Miksi ihmiset haluavat juoda ja päihtyä?
Joo se pieni nousuhumala on kiva hetken aikaa, sen olen kokenut. Mutta jos siihen juo vielä lisää, minulle tulee tosi huono ja sekava olo. Kuin olisi kovassa myrskyssä vellovalla laivalla. Puhumattakaan seuraavan päivän olosta. Haluaisin aidosti tietää, mikä saa ihmiset juomaan enemmän kuin ne pari annosta? Ja miten jotkut "jaksaa" olla kännissä useamman päivän? Eilen kaupassa oli joka toisella korit täynnä kaljaa. Selittäkää?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Maailma on pas ka, alkoholi auttaa.
Mutta eihän se auta? Pahentaa vaan?
Joillekin alkoholi toimii noin, olen itse samanlainen. 4 annosta alkaa olla maksimi ennen kuin alan voimaan pahoin, ja huonon olon saan seuraavaksi päiväksi jo parista joten helppo olla juomatta mitään
Tässäkin keskustelussa puhutaan vain hetken rentouttavasta olosta mutta ei mitään terveyshaitoista, jotka yhteiskunta - siis sinä ja minä - maksaa.
Useiden alkoholiannosten juominen yhdellä juomiskerralla saa aikaan humalatilan, joka heikentää suorituskykyä ja suojarefleksien toimintaa sekä vaikuttaa mielentilaan ja käyttäytymiseen. Humala on usein kaatumisten ja muiden tapaturmien sekä pahoinpitelyn yhteydessä saatujen vammojen taustalla. Alkoholinkäyttö liittyy noin puoleen aivovammoista. Humalatilaan liittyvien välittömien haittojen riski kasvaa terveillä työikäisillä, kun kerralla juotu määrä ylittää 60 grammaa absoluuttista alkoholia eli 56 annosta juomiskertaa kohti. Tällaisia humalahaitoille altistavia juomiskertoja on 2,5 miljoonalla suomalaisella ainakin kerran vuodessa ja kuukausittain humalaan juo 1,2 miljoonaa suomalaista. (Päihdelinkki.fi)
Vierailija kirjoitti:
Maailma on pas ka, alkoholi auttaa.
Saamaan maailmasta vielä paskemman
maailma on ankea. on kaikenlaista feminismiä ja metoota ja muuta masentavaa mädätystä. kunnon känni auttaa unohtamaan ne hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis suurimmalla osalla ei tule huonoa ja sekavaa oloa kuten sinulla, ainakaan noin äkkiä.
Alkoholi vapauttaa estoista ja sumennuttaa ehkä ikäviä asioita humalan ajaksi pois mielestä, siinäpä ne suurimmat syyt varmaankin.
Ei ne ikävät asiat mihinkään juomalla katoa. Ovat jälkeen päin entistä ikävämpiä ja kännätessä on saattanut aiheuttaa uusia ikäviä asioita.
Jos pystyisin juomaan jatkuvasti niin olisin alkanut juopoksi vuonna 2018. Alkoi tämä ahdistus silloin. Humalassa ei ahdista niin looginen ratkaisu. Ei vaan pysty kuin maksimissaan 4-5 päivää joista viimeinen on ettei juo kuin sen verran ettei tule krapula. Se tulee sitten seuraavina päivinä. Yhden päivän oksettaa ja 3-4 valvottaa.
Mielialalääkkeitä tai bentsoja en ala syömään. Syyt ahdistukseen pitkäaikaistyöttömyys ja siitä johtuva rahapula. Ikää yli 50 niin en usko saavani töitä. Juominen on vähentynyt paljon. Tänä vuonna vähemmän kuin joitain vuosia sitten viikossa. Viime vuonnakin harvemmin kuin kerran kuukaudessa. Ei se halu päihtyä ole mihinkään kadonnut. Leikin vain että mulla on muka itsemääräämisoikeus.
1. Maistuu hyvälle
2. Tuo rennon ja sosiaalisen olon
3. Murheet poistuvat
4. Aika kuluu mukavasti
5. Seuraavan päivän saa hyvällä syyllä ottaa löysästi.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin keskustelussa puhutaan vain hetken rentouttavasta olosta mutta ei mitään terveyshaitoista, jotka yhteiskunta - siis sinä ja minä - maksaa.
Useiden alkoholiannosten juominen yhdellä juomiskerralla saa aikaan humalatilan, joka heikentää suorituskykyä ja suojarefleksien toimintaa sekä vaikuttaa mielentilaan ja käyttäytymiseen. Humala on usein kaatumisten ja muiden tapaturmien sekä pahoinpitelyn yhteydessä saatujen vammojen taustalla. Alkoholinkäyttö liittyy noin puoleen aivovammoista. Humalatilaan liittyvien välittömien haittojen riski kasvaa terveillä työikäisillä, kun kerralla juotu määrä ylittää 60 grammaa absoluuttista alkoholia eli 56 annosta juomiskertaa kohti. Tällaisia humalahaitoille altistavia juomiskertoja on 2,5 miljoonalla suomalaisella ainakin kerran vuodessa ja kuukausittain humalaan juo 1,2 miljoonaa suomalaista. (Päihdelinkki.fi)
Vaikka varmasti tuosta jeesustelusta nautitkin, niin keskustelun otsikossa kysyttiin juomisen syitä ja niitä annettiin. Voit avata oman keskustelun alkoholin haitoista, jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Kiviäkin kiinostaa. Se on aivan sama vaikka alkoholilla olisi miljoona tapaa kuolla sääntösuomessa. Se on ainoa laillinen päihde. Siksi on ihan turha vinkua sen haitoista kun ei ole vaihtoehtoja. Saksalainen on jo niin erillainen kuin suomalainen että niille voidaan sallia. Tuota nyt ei usko erkkikään että suomalainen on niin erillainen että pössyttelystä on syytä rangaista.
En minä usko että laki muuttuu. Olen aika varma että entiseen tapaan haittojen kasvu jatkuu kun mitään ei uskalleta tehdä. Tarkoitan poliitikot ei uskalla tehdä mitään. Siksihän yhdet järjesti sen käyttöhuonetempauksen. Alkoholista nuo poliitikot pystyy nippanappa puhumaan mutta kannabiksen ja huumeiden kanssa ne menee sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useiden alkoholiannosten juominen yhdellä juomiskerralla saa aikaan humalatilan, joka heikentää suorituskykyä ja suojarefleksien toimintaa sekä vaikuttaa mielentilaan ja käyttäytymiseen. Humala on usein kaatumisten ja muiden tapaturmien sekä pahoinpitelyn yhteydessä saatujen vammojen taustalla. Alkoholinkäyttö liittyy noin puoleen aivovammoista. Humalatilaan liittyvien välittömien haittojen riski kasvaa terveillä työikäisillä, kun kerralla juotu määrä ylittää 60 grammaa absoluuttista alkoholia eli 56 annosta juomiskertaa kohti. Tällaisia humalahaitoille altistavia juomiskertoja on 2,5 miljoonalla suomalaisella ainakin kerran vuodessa ja kuukausittain humalaan juo 1,2 miljoonaa suomalaista. (Päihdelinkki.fi)Vaikka varmasti tuosta jeesustelusta nautitkin, niin keskustelun otsikossa kysyttiin juomisen syitä ja niitä annettiin. Voit avata oman keskustelun alkoholin haitoista, jos haluat.
Kalahtiko? Moni keskustelija perustelee täällä juomattomuuttaan ja tämä kommentti on yksi sellainen. Olen nähnyt tarpeeksi suhteellisen nuoria alkoholidementikkoja hoivakodissa vieraillessani. Suvussanikin on yksi sellainen.
Alkoholisteja,
heitä on paljon keskuudessamme.
He haluavat aina ja aina van lisää.
