Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvitteleeko joku 60 vuotinen pääsevänsä vielä oikeesti töihin?

Vierailija
23.06.2023 |

Kohtahan se jäis eläkkeelle kuitenkin. Kuka palkkaa semmosta?

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan varmasti! Ei minnekään liukuhihnalle, mutta asiantuntijatehtäviin.

Vierailija
2/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaihdoin työtä viimeksi 58v:nä. Myyntijohtajana työskentelen edelleenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti kävi 60 vuotiaana vuoden kestävän laitoshuoltajan koulutuksen ja sai heti töitä.

Vierailija
4/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes 55-vuotiasta kannata palkata. Mummit ja papparaiset eläkkeelle ja työpaikat nuorille!

Vierailija
5/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-56 syntynyt ja vielä kysyttiin, tosin keikkahommiin ei vakkariksi.

Vierailija
6/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan 60set on 50siä. Ja viiskymppinen nykyaikana on MELKO nuori keski-ikäinen. Paitsi jos ei pidä itsestään MILLÄÄN LAILLA HUOLTA. Jos on eri mieltä muuten paitsi että on sairas niin ylös ulos lenkille ja nestettä kehiin. Vanhana ei tarvitse olla raihnainen tyylitön vaikka se kuolema sitten tuleekin. 

Vierailija
7/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Sain 57v vakituisen kokopäivätyön. Nyt olen 60v, viisi vuotta niin sitten pääsisi eläkkeelle. Katsotaan sitten, jaksanko tai haluanko jatkaa töitä.

Tiedän muutaman lähemmäs 60 vuotiasta, jotka opiskelee lähihoitajaksi. Voivat tehdä töitä 65v ja tehdä eläkkeelle jäämisen jälkeen keikkaa sen minkä haluavat. On sekä miehiä että naisia tässä putkessa. Toki vaatii hyvää kuntoa tuon ikäiseltä.

Vierailija
8/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53 enkä kuvittele työllistyväni. En oikeastaan sitä toivokaan. Pärjään toimeentulotuellakin, kun ei ole omaisuutta. Kultaa ja käteistä on jemma nimisessä paikassa, jos yllättävää tulee, tai käyn matkalla. Arkeen tuki riittää nippanappa. Talousmenoista koitan selvitä 250 eurolla kuussa. Säästyneen osan kanssa käyn hakemassa Latviasta juomia. Sekin enemmän virkistykseksi.

Vierailija
9/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpon hallituksen mielestä kyllä. Itse en saa vastauksia työhakemuksiini, olen 61 lähihoitaja. Omaishoitajana 6vuotta.

Vierailija
10/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei edes 55-vuotiasta kannata palkata. Mummit ja papparaiset eläkkeelle ja työpaikat nuorille!

Ei voi jäädä eläkkeelle koska eläkeikä on n. 65 v. ja Orpo haluaisi pitää eläkeläisetkin töissä (älytöntä).

Vierailija
11/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan 60set on 50siä. Ja viiskymppinen nykyaikana on MELKO nuori keski-ikäinen. Paitsi jos ei pidä itsestään MILLÄÄN LAILLA HUOLTA. Jos on eri mieltä muuten paitsi että on sairas niin ylös ulos lenkille ja nestettä kehiin. Vanhana ei tarvitse olla raihnainen tyylitön vaikka se kuolema sitten tuleekin. 

Nyt oli hieman sekavaa settiä.

Vierailija
12/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin työttömäksi 62 vuotiaana kun yritys lakkautettiin,ehdin olla 40v töissä.nyt olen hakenut töitä joka kuukausi muultakin kuin omalta alalta ei ole tärpännyt.Viiden kuukauden päästä alkaa eläkepäivät.

Vierailija
13/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä! Mutta harmi vaan, kun me ei eläkkeelle päästä vielä vuosiin!

Kohta 57 vee

Vierailija
14/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-vuotias on 60-vuotias eikä täällä sössöttämällä muutu 50-vuotiaaksi.

Vierailija
15/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri palkattiin vaativiin asiantuntija- ja kehittämistehtäviin. 3 haastattelukierrosta ja soveltuvuusarviointi. T. 59v.

Vierailija
16/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti kävi 60 vuotiaana vuoden kestävän laitoshuoltajan koulutuksen ja sai heti töitä.

Hieno homma, sinulla on äiti, jolle ikä on vain numero. Ole ylpeä äidistäsi! Aina kannattaa kokeille jotain uutta!

Vierailija
17/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain ja pääsinkin. Motivaatio ja osaaminen kohdillaan, eikä lapset jätä sairauspäiville. Meinasin pysyä 15 vuotta vielä työelämässä. Usassa pressaksikin haetaan vasta 80v

Vierailija
18/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan työntekijät revitään kodeistaan töihin vaikka ikä olisi yli 65.

Vierailija
19/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, että tämä yleinen ajatusmaailma pyörii vain terveydenhuollon ammattilaisissa. Lähäri sitä ja sh tätä.

Olen itse pitkän linjan IT-ammattilainen, jolle 59-vuotiaana YT-neuvotteluissa saadun irtisanomisen jälkeen ei ole löytynyt töitä ahkerasta hakemisesta huolimatta.

Nyt 61 vuotiaana en todellakaan aio kouluttautua lähihoitajaksi. Parempiakin ehdokkaita sinne on. Ja yhteiskunnalle taloudellisempi vaihtoehto. Eikä kuntakokeilukaan anna lupaa pitkälle koulutusajalle.

Opiskelen luvalla omaa alaani verkkokursseilla, jotta ammattitaito edes jossain määrin säilyisi. Siitä huolimatta en kelpaa työnantajille.

Työntäkää kokkarepersut ne harhakuvitelmanne iäkkäiden työttömien helposta työllistämisestä sinne, minne aurinko ei paista!

Vierailija
20/95 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan työntekijät revitään kodeistaan töihin vaikka ikä olisi yli 65.

No eipä ole ihme sitten kun sairaaloissa ei mikään toimi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi