tradenomi. Tilitoimistokirjanpitäjistä on valtava pula. Syy: huonot työolot. Itse en ole tilitoimistossa tällä hetkellä töissä, mutta jos työt jostain syystä kohdallani ns. paremmassa yrityksessä loppuisi niin tiedän saavani koska vaan paikan tilitoimistosta. Ja ei, robotiikka tai tekoäly ei ratkaise työvoimapulaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa etten ajatellut irtisanoa itseäni.
Ootko kuullut konkursseista?
25v, peruskoulu, strippari ja seksin myynti. Kyllä mummotkin myyvät.
Vierailija kirjoitti:
Kirjanpitäjä, KLT, tradenomi. Tilitoimistokirjanpitäjistä on valtava pula. Syy: huonot työolot. Itse en ole tilitoimistossa tällä hetkellä töissä, mutta jos työt jostain syystä kohdallani ns. paremmassa yrityksessä loppuisi niin tiedän saavani koska vaan paikan tilitoimistosta. Ja ei, robotiikka tai tekoäly ei ratkaise työvoimapulaa
No minä vaihdoin alaa, kun taloushallinnon tradenomin koulutus ei tuonut työpaikkaa. Vaadittiin työkokemusta. Pienyrityksille ei tämä nykyinen hallitus tee hyvää. Oikeisto ei tykkää. Kyllä niitä kuolee. Ja onhan siinäkin menty paperisesta toiminnasta pois.
Lehtori ammattikorkeakoulussa. En pelkästään opeta, vaan ohjaan opinnäytetöitä ja olen hankkeissa mukana.
Meiltä jää joka vuosi useita lehtoreita eläkkeelle. Uusia ei palkata tilalle. Eli työni ei ole loppumassa.
Vierailija kirjoitti:
47 kirjoitti:
Tuo on aika suhdanneherkkä ala. Nyt rakennetaan tarvetta enemmän.
Rakennusmestareista ja työnjohtajista on huutava pula. Nuoret eivät kestä niin stressaavaa alaa.
Eri
Lukion lehtori virassa, 42. Aika ihmeitä saa tapahtua, että tulisi kenkää virasta.