Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jotain tieto kantaa mistä näkisi ihmisten kuolinsyyt?

huoli.
21.06.2023 |

Eli ihan taviksesta olisi kyse. Haluaisin tietää millä tavalla kuoli kun oli vasta nelikymppinen.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.

Mutta taviksella ei ole pääsy sellaiseen tietokantaan.

Minulla on.

M40

Sinulla voi olla pääsy, mutta jos menet sieltä katselemaan sellaisten ihmisten kuolinsyitä, jotka eivät liity suoraan työhösi mitenkään, niin saat potkut ja olet sen jälkeen oikeudessa.

Niinpä, mutta sinun harmiksesi työnkuvani on sellainen että jokainen kuolinsyy ikäänkuin kuuluu minulle.

M40

Sinun harmiksesi minun työnkuvani taas on sellainen, että tiedän, ettei ole ketään yksittäistä ihmistä Suomessa, jolle kuuluisi jokaisen suomalaisen kuolintiedot. Itsekin käsittelen vain osaa.

Ja minä puolestani satun tietämään, että tutkimusluvalla niiden kaikkien saaminen (tietyltä aikaväliltä) on ihan täysin mahdollista. En toki tiedä, onko niitä tällä hetkellä kenelläkään.

Vierailija
42/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HiSki--tietokannasta löytyvät kyllä, mutta taitavat olla kysyjälle liian vanhoja tapauksia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä tapahtunut jo viime vuonna (2022) mutta huomasin sen vasta tänään.

ap

Vierailija
44/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Kuolinsyyntutkinta ei ole julkista tietoa (enää).

Kuolinsyistä kyllä saa tilastoa jne., mutta ei tiettyyn henkilöön yhdistettävällä tavalla, ellei ole tavalla tai toisella oikeutettu kyseiseen tietoon. Vainajan tutut ja muut ihan vain uteliaat tai huolissaan olevat eivät ole.

Vierailija
45/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä tapahtunut jo viime vuonna (2022) mutta huomasin sen vasta tänään.

ap

Että niinkin läheinen. Ja kovasti olet silti huolissasi, vainajasta.

Vierailija
46/46 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei.

Sama kuin lääkäri toitottaisi jokaisen potilastiedot somessa.