Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät ihmiset elää vain odottaen lomaa

Vierailija
23.06.2023 |

Oletteko huomanneet? Keväällä alkaa puheet tulevasta kesälomasta huipentuen näihin aikoihin kun lomasuunnitelmat on lyöty lukkoon ja niitä vertaillaan tuttujen kanssa. Sitten loman jälkeen päivitellään kuinka nopeasti se meni ja aletaan varovasti haaveilemaan seuraavasta kesälomasta 11 kuukauden päässä. Itselläni ei ole yrittäjänä lomapaineita kun se riippuu ihan omasta tahdosta kuinka pidän vapaita.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokas keino työllisyyden lisäämiseksi olisikin lomien kriminalisointi.

Vierailija
22/33 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi yleistää. Minä ainakin viihdyn työssäni, se on tärkeä osa elämäni sisältöä. Usein lomalla odotan töihinpääsyä.

Uskon, että en ole ainut.

Et ole ainoa. Minä suorastaan vihaan lomia ja vuosi vuodelta enemmän. Mieluummin ottaisin rahana. Onneksi kärsimys tältä vuodelta on ohi nyt ja maanantaina pääsee töihin.

Eikä kannata sanoa 'odotapa kun tulet vanhemmaksi'. Olen 60v.

Eikö sulla ole mitään unelmia enää? Pelkkä työ? Vähän surullista jos et pysty nauttimaan lomasta.

Elåmästäni puuttuu muut ihmiset. Tai ne muut ihmiset on siellä töissä. Lomat on todella yksinäisiä ja tylsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Työläisenä elämääsi rytmittää kone. 11kk elämästäsi et ole elossa vaan heräät aamulla pitääksesi itsesi hengissä ja yhteiskunta imee sinut kuiviin. Lomalla sinulla on pieni mahdollisuus haukkoa henkeä.

Vierailija
24/33 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly ei sitten pidä lomia, ei syö eikä nuku se on sitä tehokasta toimintaa mistä työantaja antaa isot peukut ja sijoittajat kiittää!  :D

Vierailija
25/33 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kohta joku huomaa, että työläisen tuottavuus on nollissa loman aikana, ja lopetetaan moinen hömpötys.

Vierailija
26/33 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin tähän havahduin pari vuotta sitten ja kyseenalaistin koko elämäni. Siis että onko järkeä tehdä töitä 47 viikkoa vuodesta jotta olisi kivaa se 5 vuikkoa mitä on lomaa.

Vastaus on ei, joten aloin tehfä 4 päivän työviikkoa. Nyt palkka on pienempi mutta ehdin ja jaksn tehdä kivoja asioita vuoden ympäri joka viikko, joten en enää elä seuraavaa lomaa odottaen koska tunnen olevani osa-aika lomalla koko ajan.

Vierailija
27/33 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, nyt olen lomalla, mutta on kyllä mukabåvaa taas palata töihin.

Vierailija
28/33 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö Höpö. Minä otan aina lopputilin sopivin väliajoin ja lomailen vuoden kerralla. Kuka hullu nyt jatkuvasti työsuhteessa haluaa olla? Asuntolainaa en ota riesaksi.

Sen kyllä huomaa, kun asut neukkukuutiossa.

Vierailija
29/33 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi yleistää. Minä ainakin viihdyn työssäni, se on tärkeä osa elämäni sisältöä. Usein lomalla odotan töihinpääsyä.

Uskon, että en ole ainut.

Et ole ainoa. Minä suorastaan vihaan lomia ja vuosi vuodelta enemmän. Mieluummin ottaisin rahana. Onneksi kärsimys tältä vuodelta on ohi nyt ja maanantaina pääsee töihin.

Eikä kannata sanoa 'odotapa kun tulet vanhemmaksi'. Olen 60v.

No se on hyvä tuo. Tilataan ruumisauto pihaan päiväksi, kun jäät eläkkeelle. Saat hyvän ilmaisen kyydin.

Vierailija
30/33 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa!

Meillä ainakin haaveillaan seuraavasta vapaapäivästä kovemmin. Vielä kovemmin, jos sattuu olemaan kaksi vapaapäivää. Puhumattakaan kolmesta!!!  ;)

Vierailija
31/33 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan eläkettä

M33

Elämä alkaa minulla eläkkeellä.

Vierailija
32/33 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalla on kovin yksinäistä. Odotan lomaa aina pelonsekaisin tuntein. Paitsi silloin kun on naisystävä, koska silloin on kiva suunnitellakin jotain. En pidä työstäni, mutta viepähän ajatuksia pois kumppanittomuudesta jota ystävät ja läheiset eivät voi paikata.

Tällaiset kommentit on surullisia. Ei työkaverit ole ystäviä. Voivat olla, mutta lähtökohtaisesti he ovat vain niitä, jotka on palkattu samaan taloon. Tärkeää on hyvä työilmapiiri, mutta vapaa-ajan ihmissuhteet on tärkeämpiä ja niitä pitää itse vaalia.

Miten tällaiset ihmiset pärjää eläkkeellä?

Vierailija
33/33 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Itse olin pitkään työttömänä (ikä), ja tuli sitten onnenkantamoinen eli sain työpaikan. Minulla ei ole mitään hinkua lomalle, kyllä viikonloput riittävät hyvin palautumiseen. Tai no mihin nyt vaan, koska en tarvitse mitään varsinaista toipumisaikaa työstä, joka nyt on vaan osa päivän kulkua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä