Miksi ihmiset haluavat juoda ja päihtyä?
Joo se pieni nousuhumala on kiva hetken aikaa, sen olen kokenut. Mutta jos siihen juo vielä lisää, minulle tulee tosi huono ja sekava olo. Kuin olisi kovassa myrskyssä vellovalla laivalla. Puhumattakaan seuraavan päivän olosta. Haluaisin aidosti tietää, mikä saa ihmiset juomaan enemmän kuin ne pari annosta? Ja miten jotkut "jaksaa" olla kännissä useamman päivän? Eilen kaupassa oli joka toisella korit täynnä kaljaa. Selittäkää?
Kommentit (45)
Maailma on pas ka, alkoholi auttaa.
No siis suurimmalla osalla ei tule huonoa ja sekavaa oloa kuten sinulla, ainakaan noin äkkiä.
Alkoholi vapauttaa estoista ja sumennuttaa ehkä ikäviä asioita humalan ajaksi pois mielestä, siinäpä ne suurimmat syyt varmaankin.
Alkoholi rentouttaa ja tekee iloiseksi mutta monet juo liikaa eikä se ole kellekään kivaa.Ei juojalle itselle eikä ympärillä oleville ihmisille. Mulla on pyrkimys raitistua koska juominen menee helposti överiksi. Juovat ihmiset osaa olla rasittavia.
Ei tosiaan kaikille tule huono olo kännissä. Ja mielestäni on kiva päästä käväisemään sellaisella olemisen tasolla, missä ei vitutukset ja stressit hypi silmille ja pystyy relaamaan ihan eri tavalla kuin selvin päin.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi rentouttaa ja tekee iloiseksi mutta monet juo liikaa eikä se ole kellekään kivaa.Ei juojalle itselle eikä ympärillä oleville ihmisille. Mulla on pyrkimys raitistua koska juominen menee helposti överiksi. Juovat ihmiset osaa olla rasittavia.
Siinä on aina se kysymys, miltä alkoholi rentouttaa? Miksi ihminen on pienestä asti niin jäykkä ja estynyt, ettei kykene ilman alkoholia Suomessa puhumaan?
Jos perheessä on alkkis niin se on inhottavaa. Meillä on ja se tekee minusta perättömiä ilmoituksia milloin mistäkin aiheesta. Tykkää kiusata meitä muita. Riitelee minun ja muidenkin kanssa. Uhkailee ja suuttuu. On velkaa sinnetänne.
useamman vuorokauden putki on kyllä aivan eri asia kuin kiva pikkuhönö. Mulla ei riitä stamina sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on aina se kysymys, miltä alkoholi rentouttaa? Miksi ihminen on pienestä asti niin jäykkä ja estynyt, ettei kykene ilman alkoholia Suomessa puhumaan?
Katso kohdasta kanssaihmiset. Koulukiusaajia, kokoomuksen kannattajia ja muita monstereita. Ja miten niin puhumaan? Relaamisestahan oli puhe?
Kuka haluaa mitäkin. Päihtyä haluan mutta en niin rankasti kuin alkoholilla. Sen ei olisi mikään pakko olla rikos. Eikä se ole oikea rikos vaan mukarikos. Pajauttelu pitäisi sallia tai laillistaa.
Humalajuominen on suomessa ok. Ulkolaiset tuttuni ihmettelevät sitä. Suomalaiset ovat ilmeisesti estyneitä ja tarvitsevat alkoholia,että olisi hauskaa. Raittiinnäkökulmasta se on kuitenkin rasittavaa katseltavaa ja kuunneltavaa kun normaalisti vähäpuheisesta henkilöstä tulee puhelias ja usein suunsoittaja.
Jos ihmiset itse tajuaisivat ja näkisivät kuinka naurettavia, typeriä ja noloja he ovat kännipäissään, niin moni jättäisi alkoholin käytön vähemmälle. Tekisi mieli joskus videoida jonkun kännisekoilut ja näyttää sitten tämä video henkilölle itselleen silloin, kun hän on selvin päin.
Niin taas alkoholi pilasi tämänkin pikkuperheen juhannuksen, ennenkuin se ehti edes alkaa. Mies kännäsi eilen ja uskoakseni meno jatkuu lauantaihin saakka. Surettaa, enkä aio tähän tilanteeseen jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso kohdasta kanssaihmiset. Koulukiusaajia, kokoomuksen kannattajia ja muita monstereita. Ja miten niin puhumaan? Relaamisestahan oli puhe?[/quote
No puhutaan vaikka relaamisesta. Miksi se ei onnistu ilman alkoholia? Miksi alkoholin avulla on sallitumpaa "rentoutua"? Eli kun olen kännissä, niin saan omasta mielestäni tehdä asioita, joita selvinpäin ei saisi oikein tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Humalajuominen on suomessa ok. Ulkolaiset tuttuni ihmettelevät sitä. Suomalaiset ovat ilmeisesti estyneitä ja tarvitsevat alkoholia,että olisi hauskaa. Raittiinnäkökulmasta se on kuitenkin rasittavaa katseltavaa ja kuunneltavaa kun normaalisti vähäpuheisesta henkilöstä tulee puhelias ja usein suunsoittaja.
Ja naiset tulkitsevat tämän miehen itsevarmuutena ja supliikkina röyhkeytenä baarissa. Ja parisuhteessa ihmetellään, miksi mies käyttää niin paljon alkoholia.
Minäkin oon ihmetellyt tota alkoholin rentoutusvaiutusta. Päinvastoin olen hyvinkin tietoinen ja kireä etten vain tee mitään tyhmää. Sitten tuleekin jo huono olo.
Itse ainakin silloin tällöin juon ja kokeilen metsästää sitä rentoa hyvää oloa. Pitäisi kai luovuttaa kun ei onnistu. Joskus on hetken kiva "pyörre" päässä. Mutta kestää ehkä vartin. Ei sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmiset itse tajuaisivat ja näkisivät kuinka naurettavia, typeriä ja noloja he ovat kännipäissään, niin moni jättäisi alkoholin käytön vähemmälle. Tekisi mieli joskus videoida jonkun kännisekoilut ja näyttää sitten tämä video henkilölle itselleen silloin, kun hän on selvin päin.
Taas hyvä syy ryypätä yksin kalsarikännejä. Ei ainakaan kukaan idiootti ala kuvaamaan ihmistä rennoimmillaan.
Eivät kaikki halua. Ei edes laivalle.
Välillä on kiva laittaa aivoja pienemmälle. Saa pienellä vahingolla suuren levon hektiseen elämän menemiseen. Työn ja arjen huolet unohtuu hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
No siis suurimmalla osalla ei tule huonoa ja sekavaa oloa kuten sinulla, ainakaan noin äkkiä.
Alkoholi vapauttaa estoista ja sumennuttaa ehkä ikäviä asioita humalan ajaksi pois mielestä, siinäpä ne suurimmat syyt varmaankin.
Ei ne ikävät asiat mihinkään juomalla katoa. Ovat jälkeen päin entistä ikävämpiä ja kännätessä on saattanut aiheuttaa uusia ikäviä asioita.
Eskapismi.