Kun luet uutisia hallitusohjelmasta, oletko tyytyväinen siihen mitä äänestit?
Äänestäisitkö vielä samalla tavalla, jos saisit valita uudelleen?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitusohjelma on ok, mutta tämä opposition tulkinta siitä on enemmän kuin omituinen.
En minäkään olisi tuollaiseen tyytyväinen millaiseksi oppositio sen on vääntänyt ja kääntänyt.
Mitä tarkoitat tulkinnalla? Kommentointi on koskenut hallitusohjelmaan kirjattuja selkeitä pyrkimyksiä. Mitä tulkitsemista siinä on?
Väärinymmärtämisen ja vääristelyn tarvetta tuntuu olevan oppositiolla kumman paljon.
Anna nyt edes yksi esimerkki.
No esim se, että hallitus leikkaa palkkoja.
Joo, tuleviin palkankorotuksiin tulee heikennys. Palkankorotuksia rajoitetaan. Irtisanomissuojaa heikennetään.
Irtisanomissyyksi riittää jatkossa myöhästyminen tai työtehtävästä kieltäytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitusohjelma on ok, mutta tämä opposition tulkinta siitä on enemmän kuin omituinen.
En minäkään olisi tuollaiseen tyytyväinen millaiseksi oppositio sen on vääntänyt ja kääntänyt.
Mitä tarkoitat tulkinnalla? Kommentointi on koskenut hallitusohjelmaan kirjattuja selkeitä pyrkimyksiä. Mitä tulkitsemista siinä on?
Väärinymmärtämisen ja vääristelyn tarvetta tuntuu olevan oppositiolla kumman paljon.
Anna nyt edes yksi esimerkki.
No esim se, että hallitus leikkaa palkkoja.
Joo, tuleviin palkankorotuksiin tulee heikennys. Palkankorotuksia rajoitetaan. Irtisanomissuojaa heikennetään.
Irtisanomissyyksi riittää jatkossa myöhästyminen tai työtehtävästä kieltäytyminen.
Hoidat asiakastilanteen englanniksi, jos käsketään.
Vierailija kirjoitti:
Autoilijana ja PS äänestäjänä erittäin tyytyväijen siihen ettei autoilun kustannuksia nosteta. Ilman persuja hallituksessa olisi varmasti tullut ne 55c korotukset polttoaineisiin heti tammikuussa. Mukava plussa myös että Suomi pidetään suomalaisena.
Varmaankin ajat täyssähköllä tai hybridillä eikä tukevat autoveron korotukset kirpaise.
Sanna Marin teki niin hyvää vaalityötä oikeistolle, ettei tosikaan. En olisi enää mitenkään jaksanut katsoa sen keikistelyä ja ylimielisyyttä enää toista vaalikautta.
Se oli myös yksi iso syy miksi äänestin perussuomalaisia. Olisin voinut kristillisiäkin äänestää mutta taktikoin, että persut on nyt tässä kohden varmempi valinta.
Olen tyytyväinen vaalitulokseen ja hallitusohjelmaan.
Äänestin persuja. Olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt tämmöistä täältä kun tiedät, että persutrollit tulee tänne vastaamaan, että mee töihin. Eivät ikinä suostu myöntämään vitutustaan.
Suurin osa persuista ei edes tajua. Vain muutama ei myönnä eli ne, jotka osaavat sekä lukea, kirjoittaa että hieman ajatellakin. Niitä on ehkä kourallinen. Loput on sitten sellaisia röllipeikkoja, että eivät ymmärrä mistään mitään ja ovat siten ihan tyytyväisiä. Niille riittää pelkkä bensasta ja mmuista höpöttäminen.
En äänestänyt yhtäkään hallituspuoluetta vaan äänestin demareita, ensimmäistä kertaa elämässäni.
Olen ollut työttömänä nyt 8 kk ja ikää sen verran että uutta työtä en kovin helposti saa ja odotan kauhulla että leikkaavat ansiosidonnaista.
Minä ainakin olen tyytyväinen. Kelakorvauksia nostetaan, että pääse köyhempikin jonoista hoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen tyytyväinen. Kelakorvauksia nostetaan, että pääse köyhempikin jonoista hoitoon!
Samoin! Kelakorvaukset on oikeasti hyödyllisiä juurikin vähän pienempituloisille.
En ole koskaan äänestänyt yhtään ainoaa näistä puolueista, jotka nyt on hallituksessa.
Olen äänestänyt Vihreitä alusta saakka, paitsi viime vuosina. Ja harmittaa todella rankasti se, että äänestin aikanaan vihreitä. Helsingissä vihreät ovat saaneet niin paljon pahaa, tai erittäin pahaa ja vahingollista, aikaiseksi, että niitä tuhoja joudutaan korjaamaan vielä pitkään, kalliilla rahalla. Vihreät ovat käyttänee MIELIvaltaa, eikä vastuullista valtaa, jossa asukkaiden toiveita kuunnellaan.
Tämä uusi hallitus on jo aloittanut massiivisen sorto kauden, köyhille, sattumalta ihan samoin aatteellisesti, kuin Vihreät.
Olen tyytyväinen. Tulen varakkaasta perheestä ja äänestin kokoomusta. Olen ollut ahkera ja haluan pitää omin ansioin tienaamani sekä vanhemmilta saamani rahat itselläni. Minusta se on oikein. Säästäisitte tekin lapsilisät ja ostaisitte sijoitusasuntoja, joihin lapsenne voivat sitten opiskelujen alettua muuttaa, niin ei tarvitsisi koko ajan kitistä. Opinnotkaan eivät siten veny ja voi hypätä suoraan oman alan töihin ja puuhailla opintojen aikana nuorisojärjestöissä. Itse olin kokoomusnuorissa. Opintolainaa en tietenkään ottanut, sillä kyllä ilman velkaa pitää pärjätä. Laskutaidosta ja elämänhallinnasta se vain on kiinni ja kyllä säästetyt lapsilisät ja muut sijoitukset riittävät paljoon. Ja jos tiukka paikka tulee, voi jokainen kääntyä vanhempien puoleen. Kyllä vanhemmat aina lapsiaan auttavat. Maksavat laskuja, ostavat tarvittavat huonekalut sinne omaan yksiöön, samoin läppärit ja muut opiskeluvälineet. Ei pidä olla aina niin avuton ja laiska. Minäkään en ole ollut ja siksi kokoomus 💙🥶
Vierailija kirjoitti:
En äänestänyt yhtäkään hallituspuoluetta vaan äänestin demareita, ensimmäistä kertaa elämässäni.
Olen ollut työttömänä nyt 8 kk ja ikää sen verran että uutta työtä en kovin helposti saa ja odotan kauhulla että leikkaavat ansiosidonnaista.
Ai että nyt sitten passaa äänestää demareita, kun on joutunut itse työttömäksi. Just. Ihan oikein sulle, että tuli oikeistohallitus, jos olet nyt hallituksessa olevia puolueita aiemmin äänestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen tyytyväinen. Tulen varakkaasta perheestä ja äänestin kokoomusta. Olen ollut ahkera ja haluan pitää omin ansioin tienaamani sekä vanhemmilta saamani rahat itselläni. Minusta se on oikein. Säästäisitte tekin lapsilisät ja ostaisitte sijoitusasuntoja, joihin lapsenne voivat sitten opiskelujen alettua muuttaa, niin ei tarvitsisi koko ajan kitistä. Opinnotkaan eivät siten veny ja voi hypätä suoraan oman alan töihin ja puuhailla opintojen aikana nuorisojärjestöissä. Itse olin kokoomusnuorissa. Opintolainaa en tietenkään ottanut, sillä kyllä ilman velkaa pitää pärjätä. Laskutaidosta ja elämänhallinnasta se vain on kiinni ja kyllä säästetyt lapsilisät ja muut sijoitukset riittävät paljoon. Ja jos tiukka paikka tulee, voi jokainen kääntyä vanhempien puoleen. Kyllä vanhemmat aina lapsiaan auttavat. Maksavat laskuja, ostavat tarvittavat huonekalut sinne omaan yksiöön, samoin läppärit ja muut opiskeluvälineet. Ei pidä olla aina niin avuton ja laiska. Minäkään en ole ollut ja siksi kokoomus 💙🥶
Toiset saa vähän erilaiset eväät elämään. Kaikilla ei ole välttämättä varakkaita vanhempia, toisilla ei ole huolehtivia vanhempia lainkaan. Ei ole mitään mitä säästöön laittaa. Toki kyllähän sinä sen tiedät että kaikki ei ole itsestä aina kiinni
Vierailija kirjoitti:
"Synnyin kultalusikka suussa. Syntykää tekin!"
Vierailija kirjoitti:
Palveluseteleissä on seuraavanlainen kiva piirre:
"Jos hyvinvointialue on järjestänyt palvelun palvelusetelillä, palvelusetelillä ostetusta palvelusta voidaan huomioida menona se määrä, mitä palvelu olisi maksanut hyvinvointialueen itse tuottamana eli julkisen terveydenhuollon asiakasmaksun osuus."
Jäi hammaslääkäri varaamatta kokonaan, koska tarjolla oli vain palveluseteleitä ja on mahdoton arvioida, paljonko itse maksettavaksi jäävä summa on palvelusetelin ja toimeentulotuen jälkeen. Muutaman kympin voisin maksaa perusosastani, mutta esimerkiksi satanen on jo aivan liikaa.
Täällä yksi tyytyväinen kd:n äänestäjä. Minusta on tärkeää, ettemme ota tänne vääräuskoisia. Haluan, että vanhat perinteemme säilyvät myös kouluissa ja muualla yhteiskunnassa eikä yksilöille tarvitse antaa erivapauksia. Tunnustuksellinen uskonto kuuluu yhteiskuntaan eikä siitä ole haittaa kenellekään. Raamattu pitäisi muutenkin nostaa vahvemmin ohjenuoraksi elämään. Ainakin siis niiltä osin, kun puhutaan parisuhteista ja perheistä. Kyllä se on vaan mies, nainen ja avioliitto ja muu on syntiä ja sairautta. Köyhistäkään ei niin huolta, sillä itse ovat asiansa sotkeneet ja diakonia, tämä meidän tekopyhä anekauppamme, huolehtikoot osasta, leipäjonot lopuista.
En todellakaan. Ääni menee jatkossa muualle.
Lehdistä ei kannata kaikkea suoraan uskoa
Tietenkin ole. En ikinä äänestä summamutikassa, joten hallitusohjelmassa (jos äänestämäni puolue on hallituksessa) ei tule yllätyksiä.
Sama valinta oli täällä. Terveisiä Espoosta... :)