Mistä johtuu että miehenä tasoni on tinderissä paljon huonompi kuin livenä?
Kun menin tinderiin, swaippailin oikealle vain niitä joista pidän, (ja jollaisten kanssa myös tulee livenä juttua)
mutta aloin ihmetellä kun matcheja ei syntynyt päiväkausiin vaikka Tinder näytti minulla olevan 99+ tykkäystä.
Sitten kokeeksi vedin kaikki vastaantulevat oikealle, ja minulle selvisi miksi tykkäyksiä oli paljon, mutta matcheja ei lainkaan. Kaikki tykkäykset nimittäin olivat sellaisilta jotka minua eivät oikeasti juurikaan kiinnosta. Sellaisia joita en oikeassa elämässä ikinä menisi iskemään.
Mistä tällainen kummallinen epätasapaino johtuu?
T: M33, komea, mukava, huumorintajuinen, 185/90, lihaksikas, korkeakoulutettu, hyvin tienaava
Kommentit (91)
Tinderissä kaikki naiset on nirsoja, mutta livenä suurin osa naisista on normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on huonot kuvat, todennäköisesti kaikki 5 kuvaa otettu alaviistosta kohdistettuna sieraimiin ja olet kuvissasi aurinkolasit päässä, moottoripyöräkypärä päässä tai roikotat kuollutta kalaa
Ihan sama miten hyvät kuvat ja teksti on. Keskivertoa parempikaan mies ei pärjää nykyään Tinderissä. Katso tämä esimerkiksi.
ylilauta piste org kautta suhteet kautta 131250473
Jos nyt pelkästään tähän puutun naisena niin laittaisin vasemmalle koska
A) 300km etäisyyttä
B) en ole perhekeskeinen
C) huonoja kokemuksia näistä ns. hitaasti lämpenevistä miehistä, jokainen tähän asti ollut perässä vedettävä kivireki, joka ei tiedä mitä haluaa ja lopulta ei halua mitään
D) fyysikko kuulostaa vähän nörtiltä
Itse laittaisin vasemmalle koska ulkonäkö, en edes lukisi profiilia. Jos tuo on miesten mielestä "keskivertoa parempi" niin voin vain kuvitella millainen sitten on se keskiverto.
Koska se on tinder. Miesten kehittämä paskasovellus, jonka luulivat olevan miehille eduksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on huonot kuvat, todennäköisesti kaikki 5 kuvaa otettu alaviistosta kohdistettuna sieraimiin ja olet kuvissasi aurinkolasit päässä, moottoripyöräkypärä päässä tai roikotat kuollutta kalaa
Ihan sama miten hyvät kuvat ja teksti on. Keskivertoa parempikaan mies ei pärjää nykyään Tinderissä. Katso tämä esimerkiksi.
A) 300km etäisyyttä
B) en ole perhekeskeinen
C) huonoja kokemuksia näistä ns. hitaasti lämpenevistä miehistä, jokainen tähän asti ollut perässä vedettävä kivireki, joka ei tiedä mitä haluaa ja lopulta ei halua mitään
D) fyysikko kuulostaa vähän nörtiltä
Tuo on hyvä pointti. Ihmisten on syytä olla tällaisissa asioissa samantahtisia, muuten ei juttu vaan toimi. Jos toinen kiinnostuu ja ihastuu ensin, hänen ihastuksensa ehtii laantua ennen kuin toinen ns pääsee mukaan, koska se hitaampi torjuu ja torppaa toista ennen sitä niin monta kertaa ja monella tavalla.
Hitaasti lämpeneminen on ihan ok, mutta Tinder ei sellaiseen tutustumiseen sovi. Näille henkilölle sopii paremmin se, että kumppani löytyy kaveripiiristä, työpaikalta tai harrastuksista pitemmän tuntemisen ja tosiaan sen hitaasti lämmittelyn kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) 300km etäisyyttä
B) en ole perhekeskeinen
D) fyysikko kuulostaa vähän nörtiltäItse laittaisin vasemmalle koska ulkonäkö, en edes lukisi profiilia. Jos tuo on miesten mielestä "keskivertoa parempi" niin voin vain kuvitella millainen sitten on se keskiverto.
Hauskaa että jopa lautanyymit haukkuivat tämän olemuksen soijaiseksi ja käskivät tekemään hiuksille jotain. Itse en edes kiinnittänyt hiuksiin juurikaan huomiota.
Et ole komea, jos et saa kauniilta matcheja. Tai sitten kuvasi ovat surkeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) 300km etäisyyttä
B) en ole perhekeskeinen
D) fyysikko kuulostaa vähän nörtiltäItse laittaisin vasemmalle koska ulkonäkö, en edes lukisi profiilia. Jos tuo on miesten mielestä "keskivertoa parempi" niin voin vain kuvitella millainen sitten on se keskiverto.
Hauskaa että jopa lautanyymit haukkuivat tämän olemuksen soijaiseksi ja käskivät tekemään hiuksille jotain. Itse en edes kiinnittänyt hiuksiin juurikaan huomiota.
Luulen että tyypin ongelma on se, että hakee naisia huomattavasti tasonsa yläpuolelta. Kuvitellaan että maisterinpapereilla ja liikunnallisella vartalolla saa jotain missejä, mutta ei se sit ihan menekään niin. Jos mietin millaisia naisia tuon tyyppisillä miehillä yleensä on niin harvemmin ovat kaunottaria tai sieltä liikunnallisesta päästä. Naisen hän varmasti voi saada, mutta pitäisi ehkä tajuta että millaisen. Hiusten laittaminen ym. pikkujutut voivat vähän auttaa, mutta ei hän silläkään itsestään mitään kauniiden naisten haluamaa adonista saa tehtyä. Viime kädessä genetiikka ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että naiset jotenkin hullaantuvat siitä Tinderin aisti- ja tykkäystulvasta ja unohtavat oman tasonsa. Kuvittelevat kelpaavansa niille mallimiehille parisuhteeseen vaikka tarjolla on enintään parin viikon seksipainotteista tapailua. Kyllähän se tavismiehenä ärsyttää. Livenä sentään voi mennä iskemään niitä tavisnaisia jos vain kantti kestää. Tinderissä ei pääse edes juttelemaan jos ei tule mätsiä.
Ja tämä ominaisuus on syy, miksi itse naisena viitsin ylipäätään edes kokeilla Tinderiä.
Nykyisin en suosittele yhdellekään heteronaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että naiset jotenkin hullaantuvat siitä Tinderin aisti- ja tykkäystulvasta ja unohtavat oman tasonsa. Kuvittelevat kelpaavansa niille mallimiehille parisuhteeseen vaikka tarjolla on enintään parin viikon seksipainotteista tapailua. Kyllähän se tavismiehenä ärsyttää. Livenä sentään voi mennä iskemään niitä tavisnaisia jos vain kantti kestää. Tinderissä ei pääse edes juttelemaan jos ei tule mätsiä.
Ja tämä ominaisuus on syy, miksi itse naisena viitsin ylipäätään edes kokeilla Tinderiä.
Nykyisin en suosittele yhdellekään heteronaiselle.
Mä en ole koskaan käyttänyt mitään muuta sovellusta kuin Tinderiä, koska se on tietääkseni ainut missä saa itse päättää, kuka sun kanssa voi jutella. Livenä saa jo ihan riittävästi niitä epämieluisten miesten keskustelunaloituksia, niin että vapaaehtoisesti vielä menisi jonnekin deittisovellukseen ottamaan vastaan niitä... Ei kiitos. Olisi kiva jos livenäkin olisi jokin vastaava mekanismi, että epämieluisat voisi vain yhdellä swaippauksella hoitaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Sampsa kyseessä, niin
-lenkkitreffit ja pyöräilykuva antavat vaikutelman, että vedetään veren maku suussa ja juttelulle ei ole sijaa
-puhuu perheen perustamisesta ennen kuin on edes tavattu
- ällöttävä munakoisoemoji ja tuomitseva asenne seksiin, todennäköisesti mustasukkainen aikaisemmista suhteista
-> kiertäisin kaukaa
Ulkonäkö ok, ammatti plussaa.
Siks koska sun eka kuva on ihan paska. Twitchissä on nähty monta naista pelaavan livessä tinderiä, niin ei ne edes lue sitä tai kato seuraavaa kuvaa. Sit ku joku nappaa, niin katotaan loput kuvat ja sitten vasta luetaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos korostatte profiileissanne pinnallisia asioita saa teistä aika yksinkertaisen vaikutelman. Johtuisiko siitä? Itse pyyhin kaikki sali-, pullistelu- ja ajoneuvokuvia sisältävät profiilit vasemmalle. Tekstistä pitää huokua älykkyys, ulkonäkö on toissijainen.
Tätä samaa olin tulossa sanomaan.
Naisena käytän deittisovelluksia siitä syystä, että niiden avulla on helpompi suodattaa joukosta typerykset pois. En siis siksi että olisin kiinnostunut lähinnä ulkonäöstä, kuten usein näkee väitettävän. Ulkonäkökeskeinenhän voi mennä baariin, koska siellä näkee ihmisten ulkonäön paremmin kuin Tinderissä (kuvista ei saa koskaan yhtä hyvää käsitystä kuin livenä). Jos sen sijaan pään sisältö kiinnostaa eniten, livetreffailu on todella pitkäpiimäistä, koska jokaisen henkilön kanssa olisi juteltava ainakin jonkin aikaa ennen kuin heidän persoonallisuudestaan voi sanoa mitään.
Tinderissä on ainakin periaatteessa mahdollista saada välittömästi käsitys toisen persoonasta, mikä nopeuttaa huomattavasti niiden kiinnostavien ehdokkaiden löytymistä. Hyvin moni mies tosin jättää tämän mahdollisuuden käyttämättä. Erityisesti te hyvännäköiset ja menestyvät miehet. Ilmeisesti ajattelette ettei teidän tarvitse kirjoittaa itsestänne mitään koska olette niin huippuja muutenkin?
Minulla menee tekstittömät profiilit aina vasuriin ihan riippumatta siitä miltä henkilö näyttää tai kuinka menestyneeltä hän vaikuttaa. Etsin kumppania, en rahapussia tai kylkikoristetta. Samoin vasuriin menee teksti, jossa kerrotaan lähinnä tylsät speksit ("komea, mukava, huumorintajuinen, 185/90, lihaksikas, korkeakoulutettu, hyvin tienaava"), mutta ei tuoda omaa persoonallisuutta esiin mitenkään.
Jatkan vielä teoretisointia.
Ap, sanoit että sinulla on livenä vientiä. Olet nyt kuitenkin siellä Tinderissä. Meneekö pahasti ohi jos arvelen, että se vienti livenä jää lyhytaikaiseksi? Siis naiset kiinnostuvat sinusta ja syntyy lyhyitä tapailujuttuja, jotka eivät johda sen pidemmälle? Tai jos syntyy parisuhde niin suhde ei toimi pidemmän päälle?
Tämä sopisi siihen teoriaani, että sinusta kiinnostutaan ulkonäön ja muiden pinnallisten seikkojen perusteella. Toimivaan suhteeseen tarvitaan muutakin ja siksi olet ns. edelleen sinkkuna vaikka sinulla on livenä vientiä. Eli ne kiinnostuneet eivät ole oikein hyvin kartalla itsestään ja siitä, millaisen miehen kanssa he sopisivat yhteen.
Tinderissä vientiä on vähemmän, koska me naispuoliset sovellusten käyttäjät, jotka olemme tosissamme liikkeellä, vaadimme tykättävältä profiililta paljon enemmän kuin sitä ulkonäköä ja statusta. Moni ulkonäön perusteella valintoja tekevä nainen todennäköisesti ei viihdy sovelluksissa kovin pitkään, koska ei-pinnallinen lähestymistapa vaatii paljon enemmän vaivannäköä ja baareista saa hyvännäköistä seuraa niin paljon helpommin. Lisäksi tietysti naiskäyttäjiä on ylipäätään liikkeellä paljon vähemmän kuin miehiä.
t. sama
Aloituksesta ei käynyt ilmi, että ap:lla olisi menekkiä livenäkään niiden mielestään 'oman tasoisten' - luultavasti muiden mielestä häntä tasokkaampien naisten kanssa. Jos olisi, niin miksi hän hukkaisi aikaa lyöden päätään seinään tinderissä. Eli se ap:n taso on se, millaisia naisia onnistuu saamaan, ei se, millaisena itseään itse pitää.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta ei käynyt ilmi, että ap:lla olisi menekkiä livenäkään niiden mielestään 'oman tasoisten' - luultavasti muiden mielestä häntä tasokkaampien naisten kanssa. Jos olisi, niin miksi hän hukkaisi aikaa lyöden päätään seinään tinderissä. Eli se ap:n taso on se, millaisia naisia onnistuu saamaan, ei se, millaisena itseään itse pitää.
Minä taas oletin että olisi. Miksi hän muuten sanoisi että vientiä on? Yleensä ihmiset eivät laske vienniksi sellaisten tyyppien kiinnostusta, joista he itse eivät ole kiinnostuneita.
Se ei vain vielä riitä että vientiä on, jos sitä on vääristä syistä. Esim. itse olen monen mielestä hyvännäköinen ja hyväkroppainen nainen, ja minusta kiinnostuu moni "tasoiseni" mies, joista ei kuitenkaan ole kumppaniksi pidemmän päälle koska se taso toteutuu vain pinnallisissa jutuissa. Haluan miehen joka ymmärtää ja arvostaa persoonallisuuttani ja on myös itse sellainen jonka sisäinen maailma viehättää ja kiinnostaa minua. Näitä on todella harvassa.
Ei ap sanut aloituksessa, että hänellä olisi vientiä livenäkään.
Tuli päinvastoin kuva, että ei ole ollut.
Eli yrittää liian tasokkaita naisia.
Joko on niin, etta kuvittelet oman tasosi korkeammaksi kuin se onkaan. Tai sulla on yltiopaskoja kuvia. Noissa appeissa pitaa myyda ja markkinoida itseaan jos on tavis (eika mikaan miesmalli) Kuvien tulee olla ainakin vahan suunniteltuja. Tama on valitettava totuus. Tosielamassa saamme kasityksen ihmisista aanen, manerismejen, hajujen jne perusteella, mita appi- maailmassa ei ole. Niinpa saamme noin sekunnissa ensivaikutelman jonkun profiilista.
Toisekseen, siihen tekstiin kannattaa panostaa. Tietenkin oman persoonallisuutesi rajoissa. Kaikki ns. "negaaminen" kannattaa jattaa pois ainakin. Jos on mitaan "toivottavasti naytat profiilikuvaltasi" tai "en pida liian paksuista kulmakarvoista"- tyylista juttua niin jatka lahtee vasemmalle vaikka olisi minka nakoinen. Samoin seksin mainitseminen on turn-off
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Sampsa kyseessä, niin
-lenkkitreffit ja pyöräilykuva antavat vaikutelman, että vedetään veren maku suussa ja juttelulle ei ole sijaa
-puhuu perheen perustamisesta ennen kuin on edes tavattu
- ällöttävä munakoisoemoji ja tuomitseva asenne seksiin, todennäköisesti mustasukkainen aikaisemmista suhteista
-> kiertäisin kaukaa
Ulkonäkö ok, ammatti plussaa.
Munakoisoemoji oli tosiaan mauton, ja muutenkin kertoi negatiivisen kautta suhtautumisestaan seksiin ja suhteisiin. Se voi kyllä karkottaa sellaisiakin, jotka olisivat olleet tuossa toiveiden mukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sinun ongelmasi, mutta ei missään nimessä ole ongelma naisille. Jos tarjolla on pari viikkoa seksipainotteista tapailua mallimiehen kanssa niin todellakin kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku mies ei kiinnosta viesti- ja tykkäystulvan keskellä, ei hän kyllä kiinnostaisi hiljaisenakaan aikana. Miksi teillä (joillain) miehilä on sellainen harhakuva, että epäkiinnostavat miehet alkavat kiinnostaa, jos ei muita ole saatavilla? Parisuhteessa olo ja deittailuhan on täysin vapaaehtoista, ei ole mikään pakko olla kenenkään kanssa. Joten jos kiinnostavia miehiä ei ole tarjolla, on aina vaihtoehtona "jatkaa etsimistä".
Jos minun pitäisi valita, ottaisinko mieluummin lyhyen suhteen kiinnostavan ja haluttavan miehen kanssa vai pitkän suhteen epäkiinnostavan ja epähaluttavan miehen kanssa, niin tietenkin valitsisin sen lyhyen suhteen kiinnostavan kanssa. Eihän minulla olisi mitään motiivia ryhtyä suhteeseen epäkiinnostavan kanssa. Joskaan minulle kiinnostava ei tarkoita mallipoikaa (eikä muutakaan sellaista, josta käytettäisiin määritelmää "poika"), mutta kuitenkin.
En nyt selannut ihan kokonaan noita Ylilaudan lankoja aiheesta, koska muistan tuon keissin aiemmista keskusteluista. Ainakin minun tuttavapiirissä Sampsan kaltaiset miehet ovat pariutuneet. Tässä voi tietenkin olla se, että jos menee kiinnostukset ristiin, eli Sampsa tykkää eri naisista ja jotkut muut sitten tykkäävät hänestä. Mutta jos Tinder ei toimi, kannattaa kokeilla muita väyliä. Uskoisin, että jos Sampsa liikkuu paikoissa, joissa on humanistinaisia, voi hyvinkin löytyä potentiaalisesti kiinnostuneita. Jotkut kauppatieteilijät voivat hakea jotain ihan muuta.