Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuimmat asiat mitä lapsettomat tuttusi eivät tajua

Vierailija
22.06.2023 |

Olen joutunut selittämään, että lasta ei voi jättää yksin nukkumaan ja itse lähteä viihteelle.

Hauskoja on aina "hyvää tarkoittavat" neuvot ihmisiltä, joilla itsellään ei ole lapsia. Kerran lapseni (3v) kiukkusi kauppakeskuksessa, lapseton kaverini alkoi neuvomaan, että jätät vaan itkemään ja lähdetään me tästä kävelemään, kyllä se seuraa kun huomaa meidän kadonneen. Siis äly hoi..haluankin opettaa lapselle, että kun olet väsynyt ja kiukuttaa, niin minä hylkään sinut.

Myös kaikki hääkutsut jotka on lapsivapaat, en mene sellaisiin juhliin ollenkaan, mielestäni häät ovat perhejuhla päiväsaikaan ja illalla lasten poistuttua voi aikuiset örveltää jos nii haluavat. Oletetaan, että aina on lastenvahti saatavilla, no ei ole.

Ja tähän ketjuun ei siis lapsettomien kommentteja kiitos.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät ovat perhejuhla päiväsaikaan?!

Vierailija
42/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana kommentoin silti. Minä en ole tuollainen lapseton ollut ikinä. Hää kommentista olen ihan samaa mieltä. 

Meidän suvussa on ollut häät aina lapsiperheellisillekkin lasten kera ja päihteettömät, tai eihän sinne olisi muuten ollut paljon tulijoitakaan. Ravintola jatkot ovat sitten ollut pelkästään aikuisille. 

En ymmärrä miksi kirkkoon ja kahvitus tilaisuuteen ei saisi lapsia ottaa mukaan. Siinä samalla voi kasvattaa lasta tavoille ettei vie koko tilaisuuden huomioo itseensä. Mitenkä lapsi oppii jos häntä pidetään pois kaikista tilaisuuksista. 

Olen ehdottomasti samaa mieltä että lapsia pitää sosiaalistaa ja opettaa juhlakäyttäytymistä ja ihmisten kanssa toimimista. Mutta nämä pitää järjestää ja huolehtia itse, ei voida vastuuttaa muita ihmisiä järjestämään ja kustantamaan omien lasten tapakasvatusta jos eivät ole siihen itse halukkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassut asiat mitä ap ei tajua:

1) Kaikki lapsettomat eivät ole samanlaisia

2) Vieraat ei määrittele millaiset häät pidetään

Vierailija
44/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue otsikko.

Vierailija
45/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten on mahdollista, että jokainen aloittajan tuntema lapseton ihminen on totaalisen aivokuollut? Olivatko ne lapsellisetkin aivokuolleita, ennen kuin hankkivat ensimmäisen lapsensa? Oliko aloittaja itse? Jokainenhan on lapseton hyvän osan elämästään.

Vierailija
46/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että koira ei ole sama kuin lapsi. Ei tietenkään aina lapseton pari pidä koiraa lapsenaan, itselläni sellainen vain sattuu olemaan lähipiirissä. Heidän "vauvansa" kuolivat alle kymmenen vanhana ja ottivat heti perään uuden "vauvan", naurattaa heidän vaahtoamisensa miten raskasta on tuon lapsukaisen hoitaminen. No en sitä päin naamaa koskaan sanoisi, mutta sisäisesti naurattaa ja myös surettaa, koska selvästi hoivavietti on heillä kova, mutta jostain syystä eivät ihmisvauvoja saa (syyt eivät tietenkään minulle tai kellekään muullekaan kuulu, eivätkö tahdo vai eivätkö saa).

Pakko kommentoida tuohon, miten koiravauvan kanssa on raskasta. Minusta ainakin oli, vaikka meillä on neljä lasta.

Vierailija
47/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kun itse sairastaa niin se on paljon pahempaa kun on lapsia, kuin jos ei ole.

Mitä ihmettä mahdat tällä tarkoittaa?

Flunssa on siinneille rajumpi?

Syöpä purasee kipeämmin vanhempiin?

Jos tarkoitat sitä, ettei lastenhoitovelvollusuudesta voi pitää vapaata, suosittelen lääkkeeksi lastenhankintaa parisuhteessa tahi vaihtoehtoisesti sitä, ettet kiukkua lähipiirillesi voimaantumispäissäsi niin, ettei kukaan suostu tuomaan sitä kanakeittoa kun olet vuoteenomana.

Vierailija
48/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Oon lapseton, en käy viihteellä. Enkä oleta, että lapsiperheen huoltaja jättää lapset yksin mennäkseen kavereiden kanssa bilettämään, ravintolaan syömään, tai edes kahville.

2. En neuvo ketään lasten kasvatuksessa. 

3. En aio mennä koskaan naimisiin, joten ei tarvi huolehtia, pidänkö oikeanlaiset häät.

Sori, unohtui vielä.

4. En aio koskaan hankkia lapsia, joten minun ei onneksi tarvitse pelätä, että minusta tulisi sellainen kuin AP.

Muksu säästyy orpovallasta.

Vierailija
49/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsen ei aina tarvitse olla riehakas, ilakoiva tai jotenkin ns. iloinen.

Että vakava, hiljaa oleva tai totinen lapsi ei tarkoita onnetonta lasta.

Vierailija
50/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin raivostuttava olettamus kaikilta lapsettomilta: lapset pilaavat tapahtumat kiljumisellaan.

Haloo, kaikkien meidän lapset eivät käyttäydy noin. Kuten kaikki alkoholia naukkailevat aikuisetkaan eivät örise ja p*sko housuunsa.

Jotenkin raivostuttava olettamus kaikilta lapsellisilta: syy siihen ettei lapsia kutsuta olisi lapset pilaavat tapahtumat kiljumisellaan.

Haloo, me haluttiin että kaikki saa vetää perseet ja siihen kuvioon ei lapset sovi.🤣

Aivan, ja mä haluan myös kiroilla vapaasti ja puhua muutenkin lasten korville sopimattomia juttuja

Vierailija
51/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että arkisin työpäivän jälkeen en voi lähteä noin vaan lenkille tai oluelle ilman, että asia sovitaa etukäteen. Kun tulen töistä, käyn lapset ja laitetaan ruoka ja sit haluan viettää aikaa lasteni kanssa, illat menee nopeeta huomaamatta

Minun lapsellani on myös isä eli voin ihan hyvin lähteä lenkille.

Se on kiva ja hyvä juttu. Ehkä edellisellä ei ole tuollainen tilanne?

Vierailija
52/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei aikuinen tajua, ettei lasta voi jättää yksin kotiin ja lähteä rilluttelemaan tai että lapset vaatii harrastuksiin kuskaamista ja heidän tarpeidensa täyttämiseen menee päivttäin paljonkin aikaa, ei kyse ole siitä, että "lapseton ei ymmärrä", vaan kyseinen ihminen on vaan keskimäräistä tyhmempi.

Vierailija
53/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana kommentoin silti. Minä en ole tuollainen lapseton ollut ikinä. Hää kommentista olen ihan samaa mieltä. 

Meidän suvussa on ollut häät aina lapsiperheellisillekkin lasten kera ja päihteettömät, tai eihän sinne olisi muuten ollut paljon tulijoitakaan. Ravintola jatkot ovat sitten ollut pelkästään aikuisille. 

En ymmärrä miksi kirkkoon ja kahvitus tilaisuuteen ei saisi lapsia ottaa mukaan. Siinä samalla voi kasvattaa lasta tavoille ettei vie koko tilaisuuden huomioo itseensä. Mitenkä lapsi oppii jos häntä pidetään pois kaikista tilaisuuksista. 

Lapsi oppii silleen että sen omat vanhemmat vie niitä eri paikkoihin ja järjestää niille juhlia minkä itse maksavat. On naurettavaa olettaa että muiden tehtävä on tarjota jonkun muun lapsille jtn käytöskokemuskouluja.

Kun menimme mieheni kanssa naimisiin, vieröita kutsuttiin n. 65 kpl. Jos heidän kaikki lapsensa olisivat olleet myös kutsuttuja, olisi juhlien koko paisunut 98 vieraan juhliksi. Meillä oli varaa kivoihin häihin ja juhlapaikkaan 60 vieraalle, ei melkein 100 vieraalle. Koska lapset eivät olleet meille läheisiä, kun emme juuri olleet tekemisissä osan sukulaisten kanssa jotka kuitenkin häihin kutsuttiin, vietimme hyvillä mielin lapsettomat häät. Ainoastaan 1 pariskunta feidasi tämän takia.

Mutta on aika eri asia ja eri budjetti järjestää lapsettomat tai lapselliset häät, varsinkin jos sukulaisilla on paljon lapsia.

Eikö tämä budjetti/juhlatilan koko ole käynyt mielessäkään tässä asiassa?

Vierailija
54/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lapseton eikä mulla ole mitään lapsia vastaan esimerkiksi erilaisissa tilaisuuksissa. Suurin osa lapsista käyttäytyy hyvin. Jos joku asia on ongelma niin mieluumminkin se että vanhempi ei vie huutavaa lasta yhtään syrjemmälle.

Tästä esimerkkinä isäni hautajaiset. Serkullani oli mukana 1,5 v poikansa. Poika alkoi heti siunaustilaisuuden alussa itkeä erittäin kovaäänisesti kirkossa. Lapset itkee, mutta ongelma oli se että serkku ei voinut mennä esimerkiksi aulatilaan lapsen kanssa. Hautajaiset ovat kuitenkin herkkä tilanne läheisille ja itku oikeasti häiritsi. No, kun mitään ei tapahtunut niin mieheni meni sanomaan serkulle että siirtyy kirkon aulatilaan. Serkku siirtyi mutta paskamyrsky nousi. Minä ja mieheni olimme hänen mielestään henkisesti sairaita tyranneja jotka vihaavat lapsia.

Vierailija
55/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lapseton eikä mulla ole mitään lapsia vastaan esimerkiksi erilaisissa tilaisuuksissa. Suurin osa lapsista käyttäytyy hyvin. Jos joku asia on ongelma niin mieluumminkin se että vanhempi ei vie huutavaa lasta yhtään syrjemmälle.

Tästä esimerkkinä isäni hautajaiset. Serkullani oli mukana 1,5 v poikansa. Poika alkoi heti siunaustilaisuuden alussa itkeä erittäin kovaäänisesti kirkossa. Lapset itkee, mutta ongelma oli se että serkku ei voinut mennä esimerkiksi aulatilaan lapsen kanssa. Hautajaiset ovat kuitenkin herkkä tilanne läheisille ja itku oikeasti häiritsi. No, kun mitään ei tapahtunut niin mieheni meni sanomaan serkulle että siirtyy kirkon aulatilaan. Serkku siirtyi mutta paskamyrsky nousi. Minä ja mieheni olimme hänen mielestään henkisesti sairaita tyranneja jotka vihaavat lapsia.

Onpa kurja tilanne ollut. On ollut muksuja hautajaisissa ym. ja joka ikinen on tajunnut siirtyä sivummalle tms., jos lapsi on oikein kunnolla alkanut metelöidä. Yleensä pois on lähtenyt lapsen kanssa se ei-vainajalle-sukua oleva.

Vierailija
56/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että koira ei ole sama kuin lapsi. Ei tietenkään aina lapseton pari pidä koiraa lapsenaan, itselläni sellainen vain sattuu olemaan lähipiirissä. Heidän "vauvansa" kuolivat alle kymmenen vanhana ja ottivat heti perään uuden "vauvan", naurattaa heidän vaahtoamisensa miten raskasta on tuon lapsukaisen hoitaminen. No en sitä päin naamaa koskaan sanoisi, mutta sisäisesti naurattaa ja myös surettaa, koska selvästi hoivavietti on heillä kova, mutta jostain syystä eivät ihmisvauvoja saa (syyt eivät tietenkään minulle tai kellekään muullekaan kuulu, eivätkö tahdo vai eivätkö saa).

Pakko kommentoida tuohon, miten koiravauvan kanssa on raskasta. Minusta ainakin oli, vaikka meillä on neljä lasta.

Itselläni ei ole koiraa, mutta mitä seurannut sivusta niin koiranpennun hoitaminen asiallisesti vaikuttaa tosi raskaalta. Alkuun nukutaan yöt lattialla pennun kanssa ettei sen tarvitse itkeä yksinäisyyttään, herätään yöllä parin tunnin välein pissattamaan koiraa, ei voi jättää yksin, tuhoja tulee ja pitää olla kärsivällinen jne. Helpottaa toki kun pahin pentuvaihe menee ohi, mutta ei tuo helpolta vaikuta.

Vierailija
57/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki jotain entisiä juoppoja vai mistä tulee ajatus, että lapsettomilla on mielessä vain baarit ja juhliminen ja lapsen jättäminen yksin kotiin ryyppyreissun ajaksi? Tuo kertoo lähinnä itsestänne ja lähipiiristänne. Omassa lähipiirissäni ei ole ketään baarissa kävijää, ei lapsiperheissä eikä lapsettomissa. Yksikään normaali lapseton ei jättäisi lasta yksin kotiin yöksi. Ehkä ap:lla ja hänen lähipiirillään on tavallista alhaisempi älykkyysosamäärä.

Vierailija
58/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ehdotettu niin lapselliset kuin lapsettomat illanviettoa baarissa. Meinattu että 9v ja 11v pärjää kotona yön. Pärjäishän ne varmasti, mutta alkoholin/kännäilyn takia en jätä kyllä lapsia yksin ja lähde hillumaan baariin ja käpsyttele kotia hiprakassa

Vierailija
59/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue otsikko.

Miksi ap:n näkemyksiä ei saa kritisoida?

Vierailija
60/84 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että kun itse sairastaa niin se on paljon pahempaa kun on lapsia, kuin jos ei ole.

Mitä ihmettä mahdat tällä tarkoittaa?

Flunssa on siinneille rajumpi?

Syöpä purasee kipeämmin vanhempiin?

Jos tarkoitat sitä, ettei lastenhoitovelvollusuudesta voi pitää vapaata, suosittelen lääkkeeksi lastenhankintaa parisuhteessa tahi vaihtoehtoisesti sitä, ettet kiukkua lähipiirillesi voimaantumispäissäsi niin, ettei kukaan suostu tuomaan sitä kanakeittoa kun olet vuoteenomana.

Älä nyt viitsi esittää tyhmää. Juuri tuo ettei lastenhoitovelvollisuudesta voi pitää vapaata, on rankkaa kun on itse kipeänä. Vaikka olisi se puolisokin, joka on usein itsekin kipeä samaan aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän