Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtäväthän työttömät että mistä ne teidän tukirahat tulee ja mitä se maksaa tälle yhteiskunnalle?

Vierailija
23.06.2023 |

Ymmärtäväthän työttömät että se yhteiskunnan raha joka teille maksetaan tukina otetaan verotuksen muodossa pois työssäkäyviltä lapsiperheiltä ja se verotettu raha on pois työssäkäyvien kulutuksesta ja lapsilta?

Kommentit (519)

Vierailija
161/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea syy siihen, että kovien arvojen ystävien on ikäänkuin pakko aina haukkua heikompia:  Tietävät itsekin olevansa kivisydämiä julmureita ja ikuisia koulukiusaajia, mutta eivät halua muiden tietävän sitä- joten vieritetään syy kiusaamiseen uhrille!

Vierailija
162/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ymmärrän mutta ymmärräthän AP että työttömän täytyy laittaa hakemus työpaikkaan ja työantajan pitää palkata työtön ennenkuin työtön voi mennä töihin? Vai kuuluuko niihin jotka kuvittelee että työtön noin vaan menee töihin eikä työnantajalla ole mitään roolia asiassa?

Ymmärräthän myös että työttömiä on puoli miljoonaa oikeasti eli avoimia työpaikkoja ei riitä kuin pienelle murto-osalle?

Vai onko laskeminen niin vaikeaa kuin monille tuntuu olevan että kuvitellaan puoli miljoonaa työtöntä pääsevän työpaikkoihin mitä on monin monin moninkertaisesti vähemmän kuin työttömiä?

Ymmärräthän myös että avoimista työpaikoista jotkut ovat ns. lumetyöpaikkoja ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös niistä iso osa tule jostain lainoista, mitä ei koskaan kyetä täysin maksaan takaisin?

Vierailija
164/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinä et itse näköjään ymmärrä verotusta. Veroja maksaa muutkin kuin työssäkäyvät lapsrperheet, meitä lapsettomia työssäkäyviä ei ole vapautettu veroista

Juurikin näin. 

Lisäksi haluaisin muistuttaa ap:ta ihan näin omalta osaltani siitä, että olen lukuisat, monituiset, lukemattomat kerrat näin lapsettomana työssäkäyvänä antanut teidän lapsellisten ihmisten valita vuosiloma-aikanne ja viedä kaikki välipäivät vapaapäivinä, koska ne teidän lapset. Jätän korrektisti muistuttamatta, että kun ne teidän lapset ovat kipeinä ja te jäätte niiden kanssa palkallisesti kotiin, minä olen siellä työpaikalla tehnyt sitten teidänkin työt ilman erillistä korvausta. Jos olisin saanut korvauksia teidänkin työn hoitamisesta, olisin mielelläni maksanut siitäkin veroja.

On Petteri Orpon märkää unta tämä av:llakin runsaana rönsyävä ymmärtämättömien ihmisten harjoittama toisten ihmisten potkiminen. 

Vierailija
165/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllä. Välistävetäjien ja keinottelijoiden rahoista ne kustannetaan enimmäkseen eikä minkään perusduunarin. Se vero on vähän niinkuin pieni rangaistus ettei noudateta sääntöjä/sosiaalisia normeja siellä ylimmän tulodesiilin huipulla.

Vierailija
166/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin

Valtiot myös sijoittaa. Jos kuvitellaan, että työttömien tuet otetaan näistä sijoituksien voitoista.

Veronmaksajien rahoja menee myös rikkaiden lapsilisiin jne.

Vierailija
167/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mistä tulee kunhan tulee. Ei raha maailmasta lopu ja kuka tahansa voi heittäytyä tukiaisille, jos haluaa. Töihin ei ketään voi pakottaa ja toisaalta ihmisen on saatava sen verran rahaa että tulee toimeen. Tukia siis nostan jatkossakin maximit, koska olen oikeutettu niihin. Mene sinä töihin jos saat siitä hyvän fiiliksen, mutta älä ala muiden valinnoista kitisemään.

Vierailija
168/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö itse, että asunto, ruokaraha ja muutaman satasen taskuraha vähentää huomattavasti halua hakeutua rikollisjoukkioiden palvelukseen? Töitä on ja palkkaakin saa, useimmille vaan kynnys myydä huumeita tai varastaa on aika korkealla. Tai ollut tähän asti.

Vierailija
169/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö tyhmänä työttömiä?

Mä olen maksanymut veroja palkasta 30v. Nyt työttömänä maksan veroja työttömyyskassan päivärahasta.

työttömät ovat oikeasti ahkeria veronmaksajia 😃 jos annat mulle 100e ja maksan siitä takaisin 20e olenko oikeasti se joka maksoi?

Kyllä satasesta palautuu kiertoon enemmän kuin 20. Alveja suoraan sekä kauppiaalle katetta, josta verot jne.

Vierailija
170/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jaksavat valittaa, että paska hallitus ei tänäkään vuonna tullut kotisohvalta hakemaan johtotason hommiin. Ihan jokaisessa yhteiskunnassa on tarvetta kaikenlaisille työpanoksille. Ei tarvitse kuin miettiä, mitä osaisi tehdä ja miten kyseinen osaaminen tuodaan markkinoille. Koiranulkoilutuspalvelua oman korttelin asukkaille? Autojen käyttämistä pesussa sillä aikaa, kuin omistaja on töissä? Seuranpitoa yksinäisille vanhuksille (moni omainen varmaan mielellään ostaisi tällaista palvelua)? Saa jatkaa.

Vierailija
171/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jaksavat valittaa, että paska hallitus ei tänäkään vuonna tullut kotisohvalta hakemaan johtotason hommiin. Ihan jokaisessa yhteiskunnassa on tarvetta kaikenlaisille työpanoksille. Ei tarvitse kuin miettiä, mitä osaisi tehdä ja miten kyseinen osaaminen tuodaan markkinoille. Koiranulkoilutuspalvelua oman korttelin asukkaille? Autojen käyttämistä pesussa sillä aikaa, kuin omistaja on töissä? Seuranpitoa yksinäisille vanhuksille (moni omainen varmaan mielellään ostaisi tällaista palvelua)? Saa jatkaa.

Ei ole ajokorttia, pelkään koiria ja olen surkeaa seuraa.

Vierailija
172/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin aikoinaan kun jouduin laman keskellä olemaan työttömänä pätkittäin. Olin erittäin tyytyväinen että sain edes jotain vaikka saamani tuet eivät olleet lähelläkään nykyistä tasoa enkä hakenut sossusta lisää moraalisyistä. Olenkin aina ollut oikeistolainen.

Vierailija
173/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin

Valtiot myös sijoittaa. Jos kuvitellaan, että työttömien tuet otetaan näistä sijoituksien voitoista.

Veronmaksajien rahoja menee myös rikkaiden lapsilisiin jne.

Esimerkkien tarkoitus on kuvata kokonaisuuden luonnetta nostamalla sitä edustavia yksityiskohtia esiin. Sinä kuvaat kokonaisuutta nostamalla esiin kokonaisuudesta poikkeavia yksityiskohtia, jotka antavat todellisuudesta päinvastaisen kuvan. 

Vierailija
174/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Sehän on yhteiskunnan idea. Itse en ole työtön, mutta en koe, että maksamani verot ovat "minulta pois". Valtaosa ihmisistä käyttää ja hyödyntää yhteiskuntaa enemmän, mitä maksavat veroja, ja toisaalta se verojen maksu vertautuu myös vakuutuksen ottamiseen - jos huonosti käy, voi itsekin luottaa siihen, että saa kohtuuhintaista terveydenhuoltoa, sosiaaliturvaa, eläkettä... ja toisaalta vaikka omassa elämässä kävisi huonosti, ei omien lasten koulunkäynti tai opiskelu katkea sen vuoksi. Elämä on helpompaa ja huolettomampaa, kun ei tarvitse olla vain omillaan.

Juuri näin! Pareton Laki, eli 20/80 pätee tähänkin. 20% yrityksistä ja kotitalouksista maksaa Suomen lystit, 80% on saamapuolella. Vielä 3.000..4.000 bruttotuloilla ollaan nettosaajia.

Vierailija
175/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman typerä keskustelun aloitus. Ymmärtääköhän ap, että ihmiset eivät halua työttömäksi vaan he joutuvat työttömäksi?

Vierailija
176/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö työssäolevat puoluekannasta riippumatta, tai yrittäjät tai rikkaat että työttöminen pitäminen työttöminä ja halpatyövoiman tuonti ulkomailta ei todellakaan paranna valtiontalouden tilaa ja saa valtiota laskemaan heidän veroprosenttiaan?

Tuotahan tuntuu ajavan molemmat laidat politiikasta + kepu että työttömät pysyy työttöminä. Motiivit vaan vaihtelee eri puolilla.

Ja se työttöminen muuttuminen työtätekeväksi vaatii siis sellaisen jutun kuin työpaikka josta maksetaan palkkaa.

Työttömien puskeminen (aktivointi + muu kyykytys) puoliväkisin työpaikkoihin joita ei ole olemassa on vähän samanlaista settiä kuin nälänhädän hoitaminen siten että pakotetaan nälkäiset ruokapöytään muttei järkätä siihen pöytään ruokaa. Ja sitten haukutaan ne nälkäiset kun ne ei ole kovinkaan motivoituneita istumaan ruokapöydässä jossa ei ole ruokaa tarjolla. 

Vierailija
177/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäähän kaikki työssäkäyvät, millainen villi länsi tämä maa olisi jos työttömiä ei tuettaisi?

Vierailija
178/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mut sitten keksit jotain muuta. Olet oman onnesi seppä.

Vierailija
179/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedä handuun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mut sitten keksit jotain muuta. Olet oman onnesi seppä.

vedä handuun

Ei kun nyt oli kyse siitä, mitä sinä voisit tehdä itsesi elättämiseksi. Jatka ideointia vielä, ehkä olet jo lähellä toteutuskelpoista liikeideaa :)

Vierailija
180/519 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääköhän aloittaja ja kaltaisensa, että ylimielisyys on rumaa ja synti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi