Milloin olet viimeksi uinut järvessä?
Minä pikaisesti ehkä 3 v sitten, mutta nautinnollisesti ehkä 10 v sitten. Lapsena viimeksi monta kertaa päivässä järvessä, se oli ihanaa.
Kommentit (260)
Viime viikolla mökillä tottakai, uitu ja jumpattu järvessä. Kesällä tietysti juoksuvyö mukaan avovesille.
Kirjoitan nyt tätä viestiä samalla kun uin selkää Sainaalla. Eli juuri nyt.
Vierailija kirjoitti:
En ui järvessä. Enkä meressä. Siis missään luonnon vesissä. Inhottaa kun hiekka tarttuu rannalla joka paikkaan. Vedessä kelluu kaikenlaista. On kylmää. Liian syvä vesi pelottaa.
Puhumattakaan siitä että järvessä on monenlaisia ötököitä ja eliöitä, osa jopa verenhimoisia ja hakeutuu oikein ihmisen kimppuun. Esimerkiksi juotikkaat.
Uimahalleissa tietää että on turvallinen tila uida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ui järvessä. Enkä meressä. Siis missään luonnon vesissä. Inhottaa kun hiekka tarttuu rannalla joka paikkaan. Vedessä kelluu kaikenlaista. On kylmää. Liian syvä vesi pelottaa.
Puhumattakaan siitä että järvessä on monenlaisia ötököitä ja eliöitä, osa jopa verenhimoisia ja hakeutuu oikein ihmisen kimppuun. Esimerkiksi juotikkaat.
Uimahalleissa tietää että on turvallinen tila uida.
Uima-hallit vasta kunnon bakteeripesäkkeitä onkin. Kaikki pissaa sinne vielä kaiken lisäksi, hyi
Ehkä jotain 8 vuotta sitten.
Se on sitten hyvä kysymys, että voiko sitä uimiseksi edes sanoa.
Järvi oli hyvin jyrkkärantainen, enkä oikeastaan osaa uida. Hätkähdin vedessä siihen tunteeseen, että "ai joo, tänne tosiaan ihan vaan uppoaa pohjaan saakka jos ei tiedä mitä tässä pitäisi tehdä". Oli aika pelottavaa. Jostain sain tukea jalalle tai kädelle, en enää muista, ja pääsin takaisin pintaan.
Eipä joutunut retkikaveri soittamaan ambulanssia tai ruumisautoa paikalle.
Viime yönä. Vaari vei likat, 5 vee ja 6½ vee. "kuutamouinnille" Olis oolu mukavaa kun olisi näkynyt muunlainenkin kuu kuin mun kalju pää. Niin likat mummulle tirskui ;)
Kun näitä kommentteja luen nauraen maha kippurassa, kuka järjen juoksun jättiläinen saa päähän että järvivesi ei ole puhdasta?😆 Paljon likaisempaa on merivesi ja uimahallit, kun suomen järvi. Toki on niitä mutapohja järviäkin mut ne asia erikseen. Voi voi, näköjään ennen oli ihmisten mielikin paljon paremmin.
Kesällä joka päivä, jos vaan kelit kohdillaan. Eilen viimeksi omassa rannassa. Rakastan luonnonvesissä uimista. Niin paljon mukavampaa kuin uimahalleissa kloorinhajussa.
Aamulla kävin, olen käynyt nyt lomalla joka päivä, kun mökillä ollaan. Aloitin helatorstaina, mutta avantoon mua ei saa.
Päijänne kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla kävin, olen käynyt nyt lomalla joka päivä, kun mökillä ollaan. Aloitin helatorstaina, mutta avantoon mua ei saa.
Päijänne kyseessä.
Meillä myös mökki täällä päin. 🥰 Yks parhaimpia paikkoja maailmassa, täällä mieli lepää.
T. Nro 161
Olisinko uinut tänä kesänä yhteensä n. 30 kertaa kolmessa eri järvessä, viimeksi lauantaina.
Taitaa olla kolmas vuosi ilman mökkiä ja siten myös järvessä uinnista. Kaipaan mökkiaikoja.
Kuukausi sitten parissakin eri järvessä. Tällä viikolla taas.
Puoliltaöin, en ole varma, oliko eilisen vai tämän vuorokauden puolella. Olen mökillä, ja saunaanmeno vähän viivästyi.
Vierailija kirjoitti:
En muista. En halua järvisyyhyä
Lisäksi järveen kävellessä voi saada raitisilma myrkytyksen. Viisaampi pysytellä sisällä.
3pv sitten kävin pikaisesti järvessä täällä mökillä, hyrrr oli kylmää!! Ja sitä edellisen kerran kesäkuussa heitin talviturkin, kerran 🤣 lapsena olin kunnon vesipeto. Miten se voikin nyt olla niin kylmää! Viime vuonnakin kävin uimassa paljon enemmän kun nyt.. sitä ennen olikin monen vuoden tauko