Saako aitauksessa olevia hevosia mennä koskemaan
Kotimaan matkoilla niitä usein näkee ihan yksin. Olisi helppo mennä silittämään.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitähän taas. Mihinkään eläimeen ei kosketa ilman lupaa. On se hevonen, lammas tai lehmä siellä laitumella.
Tämä.
Harmittavasti osa kuvittelee että on ok ja sen lisäksi luulevat että on myös ok syöttää niitä.
Etkö sinä suvaitse edes sitä että minä joka olen alle sen yhden prosentin joka osaa puhua hevosille hevosten kieltä, niin etkö suvaitse sitä että olen antanut hevosille totuuden jyvää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitähän taas. Mihinkään eläimeen ei kosketa ilman lupaa. On se hevonen, lammas tai lehmä siellä laitumella.
Tämä.
Harmittavasti osa kuvittelee että on ok ja sen lisäksi luulevat että on myös ok syöttää niitä.Etkö sinä suvaitse edes sitä että minä joka olen alle sen yhden prosentin joka osaa puhua hevosille hevosten kieltä, niin etkö suvaitse sitä että olen antanut hevosille totuuden jyvää?
:D
Vierailija kirjoitti:
No se hevonen itse on se, joka sen luvan antaa.
Vierailija kirjoitti:
Hevoinen.
Taidan olla väsynyt kun en voi lopettaa tälle nauramista.
Riippuu varmaan hevosten omistajasta.
Mun päivittäisen kävelyreitin varrella on pari hevosaitausta, laidunta, niillä yleensä on aina hevosia kun menen ohitse.
Yksi niistä on merkitty kyltillä YKSITYISALUE.
En usko, että hevosten omistajat tykkäävät että heidän kalliita hevosiaan mennään ruokkimaan.... Eihän sitä tiedä, mitä joku idiootti niille syöttää.
ja se aitahan on yleensä sähköistetty...
Samaten mun reittien varrella on lammaslaitumia. Myös näiden aitojen viereen on laitettu kylttejä, niissä vaan kielletään juuri se ruokkiminen. Lampaat osaavat itsekin syödä, ei niitä tarvitse ruokkia.
Jos siinä on hevosten omistajan asumus vieressä, käy kysymässä, saatko ottaa kontaktia hevosiin.
En suosittele ilman lupaa menemään silittelemään.
Minä en koskisi, olen mennyt puhumaan kyllä hevosille ja jotkut ovat itse haluneet kosketuksen minuun koska olen niin hellyttävä hevosille kun puhun niille.😍🥰💜
Kyllä hevosesta huomaa kun se tulee lähemmäs ja haluaa kosketusta samoin huomaa koirista
Ehkä ei kaikkialla, mutta kyllä meillä maalla suhtaudutaan hyvin, että käy hevoista paijaamassa ja vaikka ruokkimassa, kaikki tietää, mitä ne saa syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä allekirjoitan tämän ja uskon että minun hevonen myös allekirjoittaa tämän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä allekirjoitan tämän ja uskon että minun hevonen myös allekirjoittaa tämän
Unohdin lähettäessä viestini laittaa nimimerkkini, olen paskin hevonen koko sivilisaatiomme historiassa
Vierailija kirjoitti:
Jos siinä on hevosten omistajan asumus vieressä, käy kysymässä, saatko ottaa kontaktia hevosiin.
En suosittele ilman lupaa menemään silittelemään.
...
Ei saa mennä koskemaan ilman lupaa, mutta katsoa saa aidan takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku vieras haluaa koskea hevosta joka on aitauksessa niin tämän ketä tai kuka haluaa koskea hevoseen niin pitää kysyä lupa hevosen hoitajalta ja hevosen hoitaja kysyy lupaa hevoselta sitä että saako se joku vieras mennä hevosen aitaukseen tai talliin koskemaan hevosta
Ei todellakaan saa mennä aitauksessa olevia hevosia mennä koskemaan!
Osa hevosista voi purra yhtäkkiä, ellei ole kiltti. Ihmisestä ei saisi tarttua tauteja eläimiin, kun koskee. Osa ihmisistä ei osaa koskea oikein, outoa raaputtamista ja sormella tökkimistä, keinokynsillä vielä. Silitys tuntuu olevan vieras käsite? Ellei tosiaan tiedä mitä tekee. Hevonen voi odottaa omenaa tai ruokaa, vettä.
Ehdottomasti hiivit takaapäin ja yllätät hevosen. Sekin saattaa yllättää sinut heti kun kosketat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Harmittavasti osa kuvittelee että on ok ja sen lisäksi luulevat että on myös ok syöttää niitä.Etkö sinä suvaitse edes sitä että minä joka olen alle sen yhden prosentin joka osaa puhua hevosille hevosten kieltä, niin etkö suvaitse sitä että olen antanut hevosille totuuden jyvää?
Minäkin kävin hirnumaan kun luin tuon.
Älä mene. Ihan oikeasti. Kilttikin hevonen voi oppia huonoja tapoja näiltä kädestäsyöttelijöiltäja taputtelijoilta.
Mun nyt jo edesmennyt hevoseni oli tuollainen uteliaan oloinen norkoilija. Tuli aidalle jos oli ihmisiä lähellä. Oli vaan ollut aikaisemmin vähän huonoissa oloissa, joten yksi virheliike, niin kääntyi 180 astetta ja latasi täysiä päin näköä, jonka jälkeen juoksi paniikissa tarhan kauimmaiseen laitaan.
Oli järjettömän asiallinen (ja valtavalla kapasiteetilla varustettu) eläin niin kauan, kun kaikki hoitotoimenpiteet ja treenaaminen tehtiin korostetun hitaasti ja yhtään paineistamatta. Mutta hieman liian kova ääni, nopea käden liike tms. niin siinä sai varoa ihan tosissaan. Oli kylläkin varoituskyltit aidassa ja tuplalanka, mutta kyllä siellä pari "kyllä mä osaan lukea hevosia" -idioottia kävi siitä huolimatta kokeilemassa onneaan. Onneksi kukaan ei kuollut.
Vierailija kirjoitti:
saa, jos et mene toisen tontille ilman lupaa ja
jos ne hevoset tulevat oma-aloitteisesti luoksesi
toisaalta, kun toisen tontille menemiseen tarvitaan lupa, niin samallahan voi kysyä luvan mennä hevosia rapsuttelemaan. harvemmin omistajat/hoitajat siitä pahastuu, koska hevosille usein tekee hyvää olla ihmisten kanssa tekemisissä
Ei jos siinä lappaisi kaiken aikaa kaikenlaista hevosille tuntematonta sakkia. Laidunrauhaa heillekin.
Mutta saattaahan niillä silti olla asiaa.