Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun luet uutisia hallitusohjelmasta, oletko tyytyväinen siihen mitä äänestit?

Vierailija
22.06.2023 |

Äänestäisitkö vielä samalla tavalla, jos saisit valita uudelleen?

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestäisin edelleen SDP:tä. Olen pienipalkkainen kahden lapsen lähihuoltaja. Nykyinen hallitus on aikeissa vaikeuttaa elämääni monella tavalla. Neljän vuoden päästä äänestän taas SDP:tä.

Kovin peloissani en kyllä ole nykyisen hallituksen vuoksi, koska vaikuttaa siltä että siitä tulee niin sisäisesti riitainen että päätösten tekeminen on vaikeaa.

Elämääsi ei ole vaikeuttanut kouluttautuminen (?) pienipalkkaiselle alalle ja eroaminen lasten isästä?

Elämääsi vaikeuttaa hyvätuloisempien ihmisten halu saada parempia palveluja ja pitää enemmän omia rahojaan..

Vierailija
22/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen. Marinin linjalla olisimme ajautuneet EKP n määräysvallan alle kuten Kreikassa kävi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omatuntoni on puhdas, äänestämäsi puolue on oppositiossa. Minusta hallitusohjelma on todella outo, pikku yksityiskohtia ja nimittämistä ( mulle 10 E/kk ei merkkaa mitään), mutta esim alvin nosto ja sairausajanpalkan muutos periaatteessa on täysin hölmö ajatus. Ihmiset joko sairasta pidempää tai sairastuvat pahemmin, kun eivät ole poissa töistä. Ja tää sairausajan päivän omavastuu koskee niitä heikommassa asemassa olevia. Meillä tuo palkka on kirjattu tessiin, kuten suurella osalla palkansaajia! Minun ahdistaa tän hallituksen ihmisvihamielisyys ja epähumaani ajatusmaailma. Mites se oli Valtio olemme me eikä valtio kuuluu rikkaille

Vierailija
24/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hallitusohjelma olisi oikeasti huono ja täynnä persujen takinkääntöä niin eipä silloin olisi oppositiolla mitään tarvetta tällaiseen valitukseen, vääristelyyn ja valehteluun.

Ja itse siis en lopulta äänestänyt persuja vaan toista hallituspuoluetta, mutta ei harmittaisi pätkääkään vaikka ääneni olisi mennyt persuille.

Vierailija
25/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestäisin edelleen SDP:tä. Olen pienipalkkainen kahden lapsen lähihuoltaja. Nykyinen hallitus on aikeissa vaikeuttaa elämääni monella tavalla. Neljän vuoden päästä äänestän taas SDP:tä.

Kovin peloissani en kyllä ole nykyisen hallituksen vuoksi, koska vaikuttaa siltä että siitä tulee niin sisäisesti riitainen että päätösten tekeminen on vaikeaa.

Elämääsi ei ole vaikeuttanut kouluttautuminen (?) pienipalkkaiselle alalle ja eroaminen lasten isästä?

Elämääsi vaikeuttaa hyvätuloisempien ihmisten halu saada parempia palveluja ja pitää enemmän omia rahojaan..

Elämä ei ole mikään tasainen pulkkamäki jonka pystyy sataprosenttisesti itse suunnittelemaan. Eikä tuossa ole edes keskituloiset jäämässä plussalle. Veronkevennys on niin pieni, että useamman kuukauden veronkevennys nollautuu jo yhdellä palkattomalla sairaspäivällä.

Vierailija
26/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestin oppositiota. Hallitusohjelma on karua luettavaa, mutta henkilökohtaiseen elämään sillä ei ole suoria negatiivisia vaikutuksia. Olen niitä, joilta verotus kevenee.

Tavallisella palkalla tuo kevennys on vain parikymppiä kuussa. Aika paljon siitä pidetään meteliä siihen nähden.

On se minulla vähän isompi. Olen kansanosaa, joka ei osallistu näihin leikkaustalkoisiin mitenkään. Kiitos siis kuuluu lähiöiden ja maaseudun asukkaille, jotka mahdollistitte tämän. Politiikasta olen eri mieltä.

Vierailija
27/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusohjelma on ok, mutta tämä opposition tulkinta siitä on enemmän kuin omituinen.

En minäkään olisi tuollaiseen tyytyväinen millaiseksi oppositio sen on vääntänyt ja kääntänyt.

Vierailija
28/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin persuja, tavallaan toivoisin että joku vasemmisto puoluekin suostuisi persujen kanssa eduskuntaan kokoomuksen sijaan eduskuntaan, niin ei tulisi niin paljoa leikkauksia. Mutta se ei ole mahdollista :/

Vierailija
29/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Erittäin tyytyväinen. Ei ole tapana äänestää puoluetta, jonka ohjelmaa en itse kannata. 

Vierailija
30/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa olen jopa positiivisesti yllättynytkin siitä, että hallitusohjelma onkin näin hyvä. Odotin, että rkp olisi suurempi kanto kaskessa kun miettii millaisia päätöksiä se teki ja hyväksyi Marinin hallituksessa.

Nehän sen takkinsa joutui kääntämään.

Vierailija
31/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänestin persuja, tavallaan toivoisin että joku vasemmisto puoluekin suostuisi persujen kanssa eduskuntaan kokoomuksen sijaan eduskuntaan, niin ei tulisi niin paljoa leikkauksia. Mutta se ei ole mahdollista :/

Meillä on oikeistoblokki ja vasemmistoblokki. Niiden äärilaidat tuskin tekevät ikinä yhteistyötä. Persujen äänestäminen tarkoitti ääntä koko oikeiston politiikalle. Olisi hyvä jos ihmiset ymmärtäisivät tämän verran.

Vierailija
32/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitusohjelma on ok, mutta tämä opposition tulkinta siitä on enemmän kuin omituinen.

En minäkään olisi tuollaiseen tyytyväinen millaiseksi oppositio sen on vääntänyt ja kääntänyt.

Mitä tarkoitat tulkinnalla? Kommentointi on koskenut hallitusohjelmaan kirjattuja selkeitä pyrkimyksiä. Mitä tulkitsemista siinä on?

Vierailija
33/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida, ettei Orpon ja Purran hallitusohjelma edusta Suomen kansaa, sillä äänestysprosentti oli vain 72%

Ja Kokoomuksella ja persuilla on 94 paikkaa 200:sta paikasta. Ja äänioikeuden jätti käyttämä lähes 30% äänestäjistä.

Vierailija
34/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on oikeistoblokki ja vasemmistoblokki. Niiden äärilaidat tuskin tekevät ikinä yhteistyötä. Persujen äänestäminen tarkoitti ääntä koko oikeiston politiikalle. Olisi hyvä jos ihmiset ymmärtäisivät tämän verran.

Mieluummin annan oikeistolle noista kahdesta äänen koska en jaksa mitään woke juttuja ja rokote pakkoja😅 mutta en vaan tykkää kokoomuksesta

Vierailija
35/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuslaisena olen tietenkin tyytyväinen. Ohjelman pääpiirteet olivat selkeästi nähtävillä jo Kokoomuksen vaalikampanjoissa. Nyt loppuu velaksi eläminen ja alkaa vasemmiston virheiden maksaminen 

Vierailija
36/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida, ettei Orpon ja Purran hallitusohjelma edusta Suomen kansaa, sillä äänestysprosentti oli vain 72%

Ja Kokoomuksella ja persuilla on 94 paikkaa 200:sta paikasta. Ja äänioikeuden jätti käyttämä lähes 30% äänestäjistä.

Luulitko, että joku ei tuota tiennyt :D Sinun kannattaa huomioida, että demokratia ei tarkoita, että koko kansan pitäisi äänestää. 

Vierailija
37/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin annan oikeistolle noista kahdesta äänen koska en jaksa mitään woke juttuja ja rokote pakkoja😅 mutta en vaan tykkää kokoomuksesta

Annat äänesi siis kokoomukselle vaikka et tykkää kokoomuksesta. Myös persujen äänet meni kokoomukselle, koska ovat käytännössä samaa soppaa molemmat. Noista woke jutuista olisit päässyt ihan vaan silläkin että olisit jättänyt lukematta niitä koskevat uutiset. Ja korona meni jo.

Vierailija
38/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai olen. Jos olisin halunnut jotain muuta niin silloin olisi äänestänyt tietenkin toisin.

Hallitusohjelma olisi voinut olla jopa vielä tätäkin tiukempi.

Vierailija
39/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä ei ole mikään tasainen pulkkamäki jonka pystyy sataprosenttisesti itse suunnittelemaan. Eikä tuossa ole edes keskituloiset jäämässä plussalle. Veronkevennys on niin pieni, että useamman kuukauden veronkevennys nollautuu jo yhdellä palkattomalla sairaspäivällä.

Ei varmaan tarvitse 100% suunnitella, mutta voishan sitä yrittää elää silleen, että pärjää, jos jotain ihan arvaamatonta sattuu. Ja jos menee pieleen, niin tarviiko sitten valehdella, että se pieleenmeno johtuu ihan ulkopuolisista ihmisistä, kun sitä omaa soppaakin on ollut keittämässä ties kuinka moni?

Sun vanhemmat voi auttaa, kerran ne ei neuvonut sua paremmin palkattuihin hommiin. Se etävanhempi voi etenkin auttaa, kai se nyt on sentään keskituloinen? Hoitakoon omat lapsensa ja vaimonsa pärjäilemisen, kun ei kerran voi elää teidän kanssa, niin minunko vika se on?

Vierailija
40/102 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai olen. Jos olisin halunnut jotain muuta niin silloin olisi äänestänyt tietenkin toisin.

Hallitusohjelma olisi voinut olla jopa vielä tätäkin tiukempi.

Epäilemättä, jos halutaan käynnistää kunnon lama.