Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mansikkarasia 500g oli 8,50€!! Toivottavasti ihmiset jättää ostamatta

Vierailija
21.06.2023 |

5kg laatikko siis 85 € 🤣

Kommentit (159)

Vierailija
121/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvatapa itse mansikkasi ja laske, paljonko tuli tuntipalkaksi.

Tänä kesänä mennyt 2€ puutarhamultaan, 5 € kalkkiin, muutama kymmenen senttiä kasteluveteen. Tulee pari sankollista mansikkaa. Taimet oli ilmaiset liki 10v sitten. Kasvulaatikot oli myös ilmaiset. Joka toinen ilta kastelen noin 5 minuuttia. Halpaa on!

Mikähän näissä olisi myyntihinta?

Vierailija
122/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis kun sinulla ei ole varaa johonkin, ei kukaan saisi sinun mielestäsi sitä ostaa?

Eihän niitä mansikoita vielä edes myydä 5 kg laatikoissa.

Jonkun arvion mukaan pääsatokaudella kotimaisen mansikan hinta olisi n. 10 euroa/kg, eli 5 kg laatikko 50 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja kauden ensimmäisistä varhaisperunoista saa joskus maksaa 20-30e/kg, mitä sitten? Jotkut haluaa ne ensimmäiset ostaa ja itsensä kipeäksi maksaa, toiset odottelee jokusen viikon että kausi etenee ja hinnat tippuu järkeviksi.

Vierailija
124/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä maksa 50e 5kg mansikoista! Ihan sikamaisia hintoja....mutta saahan sitä yrittää rahastaa, minä laitan kampoihin enkä osta. Muutenkin on k-marketissa hinnat nousseet siihen malliin, että taidan kohta siirtyä s-ryhmän asiakkaaksi. Oli se kyllä naurettavaa kun aluksi oli vispipuuro k-kaupassa 1,49e kpl, mutta kun ryhdyin ostamaan sitä runsaasti päivittäin niin yhtäkkiä hinta pompsahti 1,89e per rasia. Eli k-ryhmäkin sikamaisesti viittii rahastaa ihmisiä kysynnän mukaan. Ei sovi itselle tämmöinen politiikka.

Vierailija
125/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä kesänä mennyt 2€ puutarhamultaan, 5 € kalkkiin, muutama kymmenen senttiä kasteluveteen. Tulee pari sankollista mansikkaa. Taimet oli ilmaiset liki 10v sitten. Kasvulaatikot oli myös ilmaiset. Joka toinen ilta kastelen noin 5 minuuttia. Halpaa on!

On varmasti satoisaa ja maukastakin ehkä omaan käyttöön. Mikset vähän kuitenkin laajentaisi ja aloittaisi myyntiä, kun tiedät miten halvalla tuotetaan?

Vierailija
126/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme valitusta. Perusta itse mansikkafarmi, kylvä, kastele, kasvata ja korjaa. Palkkaa kerääjät, hommaa pakkauskone, pakkaa ja kuljeta.

Tätä mietin usein, kun maataloutta/viljelijää haukutaan.

Tiloja on tälläkin hetkellä myynnissä vaikka ja kuinka. Jos tukiaiset ovat niin mahtavia, kuin huudellaan, hinnoissa on ilmaa ja töitäkin tehdään vaan vähän kesäaikaan, niin miksi ihmiset eivät iske näppejään näihin kultasuoniin? Kai sen tilan nyt maksaisi hetkessä pois ja sen jälkeen vain elelisi leveästi.

Vai onko vaan kiva huudella?

Ostaisin heti jos olisi yli puolimiljoona ylimääräistä, mutta kun pankki ei tuollaisia lainoja tällaiselle köyhälle anna.

Ai puoli miljoonaa vain tarvitset? Siinä on korkokustannukset yli 25 000€. Kuinka monta litraa ja mihin hintaan myisit mansikkaa, jos pankki antaisi lainaa?

Kun se pankki ei anna lainaa köyhälle, yleensä ne teidän uppoköyhien maajussi parkojen tilat nyt vaan sattuu maksamaan ihan helvetisti. Eikä siellä vain pelkillä mansikan myyntituloilla eletä, on jos minkälaista tukiaista vaikka pellot kasvaisivat homeista heinää. On se varmaan rankkaa olla noin köyhä, kun kiinteää omaisuutta on liki miljoona ja tämä sieltä köyhimmästä päästä.  Kuule, kun on noin rankkaa teillä jyväjekuilla siellä pelloilla niin suositelen sinullekin tuloa tännä auvoiseen pienipalkkaisen pätkätyöläisen paratiisiin.

En ole se, kelle vastasit, mutta tiedätkö yhtään mitään viljelystä?

Tiedätkö, kuinka tarkkaan peltoja valvotaan?

Tiedätkö, että ihan jokainen viljelijä sen tilan itselleen ostaa. Kaikilla on velkaa. Ei sukupolvenvaihdos tarkoita ihan sitä, miltä se kaupunkilaisen korvaan voi kuulostaa.

Äläkä ole katkera. Tee niin kuin me muut. Aloitat pienestä. Kun saat velkaa pois, ostat lisää maata. Taas sama, ellei jotain yllättävää satu koneiden tmv. kanssa. Pikkuhiljaa ja vuosikymmeniä. Tavallaan velka pysyy aina samana, mutta omaisuus kasvaa peltojen muodossa.

Ei kaikki peri (osta koti)tilaa. Osa ostaa myynnissä olevan tilan ja lopulta sitkeydellä se pyörii.

Tiedän, paljon enemmän kuin moni maajussi itse. Suurin osa myös perii tilan ja tähän on aikaa valmistautua vuosikymmeniä, ja asiaan on keksitty jos minkälaista verohelpotusta ja jatkoaikaa, lainan kulutkin ovat paljon kohtuullisemmat kuin tavankansalaisella, ja eivät ne eläköityneet vanhemmat näitä tilojaan myy millään preemiolla kuin jos ulkopuolinen sen ostaisi. Ne poikkeukset jotka näitä tiloja ostavat omaavat jo pääomaa huomattavia määriä, jollon pankistakin irtoaa kohtuu hintainen laina. Yksikään köyhä ei näitä tiloja ostele, mutta toki jos sinä myyt sopuhintaan niin ostan heti, tuskinpa myyt.

Huvittavaa että annat tälläisia neuvoja ja kyseenalaistat muiden tietämyksen, tiedätkö mitä käy sille ostetulle maalle jonka köyhä on jostain kumman syystä saanut hankittua jatkuvasti kasvavien elinkustannuksien myötä, kun jää työttömäksi ja vuokra, ruoka, lääkkeet, sähkö ja lämmitys pitäisi maksaa? Tukea at saa ennen kuin omaisuus on myyty, toisin se on teillä.

Siis miten jää työttömäksi? Viljelet, et silloin ole työtön.

Moni viljelijä tekee talvikauden ulkopuolista työtä, että pystyy pyörittämään tilaansa. Jos viljelijä jää "työttömäksi", niin tila ei pyöri. Silloin pellot myydään tai vuokrataan pois.

Osaatko itse katsoa myyntitilat? Ihan on käypää hintaa. Osa on jopa huutokaupalla myynnissä.

Niin että köyhä pätkätyöläinen alkaa siis sinun neuvojesi mukaan pienestä ostamalla kertaheitolla kymmenittäin hehtaareita maata ja tilan koneille. Olet kyllä niin pihalla kuin olla ja voi, kerropa nyt ensiksi paljon maksaa peltotuettu viljelypelto hehtaarilta? Ja miten köyhä pätkätyöläinen tähän säästää rahaa jotta voi alkaa täysipäiväiseksi viljelijäksi samalla kun pitää maksaa vuokrat ja muut elämisenkulut surkeassa betonikuutiossa kaupungissa lähellä niitä palkkatöitä jotta voisi maagisesti säästää satojatuhansia ja pääsisi sinun neuvosi mukaan aloittamaan pienestä.

Siis jos joku haluaa viljelijäksi, miksi hän asuu jossakin betonikuutiossa vielä? Eikö se nyt pitänyt tuilla onnistua se eläminen heti, vaikka ei rikastuisikaan?

Onko pakko ostaa, jos haluat viljellä? Mitä jos vuokraisit tilan? Siitä voisi olla turvallisinta aloittaa.

olet kyllä harvinaisen yksinkertainen. Ensinnäkin siellä betonikuutiossa on köyhän varattoman ihmisen pakko asua, toiseksi se pankki ei anna sellaisia määriä lainaa jotta voisi alkaa täysipäiväiseksi viljelijäksi tuosta noin vain kun minkäänlaista pääomaa ei ole, pienestä et voi aloittaa jos et ole hyvätuloinen vakituisella työpaikalla josta jää muiden elinkustannuksien jälkeen huomattavat summat rahaa säästöön, jotta voisi sitä maata ostaa ja pelkoa työttömyydestä ei olisi sillä tukia et saa ennen kuin on omaisuus myyty. Kolmanneksi harva tila myy hehtaarikerrallaan maata ja jos viljellä aikoo olisi suotavaa jotta nämä tilkut eivät olisi yli 500 km säteellä toisistaan. Ja sitten päästäänkin tähän hulvattomaan loppuhuipentumaan, eli pitäisi alkaa pelto-orjaksi jollekin joka sitä peltoa omistaa, vuokrata satoja hehtaareita peltoa jotta homma edes siedettävästi kannattaa vuokralaiselle eli pelto-orjalle, koneet yms, jolloin vuokrakustannukset ovat jo vuodessa useita satojatuhansia kun omaa peltoa ei ole, tämä kaikki lainarahalla jota köyhä pätkätyöläinen ei pankista saa.

Edelleen suosittelen sinulle köyhä maajussi peltojesi luovuttamista valtiolle ja tuloa tänne betonikuutioon, kun on teillä asiat teillä siellä niin huonosti kun köyhät kehtaavat valittaa mansikoiden hinnoista samalla kun sinä ajelet sillä uudella volvollasi.

Mikäs sankari se täällä ohjeistaa, kun automerkinkin jo tietää? : D

Vierailija
127/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan euron kilo. Kysy äkkiä yhteystiedot!

Vierailija
128/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä maksa 50e 5kg mansikoista! Ihan sikamaisia hintoja....mutta saahan sitä yrittää rahastaa, minä laitan kampoihin enkä osta. Muutenkin on k-marketissa hinnat nousseet siihen malliin, että taidan kohta siirtyä s-ryhmän asiakkaaksi. Oli se kyllä naurettavaa kun aluksi oli vispipuuro k-kaupassa 1,49e kpl, mutta kun ryhdyin ostamaan sitä runsaasti päivittäin niin yhtäkkiä hinta pompsahti 1,89e per rasia. Eli k-ryhmäkin sikamaisesti viittii rahastaa ihmisiä kysynnän mukaan. Ei sovi itselle tämmöinen politiikka.

En mä nyt tiedä onko sikamaisia hintoja, taimet maksaa n. 1€ kpl, sitten pitää ostaa multaa ja ravinteita, suojata eläimiltä, kastella joka päivä ja toivoa että satoa tulee 50kg ja keräillä pois.

Juu ei kiitos, maksan mielummin

Vierailija
129/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tietenkään ole myytävänä. Jokainen voi kasvattaa omansa jos ei raaski maksaa viljelijälle. Minä en raaski, siksi perustin oman mansikkamaan pienelle rivaripihalle.

Vierailija
130/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät tietenkään ole myytävänä. Jokainen voi kasvattaa omansa jos ei raaski maksaa viljelijälle. Minä en raaski, siksi perustin oman mansikkamaan pienelle rivaripihalle.

Mutta turha verrata kotikasvatusta yritystoimintaansa ja tulla otsikon tavoin huutelemaan että älkää ostako!

Minusta törkeää tuollainen huutelu, vähän sama kuin huutaisi parturikampaamon ovella että älkää menkö.

Halutaanko täällä kaikista työttömiä vai? Jokaisella on kuitenkin mahdollisuus tosiaan tehdä itse työ, mutta sen voi tehdä ilman että pilkkaa ja halveksuu suomalaisen yrittäjän työtä.

Vierailija
131/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö sieltä takapihalta myös pieni lätti ja kanala?

Vierailija
132/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta turha verrata kotikasvatusta yritystoimintaansa ja tulla otsikon tavoin huutelemaan että älkää ostako!

Minusta törkeää tuollainen huutelu, vähän sama kuin huutaisi parturikampaamon ovella että älkää menkö.

