Kehityksellisen psykopatologian professori: nykyinen neuvotteleva ja myötäilevä lasten kasvatustapa on saattanut lisätä lasten tunnekylmyyttä ja heikentänyt empatiakykyä
Psykopatiaa tutkinut professori Essi Viding on huolissaan tietynlaisten lastenkasvatustapojen yleistymisestä.
Vidingin mukaan suurin ongelma on, että yksilökeskeinen kasvatustyyli ei auta lasta miettimään, mitä seurauksia hänen käyttäytymisestään aiheutuu muille ihmisille.
https://kaksplus.fi/yleinen/psykopatian-varoitusmerkit-voivat-nakya-jo-…
Kommentit (144)
Jotkut opettajat uskoo nykyään kuulkaa kaiken mitä tunnekylmä kiusaaja sanoo. Ennen aikuiset näki paremmin narsistisen käyttäytymisen läpi, silloin kun sosiaalisuutta ja suulautta ei arvostettu sokeasti, vaan lasten piti osata olla myös hiljaa tarvittaessa.
Nykyään kun jopa alakoulussa opet ihailevat karismaattisia kakaroita, mennään väärille urille.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun ohjeet unohdettu ja yhteiskunta pyörii minä minä minä asenteella.
Raamatussa sanotaa, että ken vitsaa säästää se lastaan vihaa. Tunteiden sanoituksesta siellä ei sanota mitään.
Nössöt vanhemmat ja nössöt opettajat. Kiusaajille ei mitään rangaistuksia.
Hyvät lapset kiusataan rikki, ja pahat lapset saa tehdä mitä haluavat.
Hieno yhteiskunta ja tulevaisuus meillä.
Luin erään eri tutkimuksen, jossa nykyaikaiset opetus- ja kasvatusmenetelmät, missä kaikesta pyritään tekemään kivaa ja helppoa, ei kilpailla, kehutaan liikaa, johtaa aikuisena narsistisiin luonteenpiirteisiin.