Onko jollakin kokemuksia Dysonin johdottomista varsi-imureista?
Onko ne hyviä vai mikä on oma kokemuksesi?
Pitäisi ostaa uusi imuri ja tuollaista mietin yhtenä vaihtoehtona.
Kommentit (64)
Noin kuusi vuotta vanha. Kolme vuotta tökkinyt. Hetken imuroi, sitten sammuu. Hetken päästä käynnistyy uudestaan. Nyt ei lataa ollenkaan. miten sen akun saa vaihdettua? Runko hitsattu saumattomaksi. Pakko ostaa uusi. mieluummin joku muu kuin Dyson.
Dyson mulla ja ihan hemmetin hyvä. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tavallinen dyson ja varsidyson. Tavallinen on tosi hyvä, varrellinen on susi. Imuteho on hyvin huono, käsi väsyy, kun nappia pitää painaa koko ajan. Akku kestää ihan sopivan verran, kun ei tuota jaksa käyttää kun pakollisen pienen hetken.
Missä sulla on imurissa joku nappi, jota erikseen painat? Dysonin kytkin on kahvassa, ja kun ottaa imurin käteen normaaliin otteeseen, kytkin on pohjassa huomaamatta. Pikemminkin tulee paineltua sitä vahingossa esim. silloin, kun laittaa imurin siivouskaappiin (mulla on siellä se latausteline).
Imuteho on erinomainen kissatalouteen, eikä heikkene kuten pölypusseja käyttäessä.
Vierailija kirjoitti:
Dysonin uusin versio on selvästi tehokkaampi mitä uusimmat robotti-imurit. Akut näissä tuppaa olemaan sutta ja sekundaa. Allergiaperheisiin suorastaan välttämättömyys.
Robottihan ei ime vaan se lastaa sitä pölyä
Vierailija kirjoitti:
Älyttömän kätevä apuri monessa tilanteessa. En tajua miten olen aiemmin tullut toimeen ilman. Tavanomainen imuri toki voi olla sitten erikseen. Hyvin täydentävät toisiaan.
Mulla on toinen imuri jäänyt täysin käyttämättä sen jälkeen, kun ostin Dysonin. Samantapainen tilanne kuin yhdellä edellisellä kirjoittajalla, ostin samanlaisen mökille ja kolmannen matkailuautoon 😀 että siitä voinee päätellä, miten tyytyväinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dysonin uusin versio on selvästi tehokkaampi mitä uusimmat robotti-imurit. Akut näissä tuppaa olemaan sutta ja sekundaa. Allergiaperheisiin suorastaan välttämättömyys.
Robottihan ei ime vaan se lastaa sitä pölyä
Riippuu mallista. Roomba imee.
Minulla on isompi Dyson ja johdotonkin versio. Isompi on parempi, mutta akku riittää kyllä pienemmässäkin joko alakerran tai yläkerran imurointiin ilman latausta. Pientä voi käyttää myös autoimurina, mutta ei se niin tehokas ole kuin iso kone. Testeissä isompi Dyson on imuroinut bulkki-imurien jäljiltä paljonkin pölyä.
Olen tyytyväinen.
Minulla V12 Dyson. Imuteho medium asennolla heikohko, mutta toiminta perustuukin pyörivän harjaspään ja imun yhteisvaikutukseen. High asennolla taas akku kulahtaa alle 9 minuutin, kun taas medium asennolla akun kesto melkein 30min. Pieni ja näppärä käsitellä. Tulee imuroitua huomattavasti enemmän, kun käytettävyydessä voittaa johdolliset 100-0. En ole johdollista enää kaapista ottanut esiin, kun tämän hommasin muutama kuukausi sitten. Itsellä ei tosin kotieläimiä, joten en tiedä kuinka hyvin toimii kotieläinten karvoihin.
Dyson V8 on ollu hyvä, tulee imuroitua lähes joka päivä lemmikkitaloudessa. Ainoa miinus on jos imuroi kiven vahingossa, niin kuuluu skrrrrtsss
Dysonin akkuimureita ei kannata ostaa. Akku kestää noin vuoden ja uusi maksaa yli 60e. Imurin hankintahinta myös törkeä. Kokemusta mallista V8.
Vierailija kirjoitti:
Dyson V15 ihan paras ostos. Tulee nykyään imuroitua paljon enemmän kuin silloin, kun oli pelkkä perinteinen johdollinen imuri. Helppo ottaa käyttöön, helppo käyttää ja puhdistaa. Toki ison asunnon kokonaan kerralla imurointiin ei ehkä ihanteellisin, mutta säännölliseen siisteyden ylläpitoon hyvä apuri.
Ostin myös viime marraskuussa Dyson V15 ja ai että olen tyytyväinen imuriin. Kevyt ja akku kestää 40 minuuttia. Olin imuroinut vanhalla Vorwerkillä sohvan mutta heti imuroin Dysonilla ja kas kummaa puoli säiliötä pölyä tuli. Itsellä oli kriteerinä myös se, että on kevyt eikä paina 10 kg kuten Vorwerk. On hintansa väärtti ilman muuta Dyson 15 vaikka aika tyyris se oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen mielikuva näistä, ettei imutehoa ole riittävästi. Ja onhan se ymmärrettävää. Itse luotan pölypussittomaan eletroluxiin joka maksoi aikanaan jotain 130e. Nuo varsi imuri yleensä vielä kalliitakin akku tegnologian takia.
Kiva kun kerrot mielikuvasi, joka on virheellinen. Kysyttiin kokemuksia, eikä arvauksia. Samoin vanhan romusi kehuminen ei liity asiaan.
No minäpä kerron sitten kokemuksella, että imutehoa ei ole ja mikä ärsyttävintä, ainakin dyson heittelee isommat roskat ympäriinsä, koska siinä imupäässä on sellainen typerä rulla, joka pyörittelee ja viskoo kaikki eteen tulevat roskat. Ihan paska design. Ostin tuon portaita varten, ettei tarvi sen johdon kanssa säätää, mutta nyt hoidan portaat lakaisemalla ja välillä imuroin tavallisella imurilla, kun ei toi dyson vaan toi
Et osaa käyttää Dysonia ja piste.
On kokemusta, pidän niistä, ja minulla on niitä kolme.
Hävitettiin iso Dyson kun tuo varsiversio riittää asunnon imuroimiseen vallan mainiosti. :)
Samaa mieltä. Lisäksi erittäin työläs huoltaa, monta ruuvia, hankala purkaa jne. En suosittele kenellekään.
Todella huonoja kokemuksia. Huolto aivan mahdoton.
Surkea laite jos sen käyttäminen vaatii erikoisosaamista, en suosittele.
Dyson V10 Motorhead, kallis mutta laaduton, mainoksen uhri olin, omaa tyhmyyttä, kävi takuukorjauksessa, kuukausi meni että saivat akun vaihdettua, imuputket yms liitokset lonkkasee ja lenkkasee, em tuote kuuluisi jonnekin halpahallien hyllylle max 50eur, kaveri osti Lidl tarjouksesta alta satasella vastaavan, kolmen vuoden takuulla ei se Dysonia huonompi ole, aikaisemmin itellä oli Electrolux, kolme kertaa halvempi ja paljon parempi ver Dyson
Vierailija kirjoitti:
Dyson V15 ihan paras ostos. Tulee nykyään imuroitua paljon enemmän kuin silloin, kun oli pelkkä perinteinen johdollinen imuri. Helppo ottaa käyttöön, helppo käyttää ja puhdistaa. Toki ison asunnon kokonaan kerralla imurointiin ei ehkä ihanteellisin, mutta säännölliseen siisteyden ylläpitoon hyvä apuri.
Viime vuonna ostin juuri tuon ja aivan superimuri. Kätevä ja kevyt, toimii aivan erinomaisesti. Huvitti kun ostin sen ja toin kotiin ja kokeilin heti. Edellisenä päivänä olin matot imuroinut Vorwerkillä hyvin ja nyt kokeilin Daysonilla, pölyä tuli sen stanasti säiliöön. Innostuin ja imuroin vielä sohvankin ja sama. Älyttömän kätsä ottaa ja imuroida vaikka pieni matto. Imuroin sillä autonkin sisältä. Minulla kestää 40 minuuttia ainakin akku, siinä ajassa imuroin vaikka mitä. Erittäin tyytyväinen Dayson 15 imuriin.
Meillä on ollut pari johdollista lemmikkitalouteen tarkoitettua imuria ja kaksi varsi-imuria, Electrolux ja Bosch. Kaikissa sama vika, kun on kaksi pitkäkarvaista, sheltti ja ragdoll. Karvat kiertyvät sen pyörivän harjan ympäille tiiviiksi kerrokseksi, jonka jälkeen teho putoaa dramaattisesti ja karvat pitää raksia saksien avulla pois. Lisäksi varsi-imureissa akku kesti vain vartin verran.
Nyt on ollut elokuusta 2023 asti Dyson V15 Detect. Siinä rulla on oleellisesti paksumpi ja lisäksi jonkinlainen kampasyysteemi joka putsaa rullan harjaksia. Reilu vuosi on mennyt eikä ole kertaakaan tarvinnut suulaketta putsailla. Akku kestää imutehon säädöstä riippuen 30-60 minuuttia. Imuteho heikkenee jos suodatin on pölyn tukkima. Pitää pestä, mikä vaatii 24 tunnin kuivumisajan. Pika-apuna toimii se että imuroi suodattimen hellävaraisesti (pienellä teholla) sillä vanhalla verkkovehkeellä.
Ennen Dysonia vaimo haukkui jokaisen imurin pystyyn. Raskaita, heikkotehoisia ja ties mitä. Tämä on ensimmäinen jota kehuu. Helppo ottaa käyttöön seinätelineestä ja seuraavalla kerralla akku on taas täysi. Itse pidän tämän huonoimpana pulella käynnistyskytkint. Sitä pitää painaa koko ajan ja painaa vahingossakin, kun kahva on mitoitettu pikkkulapsen kätöselle.