Milloin olet viimeksi uinut järvessä?
Minä pikaisesti ehkä 3 v sitten, mutta nautinnollisesti ehkä 10 v sitten. Lapsena viimeksi monta kertaa päivässä järvessä, se oli ihanaa.
Kommentit (260)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ui järvessä. Enkä meressä. Siis missään luonnon vesissä. Inhottaa kun hiekka tarttuu rannalla joka paikkaan. Vedessä kelluu kaikenlaista. On kylmää. Liian syvä vesi pelottaa.
Puhumattakaan siitä että järvessä on monenlaisia ötököitä ja eliöitä, osa jopa verenhimoisia ja hakeutuu oikein ihmisen kimppuun. Esimerkiksi juotikkaat.
Uimahalleissa tietää että on turvallinen tila uida.
Hyvin sä osaat pelotella ihmisiä.
Kuulostat sellaiselta joka pelkää luontoa.
Mikään eläin ei ole käynyt kimppuuni vaikka satoja kertoja olen käynyt uimassa. Ainoastaan paarmoja on hyörinyt ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä pari kertaa, mutta ei siellä kauaa viitsi olla kun on niin kylmää vettä.
Hassu juttu, sillä itse oon uinut tänä vuonna enemmän kuin milloinkaan. Itselleni tänä vuonna vesi ei ole tuntunut yhtään kylmältä.
Vähän viileitä virtauksia on vain tuntunut.
En ui muualla kuin järvessä. Ei mistään hinnasta missään altaassa jossa peseytymättömät ihmiset lilluu. Yäk.
En kehtaa mennä uimaan rannalle, vaikka rakastan uimista järvessä. Siitä on n. 20v, kun viimeksi olen uinut. Asun Vantaan lähiössä, en omista autoa, Kuusjärvi on ainoa, minne pääsen pyörällä. En kehtaa mennä uimaan sinne, kun on aina niin paljon porukkaa. Häpeän kroppaani, enkä halua joutua naurunalaiseksi tai jonkun nuorisoporukan kuvaamaksi. Ei ole edes ystäviä, keiden kanssa kävisi uimassa.
Kesäkuussa kävin mökkijärvessä mutta ollut niin huonot kelit että olen uinut tavallista vähemmän tänä vuonna.
Paljon lapsena ja nuorena, viimeksi 90 luvulla pohjoisessa.
Likaisia järvivedet nykyisin. Todellakin.
En ole hirvinnyt mennä uimaan
En ui järvissä; kalat pissaa. Enkä uimaloissa; ihmiset pissaa.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa mennä uimaan rannalle, vaikka rakastan uimista järvessä. Siitä on n. 20v, kun viimeksi olen uinut. Asun Vantaan lähiössä, en omista autoa, Kuusjärvi on ainoa, minne pääsen pyörällä. En kehtaa mennä uimaan sinne, kun on aina niin paljon porukkaa. Häpeän kroppaani, enkä halua joutua naurunalaiseksi tai jonkun nuorisoporukan kuvaamaksi. Ei ole edes ystäviä, keiden kanssa kävisi uimassa.
Teet linja-autolla tai junalla retken jollekin pienelle paikkakunnalle jossa on uimaranta tai pari vaihtoehtoa. Todennäköisyys että siellä kukaan välittää sinun kropastasi on häviävän pieni
Viikko sitten. Ainut kerta tänä kesänä. Ei jotenki inspaa nyt.
On siitä kyllä vuosia. Parhaiten uin selkää, lähinnä kelluen.
Minä olen merenrannan kasvatti ja menen uimaan järveen vaan jos olen kutsuttuna johonkin mökille, silloinkin jotenkin inhottaa.
Tyhmää, tiedän, mutta mun mielessä järvi on aina semmoinen rutakko (vaikka ei siis olisikaan)
Tänä iltana, oli ihan mahtavaa. Järvessä on sinilevää, mutta rannalla jossa uin ei sitä ollut, oli sen verran aallokkoa.
Onhan niitä saastuneitakin vesistöjä.
Esim. Bakalia on yksi järviä saastuttaneista tehtaista.