Halutaanko täällä kaikista työttömiä vai? Jokaisella on kuitenkin mahdollisuus tosiaan tehdä itse työ, mutta sen voi tehdä ilman että pilkkaa ja halveksuu suomalaisen yrittäjän työtä.

Tämä! Suomalainen yrittäjä ei saisi tienata kuin maximissaan 1500€ ettei olisi ahne. Mutta silti pitäisi kaikkeen varautua ja olla kassaa että kestää korona-ajat koska sehän on yrittäjän riski. Huoh, ei tosiaan ole helppoa olla yrittäjä Suomessa.

Vierailija
133/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä nyt tiedä onko sikamaisia hintoja, taimet maksaa n. 1€ kpl, sitten pitää ostaa multaa ja ravinteita, suojata eläimiltä, kastella joka päivä ja toivoa että satoa tulee 50kg ja keräillä pois.

Taimiakin saisi ilmaiseksi tai hyvin edullisesti kotiviljelijöiltä. Eipä vaan kellekään kelpaa vaikka kuinka tarjoaa. Muut tarvikkeet saa edullisesti kun ostaa tarjouksista tai nekin kierrätettynä.

Vierailija
134/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin syön kirsikoita kuin mansikoita.

Muistathan että kirsikoiden kivissä on myrkkyä.

Vierailija
135/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa oli 500g rasia 4,50 euroa, eli sen verran mitä meillä vuosi pari sitten. Söin siellä kesän mansikkani. Sieltä sai myös valtavan jäätelöannoksen 8 eurolla. Suomessa saisi yhden vaivaisen pallon 5 eurolla, jos haluaa vastaavaa jäätelöä. En kyllä osta tänä kesänä enää mitään tuollaisia. Pitäköön tunkkinsa.

Vierailija
136/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ole ketään kieltänyt ostamasta mutta jos ei ole varaa tai ei halua pyydettyjä hintoja maksaa, pienelläkin pihapläntillä voi mansikkansa kasvattaa. En vertaa yritystoimintaan, kerroin vain että hyvinkin pienillä kustannuksilla voi itse tuottaa mansikkansa. Miksi pitää laittaa harrastus ja yritys vastakkain!

Vierailija
137/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taimiakin saisi ilmaiseksi tai hyvin edullisesti kotiviljelijöiltä. Eipä vaan kellekään kelpaa vaikka kuinka tarjoaa. Muut tarvikkeet saa edullisesti kun ostaa tarjouksista tai nekin kierrätettynä.

Tästä voit päätellä jotakin. Moni ostaa mansikkansa mielellään, eikä nysvää takapihalla taimien kanssa.

Karkkiakin voi tehdä itse, moniko tekee? Tai leipää?

Vierailija
138/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Suomalainen yrittäjä ei saisi tienata kuin maximissaan 1500€ ettei olisi ahne. Mutta silti pitäisi kaikkeen varautua ja olla kassaa että kestää korona-ajat koska sehän on yrittäjän riski. Huoh, ei tosiaan ole helppoa olla yrittäjä Suomessa.

Höpö höpö! Muutamia mansikan viljelijöitä tiedän ja tulot on kaikkea muuta kuin 1500€. Isot talot pellon laidalla ja lauma ukrainalaisia työntekijöitä jossain ladossa asumassa.

Tosiasia on se että suomalaiset yrittäjät on "maailman köyhimpiä" kun tuloista puhutaan, alasta riippumatta. Hirveää turhaa valitusta ja itkemistä että ei mene hyvin ja kuitenkin eletään kuin kroisokset. Kukaan tuota paskaa usko, onhan ihmisillä silmät päässä.

Vierailija
139/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta sataa tainta sinä olisit valmis lahjoittamaan mansikanviljelijälle? Ovatko varmasti terveitä? Ettei niissä mitään kasvitauteja ole? Tiedät varmasti myös, mitä lajiketta se sinun mansikkasi on?

Vierailija
140/159 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaiset mansikat on ollut jo aika pitkään hyviä ja makeita. Nyt saa jo avomaan mansikkaakin. Mieluummin ostan niitä kuin ulkolaisia, jotka säilyy jääkaapissa viikon heittämällä, kun niissä on niin paljon säilöntäaineita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän