Kuvitteleeko joku 60 vuotinen pääsevänsä vielä oikeesti töihin?
Kohtahan se jäis eläkkeelle kuitenkin. Kuka palkkaa semmosta?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Juuri palkattiin vaativiin asiantuntija- ja kehittämistehtäviin. 3 haastattelukierrosta ja soveltuvuusarviointi. T. 59v.
Lyhyeksi jää ne asiantuntija- ja kehittämistehtävät. Sama kallis rumba uudelleen 10 vuoden kuluttua, ellei tekoäly hoida sun duunia jo silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meissä, jotka emme työllisty, on siis jokin vika. Meille ei vaan kukaan kerro, mikä se vika on. Itse olemme niin tyhmiä ettemme tajua. Siksi meitä pitää nyt rankaista, ja pienentää tukia, että tajuaisimme muuttua töihin kelpaaviksi.
Olen käynyt jos minkälaisessa työnhakukoulutuksessa, ja olen saanut kehuja, kuinka hakemukseni ja CV:ni on niin hyvä, että kyllä sillä varmasti pääsee haastatteluun. Vaan kun ei sitä haastattelukutsua vain tule.
Jos osaamisellesi ei ole tarvetta niin varmaan pitäisi palata koulunpenkille? Voitko päästä työvoimakoulutukseen?
Minä olen hakenut useisiin työvoimakoulutuksiin, mutta yhteenkään en ole päässyt. Olen kuulemma liian korkeasti koulutettu, niin ei katsota tarpeelliseksi. Silti töitä ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meissä, jotka emme työllisty, on siis jokin vika. Meille ei vaan kukaan kerro, mikä se vika on. Itse olemme niin tyhmiä ettemme tajua. Siksi meitä pitää nyt rankaista, ja pienentää tukia, että tajuaisimme muuttua töihin kelpaaviksi.
Olen käynyt jos minkälaisessa työnhakukoulutuksessa, ja olen saanut kehuja, kuinka hakemukseni ja CV:ni on niin hyvä, että kyllä sillä varmasti pääsee haastatteluun. Vaan kun ei sitä haastattelukutsua vain tule.
Jos osaamisellesi ei ole tarvetta niin varmaan pitäisi palata koulunpenkille? Voitko päästä työvoimakoulutukseen?
Minä olen hakenut useisiin työvoimakoulutuksiin, mutta yhteenkään en ole päässyt. Olen kuulemma liian korkeasti koulutettu, niin ei katsota tarpeelliseksi. Silti töitä ei löydy.
Hoitoalan alemmat työtehtävät on ainoita joiden työvoimakoulutuksiin otetaan yli 55-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan 60set on 50siä. Ja viiskymppinen nykyaikana on MELKO nuori keski-ikäinen. Paitsi jos ei pidä itsestään MILLÄÄN LAILLA HUOLTA. Jos on eri mieltä muuten paitsi että on sairas niin ylös ulos lenkille ja nestettä kehiin. Vanhana ei tarvitse olla raihnainen tyylitön vaikka se kuolema sitten tuleekin.
Sori vaan mutta 50v. ei todellakaan ole mikään keski-ikäinen enää. Ja 60-vuotias on jo vanhus.
"Virallista määritelmää ei ole, mutta perinteisesti keski-iäksi on määritelty ikävuodet 4060, joskus 3560."
60-vuotias ei todellakaan ole vanhus, vaan työikäinen!
Mä sain töitä, just alkukesästä aloitin. Viikko 60v syntymäpäiväni jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Soitellaan kotiin, joka päiväinen e-mailin pommittaminen uuteen työpaikkaan. Palkkatarjouksia.Päivittäin. En mene, koska minulla on jo hyvä työ ja palkka. Mukavat työkaverit ja työaika. Olen 63 v. Mitä siis teen, olen sairaanhoitaja, mutta en Suomessa.
Opettele nyt ensin kirjoittamaan kansakoulupohjalta, ennen kuin luot näitä sairastuneen mielen fantasioitasi tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalan alemmat työtehtävät on ainoita joiden työvoimakoulutuksiin otetaan yli 55-vuotiaita.
No niin voi olla. Mikä järki siinäkin on, kun ei enää kestä niin raskaita töitä?
Onhan niitä eläkeikäisiäkin töissä, jopa pyydetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan varmasti! Ei minnekään liukuhihnalle, mutta asiantuntijatehtäviin.
Kuusikymppinenhän on jo ihan höperö. Suurimmalla osalla jo muistisairaus vähintään alulla.
Varmasti sinun lähipiirissäsi. Ei tarvitse olla edes 60.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadonneiden 140k henkilöiden porukka sen kuin lisääntyy. Itsekään en suostu yhteenkään kirjaimellisesti paskaduuniin ja olen ilman tukia, jos näin täytyy.