Heitä on aivan valtavasti, suomessa ei oteta tätä vakavasti koska piilojuoppoja on kaikkialla.
Katsokaa kaupoissa mitkä määrät on alkoholituotteita, ne on hirvittävät röykkiöt.
Valtavia määriä litkitään myrkkyä ja mitä se maksaa?
Usealta se vie elämän,
joiltakin se vie läheisen.
Raittiusjärjestöille olisi kysyntää.
Ei ole parempaakaan tekemistä. Pullo ei ole yhtä ilkeä ja tyhmä kuin muut suomalaiset joten siihen voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi rentouttaa ja tekee iloiseksi mutta monet juo liikaa eikä se ole kellekään kivaa.Ei juojalle itselle eikä ympärillä oleville ihmisille. Mulla on pyrkimys raitistua koska juominen menee helposti överiksi. Juovat ihmiset osaa olla rasittavia.
Siinä on aina se kysymys, miltä alkoholi rentouttaa? Miksi ihminen on pienestä asti niin jäykkä ja estynyt, ettei kykene ilman alkoholia Suomessa puhumaan?
En minä ainakaan alkoholilla mitään kadoksissa olevaa puhekykyä tavoittele. Parhaiten tykkäänkin juoda yksin kotona sohvalla musiikkia kuunnellen ja mitä milloinkin ajatellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis suurimmalla osalla ei tule huonoa ja sekavaa oloa kuten sinulla, ainakaan noin äkkiä.
Alkoholi vapauttaa estoista ja sumennuttaa ehkä ikäviä asioita humalan ajaksi pois mielestä, siinäpä ne suurimmat syyt varmaankin.
Ei ne ikävät asiat mihinkään juomalla katoa. Ovat jälkeen päin entistä ikävämpiä ja kännätessä on saattanut aiheuttaa uusia ikäviä asioita.
Ei siinä niin väitettykään, jos luet vähän tarkemmin.
Miksi juominen ja juomattomuus pitää ottaa puheeksi aina silloin, kun on juhlan aika. Ihan sama kun jouluna istutaan ruokailemaan, niin joukossa on aina yksi, joka alkaa laskea kaloreita ja paheksua joulukinkkua. Ilonpilaajia, sanon minä.
Naista ja seksiä saa vain alkoholia juotuaan. Ei naiset lähde selvinpäin treffeille.
En tiedä kun en käytä alkohoolia. Eikä ne ihiset jota elämässäni on.Ei estä silti menemästä ravintolaa tai juhanustansehin pääkaupunki setu.Emme myöskään tupakoi.Emme saastuta,sisä tai parvekeilmaa. Eikä kissamme käsi passiivisena polttajana vieressäämme.Kuten niin monen muun emännän kissat .Saavat keuhkoahtautuma taudin ja syövän pasiivisena polttajana lemmikit kerostaloissa,kuten omistajansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole parempaakaan tekemistä. Pullo ei ole yhtä ilkeä ja tyhmä kuin muut suomalaiset joten siihen voi luottaa.
Hyviä syitä. Tuo toinen syy puoltaa mun näkemystä kalsarikänneistä yksin. Silloin on parasta seuraa. Sinä, päihteet ja netti.
On jännä kun luen noita vastauksia, "päteviä syitä". Että voi rentoutua yms.
Kyllä mä pystyn rentoutuu ilman alkoholia. Ja kun juon, niin hauskimmillaan "meno" on siinä vaiheessa, kun oon juonu 1-5. Sit on aika lopettaa. Kuka helvetti haluaa olla humalassa useamman päivän?! Mulla myöskin alkoholi pahentaa masennusta. Mulle tulee "fataali" olo humalassa.
En tosiaan ymmärrä noita neljä päivää putkeen. Alkoholistille ne on normaalia arkea. Ei kiitos.
Syitä varmaan monia miksi haluaa turruttaa keskushermostoansa.
Monesti sillä "lääkitään" mielenterveysongelmia tai sitten olla vaan juhlittu liikaa ja syntynyt riippuvuus