kuinka kauan olette katsoneet tilannetta, jos lapsi valittaa korvaansa? lahdetteko samantien laakariin vai odottelette ensin muutaman tunnin, seuraavaan paivaan jos ei ole kuumetta
Kommentit (10)
Mutta kyllä mä olen heidät vienyt samantien lääkäriin. Yötä vasten tuskin lähtisin viemään, vaan antaisin särkylääkettä ja odottaisin aamuun.
Jos on kovat kivut niin lääkäriin, jos ei unohdetaan koko juttu...
Korva voikin olla kipeä monesta syystä, siksipä tuolla saakin selville onko tulehdus vai ei.
6
Jos heti aamusta, vien samana päivänä - eli niin pian, kun järkevään kellonaikaan on mahdollista.
Yleensä en ota antibioottikuuria heti, vaan uusi käynti 3 vrk kuluttua, ja vasta sitten kuuri, jos on tarpeen. Yleensä ei ole tarvittu.
Mitäs jos onkin korvakäytävän tulehdus? Onhan se helvetin kipeä silloinkin, mutta hoidetaan AIVAN eritavalla kuin perinteinen välikorvantulehdus. Ja muutenkin tuo on kyllä aivan pelkkää arpomista.
Sen verran menee nyt päin honkia oikeinkirjoitus. Kyllä amispohjalta ponnistetaan jos ei isoja alkukirjaimiakaan tipu lauseisiin luonnostaan, ei tuommoinen olisi yliopistossa pärjännyt.
90% korvatulehduksista on viruksen aiheuttamia eli antibioottia ei edes tarvita 8se ei tehoa viruksiin). Turhaa lapsille syötetään rankkoja kuureja, vaikkei tarvetta olisikaan.
Ja tiedoksi kaikille, että amoksisilliinin on katsottu aiheuttavat lapsen hampaissa kiillevaurioita, joten älkää ihmeessä turhaan lapsianne lääkitkö.
Minä en ole mikään luontaistuotehörhö vaan terveydenhoitaja, jolla mm. perheessä useita lääkäreitä. Tiedän siis aika paljon mm. näistä asioista.
usein äidit VAATIVAT lääkäriä kirjoittamaan ab-kuurin /varmuuden vuoksi) ja tokihan lekurit sen tekevät..varsinkin ne, joiden ammatillinen varmuus ei ole sitä luokkaa, että voisivat rehellisesti sanoa asioiden oikean laidan ja olla määräämättä lääkettä (turhaan).
Siis päiväsaikaan ja omaan terkkariin mikäli mahdollista. Siihen asti selvitään kipulääkkeillä.
viikonloppuna en lähde päivystykseen.