Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oman kokemukseni mukaan 7/10 tk-lääkärikäynnistä on turhia. Ensimmäisellä käynnillä lähes aina väärä diagnoosi joka viivästyttää hoitoon pääsyä

Vierailija
23.06.2023 |

Siitä kun menee ensimmäisen kerran lääkäriin menee yleensä puolisen vuotta, että saa lopulta oireisiin oikean diagnoosin ja sitä myötä asiaan kuuluvan hoidon.
Ei järin tehokasta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla ihan hyvä, jos ChatGPT alkaa jatkossa tehdä diagnoosit.

Vierailija
2/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä eri lääkärikäyntiä ennen toimenpidettä. Tk-lääkäri. UÄ-tutkimus. Toinen UÄ-tutkimus. Spesialisti. Lopulta operaatio. Miksi näin? Jo kahden käynnin jälkeen vaiva oli selvitetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä eri lääkärikäyntiä ennen toimenpidettä. Tk-lääkäri. UÄ-tutkimus. Toinen UÄ-tutkimus. Spesialisti. Lopulta operaatio. Miksi näin? Jo kahden käynnin jälkeen vaiva oli selvitetty.

Yleensä vaati kaksi tai kolme eri tk-lääkärikäyntiä ennen kuin tehdään yhtään mitään.

Vierailija
4/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, joka kerta olen sanonut mikä mua vaivaa, lääkkeet apteekkkiin ja ulos!

Vierailija
5/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain "lottovoiton", pääsin viikossa tk-lääkärille, sain lähetteen kokeisiin ja kk.n päästä erikoislääkärin aika. En meinaa uskoa onneani.

Vierailija
6/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain "lottovoiton", pääsin viikossa tk-lääkärille, sain lähetteen kokeisiin ja kk.n päästä erikoislääkärin aika. En meinaa uskoa onneani.

Taisit olla ns. maanantaipotilas

Vierailija
7/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se tapaus kun kaikki ei mene kuten yleensä

Vierailija
8/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli angiina, lääkäri kysyi huvittaisko syödä antibioottikuuri?

Kas kummaa, huvitti😉

Vierailija
9/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai se poikkeus joka vahvistaa säännön.

Vierailija
10/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylläolevat kommentit ovat totta, olen huojentunut. Emme olekaan pulassa julkisen terveydenhuollon kanssa.

Nimittäin, kommentit osoittavat että muutamalla prosessien optimointikierroksella kustannukset saadaan PUOLITTUMAAN.

Vierailija
11/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Mulla tosin tunnistettu vaiva, mutta se itse hoito on aluksi aina juttelua ja sitten vasta lääkkeitä. Ensin niitä samoja, joita aina ennenkin ja sitten yksi uusi. Taas palataan samoihin ja sitten taas parin vuoden päästä muistetaan, että nyt voisi tehdä jotain muuta kuin yhtä ja samaa. Tämä tietysti niin, että pysyn sohvan nurkassa nämä odotteluajat.

Ei muuten mutta juttelut on jo juteltu ennen noita ja toimintakyky ei millään sairauslomalla parane yhtä hyvin kuin aktiivisella osallistumisella yhteiskuntaan lääkkeiden avulla.

Vierailija
12/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mulla tosin tunnistettu vaiva, mutta se itse hoito on aluksi aina juttelua ja sitten vasta lääkkeitä. Ensin niitä samoja, joita aina ennenkin ja sitten yksi uusi. Taas palataan samoihin ja sitten taas parin vuoden päästä muistetaan, että nyt voisi tehdä jotain muuta kuin yhtä ja samaa. Tämä tietysti niin, että pysyn sohvan nurkassa nämä odotteluajat.

Ei muuten mutta juttelut on jo juteltu ennen noita ja toimintakyky ei millään sairauslomalla parane yhtä hyvin kuin aktiivisella osallistumisella yhteiskuntaan lääkkeiden avulla.

Niin ja toki ne toimivat lääkkeet olivat olemassa jo sairastumisvaiheessa. Ne vain päätettiin jättää antamatta.

Vierailija
13/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee juuri tuontakia julkinen terveydenhoito on tehotonta missä ihmisiä juoksutetaan turhaan monta kertaa kun asiat voisi tehdä kerralla selväksi, onko tyhmempiä ihmisiä olemassa kuin ns yleislääkärit , hoitajatkin on yleensä fiksumpia.

Vierailija
14/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se angiina ab- kuuria vaadi jos oireita ei ole. Ei edes A- streptokokki nykyään aina. Mutta se nyt on virallinen ohjeistus, mitäpä sillä väliä kun av- mamma pääsee haukkumaan tk: ta.

Vierailija
15/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 7/10 lääkärikäynneistä on turhia, koska vaiva ei tarvitsisi lääkäriä. Pot valehdellut puhelimessa.

Vierailija
16/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on pompoteltu lääkäreiden ja fysioterapeuttien väliä se puoli vuotta. Vaikka jo ekalla lääkärikäynnillä itse tiesin mikä oli vikana. Lopulta saatiin riittävästi dataa ja olin jo niin huonossa kunnossa, että toiminnallinen vaiva oli muuttunut vaikeaksi. Pääsin kahteen leikkaukseen. Tää viivyttely aiheutti pysyvän hermovaurion.

Vierailija
17/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon olet valmis leikkaamaan muualta, että kaikki vaivat tutkitaan perinpohjin, vaikka 95% tapauksissa ne ovat ohimeneviä tai menee ensimmäisellä arvauksella oikein?

Vierailija
18/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 jatkaa. Nyt on tekeillä toiset tutkimukset eri vaivaan. Taas lääkärin ja fysioterapeutin välillä ramppaamista, sainpa kortisopiikinkin, josta ei ollut mitään hyötyä, koska lääkäri ei usko kun sanon, että on nivelrikko ja tarvitsee luudutusleikkauksen, ei kun kortisonia vaan..

Vierailija
19/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk-lääkäreillä ei myöskään ole sen parempia tutkimusvälineitä, kuin keski-ajan lääkäreillä. Jos terveyskeskuksiin saataisiin edes jotain järkeviä tutkimuksia tehtäväksi, se parantaisi potilaiden diagnosointia ja hoitoa. Tämä todennäköisesti motivoisi myös lääkäreitä pysymään tk-työssä, kun saisi arvuuttelun tueksi kättä pidempää.

Vierailija
20/30 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko teillä tätä,mutta meillä kysytään aina tekstiviestillä palautetta käynnistä ja arvioimaan oliko siitä hyötyä etc. Tai tuletko nyt paremmin vaivan kanssa toimeen etc.

En ikinä vastaa näihin mitään. Miten voisin,jos vaikka saan reseptin niin enhän tiedä onko siitä heti hyötyä tai jos tilannetta jäädään seuraamaan

Mietin vain mihin näitä tietoja kerätään.