Paljasta Suomen kaunein, luonnonläheisin, viihtyisin, hiljaisin, sivistynein ja jalankulkijaystävällisin idylli! Halutaan pois Helsingistä, ...
Mistä Suomesta löytyisi tällainen?
- kauniita, vanhoja rakennuksia
- ei liikennemelua, pyörällä ja jalkaisin helppo kulkea
- harrastusmahdollisuuksia, taidetta, ravintoloita
- koskematonta luontoa, metsiä ja mielellään meri lähellä
- Suomen parhaat koulut
- korkeakoulutetut, sivistyneet asukkaat
Kommentit (510)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämeenlinnassa on paljon kaunista luontoa, paljon järviä ja Aulangon ulkoilualue ja kulttuuritarjonta on hyvä. Miinuksena jokseenkin kuollut keskusta, tosin hiljattain avattiin uusi kauppakeskus. Helsinkiin 100 km, Tampereelle 80 km.
Videossa näkyvä Hämeenlinna näytti kyllä rumalta ja meluisalta, autoletkat vaan huristelivat keskustan kaduilla.
Keskiaikafestivaali, Linnajazz, Hippalot lasten ja nuorten taidefestivaali, Wanajafestival, Ämyrock, Elomessut, Venetsialaiset, Kantolan tapahtumapuisto menneet konsertit mm. Metallica, Iron Maiden, Guns N roses, Verkatehdas konsertit, tanssi, teatteri, kesäteatteri, lasten ja nuorten Miniteatteri, Aulangon kylpylä, Ahveniston luonnonsuojelualue, järvi, sauna, maauimala ja kiipeily ja vaijeriliukupuisto, Aulangon puistometsä ja järvi, Hämeen keskiaikainen linna.
Kuvitteletko oikeasti, että nämä ovat asioita jotka saavat helsinkiläisen muuttamaan Hämeenlinnaan? Keskiaikamarkkinat ja kesäteatteri, ihan oikeasti hei nyt.
Elomessut oli paras :D Sai hyvät sunnuntainaurut :)
Terv. entinen hämeenlinnalainen
Kyllähän Elomessujen vuoksi kannattaa Hämeenlinnaan muuttaa!
Mitkä alueet Turussa ja Turun seudulla ovat rauhallisia?
Ja sellaisia, että niistä pääsee tarvittaessa bussilla nopeasti ja ilman huutavia kanssamatkustajia keskustaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja sellaisia, että niistä pääsee tarvittaessa bussilla nopeasti ja ilman huutavia kanssamatkustajia keskustaan?
Ei mitkään täytä kriteerejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitkään täytä kriteerejä.
Edes Hirvensalo?
Mitkä kunnat ovat kauniita talvellakin?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pikkukunnat. Ihmisiä ei näy missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pikkukunnat. Ihmisiä ei näy missään.
Esimerkiksi? En nyt sanoisi vaikkaa Forssaa kauniiksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen parhaat koulut ovat pk-seudulla ja merkittävin akateeminen keskittymä Tapiolassa. Muutenkin annettu lista on kovin ristiriitainen.
Ei ole. T. Opesijainen
Missä sijaitsevat mielestäsi Suomen parhaat koulut?
Ei ole yhtä tiettyä paikkaa, mahtavia kouluja on siellä ja täällä. Pääkaupunkiseudun jotkut koulut näyttävät paremmilta kuin ovat, sillä sisääntulevat oppilaat ovat valmiiksi "kympin tyttöjä ja poikia", joilla on kotona jatkuva tuki ja kannustus joten aika huono ope saa olla jos onnistuu saamaan heidät epäonnistumaan.
Parhaiksi veikkaisin suhteellisen pienet koulut, joissa mahdollisuus yksilöllisyyden huomioimiseen. Liian pientä, lakkautusuhan alla olevaa ei kannata valita.
Jep. Voivat nuo eliittikoulut toki olla hyviäkin, mutta sinne tosiaan valikoidaan jo valmiiksi koulumenestyjiä, joilla lienee kokeissa yleensä lähtökohtana se, että 10 on tavoite ja paljon vähempi ei kelpaa. Sukulaistyttökin opiskeli yhdessä noista lukioista pk-seudulla, oli huippuoppilas sinne pyrkiessään ja siksi varmasti pääsikin.
Vierailija kirjoitti:
Rauma!
Koulujen tasoa en tiedä, mutta muuten vastaa aika hyvin toivomaasi.