Vierailija kirjoitti:
Olen 58 v, enkä edes aio hakea mitään työpaikkaa. Sanoin työkkärivirkailijalle että oottelen vaan eläkettä. Eikä hän olekkaan minua velvoittanut mihinkään. Joskus laittaa ehdotuksen ja saan hakea siihen jos huvittaa. Vielä ei ole tullut niin kiinnostavaa palkkatukityöpaikkaa että innosta pinkeänä olisin lähdössä. Olen tehnyt jo työurani aikoinaan. Tehkööt nuoremmat töitä, ja siihen hallitus nyt pyrkiikin.
Olen sinua vanhempi ja virkailija sanoi että katsoo mihin haen töihin. Eipä tajua vieläkään että minulla on sairaus joka estää työvoimapula-alalla työskentelyn.
64-vuotiaana jäin eläkkeelle, 45-vuotisen työuran jälkeen. 68-vuotiaana palasin työelämään ja ajan nyt taksia. Vähemmän hohdokasta (ei siis yhtään) työtä, mutta saa siitä rahaa, ja olen tässä uudessa työssä viihtynytkin. Katsotaan nyt ainakin kaksi vuotta näin.
En kuvittele. Virkailijat ehkä kuvittelee. Ei ole töitä tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri palkattiin vaativiin asiantuntija- ja kehittämistehtäviin. 3 haastattelukierrosta ja soveltuvuusarviointi. T. 59v.
Lyhyeksi jää ne asiantuntija- ja kehittämistehtävät. Sama kallis rumba uudelleen 10 vuoden kuluttua, ellei tekoäly hoida sun duunia jo silloin.
Nuoremmat vaihtavat työpaikaa noin 3 vuoden välein, joten heitä mahtuu 10 vuoteen 3 kpl kalliine rumbineen.
Kokoomuksen mukaan pitää mennä,ihan sama saatko töitä tai et-raippa heiluu,ja asumistuet ja työttömyysturva aletaan minimiin,jotta 60 v ei ole vaan kannustinloukussa. Mutta eihän Kokoomus siitä välitä, se on 60 v oma syy. Nuolkoon seiniä( tai ei niitä ole,kun ei saa asumistukea)
Minäkin sain just keväällä töitä! Erityisosaamista vaativassa tehtävässä. Täytän syksyllä 100 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan 60set on 50siä. Ja viiskymppinen nykyaikana on MELKO nuori keski-ikäinen. Paitsi jos ei pidä itsestään MILLÄÄN LAILLA HUOLTA. Jos on eri mieltä muuten paitsi että on sairas niin ylös ulos lenkille ja nestettä kehiin. Vanhana ei tarvitse olla raihnainen tyylitön vaikka se kuolema sitten tuleekin.
Sori vaan mutta 50v. ei todellakaan ole mikään keski-ikäinen enää. Ja 60-vuotias on jo vanhus.
"Virallista määritelmää ei ole, mutta perinteisesti keski-iäksi on määritelty ikävuodet 4060, joskus 3560."
Kuusikymppinen on teholtaan, älyltään ja muistiltaan turha työntekijä. Annetaan ne paikat jo nuorille jotka yliopistoista valmistuu suoraan kortistoon.
Mutta hän tekee työnsä ja suoriutuu siitä nuorempia nopeammin, koska ei ole sairauslomilla ahdistuttuaan sellaisista sanoista kuin miesystävä, vaimo tai tyttöväri. Nuoremmat pillahtavat itkuun, kun joku ei aamulla hymyile tervehtiessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elääkö ihmiset keskimäärin 120-vuotiaiksi, eli onko 60-vuotiaat puolivälissä elämää? Ei, vaan vahvasti loppusuoralla. Miehet, keskimääräinen kuolinilä 78v, naiset 83v. Itsepetos on humoristinen harha. Tämän vuoksi moni ei tee edunvalvontatestamenttia tai mitään testamentteja, koska harha omasta eliniästä ja kuolemattomuudesta on voimakas. Vinkki: kaikki me kuollaan ja harvempi 100-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusikymppinen on teholtaan, älyltään ja muistiltaan turha työntekijä. Annetaan ne paikat jo nuorille jotka yliopistoista valmistuu suoraan kortistoon.
Kummasti meitä kuitenkin palkataan, vaikka olisi vastavalmistuneitakin hakijoita. Miksi valita harjoittelijatasoinen osaaja, jos melkein samalla palkalla saa kokeneen tekijän?
Soitellaan kotiin, joka päiväinen e-mailin pommittaminen uuteen työpaikkaan. Palkkatarjouksia.Päivittäin. En mene, koska minulla on jo hyvä työ ja palkka. Mukavat työkaverit ja työaika. Olen 63 v. Mitä siis teen, olen sairaanhoitaja, mutta en Suomessa.