Miksi ihmiset haluavat juoda ja päihtyä?
Joo se pieni nousuhumala on kiva hetken aikaa, sen olen kokenut. Mutta jos siihen juo vielä lisää, minulle tulee tosi huono ja sekava olo. Kuin olisi kovassa myrskyssä vellovalla laivalla. Puhumattakaan seuraavan päivän olosta. Haluaisin aidosti tietää, mikä saa ihmiset juomaan enemmän kuin ne pari annosta? Ja miten jotkut "jaksaa" olla kännissä useamman päivän? Eilen kaupassa oli joka toisella korit täynnä kaljaa. Selittäkää?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Miksi juominen ja juomattomuus pitää ottaa puheeksi aina silloin, kun on juhlan aika. Ihan sama kun jouluna istutaan ruokailemaan, niin joukossa on aina yksi, joka alkaa laskea kaloreita ja paheksua joulukinkkua. Ilonpilaajia, sanon minä.[/quote
Miksi kaikkina juhlina pitää juoda? Miksi et pysty elämään juhlapäivää ilman?
Et vaan ole juonut kunnolla, ryyppää vaikka 10 vuotta joka viikonloppu niin rupeaa alkoholi maistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juominen ja juomattomuus pitää ottaa puheeksi aina silloin, kun on juhlan aika. Ihan sama kun jouluna istutaan ruokailemaan, niin joukossa on aina yksi, joka alkaa laskea kaloreita ja paheksua joulukinkkua. Ilonpilaajia, sanon minä.[/quote
Miksi kaikkina juhlina pitää juoda? Miksi et pysty elämään juhlapäivää ilman?
Jos olen juomatta n. 350 päivää vuodesta, en koe olevani alkoholisti. Mieluummin toki juon juhlapäivänä kuin arkena, koska juhlapäivinä minulla on vapaata, arkena töitä.
Juhannussateessa kasvaa sieniä, ryypätkääpä. Ryypätkääpiä löytää puistoista rannoilta ja terasseilta.
Millä suurimmalla osalla ei tule sekavaa oloa, minkä tutkimuksen mukaan? Oletko nyt ihan varma? Ihan niinkuin humala olisi jokin perusoletus, "normaalitila"? No alkkikselle toki on. Alkkiksen pitää tankata että pääsee "normaalitilaan". Ei pärjää ilman. "Vissii pakko juoda tänäkin viikonloppuna höhöhöhö.." ja aivosolut senkun sulaa.
Ettäkö siis ei ole normaalia että tulee sekava ja huono olo alkoholista?