Vanha merimieskaupunki on yllättävänkin kansainvälinen ja tapahtumarikas, mutta silti hyvin suomalainen, varsinkin Helsinkiin verraten.
"Rauman giältä" ei kannata pelätä, ei sitä täällä juuri kukaan enää osaa/puhu.
Olen itse muualta muuttanut, joten tämä ei ole vain synnyinseutujen kehumista.
Olen käynyt usein työmatkalla Raumassa. Tai Raumalla, en tiedä. Tosi kiva kaupunki ja jotenkin riittävän suuri mutta silti pikkukaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Ap on provo.
Lopeta jo provohullu, viestisi poistetaan kuitenkin. Jätä keskustelu itseäsi fiksummille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämeenlinnassa on paljon kaunista luontoa, paljon järviä ja Aulangon ulkoilualue ja kulttuuritarjonta on hyvä. Miinuksena jokseenkin kuollut keskusta, tosin hiljattain avattiin uusi kauppakeskus. Helsinkiin 100 km, Tampereelle 80 km.
Videossa näkyvä Hämeenlinna näytti kyllä rumalta ja meluisalta, autoletkat vaan huristelivat keskustan kaduilla.
Selkeesti kuulut Helsinkiin missä muutkin autonvihaajat asuvat
Meillä on oma auto, en kuulu vihaajiin. Elinvoimainen ja viihtyisä alue ei kuitenkaan rakennu autoilusta, se kun maaseudulla ymmärrettäisiin niin ei tarvitsisi valittaa muuttotappiosta.
No Porvoo on muuttovoittokunta, jossa jaetaan jatkuvasti omakotitalotontteja. Alue on viihtyisä kesät ja talvet, mutta tarvitsette kyllä 1-2 autoa selvitäksenne. Julkinen liikenne on olematonta ja kallista.
Mä en nyt tajuu tätä Kouvolavihaa? Täältähän löytyy vaikka mitä harrastusmahdollisuuksia, ihmiset on mukavia, luonto on lähellä. Kivoja uimarantoja esim. Valkealassa jne. Pyöräillen pääsee töihin ja kaupoille. Kouluissa ei ole samoja ongelmia kuin isommissa kaupungeissa. En mä vaan keksi että mitä täältä puuttuisi? Tai no biletykseen tämä paikka ei ehkä ole paras mahdollinen? Vantaalla asuin lapsuuteni, tänne muuttaminen oli hyvä ratkaisu! Kouvola on suht iso kaupunki nykyään kun yhdistyi muut kylät siihen että asuntoja ja ihmisiä löytyy toki moneen lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Hailuoto. Miinuksena turistit.
Paljon taiteilijoita, käsityöläisiä. Piireihin pääseminen voi vaatia aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt tajuu tätä Kouvolavihaa? Täältähän löytyy vaikka mitä harrastusmahdollisuuksia, ihmiset on mukavia, luonto on lähellä. Kivoja uimarantoja esim. Valkealassa jne. Pyöräillen pääsee töihin ja kaupoille. Kouluissa ei ole samoja ongelmia kuin isommissa kaupungeissa. En mä vaan keksi että mitä täältä puuttuisi? Tai no biletykseen tämä paikka ei ehkä ole paras mahdollinen? Vantaalla asuin lapsuuteni, tänne muuttaminen oli hyvä ratkaisu! Kouvola on suht iso kaupunki nykyään kun yhdistyi muut kylät siihen että asuntoja ja ihmisiä löytyy toki moneen lähtöön.
Jos ei ole esteettinen ihminen, Kouvola on varmasti ihan kiva.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi juntit ruotsinkieliset puuttuvat. Hyvä kaupunki siis.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesi selittyy sillä, että olet asunut lapsuutesi Vantaalla. Enemmistö suomalaisista ei suostuisi suostuisi muuttamaan kumpaankaan näistä Suomen häpeäpilkuista, ei Vantaalle eikä Kouvolaan.
Pienellä vaatimusten joustolla kyseeseen voisi tulla Tallinna.
Loviisa kuulemma vetää jostain syystä nyt seimä kulttuuriväkeä. Kouluistaan en tiedä mitään.
Helsingissä hyviä, rauhallisia asuinalueita on vähän, etenkin jos joskus haluaisi liikkua rauhallisilla ja nopeilla julkisilla. Asuntojen hinnat näillä alueilla ovatkin sitten alk. puoli miljoonaa ja silti joutuu kuuntelemaan motarimelua.