Kuvitteleeko joku 60 vuotinen pääsevänsä vielä oikeesti töihin?
Kohtahan se jäis eläkkeelle kuitenkin. Kuka palkkaa semmosta?
Kommentit (95)
84 vuotias isäni painoi vielä rakennushommia mökkityömaallani niin, että nuorempia hirvitti. Telineillä ei sentään enää kiipeillyt.
Vierailija kirjoitti:
Juuri palkattiin vaativiin asiantuntija- ja kehittämistehtäviin. 3 haastattelukierrosta ja soveltuvuusarviointi. T. 59v.
Eiköhän tekoäly tee kohta nuo vaativat hommat ja pääset kans nauttii työttömyydestä
No monet työt ovat projektiluontoisia, eivätkä pysyviä eli ehkä joku voi yli 60-vuotiaan palkata, jos on vielä kondiksessa. Ei nuorestakaan ihmisestä voi olla niin varma.
Täällä keskustelupalstalla tapahtuu ihme: kaikki köyhät muuttuu rikkaiksi. Sitähän tämä ketju jankuttaa. Kun menet eläkkeelle, oletkin yhtäkkiä varakas.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaihdoin työtä viimeksi 58v:nä. Myyntijohtajana työskentelen edelleenkin
Vaihdoin työtä vuoden nuorempana ja johtotehtävissä olen.
Täytän 66 ja olen jo eläkkeellä, mutta töitä tarjotaan niin paljon kuin jaksan tehdä. Enää ei vaan huvita. Päällikkötason tuttu täyttää 67 ja jää nyt eläkkeelle. Perusti toiminimen ja jatkaa projektihommissa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri palkattiin vaativiin asiantuntija- ja kehittämistehtäviin. 3 haastattelukierrosta ja soveltuvuusarviointi. T. 59v.
Jos on jo hyvä työpaikka, voi vanhempanakin vaihtaa. Itse vaihdoin 57 v. Mutta olen varma, että työttömänä en saisi enää uutta työtä.
No, se on vähän niinkuin pakko mennä sinne töihin, koska eläkkeellekään ei pääse moniin vuosiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes 55-vuotiasta kannata palkata. Mummit ja papparaiset eläkkeelle ja työpaikat nuorille!
Ei voi jäädä eläkkeelle koska eläkeikä on n. 65 v. ja Orpo haluaisi pitää eläkeläisetkin töissä (älytöntä).
Sehän se on ongelma, että hallitus käskee mennä töihin mutta työnantajat eivät palkkaa. Työnantajiakin on entistä vähemmän ja vähenee koko ajan. Työttömät ovat perustaneet yrityksiä niin paljon, että ostavat, myyvät ja syövät toistensa pullaa ja tekevät konkurssin, kun kummallakaan ei ole rahaa millä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
84 vuotias isäni painoi vielä rakennushommia mökkityömaallani niin, että nuorempia hirvitti. Telineillä ei sentään enää kiipeillyt.
Voi miten söpöä!
Harva enään 60 vuotiaana haluaa mennä töihin eli valtaosa ei kuvittele koska eivät halua mennä
Meille palkattiin 60-vuotias ja hyvin hoitaa hommansa. Olen ylpeä työnantajastani.
En pääse töihin 24 vuotiaana, toivottavasti 34 vuoden päästä alkaa kelpaamaan paremmin
Aika härskiä puhetta 60 vuotiasta, ettemme kelpaa työelämään, mutta kyllä teitä kakaroita jonkun pitää siellä jöössä. Äänestäkää seuraavissa vaaleissa sellaista puoluetta, joka ajaa meidät 60 vuotiaat eläkkeelle välittömästi, että saatte pitää työpaikkanne. Sopii minulle...