Ymmärtäväthän työttömät että mistä ne teidän tukirahat tulee ja mitä se maksaa tälle yhteiskunnalle?
Ymmärtäväthän työttömät että se yhteiskunnan raha joka teille maksetaan tukina otetaan verotuksen muodossa pois työssäkäyviltä lapsiperheiltä ja se verotettu raha on pois työssäkäyvien kulutuksesta ja lapsilta?
Kommentit (519)
Samasta paikasta kuin maatalous- ja yritystuet, korona-ajan avustukset yms. Oliko muuta kysyttävää?
Vierailija kirjoitti:
ymmärräthän, että työtönkin maksaa niistä vähäisistä avustusrahoistaan veroja?
ymmärräthän, että työttömätkään eivät voi mennä töihin olemattomiin työpaikkoihin?
ymmärräthän antaa oman työpaikkasi jollekin työttömälle, tai ainakin puolittaa sen, jotta saat näin ainakin yhden työttömän pois kortistosta?
Ai et ymmärrä? Niin minäkin arvelin.
Työttömyys ei lopu huutelemalla idiotismeja vauvapalstalla, vaan luomalla työpaikkoja, joten ole hyvä ap ja ala niitä luomaan heille, jotka työttömiä ovat.
Tämä "työtönkin maksaa veroja" on jotenkin omituinen vastakommentti.
Verot siitä juu menee, mutta ne on tosiaan lähtökohtaisestikin ns. jonkun muun ansaitsemia rahoja. Ne voisivat toki periaatteessa olla verottomia ja suoraan vaan se nettosumma, mutta siihen on omat syynsä miksi tehdään tällainen ns. turha kierrätys.
Joka tapauksessa tämä ei ole mitenkään verrannollinen siihen, että teet töitä tietyllä tuntipalkalla ja tästä menee X määrä veroja.
Toki näkeehän tässäkin keskustelussa sen, että ei tosiaan vain kiinnosta keneltä se raha on pois mikä työmarkkinakorvauksena omalle tilille kilahtaa. Mikä on mielestäni erittäin epäkiitollista. Kuka tahansa voi joutua vaikeaan tilanteeseen mutta ei se silti tarkoita, että on jotenkin oikeutettu olemaan röyhkeä. Silloin harvemmin saa niiltä parempiosaisiltakaan sympatiaa ja tässä sitä ollaan...
Vähän sivu aiheen.
Verotukia on maksettu 7,2 miljardia euroa v. 2022 (google)
Sosiaaliturvan menoja maksettu 75,9 miljardia v. 2020 (google)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömätkin maksavat tuista veroja. Kyllä ne tietää. Mistä tämä luulo että tuet ovat verottomia?
Tämä! Lisäksi näistä ansiosidonnaisista ja työttömyystuista maksetaan isommalla veroprosentilla, kuin palkkatyöstä.
Ei pidä paikkaansa. Minä maksan ansiosidonnaisestani vain puolet siitä mitä maksoin työssä käydessäni.
Voi apua. Etkö ymmärrä, että palkasta pidätetään muita maksuja, esim eläkemaksut. Ne on eri asia,kuin vero. Veroa maksat enemmän ansiosidonnaisesta,koska siitä ei oteta noita muita maksuja, siksi se veroprosentti on suurempi. Ihan perusjuttuja on nämä.
Perusjuttuja nekin, että työttömyyskorvaukset rahoitetaan työttömysvakuutusmaksuista, eikä valtion budjetista.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tajuan. Maksoin niitä itsekin kolmisenkymmentä vuotta, ennen kuin työttömyys koitui kohdalle. Ehkä sinullekin käy näin.
Kolmekymmentä vuotta maksoit veroja ja palkasta ei jäänyt mitään säästöön ja katsot, että syyllinen on muut veronmaksajat?
Olen samaa mieltä, itte olette halunneet tämän verotuksen tänne. Oma vika. Itse annoit rahasi pois. Monissa muissa maissa kansa ei ole niin tyhmää kuin täällä. Toivottavasti sinunkin tuet nyt pienenee. Ei mitään ymmärrystä heru ihmisille, jotka antaa vapaaehtoisesti työnsä ansiot pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tajuan. Maksoin niitä itsekin kolmisenkymmentä vuotta, ennen kuin työttömyys koitui kohdalle. Ehkä sinullekin käy näin.
Kolmekymmentä vuotta maksoit veroja ja palkasta ei jäänyt mitään säästöön ja katsot, että syyllinen on muut veronmaksajat?
Olen samaa mieltä, itte olette halunneet tämän verotuksen tänne. Oma vika. Itse annoit rahasi pois. Monissa muissa maissa kansa ei ole niin tyhmää kuin täällä. Toivottavasti sinunkin tuet nyt pienenee. Ei mitään ymmärrystä heru ihmisille, jotka antaa vapaaehtoisesti työnsä ansiot pois.
99% tästä kansasta on "koulutettu" tyhmyyteen. Yliopistoissa vielä.
Aloittajalle: ymmärrätkö, että minä lapseton, joka olen ollut työelämässä 30 vuotta saamatta sentin senttiä tukirahoja ( vanhempainvapaa, lapsilisä jne.) maksan myös lapsiperheille? Ei ne päivähoitomaksut kata lapsen kuukauden kuluja, koulutus ei ole ilmaista eikä ne lapsiperheiden tukirahat taikaseinästä irtoa.
Joten, jos lähdetään kilpasille tässä asiassa, niin kyllä se on niin, että suurin nettomaksaja tässä yhteiskunnassa on keskituloinen lapseton palkkatyöläinen.
Viestiketjun aloittaja on Euroopan Keskuspankki?
Vierailija kirjoitti:
Työttömätkin maksavat tuista veroja. Kyllä ne tietää. Mistä tämä luulo että tuet ovat verottomia?
Kai ymmärrät etteivät maksa ns omista rahoistaan veroja vaan veronmaksajien rahoista ne verot menee kun tulona on veronmaksajien rahat ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai ymmärrät etteivät maksa ns omista rahoistaan veroja vaan veronmaksajien rahoista ne verot menee kun tulona on veronmaksajien rahat ?
Minun tulona on ansioideni perusteella maksettu ansioisidonnainen. Palkoista olen verot maksanut ja työttömyyskorvauksesta maksan veroja 25%.
Niistä veroista ei työttömyskorvauksia rahoiteta, vaan ne rahoitetaan työttömyysvakuutusmaksuista.
Joten voit välittömästi lopettaa tuon "veronmaksajien rahat" länkytyksen nyt heti.
"veronmaksajien rahat" tosin menee esim. "kansanedustajien" palkkioihin, jotka haluaa vaan varastaa sinunkin rahasi ja kouluttaa lapsistasi idiootte ja.
Saan 9e per päivä siitä kun sanon täällä kaikkille että menkääpi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ymmärräthän, että työtönkin maksaa niistä vähäisistä avustusrahoistaan veroja?
ymmärräthän, että työttömätkään eivät voi mennä töihin olemattomiin työpaikkoihin?
ymmärräthän antaa oman työpaikkasi jollekin työttömälle, tai ainakin puolittaa sen, jotta saat näin ainakin yhden työttömän pois kortistosta?
Ai et ymmärrä? Niin minäkin arvelin.
Työttömyys ei lopu huutelemalla idiotismeja vauvapalstalla, vaan luomalla työpaikkoja, joten ole hyvä ap ja ala niitä luomaan heille, jotka työttömiä ovat.
Tämä "työtönkin maksaa veroja" on jotenkin omituinen vastakommentti.
Verot siitä juu menee, mutta ne on tosiaan lähtökohtaisestikin ns. jonkun muun ansaitsemia rahoja. Ne voisivat toki periaatteessa olla verottomia ja suoraan vaan se nettosumma, mutta siihen on omat syynsä miksi tehdään tällainen ns. turha kierrätys.
Joka tapauksessa tämä ei ole mitenkään verrannollinen siihen, että teet töitä tietyllä tuntipalkalla ja tästä menee X määrä veroja.
Toki näkeehän tässäkin keskustelussa sen, että ei tosiaan vain kiinnosta keneltä se raha on pois mikä työmarkkinakorvauksena omalle tilille kilahtaa. Mikä on mielestäni erittäin epäkiitollista. Kuka tahansa voi joutua vaikeaan tilanteeseen mutta ei se silti tarkoita, että on jotenkin oikeutettu olemaan röyhkeä. Silloin harvemmin saa niiltä parempiosaisiltakaan sympatiaa ja tässä sitä ollaan...
Ihmettelen, että miten noin tyhmiä ihmisiä voi edes olla olemassa, mutta kai sinäkin olet saanut suomalaisen "huippukoulutuksen"
Ymmärtäväthän oikeistolaiset että se yhteiskunnan raha joka maksetaan yritystukina ym. otetaan verotuksen muodossa pois työssäkäyviltä lapsiperheiltä ja se verotettu raha on pois työssäkäyvien kulutuksesta ja lapsilta?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle: ymmärrätkö, että minä lapseton, joka olen ollut työelämässä 30 vuotta saamatta sentin senttiä tukirahoja ( vanhempainvapaa, lapsilisä jne.) maksan myös lapsiperheille? Ei ne päivähoitomaksut kata lapsen kuukauden kuluja, koulutus ei ole ilmaista eikä ne lapsiperheiden tukirahat taikaseinästä irtoa.
Joten, jos lähdetään kilpasille tässä asiassa, niin kyllä se on niin, että suurin nettomaksaja tässä yhteiskunnassa on keskituloinen lapseton palkkatyöläinen.
Nailed it!💪
Suomen sosiaaliturvamenoista 40% eli 32,7 miljardia menee eläkeläisiin.
https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…
Lisäksi maksetaan työeläkkeitä 30 miljardia eli eläkeläisiin menee 62,7 miljardia ja työttömyyskorvaukset on 4,9 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäväthän oikeistolaiset että se yhteiskunnan raha joka maksetaan yritystukina ym. otetaan verotuksen muodossa pois työssäkäyviltä lapsiperheiltä ja se verotettu raha on pois työssäkäyvien kulutuksesta ja lapsilta?
Ne vaan ihmettelee, miksi suomalaiset ei tee lapsia :D. Kohta ne saa ihmetellä konkursseja ja lamaa, mikä johtuu näiden idioottien tekemästä politiikasta.
Leskeneläkkeitä maksetaan 240 000 ihmiselle.
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…
Leskeneläkettä saa myös, jos menee uudelleen naimisiin yli 50-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi maksetaan työeläkkeitä 30 miljardia eli eläkeläisiin menee 62,7 miljardia ja työttömyyskorvaukset on 4,9 miljardia.
Ja 90000 työtöntä on työkokeiluissa, palkkatukitöissä, kursseilla ja kuntouttavassa työtoiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vidd* mikä idiootti😂
Ketkä ne sinun terveydenhuollon, päivähoidon, lapslisät, peruskoulutuksen ja jatko-opintojen tuet ym. maksoivat?
Minäpä kerron. Eläkeläiset. He olivat töissä ja maksoivat kaiken sillä aikaa, kun sinä olit täysin tuottamaton kuluerä vielä tälle yhteiskunnalle.
Ymmärrän mutta ei kiinnosta, hyvä että tulee.